Kirjoittaja Aihe: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-  (Luettu 39674 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« : 01.12.05 - klo:15:38 »
on 1.12, aika avata ensimmäinen luukku (tai siis kaikki ensimmäisen päivän luukut). Siis kaikki saavat osallistua ihan niin monta kertaa kuin haluavat.

Joka päivälle on sama kysymys: Mikä ajatus pysäytti tänään? (Ei selityksiä, vaan ajatuksia.)



---------------------------------------------------------------------------

Tänään, 1.12, jumitan yhä pari päivää sitten lukemani kolumnin ajatuksissa. Hilkka Olkinuora kirjoittaa ensimmäisessä ilo-lehdessä:
Lainaus
Kirkko on unohtanut, että kirkko olemme me, ei se. Kahdeksan kymmenestä lehtimiehestä, kansanedustajasta ja kansalaisesta on kastettu kirkon jäseneksi ja kuuluu siihen yhä. Niin myös kahdeksan kymmenestä vangista, salarakkaasta ja sekakäyttäjästä. Heidän näköisensä kirkon tulisi olla, ja päinvastoin.


Ja hieman myöhemmin samassa kolumnissa:
Lainaus
Näyttääkö kirkko tänään tältä?

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #1 : 01.12.05 - klo:17:32 »
Tänään pysäytti kehitysneuropsykologian kurssilla ajatus, että miten valtavan ihmeellistä se on, kun kahdesta solusta kehittyy yhdeksässä kuukaudessa ihan oikea ihminen miljardeine soluineen, kaikkine lihaksineen, luineen, ym. ja ennen kaikkea se, että se on tietoinen olento ja ne aivot! Ihan käsittämätöntä, sitä ei oikeasti pysty ymmärtämään. Että miten hienosti hedelmöittynyt munasolu kehittyy oikeaksi ihmiseksi.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #2 : 01.12.05 - klo:18:20 »
Risteyksessä luisuva kuorma-auto. Likellä oltiin.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #3 : 01.12.05 - klo:19:05 »
Että jumalanpilkasta saa vankeutta Suomessa vuonna 2005.

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #4 : 01.12.05 - klo:19:05 »
Minut pysäytti ajattelemaan se että koulussa tänään liian pelottavan usein joko opettaja tai joku oppilas puhui siitä mitä olin joku pari minuuttia aikaisemmin ajatellut..
peace and lööv

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #5 : 01.12.05 - klo:21:07 »
yle tuli ja kuvasi meijän koulua >u< sika pysäyttävä tapahtuma....mutta siis ne tuli ja kuvas ku pari meijän lukiosta on keränny sikana nimiä ja tehny jonku pyynnön että kunnon lastenohjelmat palautettaisiin ja väkivaltaiset kitkettäis pois ja siitä oli ilta-sanomissakin juttua ^^
-tottelematon ja paha-

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #6 : 02.12.05 - klo:00:51 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Että jumalanpilkasta saa vankeutta Suomessa vuonna 2005.


Perhana! (Menee offtopiciksi, mutta mänköön.)

Eihän se saakurin sana edes ole enää "jumalanpilkka" vaan uskonrauhan rikkominen, mikä viittaa paljon tarkemmin itse asiaan, eli ihmisten mielipiteenvapauteen ja loukkaamattomuuteen.

Perhana!
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #7 : 02.12.05 - klo:01:44 »
Tiedetään. Eri nimi, sama sisältö.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #8 : 02.12.05 - klo:11:08 »
Hirveää kun on ihmisiä, jotka edelleenkään (tunnettuaan minut noin 3 vuotta) järkyttyvät kun sanon heille jotain "mukailkeää"...
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #9 : 02.12.05 - klo:14:43 »
Mikä on siis laissa vikana? Vai viittasitko kenties varsin kovaan tuomioon? Jos puhut samasta tapauksesta, josta itse kuullut olen, taisi kyseessä olla suurelta osin myöskin tietyn median häirintä ns. floodaamalla.

Mielestäni on varsin asiallista suojata uskonrauha lailla myös siitä näkökulmasta, että joku tahtoisi loukata enemmistön uskonrauhaa. Asiallinen kysymysten asettaminen, mielipiteen osoittaminen ja taiteen tekeminen lienee kuitenkin sallittua. Kiellon pyrkii ymmärtääkseni estämään suoraan ihmisiä kohti käyvän asiattoman solvingin.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #10 : 02.12.05 - klo:16:24 »
Kirkon uudistuneilta kotisivuilta saa ladata vesperin. Vastaisku waretetulle musiikille ja huonolle ajankäytölle! (Pitänee hankkia mp3-soitin minunkin, nyt sille alkaa olla käyttöä.)

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #11 : 03.12.05 - klo:11:49 »
Tänään mietitytti se, että voisi taas tehdä jotain oman kunnon eteen, kun aamulla heräsin ja selkä oli hetken vähän jumissa (mikä tarkoittaa minulla sitä että vatsalihakset alkavat olla hyvin olemattomat).
On se oikeastaan aika julmaa olla huoltamatta itse omaa ruumistaan. Itsensä kannalta, mutta onhan se myös typerää jos muut joutuisivat myöhemmin maksamaan siitä etten minä jaksanut nuorena tehdä vatsalihaksia.

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #12 : 03.12.05 - klo:22:51 »
"Suomessa päivittäin käyttämämme vesimäärä on keskimäärin noin kymmenkertainen kehitysmaissa ihmisten päivittäin käyttämään vesimäärään nähden."

Mistä sitä muka voi vähentää, jos jo nyt käyttää säästeliäästi? ... Ja miten voi tulla toimeen sillä kymmenesosalla, jos on pakko?

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #13 : 04.12.05 - klo:09:50 »
"Wagner, älä tiskaa juoksevalla vedellä!"

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #14 : 04.12.05 - klo:12:12 »
Lainaus käyttäjältä: "minttu"
"Suomessa päivittäin käyttämämme vesimäärä on keskimäärin noin kymmenkertainen kehitysmaissa ihmisten päivittäin käyttämään vesimäärään nähden."

Mistä sitä muka voi vähentää, jos jo nyt käyttää säästeliäästi? ... Ja miten voi tulla toimeen sillä kymmenesosalla, jos on pakko?


Niija, meneekö niillä sitten siellä paremmin jos me täällä eletään kurjemmin. Rohkenen epäillä.