Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Natosta  (Luettu 39899 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Keskustelua Natosta
« Vastaus #15 : 30.01.06 - klo:20:38 »
Veikkaisin että parhaiten sijoittajat vakuuttaisi rauhantila ja terroristit niin kaukana kuin mahdollista. Eihän Sveitsikään kuulu mihinkään ja silti rahaa on kuin roskaa...  :lol:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Keskustelua Natosta
« Vastaus #16 : 30.01.06 - klo:23:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Veikkaisin että parhaiten sijoittajat vakuuttaisi rauhantila ja terroristit niin kaukana kuin mahdollista. Eihän Sveitsikään kuulu mihinkään ja silti rahaa on kuin roskaa...  :lol:
Arvaas muuten, onko pikkasen tuota hämärääkin rahaa :lol:

Poissa Hydrokefalos

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Keskustelua Natosta
« Vastaus #17 : 31.01.06 - klo:10:51 »
Varmaankin Nato-keskustelussa kannattaa muistaa, että Naton itsensä mukaankin se ei ole millään lailla Venäjää vastaan suunnattu liitto - vaan paremminkin Venäjän kanssa yhteistyössä oleva liitto.

Niin että se niistä perusteluista Venäjän mahdollistakaan uhkaa vastaan, etenkin jos kymmenen vuoden sisään Venäjä on Naton jäsen...

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Keskustelua Natosta
« Vastaus #18 : 31.01.06 - klo:12:18 »
Niin, eihän tässä mitään faktoja oltu pöytään lyömässä vaan pohdiskelemassa mahdollisia vaikutuksia.

Ja tuo sveitsiin vertaaminen koko ajan ja joka käänteessä on aika lailla naurettavaa. Katsokaapa huvikseen kartalta missä se sveitsi on ja sitten missä suomi on ja sen jälkeen pieni katsaus valtioiden historiaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
nato
« Vastaus #19 : 31.01.06 - klo:14:02 »
Minulla on ollut kiirusta töiden kanssa, mutta NATO-keskusteluun ottaisin osaa. Pienellä Suomella on ryssien kanssa rajaa n. 1340 kilometriä. Hoorey! 8)
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Keskustelua Natosta
« Vastaus #20 : 31.01.06 - klo:16:31 »
No joo, kyllähän niistä Sveitsin pankin rahoista aikamoinen osa on niitä Saddamin ja kumppaneiden tavaraa, mutta silti...laillistakin rahaa on paljon.  

Sveitsi on siksi hyvä esimerkki, että siellä on ihmisillä hyvät oltavat, vaikka ei kuulu mihinkään. (tai eikös se nykyisin ole yk:ssa?...vai onko, en juuri nyt saa päähän???) Ja Sveitsi on onnistunut välttämään sodat...joo, myönnän että Suomi on vähän otollisemmalla paikalla, mutta nykyisin taitaa olla ihan sama kun aseet on sen verran järeitä, että ei Sveitsiäkään paljon vuoristot suojaa jos oikein aletaan sotia. Oon muuten miettinyt, että ei tullut lukiossa kysyttyä opettajalta, että minkä vuoksi Hitler ei vallannut Sveitsiä vaan kaikki maat sen ympäriltä...tuli justiinsa mieleen. Onko sillä jotakin tekemistä maineen kanssa vai miten. Tuntuisi, että se olisi ollut aika helppo kohde, vaikka toki vuoristot siihen aikaan hiukan suojasivat, mutta ei kai Sveitsillä sentään niin mahtavaa armeijaa ole, että ennemmin USA kuin Sveitsi Hitlerille. Ja olisihan se keskellä Eurooppaa.

Itse olen aika lailla optimisti, että eiköhän nykyisin länsimaat arvosta sen verran sananvapautta ja sellaista, etteivät kansat heti toistensa kimppuun hyökkää, paitsi jo johtoon tulee joku Hitlerin tapainen. Itse ajattelisin, että Suomelle suurin uhka ovat terroristit ja yleensä muslimimaat. Tietysti Venäjäkin voisi olla, mutta se taitaa jo olla aika lailla hyvää pataa Naton kanssa, ei ainakaan julkisesti tule kovin epäilyjä. Ja entä jo kaikki maat kohta kuuluvat Natoon...mitä merkitystä sillä enää on, tilanne olisi sama jos koko systeemiä ei olisi olemassa.

