Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 5. erä  (Luettu 58682 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #45 : 20.08.16 - klo:20:58 »
Minun pienestä matkatelkkaristani tihrustettuna oli kyllä vaikea erottaa niitä keiloja. Sen lisäksi tuon kuvan väri on liian keltainen, eikä sitä voi säätää. Pitääkö tässä vielä vanhoilla päivillään osta uusi televisio? Minä kun kuvittelin, että tuo kestäisi elinikäni. Nauhat näkyivät paremmin.

Espanja voitti vasta karsinnan. Venäjä on kyllä arvokas päänahka joka tapauksessa.

En aio nukkua, vaan katson rytmisen voimistelun neliottelun finaalia yöllä. Yleisurheilusta naisten korkeutta, jos suvaitaan näyttää. Yleensä se Suomessa jää miesten keihään varjoon. Ja viestit, ne ovat aina kiinnostavia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #46 : 20.08.16 - klo:23:26 »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #47 : 20.08.16 - klo:23:58 »
Ei kun Kudrjatseva.

Eipäs kun Kudrjavtseva! Että pitää olla vaikea nimi  :003:

Mamunin pallo-ohjelma on kyllä hieno. En ymmärrä, miten hän saattoi saada nauhaohjelmastaan paremmat pisteet. Nauhan kanssa onnistui mielestäni parhaiten juuri Kudrjavtseva, ja tuomarit taisivat olla samaa mieltä. Olisipa tuollakin välinekohtaiset finaalit, kuten on MM-kisoissa!

Mitähän välinettä tuo nauha oikein on, kun niin kuuliaisesti toistaa käskyt? Siis miten on mahdollista, että käden liike tuolla tavoin välittyy pitkin nauhaa? Telinevoimistelija Simone Bilesistä mietin, onko siinä joku kyborgi, jolla on ympätty jalkoihin vieterit. Noiden voimistelunauhojen kohdalla mietin toisinpäin: Onko niissä elottomaan materiaaliin kätketty jotain koulutettavissa olevia eläimiä? Kumpikin laji kyllä aiheuttaa vakavia epätodellisuuden tunteita.
« Viimeksi muokattu: 21.08.16 - klo:00:03 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #48 : 21.08.16 - klo:01:50 »
Höh. Kudrjavtseva (jokohan osasin kirjoittaa) oli neliottelun finaalissa kaikilla muilla välineillä tuomarien mielestä hiukan parempi kuin Mamun, mutta ihan keilaohjelmansa lopussa ei saanut toista keilaa heitosta kiinni, mikä maksoi olympiakullan. Haluan että näissä kisoissa olisi välinekohtaiset finaalit kuten lajin MM-kisoissa on, ja telinevoimistelussa täällä ne telinekohtaiset. Kudrjavtseva olisi ansainnut voittaa vaikkapa nauhan olympiakullan; on se ohjelma vaan niin hieno. En nyt Mamunin voittoa varsinaisesti valita, sillä etenkin pallo- ja keilaohjelmat olivat kyllä vaikuttavia. Sellaisia, että tekee mieli katsoa suoritus monta kertaa peräkkäin uudelleen.

Ukrainan Rizatdinova esitti paljon mielenkiintoisempaa voimistelua kuin Korean Son, ja onneksi palkittiin siitä pronssilla. Son jäi neljänneksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #49 : 21.08.16 - klo:04:16 »

   Ronssi-Ruuskasen keppi ei lentänyt: 6.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #50 : 21.08.16 - klo:04:42 »
B-päivä (tai yö): Boikotoin miesten keihästä ja katsoin sen sijaan netistä naisten korkeutta, jonka voitti Beitia, ja Bulgariaan hopeaa. Pronssisijalta jatketaan miesten pitkässä viestissä, eli Bahama, sitten Belgia ja Botswana.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #51 : 21.08.16 - klo:07:58 »
Matti herätti minut klo 3.15, en siis kuullut kännykän herätystä, mikä on kummallista.
Ehdin nähdä kaiken muun paitsi miesten 1500 m ja keihään ensimmäistä kierrosta.

Miesten 5000 m oli kova kilpailu. Farrah piti pintansa vaikka ohi yrittäjiä oli useampia.

Keihään tasosta tuli kova. Röhlerin sarja oli tasavarmaa työtä ja hän ansaitsi voittonsa.

