Äänestys

Kuka presidentiksi isänmaahamme?

Niinistö
19 (50%)
Haavisto
19 (50%)
Muuu..
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 36

Äänestys päättynyt: 06.02.12 - klo:09:08

Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros  (Luettu 112527 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #45 : 24.01.12 - klo:13:53 »
Lainaus

Ilmaisin kannatukseni kirjautumalla nimelläni Pekan sivustolle vetoomuksen allekirjoittajaksi. Myös vaalikassaa kartutin pienellä summalla.
 
minä myös allekirjoitin!

heti vaalin selvittyä laitoin rahaa Pekan vaalikassaan,
tuntui hienolta, että niin moni muukin oli tehnyt saman

 

Mielenkiintoista oli kuunnella ex-pääministeri M. Vanhasen lausuntoja molemmista ehdokkaista,
siis kokemuksia yhteistyöstä heidän kanssaan...
...kuinka vaikeaa vuorovaikutus ja yhteistyö S:n kanssa on ollut
ja kuinka P:llä on luontainen toisen ihmisen kunnioitus ja arvostaminen,
vaikka asioista olisikin oltu eri mieltä...

se on sitä aitoa ja oikeaa sydämen sivistystä se,
siksi toivon että PH on tuleva presidentti



Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #46 : 24.01.12 - klo:14:06 »

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #47 : 24.01.12 - klo:15:40 »
Voi pyhä Sylvi ja muut pyhimykset.
Äänestä nyt sitten. Kahdesta tohelosta nyt pitäisi valita, kun kumpaakaan en liikaa arvosta.
Haavisto nyt on parempi kuuntelija ja puhuja. Niinistö taas enempi johtaja ainesta, että tiedä nyt sitten kumpaa äänestäisi.

Jos ei äänestä, niin ei saa sitten arvostellakkaan, niinhän se toisaalta on, että kait sitten Haavistoa. :-\

  Kaikki mielipiteet ovat kirjoittajien henkilökohtaisia eikä foorumilla ole mitään osuutta tai vastuuta niihin.
Tik toc.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #48 : 24.01.12 - klo:16:08 »
Missäs osotteessa se Pekan vaallikassa on josta saa sitä rahhoo hakkee ?
 Ku Pitäs tässä jouttoo vähitellen hurrauttaa kaupalle ruokkoo  hakemmaan.    ;  )      :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #49 : 24.01.12 - klo:16:18 »
Missäs osotteessa se Pekan vaallikassa on josta saa sitä rahhoo hakkee ?
 Ku Pitäs tässä jouttoo vähitellen hurrauttaa kaupalle ruokkoo  hakemmaan.    ;  )      :kahvi:

Se on haavistossa siinä niinistön vieressä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #50 : 24.01.12 - klo:16:20 »
Kyllä sillä puolisolla/homoudella vaan ON merkitystä! Noin tärkeässä asemassa olevan viran suhteen kaikella on merkitystä. Jos ei sinulle tai minulle niin jollekin muulle on. Siitä seuraa uskottavuusongelmia. Mielestäni on älytöntä väittää ettei asialla olisi merkitystä.

Kyllä tästä pitää voida keskustella myös. Nyt se suvaitsevaisuus mitataan.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #51 : 24.01.12 - klo:16:23 »
Voi pyhä Sylvi ja muut pyhimykset.
Äänestä nyt sitten. Kahdesta tohelosta nyt pitäisi valita, kun kumpaakaan en liikaa arvosta.


Eihän ne mitään "toheloita" ole, kumpikaan! Mutta vain Sauli Niinistöllä on oikeasti edellytykset täyteen uskottavuuteen ja riittävästi kompetenssia ko. virkaan.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

myyrä

  • Vieras
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #52 : 24.01.12 - klo:16:42 »
Kyllä sillä puolisolla/homoudella vaan ON merkitystä! Noin tärkeässä asemassa olevan viran suhteen kaikella on merkitystä. Jos ei sinulle tai minulle niin jollekin muulle on. Siitä seuraa uskottavuusongelmia. Mielestäni on älytöntä väittää ettei asialla olisi merkitystä.

Kyllä tästä pitää voida keskustella myös. Nyt se suvaitsevaisuus mitataan.

Kyllä sinä tässä olet oikeassa. Ei sillä asialla pitäisi olla merkitystä, mutta monien ihmisten mielikuvissa kuitenkin on. Huomasin tämän tänään kun silmäilin pikaisesti Karjalaisen tekemää katuhaastattelua. Siellä yksi täkäläinen körttiläinen "ei edes halua sanoa Haavistosta mitään" ja "ihmisiä on aivopesty pitkään Niinistön puolesta". Häntä kuitenkin äänestää.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #53 : 24.01.12 - klo:17:01 »
Kyllä sillä puolisolla/homoudella vaan ON merkitystä! Noin tärkeässä asemassa olevan viran suhteen kaikella on merkitystä. Jos ei sinulle tai minulle niin jollekin muulle on. Siitä seuraa uskottavuusongelmia. Mielestäni on älytöntä väittää ettei asialla olisi merkitystä.

