Kirjoittaja Aihe: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan  (Luettu 77526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #30 : 06.09.14 - klo:22:49 »
Kaksoiskansalaisuus on erittäin hyödyllinen globaalissa maailmassa. Yksi poikani ja hänen poikansa ovat Suomen ja Kandan kansalaisia eivätkä asu kummassakaan niistä ja se maa ei käy sotaa.
Sen sijaan, jos lähtee kolmanteen maahan sotimaan, tulee suomen kansalaisuus panna hyllylle varsinkin, jos se on hankittu eikä syntyperä..
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #31 : 10.09.14 - klo:16:30 »
 :)
Miksi se Suomi kansalaisuus tulisi piiloittaa, josko menee muualle sotimaan.
Jos olisin nuorempi, niin ehkäpä menisin Ukrainaan taistelemaan !!!

Tultiinhan Suomeenkin 1940 luvun sodissa apuun ties mistä ja Israelin sotiin on jostain syystä aina mennyt vapaaehtoisia sotimaan.

Olisi se ikävää, jos nyt ei autettaisi myös vapaaehtoisilla sotilailla Ukrainaa ja josko tilanne pahenisi, niin Suomen joutuessaan kahnauksiin Venäjän kanssa vaikka, niin itkisimme miksi kukaan ei meitä auta.

No en osaa näistä sanoa, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna tulisi miettiä myös isoa kuvaa joskus.
Tik toc.

myyrä

  • Vieras
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #32 : 10.09.14 - klo:17:01 »
:)
Miksi se Suomi kansalaisuus tulisi piiloittaa, josko menee muualle sotimaan.
Jos olisin nuorempi, niin ehkäpä menisin Ukrainaan taistelemaan !!!

Tultiinhan Suomeenkin 1940 luvun sodissa apuun ties mistä ja Israelin sotiin on jostain syystä aina mennyt vapaaehtoisia sotimaan.

Olisi se ikävää, jos nyt ei autettaisi myös vapaaehtoisilla sotilailla Ukrainaa ja josko tilanne pahenisi, niin Suomen joutuessaan kahnauksiin Venäjän kanssa vaikka, niin itkisimme miksi kukaan ei meitä auta.

No en osaa näistä sanoa, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna tulisi miettiä myös isoa kuvaa joskus.

Ukrainassa tappelee jo molemmilla puolilla joukkoja, jotka eivät ole kenenkään hallittavissa - siis sekä Ukrainan, että separatistien puolella. Voi olla, että nämä juuri rikkovat tulitaukoa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #33 : 10.09.14 - klo:17:32 »

Niin se taitaa olla, kuten herra myyrä kirjoitti.

Tulitauko voisi olla oikein ja hyvä ...no tietysti se olisi paras, jos se saisi muuhunkin kuin uusien asemien vahvistamiseen ja hyökkäysten suunnitteluun enempi aikaa.

Myyrä nyt kirjoittelee muutenkin, niin viisaita, että tiedä tässä kirjoittaa vastinetta.

Mutta jos ajattelisin, kuin silloin nuorena, kun oli se terrorismi ja kapina kaikkea vastaan aika, jolloin liikuin ääri ihmisten kanssa, joista yksi vihasi tanskankuningatarta ja hänen hoviaan ja toinen ääri vasemmistolainen ja jokunen white pover tuttukin oli, niin jos ajattelen silleen niillä aivoilla, kun oli silloin, niin kyllä joku lopullinen stoppi ainaiselle venäjä pelolle tulisi saada ja itse näkisin, että nyt tulisi laittaa tämä uhka lopullisesti kuriin.

Amerikka en ihannoi, mutta Venäjä on niin kaukana joissain ihmisoikeus asioissa ja vihassa vähemmistöjä kohtaan, että en heidänkään puolelle osaa asettua, mutta jotenkinhan tässä on asetuttuva.

Jos olisin nuori ja radikaali, niin menisin ja provosoisin Venäjän suurlähetyksen eteen jonkiun mielenosoituksen tai tekisin jotain kovempaakin, mutta onneksi olen vanha ja ei tarvi ottaa kantaa muuhun kuin kevyeen musaan. :)
Tik toc.

myyrä

  • Vieras
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #34 : 10.09.14 - klo:18:35 »

Mutta jos ajattelisin, kuin silloin nuorena, kun oli se terrorismi ja kapina kaikkea vastaan aika, jolloin liikuin ääri ihmisten kanssa, joista yksi vihasi tanskankuningatarta ja hänen hoviaan ja toinen ääri vasemmistolainen ja jokunen white pover tuttukin oli, niin jos ajattelen silleen niillä aivoilla, kun oli silloin, niin kyllä joku lopullinen stoppi ainaiselle venäjä pelolle tulisi saada ja itse näkisin, että nyt tulisi laittaa tämä uhka lopullisesti kuriin.

Amerikka en ihannoi, mutta Venäjä on niin kaukana joissain ihmisoikeus asioissa ja vihassa vähemmistöjä kohtaan, että en heidänkään puolelle osaa asettua, mutta jotenkinhan tässä on asetuttuva.

