Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin televisiosta 11  (Luettu 13921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #30 : 16.03.22 - klo:11:20 »
Pitkä kuuma kesä: Suomi, 1980, ohj.Perttu Leppä

Oho, virhe havaittu. Leffahan oli tietysti vuodelta 99, mutta oli laitettu tapahtumiltaan vuoteen 80.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #31 : 16.03.22 - klo:16:17 »
Pitkä kuuma kesä: Suomi, 1980, ohj.Perttu Leppä


Elokuva on valmistunut vuonna 1999, mutta ehkä se kertoo vuodesta 1980? Ohjaaja Perttu Leppä oli silloin vasta lukiopoika. Tiedän, kun olin samalla luokalla.  :icon_cool:  Diinareitten ja punkkareitten pikku kähinät muistan. Omakin luokka jakautui vähän kahteen leiriin, ainakin tyylillisesti ja musamaultaan.

Edit: Jaa olikin jo korjattu vuodet.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #32 : 20.03.22 - klo:10:34 »
Katson messua Kuopiosta telkkarissa ja joka löytyy areenasta vielä jonkin aikaa. Saarna oli savon murteella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #33 : 11.04.22 - klo:19:20 »
Dokkarin  siitä, mitkä tapaukset Putinin sai intoutumaan sodankäyntiin.  Oli siinä kaikkea muuta kanssa. Ei yhtään hassumpi. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #34 : 30.04.22 - klo:14:45 »
Areenasta katsoin The Imitation Game

(Englanti/USA 2014) Tosipohjainen elokuva sosiaalisesti äärimmäisen kömpelöstä matemaattisesta nerosta Alan Turingista, jonka johdolla nerojen nörttiarmeija mursi toisen maailmansodan aikana saksalaisten Enigma-koodin. Pääosissa Benedict Cumberbatch, Keira Knightley, Charles Dance. Ohjaus Morten Tyldum.

Valtavirrasta poikkeavia ihmisiä kohdellaan vieläkin pahasti, vaikka kansallisia ja kansainvälisiä lakeja on tehty heidänkin ihmisarvoa suojaamaan. 
https://areena.yle.fi/1-3073508
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #35 : 04.05.22 - klo:14:58 »
The imitation game, eikä yhtään haittaa että olin nähnyt joskus.

Valtavirrasta poikkeavana ihmisenä voisin hieman puolustaa niitä jotka eivät tajuu.  Olen tullut ymmärtämään kuinka se on vaikeaa.  Ellei mahdotonta.  :icon_cool:

...........................

Minä kun joskus vaan yhtäkkiä olen ärtyisä -- ja kalpea -- ja pysyn huonosti jaloillani -- ynnä muuta --- se ärtyisyys on herättänyt varsin voimakkaita tunteita. Ja armias jos saa epikohtauksen.  Ei sitä tuollai sais liikkua julkisissa tiloissa.  Mutta nuoriso auttaa, se minun täytyy tunnustaa.   :kahvi:

................................................

Joskus ajattelin ja päättelin että ihmiset menee kolmeen ryhmään siinä suhtautumisessa-

Osa loukkaantuu ja vaatii anteeksipyyntöä mikä on haastavaa kun en yleensä muista mitään.  Mutta jos he kertoo niin voin minä sanoa anteeksi.  Tosin analyytikko sanoi, ettei pitäisi koska se loukkaa vain pahemmin kun kohtaus vaikuttaa tarkoitukselliselta. Mutta pääseväthän etiäppäin. :icon_cool:


Osa kyllä haluaa anteeksipyynnön mutta enne tai jälkeen selityksen, mikä se juttu oli ja mitä ihmettä ja kummaa. :icon_cool:

Osa viis veisaa mistään anteeksipyynnöistä, ne tahtoo vain selityksen.  Jatkon kannalta ehdottomasti helpoin ryhmä.   :icon_cool:

................

Mietin mitä sen matemaatikon olisi pitänyt tehdä.  Jos edes tiesi, pyytää anteeksi että olen vähän omituinen?

Me ihmiset taidamme olla toisillemme melkoinen haaste.   :icon_confused:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #36 : 04.05.22 - klo:17:56 »
Leena, nyt alan ymmärtää.  Anna anteeksi !

Ole luullut sinun prassailevan tajunnanvirta-kirjoitustyylillä. Pohdin monta kertaa mitä koetat sanoa meille taviksille.

Olet kirjalija, ajattelin että peesailet Paavo Haavikkoa.

Ja ne suuttumiset ovat minulta yhäkin anteeksipyytämättä. Voinko saada ?