Kyllä tästä pitää voida keskustella myös. Nyt se suvaitsevaisuus mitataan.
Ahaa. Nyt sillä ei siis enää ole merkitystä siksi, etteikö otettaisi vakavasti Lähi-idässä ja Aasiassa (osasit ilmeisesti tutustua linkittämääni kuvakollaasin Saksan niinikään julkihomosta ulkoministeristä). Ilmeisesti oma älykkyytesi ei kuitenkaan riitä kertomaan, mitä merkitystä tasavallan presidentin seksuaalisella suuntautumisella on. En ihmettele yhtään, koska sitä on vaikeaa jollei mahdotonta perustella järkisyillä. Sinusta ja monesta muusta saa tuntua siltä ettei jonkun toisen homoseksuaalisuus ole oikein - ja saahan sillä sinulle olla merkitystä. Niin kauan kuin et osaa perustella, mitä merkitystä sillä on, ei varmasti ole liikaa pyydetty että pidät moiset möläytykset vailla perusteluja ihan omana tietonasi :icon_exclaim:

Joten kerro nyt ihmeessä, mitä uskottavuusongelmia siitä seuraa sellaisten keskuudessa, joiden kanssa presidentti työskentelee. Mielestäni on älytöntä väittää mitään, jos ei perustele väitteitä. Siksipä ihmettelenkin, miksi Saksan ulkoministeri homoudestaan huolimatta on pärjännyt tehtävässään niin koti- kuin ulkomaillakin, mutta sinä väität että Pekka Haavisto ei homoutensa vuoksi pärjäisi. Tällä hetkellä tilanne on maailma 1, sinä 0. Jään odottamaan perusteltua vastaustasi.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #54 : 24.01.12 - klo:17:08 »
Ahaa. Nyt sillä ei siis enää ole merkitystä siksi, etteikö otettaisi vakavasti Lähi-idässä ja Aasiassa (osasit ilmeisesti tutustua linkittämääni kuvakollaasin Saksan niinikään julkihomosta ulkoministeristä). Ilmeisesti oma älykkyytesi ei kuitenkaan riitä kertomaan, mitä merkitystä tasavallan presidentin seksuaalisella suuntautumisella on. En ihmettele yhtään, koska sitä on vaikeaa jollei mahdotonta perustella järkisyillä. Sinusta ja monesta muusta saa tuntua siltä ettei jonkun toisen homoseksuaalisuus ole oikein - ja saahan sillä sinulle olla merkitystä. Niin kauan kuin et osaa perustella, mitä merkitystä sillä on, ei varmasti ole liikaa pyydetty että pidät moiset möläytykset vailla perusteluja ihan omana tietonasi :icon_exclaim:

Joten kerro nyt ihmeessä, mitä uskottavuusongelmia siitä seuraa sellaisten keskuudessa, joiden kanssa presidentti työskentelee. Mielestäni on älytöntä väittää mitään, jos ei perustele väitteitä. Siksipä ihmettelenkin, miksi Saksan ulkoministeri homoudestaan huolimatta on pärjännyt tehtävässään niin koti- kuin ulkomaillakin, mutta sinä väität että Pekka Haavisto ei homoutensa vuoksi pärjäisi. Tällä hetkellä tilanne on maailma 1, sinä 0. Jään odottamaan perusteltua vastaustasi.

Vuodatuksesi on niin epäasiallinen ja loukkaava etten vastaa siihen mitään, mutta jos pyydät anteeksi solvauksiasi ja muotoilet kysymykset asiallisemmin, niin jatketaan keskustelua sillä sitähän varten olen siihen lähtenyt.  En itsekään ole epäillyt kenenkään älyn vähyyttä syyksi mielipiteilleen (ainakaan tässä yhteydessä) enkä muutenkaan käyttänyt alatyylisiä ilmauksia.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #55 : 24.01.12 - klo:17:16 »
Itse olen vähän kahden vaiheilla. Äänestin kyllä Niinistöä 1. kierroksella, ja pidän parhaana vaihtoehtona edelleen. Olen kuitenkin syvästi järkyttynyt huomatessani, että vielä vuonna 2012 löytyy näin paljon ihmisiä, jotka eivät voi äänestää hyvää ehdokasta hänen sukupuolisen suuntautumisensa vuoksi. Siksi olen ajatellut, että pitäisikö ihan teidän homofoobikkojen kiusaksi äänestääkin Haavistoa, joka varmasti pärjäisi hyvin tasavallan presidentin tehtävissä. Molemmat ehdokkaat ovat kokeneita poliitikkoja, ja molempien (itse asiassa ennen kaikkea Haaviston) kokemus on juuri sellaista jota presidentin tehtävien hoidossa tarvitaan. Vaikka Niinistön kokemus ulkomailla rajoittuukin paljolti taloussektorille, hänellä on jo valmiiksi laaja kontaktiverkosto ja väittäisin ettei ulkopolitiikkakaan ole lainkaan vierasta vaikka varsinaisesti hän ei ole tähän asti siitä vastuussa ollutkaan. Haavisto on niittänyt paljon mainetta maailmalla erilaisissa sovittelutehtävissä, ja lisäksi hänen Afrikan tuntemuksensa on suomalaisittain vertaansa vailla - molemmat siis pärjäisivät mainiosti ulkopolitiikan johtajina.