Kohta käyn uusintoja seuraamaan. Sain hienosti nukahdettua uudestaan klo 5 ja heräsin seitsemän tienoilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #52 : 21.08.16 - klo:16:20 »
Omituista. Venäjä menettää Pekingin olympiakisojen naisten pitkän viestin hopeansa, koska yksi joukkueen jäsen on kärysi uusitatesteissä dopingistä. Jamaika saa pitää samojen kisojen pikaviestikultansa, vaikka yksi joukkueen jäsen kärysi uusintatestissä dopingista  :017:

Naisten korkeus oli tavattoman heikkotasoinen. Seitsenottelun korkeus voitettiin paremmalla tuloksella. Olisi siis kannattanut parin seitsenottelijan osallistua päälajinsa lisäksi myös korkeuskisaan! Eivätköhän he jo ole urakastaan suunnilleen toipuneet?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #53 : 21.08.16 - klo:18:57 »
Miesten maratonia oli mielenkiintoista seurata alusta loppuun asti, 10 parhaan osalta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #54 : 21.08.16 - klo:20:42 »
Puvut tahtovat olla jo liian kruusatut. Kirjavat eivät tuo esiin vartalon liikkeitä riittävän selkeinä.

Sanos muuta! Monella meni kirjavuus jo räikeyden puolelle. Tykkäsin Ukrainan joukkueen yksinkertaisista tyylikkäistä asuista, varsinkin vanne - keila -ohjelman mustista. Japanin rinnoista riippuvat sydämet olivat kamalia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #55 : 21.08.16 - klo:20:51 »
Niitä en nähnytkään, katsoin enää Bulgarian suorituksen. Se oli hyvä. Oli kiva kun nauhat olivat kirkkaan punaiset.

Olen samaa mieltä, vaaleat keilat ja vanteet beigen väristä mattoa vasten eivät näy telkkarissakaan. Käyttäisivät mustia ! :icon_wink:

1. Venäjä  2.  Espanja  3.  Bulgaria

Maratonia näin viimeiset 15 km. Oletan alkupuolella olevan enemmän ratkaisuja, tämä oli sitä tavanomaista jolkotusta.

Muuten olen sitä mieltä, ettei suomalaisten tarvitse tämän kummemmin pärjätä. Pääasia on että ovat mukana, onhan kiva katsoa yllättääkö joku.  :icon_eek:
Tämä ei ole vitsi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #56 : 21.08.16 - klo:21:17 »
Juuri kerrottiin että Tanska sai 16 mitalia ja Suomi yhden.
Kesäolympialaiset kaikkineen näin.
Jos ajatellaan pelkkää yleisurheilua, tuskin Tanska on noin paljon parempi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #57 : 21.08.16 - klo:23:11 »
Onpahan aikamoista USA:n koripallopeli.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #58 : 21.08.16 - klo:23:21 »
Muuten olen sitä mieltä, ettei suomalaisten tarvitse tämän kummemmin pärjätä. Pääasia on että ovat mukana, onhan kiva katsoa yllättääkö joku.  :icon_eek:

Olen samaa mieltä. Toivon menestystä etenkin maille, jotka eivät ole sitä ennen saaneet. Näissä kisoissa ensimmäisen olympiamitalinsa ikinä saivat Kosovo, Fidži ja Jordania. Komeasti kultaisella aloittivat kaikki.

Sitä mietin, että kun on nämä muutama maa jotka kahmivat mitaleita aivan roppakaupalla, niin tuntuvatko ne enää miltään. Joku yhden lajin pronssi, mitä väliä sillä enää on? Tietysti urheilijalle itselleen, mutta noin kansakuntana ajatellen.

^Koriksessa en katso Yhdysvaltain matseja enää. Puuduttavaa ylivoimaa, ei mitään mielenkiintoa. Jännitystä sitä urheilussa olla pitää! (No joo, naisten permantovoimistelussa ei ollut jännistystä vaan Yhdysvaltain ylivoimaa, ja katsoin silti, mutta se onkin toinen juttu.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Urheiluhullut 5. erä
« Vastaus #59 : 22.08.16 - klo:01:18 »
Maailman kovin kesälajien urheilumaa suhteutettuna väkilukuun on sitten Bahama.  :023: Saattaa olla kovin, vaikka otettaisiin mukaan talvilajitkin, joita maassa ei kummemmin harrastettane (no tiedä vaikka curlingia jossain hallissa). Bahamalaiset ovat erikoistuneet juoksemaan stadionin ympäri; kultaa tuli naisten 400 metrillä ja pronssia miesten 4 x 400 metrin viestistä.

Euroopanmestaruuden voitti Kroatia. Kroatialaiset viihtyvät erityisesti vedessä: mitaleita tuli purjehduksesta, melonnasta ja vesipallosta. Naiset tykkäävät nakella erilaisia esineitä ja miehet puolustautuvat niin pyssyin kuin nyrkein.
« Viimeksi muokattu: 22.08.16 - klo:01:24 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.