Kirjoittaja Aihe: äijien juttuja  (Luettu 37155 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #90 : 14.09.11 - klo:12:33 »
Olen myös kirjoittanut Oodin Pappa Tunturille, mutta sitä ei nyt ole hollilla... saattaa ilmaantua tänne joskus...  :icon_wink:

Sävellä se ja laula ukulelen säestyksellä. Lupaan aplodeerata.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #91 : 14.09.11 - klo:12:38 »
Ei mikään mahdoton ajatus...tosin foorumin välityksellä se tulee olemaan hieman tylsä esitys..  :icon_wink: mutta sanat lupaan laittaa...ja ens kesänähän Luumäen Happy Papat täyttää 10v...ehkäpä hyöt antaa miulle luvan esittää siellä Oodin Pappa Tunturille, vaikken ko.ajopeliä omistakaan...nyyh...

myyrä

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #92 : 14.09.11 - klo:13:10 »
Minulla oli pienenä pappatunturi. Ajelin sillä talvellakin (avopäin, kuten näistä kirjoituksistanikin huomaa  :003: ). Tyttöystävä istui takana ja piteli kaksin käsin kiinni miusta ja olin onnesta soikeena   :060:


Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #93 : 14.09.11 - klo:13:19 »
Mie kyllä ihan kypärään sonnustautuisin...ja käskisin myös sen ihanan tyttösen sonnustautua, jota tietenkin kyytsäisin...ja miekii olisin ihan törkysen onnellinen, kun se tyttö pitäis miusta kaksin käsin kiinni....  :054:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #94 : 21.09.11 - klo:15:34 »
Olen lukenut mallista paljon, kun täällä olis niitä kaksi myynnissä ja vähän on kiinnostanut. Molemmissa on se kolmilovinen automaatti jenkkityyliin (sellainen minulla oli mitsussakin ja bensaa paloi). Autossa kiinnostaa hyvä varustelu ja suorituskyky halvalla sekä kuulemma erinomaiset ajo-ominaisuudet.

Tuskin kuitenkaan sitä ostan.



Joko olet löytänyt uuden mitshun ? :115:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #95 : 21.09.11 - klo:15:44 »
Joko olet löytänyt uuden mitshun ? :115:

Tshekki on jees  :)

On siis Skoda. Kauniin tumman metallin sinisenvihreä 5-ovinen töpsy.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #96 : 21.09.11 - klo:16:47 »
Onnea uudelle töpsylle!

Skoda on nykyisin jotain aivan muuta kuin vielä 70-luvulla. Niissä on hyvinkin kauniita korimalleja. Muutahan minä en autosta ymmärrä kuin korin ja värin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #97 : 21.09.11 - klo:17:30 »
Onnea uudelle töpsylle!

Skoda on nykyisin jotain aivan muuta kuin vielä 70-luvulla. Niissä on hyvinkin kauniita korimalleja. Muutahan minä en autosta ymmärrä kuin korin ja värin.

Kai sentään ymmärrät myös, onko se etu- vai takaveto vai peräti neliveto. Mosset olivat nelivetoja, kun niissä veti joka ovesta.  :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #98 : 22.09.11 - klo:18:17 »
 :-\ Mä oon aina ollu sitä mieltä, että ei ikuna ranskalaista autoa, mut nyt vaan on alla ikivanha sitruunapatonki, eli Citroen xantia.

Kina ajaa kun on erikoinen kaasujousitus.
Pidemmällä matkalla tulee ihan merisairaaksi.
Tik toc.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #99 : 22.09.11 - klo:23:08 »
:-\ Mä oon aina ollu sitä mieltä, että ei ikuna ranskalaista autoa, mut nyt vaan on alla ikivanha sitruunapatonki, eli Citroen xantia.

Kina ajaa kun on erikoinen kaasujousitus.
Pidemmällä matkalla tulee ihan merisairaaksi.
Minulla on nyt neljäs ranskalainen menossa. Ensimmäinen, eli Renault 18 opetti minut pois auton rassaamisesta. Kerran, kun taas maalailin ruosteisia lokasuojan reunoja, päätin että nyt riittää. Ostin ensimmäisen uuden autoni ja huollot ja korjaukset on tehty siitä lähtien verstaalla.
Eihän sitä hampaitakaan itse paikata!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #100 : 23.09.11 - klo:05:47 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #101 : 23.09.11 - klo:09:10 »
Myykää ranskalaaset, ruattalaaset ja italialaaset jne. leluautot pois jos te saatte niistä mitään hintaa. Ostakaa mersu.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #102 : 23.09.11 - klo:09:57 »
Minulla oli Xantia ja pidin suunnattomasti sen jousituksesta. Kun nopeus nousee, huomaa mikä ero on kaasu/nestejousituksella ja rautajousilla. 200km/h Saksassa meni niin suloisesti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #103 : 23.09.11 - klo:12:49 »
Myykää ranskalaaset, ruattalaaset ja italialaaset jne. leluautot pois jos te saatte niistä mitään hintaa. Ostakaa mersu.

 :-\Äläs höpäjä. Vaihdetaan sut roottalaiseen Håkaniin.
Saadaan sitten kuulla Herre Gud sanaa pehmeästi, kuin Citroenin kyydissä istuen.

Noh Juhanin puheet olleet hyviä kyllä. Pikkasen liian viisaita ehkä mulle.

Juuh, ei ole autoa aina merkkiin katsominen.
Ja kuten edellä olevat totesivat jopa Skoda voi olla hyvä ajettava? :icon_rolleyes:
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: äijien juttuja
« Vastaus #104 : 23.09.11 - klo:14:36 »
Minulla on nyt neljäs polkupyöräni. Yksi neljästä oli venäläinen Ukraina ja hankin sen opiskelijana halvan hinnan innoittamana. Poljin murtui ajaessani sitä liikkeestä kotiin. Kiilakeskiö kului vuosien mittaan niin, että polkimien varret eivät olleet samassa linjassa. Ajaminen sujui vähän kuin 5/4 tahtiin. Jupiter ja Tunturi ovatkin sitten olleet toista maata. Kouluvuosien 26' oli kasattu takapihalla sekalaisista osista ja sen merkkiä on vähän vaikea tietää. Runko oli Aino-nimisestä vempaimesta. Muistelen sitä haikeana.