Kai minä olen yhden lajin putki-aivo, jolle kaiken pitää olla selvää, ymmärettävää.
Allegoriat kyllä avautuvat ja mystiset kokemukset ja näythän ovat minulle tuttuja.

Tässä on juuri se paha, ettemme ole olleet kunnolla kasvotusten. Vain Talviveisuissa Vantaalla vähän oltiin, kaktuksenpiikin verran.   :002:

---

Näin telkkarissa sen vappuisen Pohjois-Esplanadin hurjan ajelun.
Tietysti minua alkoi pohdituttaa miksi hienon uran tehnyt mies on sellaisessa tilassa.
Sinä ehkä tiedät.

Olen googlaillut, ja päätynyt että mies on lahtelainen. Hänen instassa on kuva kun hän soittaa pianoa tms. Joutjärven kirkossa. Kirkko on helppo tunnistaa alttariseinällä olevasta Pentti Papinahon reliefistä.

Hänellä on myös sellainen sukunimi joka yhdistää hänet Joutjärven seurakuntaan.
jne....

Saatanan käskeminen poistumaan ja Herramme nimen mainitseminen hätkähdytti lisäpohdintoihin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #37 : 04.05.22 - klo:18:00 »
ps.

Olen nähnyt yo elokvan, en telkkarista vaan Netflixistä. Katson aina leffat joissa Benedict Cumberbatch  on roolissa.  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #38 : 26.05.22 - klo:08:49 »
Kohta alkaa YLE Tv 1 llä

Paavo ja minä - viimeisten kiusausten tarina
To 26.05.2022 klo 09.00, YLE TV1
Miten kirjoitustaidottomasta pettuleivän syöjästä tuli hengellinen herättäjä? Piispa Jari Jolkkonen kertoo Paavo Ruotsalaisen elämästä. Sitä dramatisoidaan Viimeiset kiusaukset -oopperan kohtauksilla.



ja klo 10 Studiokirkko
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #39 : 10.06.22 - klo:10:57 »
Voi hyvä rakas Riitta-Mummi, totta kai saat ja kaikki on tosi hyvin,  tuntuu hyvältä  jos onnistuin lisäämään ymmärrystä, sitä olen pähkäillyt vuosikausia.   :kahvi: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #40 : 10.06.22 - klo:11:35 »
Kuppis !   :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #41 : 11.06.22 - klo:08:35 »
Lepuutin mieltäni ja katsoin putkeen italialaisen sarjan ensimmäisten sydänsiirtojen ajalta eli 60-luvun alkuvuosilta. (Cuore eli sydämet)   

Ajattelin kyllä että eieiei ei tahmeita sairaalajuttuja mutta sepäs olikin ihan seurattavaa kamaa. Tykkäsin siitä, että ihmiset kuvattiin aika monipuolisesti ja olihan sen ajan muotiin, autokantaan, asenneilmastoon (voiks nainen olla kardiologi) sukeltaminen oli vaihteeksi mukavaa. Vielä meillekin sanottiin jollain klinikalla että ojjojjjoi ei tytöt kestä seisomista kun leikataan --- meinasin kysyä herra professorilta että kuis ne hoitajat kestää)

Tuntuu hyvältä katsoa ratkenneita ongelmia.   :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #42 : 15.06.22 - klo:05:21 »

   The Voice of Finland: Senior

Minun tieni – Jaska Mäkynen | Finaali

https://www.youtube.com/watch?v=tGm8JEdZpx8&list=RDMMe6DKNxBpHLI&index=10

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #43 : 15.06.22 - klo:10:47 »
Paavo Nurmi Games. Oliver Helander oli illan tähti, vaikka kisassa oli nimekkäit' olympia-finalistejakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #44 : 18.06.22 - klo:16:13 »
Netflixistä aika paljon tullut katsottua ranskalaisia sarjoja.

Tykkään niistä kun ne poikkeaa amerikkalaisista sarjoista.
Ranska o kuitenkin valtiona ja kulttuuriltaan niin paljon vanhempaa kuin jenkkien, niin sitä on kiva seurata. Niissä on jotain erilailla kivaa.

No you tubesta kaikenlaista tieteellistä hömppää on kiva katella, kun ristikot liian helppoa ajanvietettä.
You tubesta seuraan Ukraialaisen yliopiston matematiikkojen julkaisuja ja pähkäilen niitä, onneksi niin lähellä venäjnkieltä, että pysyn kärryillä ja you tubessa on automaattinen kääntäjä teksteille tai tekstitys.

Mikähän mussa on vialla?
Tai mitä ei ole vialla voinee olla helpompi kysymys.
Tik toc.