Nämä nyt on vain minun ajatuksia...en ymmärrä tätä Nato-vouhotusta. Itse en kyllä lähde muualle sotimaan. Jos kuolen niin kuolen Suomessa ja Suomen puolesta ja vaikka sitten omien ampuna, jos ei muu auta. Tietysti onhan Natossa joissakin tilanteissa hyvääkin, mutta parasta rauhanpolitiikkaa olisi hyvät suhteet ulkomaihin ilman, että taustalla piilottelee sota jossakin muodossa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Keskustelua Natosta
« Vastaus #21 : 31.01.06 - klo:16:54 »
Joo ja Sveitsi on ollut 700 vuotta itsenäinen ja mitä ne on keksinyt: käkikellon!  :lol:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
natosta, ryssistä
« Vastaus #22 : 31.01.06 - klo:17:04 »
En ole niinistöläinen, mutta historian ajalta ryssät muutaman vuoden välein hyökkäsivät pieneen ja sisukkaaseen Suomeen. Minä tykkäisin jalkaväkimiinoista itärajalle. Suomi, jos tämä rakas maamme muutaman vuoden päästä, liittyisi NATOON, niin ei meidän tarvitsi lähettää vinkuintiaan meidän omia suomalaisia. 8) Johannekselle terveisiä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Keskustelua Natosta
« Vastaus #23 : 31.01.06 - klo:20:38 »
Suomen tulisi liittyä Natoon. Perustelut ovat m.k.:n lainaamassa tekstissä. Mitä tähän Sveitsi-keskusteluun tulee, niin Sveitsi on YK:n jäsen (liittynyt 10.9.2002). Kaikki YK:n jäsenvaltiot näkyvät täältä.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Re: natosta, ryssistä
« Vastaus #24 : 31.01.06 - klo:21:32 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
En ole niinistöläinen, mutta historian ajalta ryssät muutaman vuoden välein hyökkäsivät pieneen ja sisukkaaseen Suomeen. Minä tykkäisin jalkaväkimiinoista itärajalle. Suomi, jos tämä rakas maamme muutaman vuoden päästä, liittyisi NATOON, niin ei meidän tarvitsi lähettää vinkuintiaan meidän omia suomalaisia. 8) Johannekselle terveisiä.


                    ???  
En saanut ajatuksesta kiinni...eikös Nato maat juuri lähetä sotilaita sinne, missä on sota....? Jos tuo olisikin totta, että ei tarttis lähteä muualle sotimaan, niin Nato kanta saattaisi itselläni lieventyä, mutta en usko että homma toimisi niin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Keskustelua Natosta
« Vastaus #25 : 31.01.06 - klo:21:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Kristian"
Sveitsi on YK:n jäsen (liittynyt 10.9.2002). Kaikki YK:n jäsenvaltiot näkyvät täältä.


Näyttäisi pikasilmäyksellä olevan viimeinen liittyjä. Suunnilleen kaikki muuthan tuolla jo oli Irakia ja Irania myöten! On muuten hyvä paikka tuo wikipedia. Itse löysin sivut vasta hiljattain, mutta nyt on sitäkin useammin tullut vierailtua.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Keskustelua Natosta
« Vastaus #26 : 31.01.06 - klo:22:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Näyttäisi pikasilmäyksellä olevan viimeinen liittyjä.


On pakko viilata pilkkua, mutta viimeisin liittyjä on Itä-Timor, joka on liittynyt 24.9.2002 eli 14 päivää myöhemmin kuin Sveitsi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
nato
« Vastaus #27 : 31.01.06 - klo:23:10 »
nato tarkoittaa minun keskustalaisen mukaan siedettävää toimijaa ja  unelmoiden tässä meidän itärajamme puskurina. Mutta myös aviomiehen sisarta. 8)
wilhelmi niskasen jäljillä

satman1

  • Vieras
Natosta
« Vastaus #28 : 01.02.06 - klo:06:36 »
Olen Juhanin kannalla. Me keskustalaiset keskustelemme, kunnes on aika toimia. Keskitie on paras.
Nato linjautuu terrorismimaailmassa uudelleen.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Keskustelua Natosta
« Vastaus #29 : 01.02.06 - klo:20:42 »
Tottakai sen ymmärtää et päättäjät haluaa olla joka sopassa mukana, mut Venäjällä ei kyllä taida olla muiden sotatoimiensa ohessa kovin paljon resursseja hyökätä Suomeen. Terroristienkin uskoisin etsivän hivenen keskeisimpiä paikkoja maailmasta (vaikka tottahan me ollahan maailman napa). Mun mielesta sais nekin rahat käyttää kansalaisten hyvinvointiin tai vaikka ilmastonmuutoksen torjuntaan! (Ja An-na Plushenko on taiteilija sormenpäästä varpaankynteen, eikä sitä takatukka pilaa, mut aivan liikaa samoja musiikkeja luistelijat kyllä kyllä käyttää esim.Bolero)
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä