Kirjoittaja Aihe: Körttibaari 3  (Luettu 63242 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #60 : 18.09.15 - klo:23:30 »
Ohoh, kuinka näin pääsi käymään? (Sanoisinko, että otan osaa...)

Tuosta tappamishommasta samaa mieltä, jos syö lihaa/kalaa, kyllä se itse pitää pystyä lahtaamaan, ainakin periaatteessa. En kyllä ole mitenkään vakuuttunut, että ahvenensintille on armeliaampi kuolla hauen vatsassa kuin minun onkimanani.

Ja oikeastaan maitokin, siis en tarkoita että itse pitää pystyä lypsämään, vaan maidontuotanto kumminkin edellyttää toistuvia tiineyksiä (ja joo en tarkoita että itse pitää pystyä olemaan tiineenä), eli osa syntyvistä elikoista pitää tappaa nuorena. Vasikan ja karitsan syöminen tuntuu häijyltä; tuntuu että kyllä niiden pitäisi antaa aikuiseksi ehtiä, vaikka niinhän se luonnossakin menee että useimmat eivät aikuisuutta näe. Mutta siis jos käytät paljon maitotuotteita niin vasikoita, karitsoita, kileja tms. pitää pystyä tappamaan! Kuulemma vuohenjuuston suosio onkin johtanut siihen, että kilejä tapetaan jätteenpolttolaitoksissa poltettavaksi.

(Juon tässä perjantaikaljoja joten kuulun kokoukseen. Lainakisukin ottanut minttukännit. Kissanminttuhan vaikuttaa niihin päihteen tavoin, ja osa kissoista on luonnostaan absolutisteja eli ei saa ko. tropista mitään kiksejä.)

Juh. Öppis tänne tosi Suomeen on muutettu, saas näkee miten sopeudun, jo nyt on mietteet myynnissä enempi nORJAAN JA mURMANSKIIN JA MUUALLE.
eI TAIDA myyntimies päästä raidoistaan :)

Suoruus ja suoraan sanominen on parasta pohjanmaalla. Täällä ei peetä puhuminen auta. Silloin tulee turpaan ja lujaa ja musta reilu rehellinen peli on aina ollut ookoo.

Puolensa on kaikessa.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #61 : 18.09.15 - klo:23:34 »
Murmansk on kyllä jännä tapaus, pitäis varmaan joskus käydä. Että siellä, eli oikeastaan tuolla ihan lähellä Inarijärven korkeudella, on Tamperetta isompi kaupunki. Miten siellä ollaan ja eletään?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #62 : 18.09.15 - klo:23:50 »
^katselin tuota asukasluvun kehitystä, ollut vähän ennen neukkulan hajoamista melkein Helsingin kokoinen metropoli  :icon_eek:. Sittemmin kyllä kutistunut, kuten Venäjä muutenkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #63 : 21.10.15 - klo:20:24 »
 :)
Ohoh.
Nyt on vettä ollu Lapuan kraaterijoessa ja täällä jossain olen :)
Bisne
kset on täällä ja etelässä, jotenkin en ole muuta, ku puhelinyhteydessä ollut Norjaan.
https://www.youtube.com/watch?v=3W-s4pCPs5k
« Viimeksi muokattu: 21.10.15 - klo:20:28 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #64 : 22.10.15 - klo:16:20 »
Kuvasarja Murmanskin miesten autotalleista (niitä miehiä kuvissa ei näy). Miehillä on siis (luvattomasti rakennettuja) autotalleja, jossakin kauempana kuin ihan kotipihassa, ja sinne vetäydytään rassaamaan autoja, puhumaan politiikkaa ja juoruamaan.  Ja tietysti rauhaan vaimolta. Autotallit on sisustettu niin että siellä voi elääkin, ja onpa joillakin autotallissaan saunakin. Kun auton korjaus on siltä erää saatu valmiiksi, on aika juhlia vodkan voimin, asiaankuuluvana palanpainikkeena suolakurkut. Niinpä aiheesta voi kirjoittaa tänne baarin puolelle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #65 : 22.10.15 - klo:23:21 »
Kuka vielä väittää että ilman autoakin tulee toimeen...

