Kirjoittaja Aihe: Kördisbub oode  (Luettu 34530 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #75 : 01.06.19 - klo:21:14 »
"Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan"

Tulin tänne baaritiskille esittelemään uusinta sloganiani. Hjuhlaopas - minkäs alueen murretta  se on?
Vai onkos se semmoista baaritiskikieltä?  :icon_biggrin:

Kuinkas monta viestiä muuten tarvitaan ollakseen ystäväkansaa, siihen pyrin.

Tässä tulee taas yksi viesti lähemmäs tavoitettani.

On taas tuota mustikka-vadelmamehua mukissa ja se salaperäinen pieni kaverini meni juuri nukkumaan.

Riitta-mummi, kaikella hymyllä ja huumorilla: se ei muuten ole hiiri.... :icon_wink:

On minulla  isompikin kaveri kotona, mutta se meni just suihkuun.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #76 : 08.06.19 - klo:17:50 »
Nyt maistuu virvokkeet.  :023: 

https://www.youtube.com/watch?v=fH_Ct1SfrKM
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #77 : 10.06.19 - klo:12:23 »
Ystäväni muistathan Karjalan

https://www.youtube.com/watch?v=QgfAkv3yneM

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #78 : 10.06.19 - klo:12:27 »
Niittykukkasia Suuren tarhurin tarhasta, edesmennyt Taiteilija esiintyy

https://www.youtube.com/watch?v=_d5ur5Znm7k

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #79 : 10.06.19 - klo:12:34 »
Tonavan aallot, sivujokia mm Iller, Lech, Isar, Inn, Morava, Drava, Tiza, Sava. Olin joskus niin hurjalla päällä, että yritin löytää Tonavan alkulähteen. Ylpeys kävi lankeemuksen edellä.

https://www.youtube.com/watch?v=6btKoL-PtMc

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #80 : 13.06.19 - klo:19:31 »
Tulin tähän ihmettelemään maailman menoa. Se on meille kaikille tuttua vallankin nuoruudestamme, jotta nuoripari meni näyttävästi naimisiin: oli valkoinen puku ja huntu morsiamella ja hieno puku sulhasella ja kukka napinlävessä. Pidettiin juhla isolle porukalle ja vieraat toivat lahjoja ja tanssittiin häävalssi ja sitten nuoripari lähti häämatkalle.

Niin, voihan tuollaista olla nykyäänkin, ei siinä mitään.

Mutta tätä en ollut vielä aiemmin kuullut: kun erotaan, niin pariskunta pitää juhlan isolle porukalle - täytekakkua on kyllä, mutta tuodaanko lahjoja ja lähteekö pariskunta matkalle yhdessä vai erikseen vai ei ollenkaan  - sitä en osaa arvata.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #81 : 13.06.19 - klo:21:57 »
Äkkiseltään kuulostaa hyvältä nuo erojuhlat. Jos voi yhdessä järjestää juhlat, niin varmaa muukin asioiden sopiminen eron yhteydessä onnistuu. Mutta jos osaa sopia hyvin asioista, niin miksi erota? Onhan jokaisessa liitossa ongelma- ja karikkokohtansa, niistä vain pitäisi pystyä kulkemaan läpi.

Huono minun on ruveta toisia kuitenkaan neuvomaan, kun ei ole mitään omakohtaista kokemusta erosta. Oma liitto, vanhempieni, sisarusteni, heidän lastensa, miehen sisaren, heidän lastensa liitot ovat kaikki vielä kasassa. Oma tytär vasta vihittiin. Toki hekin olivat olleet jo seitsemän vuotta yhdessä.
Taitaa olla meillä sukuvika, että avioliitto kestää.  :003:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #82 : 16.06.19 - klo:14:43 »
Äkkiseltään kuulostaa hyvältä nuo erojuhlat. Jos voi yhdessä järjestää juhlat, niin varmaa muukin asioiden sopiminen eron yhteydessä onnistuu. Mutta jos osaa sopia hyvin asioista, niin miksi erota? Onhan jokaisessa liitossa ongelma- ja karikkokohtansa, niistä vain pitäisi pystyä kulkemaan läpi.

