Sillä nyt ei taida olla minkään maailman väliä. Ainoastaan voi tulla käytännön ongelmia joissakin tilanteissa (koskien kaikkia uskontokuntia, ei vain körttejä), mutta ne ovat ihan henkilöstä riippuvaisia. Riippuu siis uskonnon ja siihen liittyvien moraalisäädösten merkityksestä henkilöiden elämässä. Siis jos toinen on vaikkapa nyt juuri muslimi, niin on vähän outoa, että toinen on ylipäänsä mikä tahansa kristitty, kun avioparihan ei silloin usko samaan Jumalaan ja ei kuoleman jälkeen usko pääsevänsä samaan paikkaan. Kumpi silloin on oikeassa...?!? Tietysti on asia erikseen nämä "tapakristityt", joille keskinäinen rakkaus on Jumalaa ja uskontoa tärkeämpi, jolloin ko. ongelmia ei tule, kun uskonto on minimaalisessa osassa elämässä (jos on ollenkaan). Kristittyjen välisissä liitoissa ei nämä ongelmat ole niin pahoja, kun he uskovat samaan Jumalaan ja Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Tietysti on olemassa liikkeitä, jotka ovat jo aika kaukana perinteisestä kristillisestä ajattelusta, ne ovat asia erikseen.
Kristittyjen välisissä liitoissa ongelmat ovat pienempiä. Silloin on kyse vain siitä, että miten käytännön asioista sovitaan. Esim. televisionkatselu on sellainen, jos toinen on vaikkapa vanhoillislestadiolainen. Tai sitten, että voivatko kummatkin käydä toistensa tilaisuuksissa. Ja sitten yleinen hyväksyntä, jos toisena osapuolena on jokin hyvin omistushaluinen ja muita hyväksymätön liike. Körtit ovat aika vapaamielisiä sen suhteen (jokainen tekee omat ratkaisunsa), joten jos toinen liike on suvaitseva, niin yleensä ei siis ole ongelmia. Ja on siis tärkeä muistaa, että körttiläiset ovat luterilaisia mitä suurimmassa määrin, eli on ihan sama, kuin kysyisi, mitä ongelmia on luterilaisten ja muiden välisissä liitoissa.