Puolustusvoimain ylipäällikkönä on viimeiset 12 vuotta toiminut sosialisti ja nainen, joka ei ole suorittanut edes siviilipalvelusta. Tätä taustaa vasten tuntuu hieman erikoiselta, millä perusteilla joku viitsii omalla nimellään lehdessä kirjoittaa, että tehtävän hoito rauhan aikana edellyttäisi varusmiespalveluksen suorittamista. Sotatilan vallitessa rohkenen epäillä Niinistönkin kykyjä puolustusvoimain ylipäällikkönä - 60-luvulla? suoritettu reservinupseerikurssi ei välttämättä vielä riitä, vaan uskoakseni sodan hetkellä Niinistö luovuttaisi ylipäällikkyyden maanpuolustuksen ammattilaiselle. Näinhän toimi aikoinaan myös Kyösti Kallio, Risto Rytihän ei ole puolustusvoimain ylipäällikkönä käsittääkseni toiminutkaan vaan Mannerheim hoiti tehtävää myös välirauhan aikana, sekä toimiessaan tasavallan presidenttinä jatkosodan jälkeen. Ehkä ei siis ole syytä väittää, että varusmiespalveluksen suorittaminen olisi ehdoton edellytys, koska viimeiset 12 vuottakin on hyvin pärjätty.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #56 : 24.01.12 - klo:17:19 »
Kyllä Jampe asiaa puhuu, homoudella on merkitystä monellekkin.
Myös minulle tässä vaaliasiassa.
Ei kaikki ota asiaa kevyesti, uskonnollisista, poliitisista, kauppapoliittisista, omista .......    syistä.

Mielestäni asiasta pitää pystyä puhumaan.
Jos mennään linjalle, ettei asioista voi puhua, niin se linja vie tuhoon.
Monet sodatkin on syttyneet kun avoin kanssakäyminen ja keskustelu kielletään.

 :kahvi:

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #57 : 24.01.12 - klo:17:22 »
Vuodatuksesi on niin epäasiallinen ja loukkaava etten vastaa siihen mitään, mutta jos pyydät anteeksi solvauksiasi ja muotoilet kysymykset asiallisemmin, niin jatketaan keskustelua sillä sitähän varten olen siihen lähtenyt.  En itsekään ole epäillyt kenenkään älyn vähyyttä syyksi mielipiteilleen (ainakaan tässä yhteydessä) enkä muutenkaan käyttänyt alatyylisiä ilmauksia.
En hetkeäkään edes epäillyt, että voisit perustella mielipidettäsi jonka mukaan presidentti ei voi olla homo, koska siitä seuraa uskottavuusongelma. Olinhan itse jo aikaiemmin linkittänyt kuvakollaasin, jossa todistettiin, että näin ei ainakaan Saksan ulkoministerin kohdalla ole. Se on mahdollista, että presidentin uskottavuus kärsii sinun silmissäsi - sillä ei vaan ole tehtävien hoidon kannalta mitään merkitystä.

Itse asiassa oli jopa tarkoitus hieman loukata, koska väittäisin että omat kommenttisi loukkaavat jokaista suvaitsevaisesti homoihin suhtautuvaa ja ennekaikkea homoja itseään. Kannattaa jatkossakin varautua siihen, että kun esittää itse rasistisen ja loukkaavan kommentin, et ehkä saa vastaukseksikaan juuri asiallisempaa viestiä.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #58 : 24.01.12 - klo:17:24 »
Itse asiassa oli jopa tarkoitus hieman loukata, koska väittäisin että omat kommenttisi loukkaavat jokaista suvaitsevaisesti homoihin suhtautuvaa ja ennekaikkea homoja itseään. Kannattaa jatkossakin varautua siihen, että kun esittää itse rasistisen ja loukkaavan kommentin, et ehkä saa vastaukseksikaan juuri asiallisempaa viestiä.

Vedäs nyt vähän henkeä välillä ja tule sitten uudestaan. Tuollainen vaahtoaminen ei aiheuta muuta kuin verenpainetta itsellesi.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #59 : 24.01.12 - klo:17:38 »
Tuli muuten mieleen (jostakin syystä vasta 5 minuuttia sitten), että voiko pikkuvauvan tai taaperon isä mielestänne toimia presidenttinä? Voiko isyyden ja kiireisen reissuhomman yhdistää luontevasti? Voiko presidentti jäädä vanhempainvapaalle? Niinistöllähän olisi riski joutua tuollaiseen tilanteeseen.

Entä söisikö ero virallisesta (oli suhde virallistettu millä tavoin tahansa) kumppanista presidentin uskottavuutta?

Itselleni kelpaavat jos jonkinmoiset perhe- ja perheettömyyskuviot, mutta jos näillä perheasioilla on väliä niin kuulisin mielipiteitä noistakin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.