Onneksi minulla ei ole Venäjä pelkoa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #35 : 10.09.14 - klo:19:55 »
 :-\
Totesinko jo, että myyrältä tulee fiksua textiä :)

En tiedä, mutta ihmettelen tätä nykyaikaa.

Silloin kun minä olin nuori, niin Tsekkoslovakiaan, en tiedä miksi nykyään kutsutaan, jossa on praha, jazz klubeja ja hyvää tummaa olutta, niin sinne kun Neuvostoliitto hyökkäsi, niin emme me olleet samanlaisia pelkureita, kuin nýkynuorisuomi.
Me oltiin tehtaan,,, fabrigsvägenillä ja heiteltiin tiiliskiviä sinne lähetystöön.
Ei siitä mikään media uskoltanut, kuten ei nytkään, vaikka mun ajatuksia julkaista, mutta kiviä sinne meni.

Himpen pullamössönuoriso. !!!

Kattokaa nyt isoa kuvaa ja tehkää niinkuin on oikein.
Yksi terroristi olisi poikaa, vaikka en siihen yllytä tän enempää, kun elämän kokemus ja älli on tällä tasolla, mutta ihmetyttää miksi kaikki protestiliikkeet on niin hiljaa ??


Tik toc.

myyrä

  • Vieras
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #36 : 10.09.14 - klo:20:15 »

En tiedä, mutta ihmettelen tätä nykyaikaa.

Silloin kun minä olin nuori, niin Tsekkoslovakiaan, en tiedä miksi nykyään kutsutaan, jossa on praha, jazz klubeja ja hyvää tummaa olutta, niin sinne kun Neuvostoliitto hyökkäsi, niin emme me olleet samanlaisia pelkureita, kuin nýkynuorisuomi.
Me oltiin tehtaan,,, fabrigsvägenillä ja heiteltiin tiiliskiviä sinne lähetystöön.
Ei siitä mikään media uskoltanut, kuten ei nytkään, vaikka mun ajatuksia julkaista, mutta kiviä sinne meni.

Himpen pullamössönuoriso. !!!

Kattokaa nyt isoa kuvaa ja tehkää niinkuin on oikein.
Yksi terroristi olisi poikaa, vaikka en siihen yllytä tän enempää, kun elämän kokemus ja älli on tällä tasolla, mutta ihmetyttää miksi kaikki protestiliikkeet on niin hiljaa ??




Osoittihan mm. Arhinmäki mieltään homojen puolesta Venäjällä oliko viime jääkiekkokisoissa heiluttamalla sateenkaarilippua katsomossa. Mulla on se aukko sivistyksessä, että en ole koskaan osallistunut mielenosoitukseen. Jotenkin olen pitänyt tärkeämpänä muita keinoja vaikuttaa, esim. kaikenmaailman adresseihin olen kova poika laittamaan nimeni. Toisaalta kun ei asu isolla paikkakunnalla niin eihän täällä edes mitään mielenosoituksia olekaan. Voi siihen olla syynä laiskuuskin?

Mutta joo...kyllä 70-luvulla oltiin hanakampia mielenosoituksiin kadulla. Nyt vaan kaikki nuoriso istuu netissä ja urputtaa siellä jos urputtaa. Viihde taitaa nykyään olla kaikki kaikessa, vaikka esim. nuorisotyöttömyys on hälyttävissä lukemissa. Kekkonen olisi jo julistanut hätätilan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #37 : 10.09.14 - klo:20:21 »
Tjaah...mielenkiintoista...huomaan olevani ulkona kuin lumiukko...
Ei mitään käsitystä mistä nykyajan nuoriso puhuu ja keskustelee...
Voihan se olla noin kun veljet täällä tarinoi...
Itsekin olin 70-luvulla varsin aktiivinen ja kantaa ottava tyyppi...mutta vanhemmiten vähentynyt moinen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #38 : 10.09.14 - klo:21:45 »
Mutta joo...kyllä 70-luvulla oltiin hanakampia mielenosoituksiin kadulla. Nyt vaan kaikki nuoriso istuu netissä ja urputtaa siellä jos urputtaa. Viihde taitaa nykyään olla kaikki kaikessa, vaikka esim. nuorisotyöttömyys on hälyttävissä lukemissa. Kekkonen olisi jo julistanut hätätilan.

Eihän niitä kadulla mieltään osoittavia kukaan näkisi edes, kun kaikki ohikulkijat vain räpläävät kännyköitään. Nettiurputus on helpompi havaita. Ja ainahan nuoriso on ollut ihan kelvotonta. Se on varmaan meidän entisten nuorten vika lähinnä, ettei nyt ole mitään Kekkosta hätätiloja julistelemaan. No, EVA (=elinkeinoelämän valtuuskunta) koettaa jotain hätätilasta paasata sentään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #39 : 10.09.14 - klo:22:46 »
No, ei nyt vaivuta epätoivoon.

Jutellaan ja mietittään.