Huono minun on ruveta toisia kuitenkaan neuvomaan, kun ei ole mitään omakohtaista kokemusta erosta. Oma liitto, vanhempieni, sisarusteni, heidän lastensa, miehen sisaren, heidän lastensa liitot ovat kaikki vielä kasassa. Oma tytär vasta vihittiin. Toki hekin olivat olleet jo seitsemän vuotta yhdessä.
Taitaa olla meillä sukuvika, että avioliitto kestää.  :003:

Eros, no vaan avosuhteesta oli mulle kyllä enempi itkun, kuin juhlan paikka.

Jos minä, nyt oon Lapissa, niin pitää pikkusen miettiä miten sanoo, kun täällä mulla ihan uuden kielen oppiminen. Monta niitä on.
Just mun yks työn tekijä laittoin viestin. Miepä laitan.
Ei et ookoo mä laitan.
Tai mä duunaan.
Tää Lapin murre on ihan oma kielensä.
Varmaan puhun monia kieliä siks, ku korvaan sattuu kaikki pikkasen erilainen.

No siis niinku.
Mua satutti ero niin paljon, et en ees osanut hengittä oikein.
Teitty tiesin, et se tulee ja taisin olla toinen, kun sen otin jutuksi tai sit en, no sattu.

Kyllä meik jos alkaa suhteeseen, niin se on ikiajoiksi tai ei.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #83 : 16.06.19 - klo:16:09 »
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #84 : 16.06.19 - klo:17:59 »
Tympäsi vähän, kun havaattin tännekin noita Nooan aikaisiani ladanneeni. En muista, pitääkö olla huolissaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #85 : 16.06.19 - klo:18:04 »
Vasthiljaan kuulin kumman jutun. Pari piti häät ja erosivat heti kohta sen jälkeen. Morsiamella oli jo häiden aikaan uusi mies kierroksessa. Pitivät kuitenkin häät, kun väki oli kutsuttu. Morsiamen äiti oli vähän ihmetellyt häävalmisteluja, kun tytär oli monesta asiasta, hällä väliä tyyliin. Häiden ja eron jälkeen oli suku ollut kyllä aika vihainen, että heitä on vedetty nenästä ja näytelty häitä.  :017: 

Ei ihissuhde ja parisuhde asiat ole mitenkään kovin helppoja. Minusta tuntuu, että jotkut menevät vähän liian heppoisin perustein vihille ja eihän se sitten voi kestää. Mennään vihille haavekuvan kanssa. Sanotaan, että rakkaus on sokea. Ei nähdä toisessa huonoja tai ikäviä puolia. Tai kuvitellaan, että se toinen muuttuu minun tahtomallani tavalla, kun mennään avioon. Oikeasti toista ei voi muutta, vain itesään voi.
Vanha vitsi pitkästä liitosta: Rakkauden alkuvaiheessa ei nähnyt toisen virheitä. Sitten rakasti toista virheistä huolimatta. Ja vanhana rakastaa toisen virheitä.
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #86 : 16.06.19 - klo:18:06 »
Tympäsi vähän, kun havaattin tännekin noita Nooan aikaisiani ladanneeni. En muista, pitääkö olla huolissaan.

Miksi pitäisi olla huolissaan?  :102:   Ei kannata.
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #87 : 16.06.19 - klo:18:50 »

 :)
Eniten aina tykännyt 1944 aidoista kirjoituksista.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #88 : 16.06.19 - klo:19:40 »

Jonnekkin laitokseen, kun jouduin Suomessa olikohan viikoksi, niin ne, et toi on silakka, siis norski, mut sit ne huomas, et ei ku toi on Turska, siis danski ?

no se oli armeja aikaa.

https://www.youtube.com/watch?v=H7yCFxsJ0PY

juutti on juutti '1
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #89 : 24.06.19 - klo:17:57 »

Onneksi tämä ei ole Karaookebaari.

Eksyin yhteen Juhannuksena Aavasaksassa, jossain ison mäen päällä.

Olin siinä ottamassa kahvia, kun autolla liikkeellä ja joku lauloi syrämmenkyllyydestä laulua.
Saat miehen kyyneliin se helppoa on-
Saat ukon kyyneliin se helppoa on.
Lähdet vain pois
lähet vaan pois
Auuuu !! yhyyy!!

Meinasin juosta ulos sieltä ja jyrkänteeltä alas, kuin sopuli.
Oli se liian koskettavasti laulettu.
Isolla tunteella.
Tik toc.