Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin televisiosta 11  (Luettu 13889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Tämän katsoin televisiosta 11
« : 16.07.21 - klo:18:13 »
Yle Teema lähetti tänään uusintana tämän hienon dokumentin Amerikan mustien naisten taistelusta yhteiskunnallisen tasa-arvon savuttamiseksi.

https://areena.yle.fi/1-50834045   Osa 1

https://areena.yle.fi/1-50834046?autoplay=true  Osa 2
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #1 : 25.07.21 - klo:14:54 »
Japani-Meksiko tilanne 2-0 miesten jalkapallossa eka puoliajan jälkeen. Kovia joukkueita molemmat, mutta Japanin kovuutta en muistanutkaan. Kohta toinen puoliaika. Nyrkkeilyä katsonut myös.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #2 : 25.07.21 - klo:17:06 »
Japani-Meksiko tilanne 2-0 miesten jalkapallossa eka puoliajan jälkeen. Kovia joukkueita molemmat, mutta Japanin kovuutta en muistanutkaan. Kohta toinen puoliaika. Nyrkkeilyä katsonut myös.

Japani voitti 2-1 ja on varma jatkoon menijä kuudella pisteellään. Meksikolla on kolme pinnaa. Molemmilla on vielä ensi viikolla yksi peli. Pelin portugalilaiselle erotuomarille sattui kyllä musta päivä kun ajoi meksikolaisen kentältä punaisen kortin myötä. Ei olisi sitä ansainnut ja keltainenkin olisi ollut siinä ja siinä. Kiihkeät meksikolaiset tietenkin protestoivat mm. vaihtopenkiltä ja saivat hekin keltaisen kortin? Käsittämättömiä ratkaisuja.

Koripallo alkoi tänään ja USA-Ranska huippupeliä jonkin verran katsonut. Tulee aina koripallosta Äänekoskella vietetyt kouluajat mieleen, kun aina piti korista pelata. No, on niitä aikoja kyllä jo näin pitkän ajan perästä mukavaa muistella.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #3 : 21.08.21 - klo:14:02 »
Nyt on tullut aika paljon uusintoina Petteri Saarion luonto-ohjelmia.
Niitä haluaisin enemmänkin katsoa, ehkä syyspimeillä areenasta, onneksi ovat siellä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #4 : 21.08.21 - klo:15:33 »
Ferranten Loistava ystäväni on saanut jatkoa.  Kirjana se oli eriniminen, luin ne kaikki viime syksynä,  mutta sarja on oikeastaan parempi mielestäni.  Tai sitten odotin suunnattomia kirjoilta nähtyäni ensimmäisen kauden eli ensimmäisen kirjan

kannattaa katsoa ilman muuta
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #5 : 22.08.21 - klo:18:11 »
Osuin kääntämään tv-kanavan Alfa-Tv n puolelle lähes alkuun kun Tapani Ruokasen vieraana ol teologian tohtori Kari Kuula.

Siinä on tiedemies joka puhuu niin että minäkin ymmärrän mikä on teologiaa , mikä on eläinteologia, millainen on Saatana ja mikä on sen olemus.

Valitettavasti en löytänyt, ainakaan vielä, taltiota linkitettäväksi. Se oli kuitenkin uusinta.

Joskus on Alfa kin laittanut linkitettävää. Muutenkin olen oppinut että siellä keskusteluohjelmissa on minulle mielenkiintoisia aiheita. Olisi vain alettava hakemaan senkin kanavan ohjelmatarjontaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #6 : 22.08.21 - klo:20:38 »
Oletko kokeillut "permanto.fi" sitä kautta löytynee ainakin jotain Alfa-tv linkkejä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #7 : 11.09.21 - klo:18:02 »
Jyrki Kasvi kertoo sairaudestaan ja suhteestaan elämään ja kuolemmankin:

https://areena.yle.fi/1-50659433?autoplay=true

Motto: " Ennemmin naiivi ja väärässä kuin kyyninen ja oikeassa".
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #8 : 17.10.21 - klo:13:27 »
Jumalanpalveluksen jälkeen syötiin, mutta sitten avattiin taas telkkari. Muutama minuutti ehti mennä Itse asiasta kuultuna-haastattelua, mutta pian kerkesin mukaan.

Uskomaton elämänura on Jaakko Nummisella ollut, ja siitä hän yhä yli 90-vuotiaana sujuvasti kertoi. Muisti pelasi ja asiat seurasivat toistaan aika-järjestyksessä.

Muistelen häntä pidetyn ( ? ) eräänlaisena radikaalina, jopa punaisena ajatuksiltaan.
Tässä hän itse todisti kuinka keskustalainen hän oli syntyään ja valinnoiltaan.

Johtuiko se hänen osallistumisestaan mm. peruskoulu-uudistukseen ja yliopistojen hajasijoittamiseen maassamme. Silloinkin konservatiivit vastustivat uudistuksia, ja minäkin olin silloin niissä joukoissa.

Oma muisto Jaakko Nummisesta liittyy juhannusaattoon 1985. Olin viemässä kukkia, kieloja ja orvokkeja Mukkulan kartanon saliin. Koristelin tyttäreni häiden pitopaikkaa aamulla.
Kello lienee ollut vaille 9, kun kannoin kukkakorini saliin jossa Jaakko Numminen istui aamiaisella.
Edellis-iltana oli päättynyt Mukkulan Kirjalijakokous, johon hän osallistui. Hän oli yöpynyt talossa, ja oli poistumassa kotimatkalle.

Tamperee Yhteiskunnallinen korkeakoulu oli kirosana monille kokoomuslaisille silloin. Miten lienee nyt ?

Itse asiasta kuultuna:
https://areena.yle.fi/1-50776886?autoplay=true

Ojelman loppusanat lämmittävät . Täti otti aamuvarhain leipälapion ja kopisti kattoon: " Jaakkooo, tuu alaha, Jaakkoo, tuu alha ! "

Jaakko Numminen: 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakko_Numminen

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #9 : 17.10.21 - klo:14:25 »
Muistelen häntä pidetyn ( ? ) eräänlaisena radikaalina, jopa punaisena ajatuksiltaan.
Tässä hän itse todisti kuinka keskustalainen hän oli syntyään ja valinnoiltaan.

Johtuiko se hänen osallistumisestaan mm. peruskoulu-uudistukseen ja yliopistojen hajasijoittamiseen maassamme. Silloinkin konservatiivit vastustivat uudistuksia, ja minäkin olin silloin niissä joukoissa.

Kyllähän yliopistojen hajasijoitus ja peruskoulu-uudistus ovat hyvinkin keskustalaisia hankkeita: Halutaan taata koko maahan hyvät elinolot ja yhtäläiset mahdollisuudet.

Keskustapuolue lopulta ratkaisi sen, että peruskoulu-uudistus saatiin toteutettua, ja kysymys oli pitkälti aluepolitiikasta: Syrjäseuduilla oppikouluun meni huomattavasti pienempi osa ikäluokasta kuin vaikkapa Helsingissä. Osin syyt olivat taloudelliset: Vaikka vapaaoppilaspaikan olisi saanutkin, piti maksaa kortteerista, matkoista ym., ja osin sitten ihan asenteelliset: Kukas ne työt tekee, jos kaikista koulutetaan herroja? Vanhempien päätäntävallalla ratkaistiin monen 11-vuotiaan tulevaisuutta, mahdollisesta lahjakkuudesta riippumatta. Uudistushan myös aloitettiin pohjoisesta, jolle sitä pidettiin tärkeämpänä.

https://yle.fi/uutiset/3-5056120
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #10 : 17.10.21 - klo:14:28 »
Osuin kääntämään tv-kanavan Alfa-Tv n puolelle lähes alkuun kun Tapani Ruokasen vieraana ol teologian tohtori Kari Kuula.

Siinä on tiedemies joka puhuu niin että minäkin ymmärrän mikä on teologiaa , mikä on eläinteologia, millainen on Saatana ja mikä on sen olemus.

Valitettavasti en löytänyt, ainakaan vielä, taltiota linkitettäväksi. Se oli kuitenkin uusinta.

Olikohan se tämä: https://www.permanto.fi/fi/web//alfatv/player/vod?assetId=107768396
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #11 : 17.10.21 - klo:16:45 »
Oli se tämä juuri. Ihan alkua en muista nähneeni /kuulleeni. Esim. se että Ruokanen ehdotteli Kari kuulalle että Kari olisikin papin kaapuun piiloutunut toimittaja.

Olen huomannut , toimittajan äitinä, että ehkä niitä geenejä hän on perinyt minulta !

Nyt 8-kymppisiäni lähestyessä olen huomannut itsessäni toimittaja-imagoa.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #12 : 11.12.21 - klo:18:03 »
Juuri päättyi Flinkkilä ja Kellomäki-ohjelma TV 1:ssä jossa haastateltavana oli kirjailija Anja Kauranen-Snellman.

Koin tietynlaisen siskous-elämyksen häntä kuunnellessa.
Eikä pelkästään siksi että meidän kummankin isät olivat Kannaksen Valkjärveltä.

Tiemme ovat lähes kohdannetkin, mutta miten, sitä en kerro.

https://areena.yle.fi/tv/suorat

Erikoisen kokemuksen kohdanneena, R-m   :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #13 : 29.12.21 - klo:19:30 »
YLE Areenassa on katsottavissa kaikki 8 osaa dokumentista Papisto

https://areena.yle.fi/1-50800011

Neljä erilaista persoonaa pappeina kertovat työstään pappina, ja samalla olemisesta ihmisenä.

Minä koen tämän hyödyllisenä ravisteluna niin kirkosta nykypäivänä kuin ihmisistä sen työntekijöinä.

Silkkaa todellisuutta ilman hymistelyä ja hyssyttelyä. Kiitos rohkeat ihmiset !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #14 : 02.01.22 - klo:08:16 »
Metsolat.

Meniskö toisella sadalla. Siinä on sarja minuin makuuni.  Kunnia Mestertonin muistolle, suuri.   :109:
 :kahvi: :kahvi: :kahvi:

 Hoikan kunnassa sialuni lepää, näin on.  Ittekseni kehitelmöin kaikkee, mikä teki Kari Kaukovaarasta niin kadehtivan sialun kun sisko oli niin mukava ihminen.  Miten hianosti Vanhasen Riitta pääsi Erkin ja Helenan suhteesta ylitte,  Miten elämä Hoikassa  sitte jatkui,  kun sarja päättyi. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.