Oli joskus ennen aikojamme, vakavia miehiä seuroissa, kun löivät kättä ja miettivät mitä tulossa on, kuten nytkin.
Sitten alkoi sota, kuten vakavat miehet kättä lyöden uumoilivat.

No itse osaan ainakin kielimiehenä aika monta kieltä 7-12 välillä pyörii osaavana , vaikkakin tyhmänä noin järjen juoksemisen kanssa ajatellen ottaa osaa johonkin nettikeskusteluun,_ miksi nuoriso vaan on erilaista ja ei ota kantaa isoihin asioihin.
Miksi ei esimerkiksi suoratoiminta saa liikkeelle*?

En halua mitään sen isommin agiteerata, mutta pullamössö nuoriso oudoksuttaa kyllä suuresti, kun jokainen yksilö voi vaikutta ja paljon, kuten muslimitkin opetaa :)
« Viimeksi muokattu: 11.09.14 - klo:09:52 kirjoittanut seppos »
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #40 : 11.09.14 - klo:15:55 »
^Kuinka niin ei saa liikkeelle?

Tässäkin on aika vieressä yksikin purettavaksi tuomittu hyvärakenteinen vanha puutalo, jonka nuoriso taikka nuoret aikuiset ovat vallanneet, ihan hyvänä pitävät ja järjestävät siellä toimintaa.

Ja onko järjestötoiminta liian epäsuoraa sitten? Niissähän on paljon nuorisoa (paitsi ehkä nuorisoseuroissa).

Ehkä tunnen itse poikkeuksellisen nohevaa nuorisoa, kun minusta nykynuoret ovat fiksumpia kuin nuoriso omaan aikaani.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #41 : 11.09.14 - klo:18:46 »
Ketjun otsikko ei pysy enää ajatuksessa mukana...
Joten ehkä liittyy esillä olleeseen keskusteluun nuorison aktiivisuus 70-luvulla esim.
urheiluseuratoiminnassa. Nykyisin ei mielestäni sellaista ole, tai on muuttanut muotoaan?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #42 : 11.09.14 - klo:21:36 »
^Olin urheiluseurassa 70-luvulla. No joo, oli siellä muutama aktiivinenkin nuori; siis sellainen muita vähän vanhempi, jotka vetivät jotain ihan pikkunappuloiden ryhmiä. Me muut vain tehtiin perässä mitä käskettiin, ja jotkut kävi välillä salaa tupakalla.

Voi olla, että etenkin kaupungeissa on niin paljon muutakin. Siis urheiluakin; lajivalikoima on runsaampi kuin minun aikaani. Tuossa lähellä on liikuntahalli, jonka ohi kävelen kun menen vähän kauemmas sulkapalloa pelaamaan, ja kyllä siellä iltaisin nuorisoa piisaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #43 : 12.09.14 - klo:19:11 »
^Kuinka niin ei saa liikkeelle?

Tässäkin on aika vieressä yksikin purettavaksi tuomittu hyvärakenteinen vanha puutalo, jonka nuoriso taikka nuoret aikuiset ovat vallanneet, ihan hyvänä pitävät ja järjestävät siellä toimintaa.

Ja onko järjestötoiminta liian epäsuoraa sitten? Niissähän on paljon nuorisoa (paitsi ehkä nuorisoseuroissa).

Ehkä tunnen itse poikkeuksellisen nohevaa nuorisoa, kun minusta nykynuoret ovat fiksumpia kuin nuoriso omaan aikaani.

No joo. Toi kuullostaa hienolta :)

Itse aihehan on Rouva Räsäsen puheet ja niistä kumpuavat vastareaktiot.

Sitten tuli tämä, miksi kukaan nuorempi ei reagoi, vaikka siis reagoihan he tavallaan.

Fiksumpiahan he varmastikkin ovat kuin me nuoruudessa, sitä en epäile.

Räsäsen viimeisin puhe siis oli, jotta kaksoiskansalaisuus pois niiltä Suomen nuorilta jotka ovat menneet sotimaan uskontonsa puolesta tai mistä syystä ovatkin menneet.

Kirjoitin, että jos me ollaan epäonnistuttu näille nuorille tuomaan yhteiskunnassamme arvoja ja muuta ja he menevät sotimaan, niin miksi kansalaisuus pois heiltä?
Mehän olemme yhtä syyllisiä, kun emme ole heille osanneet antaa mallia joka olisi rauhaan pyrkivä ilman sotilaallista toimintaa.
Emme ole osanneet tuoda kristillistä uskoa ja arvoja heille.

Olen syyllinen kaikkeen.

Päiviltä nyt tulee sammakoita ja ne on ihan toisellaisesta maailmasta, vaikka samaa kristillistä uskoa tunnustamme.
Kerran pari hänen kanssaan yrittänyt vuoropuhelua, mutta noin kuvaannollisesti juossut karkuun. :)

Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #44 : 15.09.14 - klo:11:23 »
Onneksi minulla ei ole Venäjä pelkoa.

minulla on...
wilhelmi niskasen jäljillä