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #66 : 23.10.15 - klo:07:09 »
Kuka vielä väittää että ilman autoakin tulee toimeen...

Mt

Minä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #67 : 23.10.15 - klo:11:17 »
Jos ei ole vaimoa, jota vältelläkseen vetäytyä autotalliin, tulee toimeen ilman autoakin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #68 : 23.10.15 - klo:12:50 »
Jos ei ole vaimoa, jota vältelläkseen vetäytyä autotalliin, tulee toimeen ilman autoakin.

Talvisn pääsee aina siivouspäivää pakoon pilkille
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #69 : 23.10.15 - klo:12:51 »
Jos ei ole vaimoa, jota vältelläkseen vetäytyä autotalliin, tulee toimeen ilman autoakin.

Polkupyörä kelpaa siihenkin tarkoitukseen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #70 : 23.10.15 - klo:12:54 »
Kuvasarja Murmanskin miesten autotalleista (niitä miehiä kuvissa ei näy). Miehillä on siis (luvattomasti rakennettuja) autotalleja, jossakin kauempana kuin ihan kotipihassa, ja sinne vetäydytään rassaamaan autoja, puhumaan politiikkaa ja juoruamaan.  Ja tietysti rauhaan vaimolta. Autotallit on sisustettu niin että siellä voi elääkin, ja onpa joillakin autotallissaan saunakin. Kun auton korjaus on siltä erää saatu valmiiksi, on aika juhlia vodkan voimin, asiaankuuluvana palanpainikkeena suolakurkut. Niinpä aiheesta voi kirjoittaa tänne baarin puolelle.


Neuvostoliiton aikana, jotta sai luvan ostaa auton oltava autotalli ja korjaajaa. Mitään huoltoja ei ollut olemassa edes suunnitelmssa. Siitä nämä autotallijonot ovat peräisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #71 : 23.10.15 - klo:17:02 »
Talvisn pääsee aina siivouspäivää pakoon pilkille

Jaa. Minä jos lähden siivouspäivää pakoon pilkille, niin kotiin palatessa se siivouspäivä tulee ovella vastaan.

(Ai niin sehän on baaripäivä, pitäisiköhän hakeakin olut?)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #72 : 24.10.15 - klo:14:40 »
WIINAN KAUHISTUS

-kirjan nimiölehdeltä (1835), kirj. Henrik Renqvist

Ensin, Sen ylöllisen juomisen suhteen, kuin se turmelee Sielun ja Ruumiin, hävittää Talon, Tawaran ja kunnian ja saattaa Juomarin perheen wiheliäiseen tilaan sekä Sielun ja Ruumiin puolesta. Jonka Ruotsin maan kirkkoh. ja prowasti Sw.Wigelius on Saarnaa selittänyt 1.Sunnunt. kolminais.

Toisexi, Sen kohtuullisen ryyppäämisen suhteen, kuin sekin Tohtoritten selityxen jälkeen, ajan päälle turmelee terweyden, lyhentää ijän ja saattaa kuoleman omaxi, ja kuinka ei ole ruoka=ryypyistäkän hyödytystä, ei terveydelle, ei ruumiin wahwistukselle eikä tawaralle, vaan wahinko kaikin puolin.

Kolmannexi, Sen keittämisen, kaupittelemisen ja tuottamisen suhteen, kuin tämä myrkyllinen ja paljon pahennuxen saattawa juoma sen kautta juotawaxi toimitetan, awitetan ja lewitetän.

Neljännexi, Kuinka tätä Wiinan kauhistusta pitä ruwettaman mies mieheltä pois häwittämään koko maasta.

Helsingissä 1835 Präntätty J.E.Frenckellin ja Pojan tykönä.

 :023:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #73 : 24.10.15 - klo:17:20 »
Kuvasarja Murmanskin miesten autotalleista (niitä miehiä kuvissa ei näy). Miehillä on siis (luvattomasti rakennettuja) autotalleja, jossakin kauempana kuin ihan kotipihassa, ja sinne vetäydytään rassaamaan autoja, puhumaan politiikkaa ja juoruamaan.  Ja tietysti rauhaan vaimolta. Autotallit on sisustettu niin että siellä voi elääkin, ja onpa joillakin autotallissaan saunakin. Kun auton korjaus on siltä erää saatu valmiiksi, on aika juhlia vodkan voimin, asiaankuuluvana palanpainikkeena suolakurkut. Niinpä aiheesta voi kirjoittaa tänne baarin puolelle.

Wautsi. Kiitos vinkistä.
Pitääpä mennä tutustumaan seuraavalla matkallani :)

Miehet tarvitsevat jonkun salakapakan,öö siis aika monet.
Itse olen huomannut, että menen sitten vaikka afrikkaan, aasiaan, Slaavilaiseen maailmaan, niin aina löytyy noin 100 metriä kaupasta jossain puistossa tai syrjässä oma porukkansa juopottelemassa.
Odottelin junaa puolassa ja menin sivummalle sama juttu.
Virossa maaseudulla aina sama juttu, no en useasti ole mennyt kauppaan ja siitä matkan päähän oluelle, mutta joskus.
Saksassa sama olen kokenut ja Venäjällä.

Jos nyt sallitaan, pikku avautuminen, niitähän multa aina tulee jostain syystä tällä foorumilla. Kait joku turvallisuuden tunne tulee, kun ajattelen. Körtit, körtti foorumi :)
Niin siis niinku jonkun kerran tuli kauhee identtikriisi, kun oli puhetta homoista, että onkohan mulla jotain siihen suuntaan?
No aattelin, et seksuaalisesti en tunne vetoa. Olen kasvanut jengien keskellä nuorena, jengi missä poikia vaan ns, jenginuori, kun joku alkoi seurustelemaan jengiporukka jäi.
 Kaupoista ulos 100 metriä mies porukoita ja heteroita.
Onhan naisillakin naisporukat ja jutut.
Selkeytti asiaa mulle :) Heh ja heh. Silti ei mun maailmani olisi kaatunut, vaikka olisi ollut toisinkin. Vapaus ja tasa-arvo kaikille olla mitä suntautumista tahansa, kunhan ei ketään satuta.

Asun muuten maalla nykyään ja olisin iloinen jonkunlaisesta reseptistä miten tehdään itse hyvää viiniä.


« Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo:17:27 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #74 : 24.10.15 - klo:18:08 »
 :)
Luin vanhempia postauksia ja kauheeta, ku peloittaa profetaalinen ennustelu :)
Enste kirjoittelin, et Murmanskiin ja Norjaan kait businekset ja et maalle muuttaisi ja molemmat on käyneet aika paljon toteen.
Huh uskolla enään kirjoittaa mitä on mielessä, jos sekin alkaa tapahtumaan.

Kyllä kai matkailu ja maalla asuminen avartaa, nyt ymmärrän monen kirjoituksia aivan eri näkökulmasta.
Kyllä körttibaarissakin on hauskempaa nykyään :)
Kaupunkilaisilla on vaan baareissa melua.
Yritä jossain Kannelmäen baarissa sanoa, että Wiinan kauhistus..
Johan siellä syntyisi seuraava maailman sota.
Tai muuta järkevää sanoa :)

Vantaan körttijuhlille sitten pistetäänkin körttibaari pystyyn !!!
Olen sitten siellä baarimikkona tai jos en sitä, niin lava standup komiikkaa esittävänä.
Siis tää on kirjoitus, katotaan tuleekohan tästäkin herjasta totta :)
 
Tik toc.