Kirjoittaja Aihe: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2  (Luettu 19103 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #60 : 02.02.21 - klo:11:26 »
Kaikkihan on jo Thomasille körttihengessä annettu anteeksi, sillä Jumalan armo on tosi laaja!

Miten on itsesi laita, luterilainen? Olisiko sinulla itselläsi käyttöä armolle ja anteeksiannolle?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #61 : 02.02.21 - klo:11:33 »
Ei ole kaunista tuomita veljeä hänen omaperäisen ilmaisunsa vuoksi.

Älä pidä tuomitsemisena sellaista, mikä ei sitä ole! Luterilaisen ilmaisu ei taida olla niin omaperäistä kuin luulet. Thomas McElwain lienee uskontotieteilijänä oikeilla jäljillä tunnistaessaan siinä juuri adventistien kielikuvia. Kun tätä hengellistä taustaa udellaan häneltä, ei ole siitäkään kysymys, että tuomittaisiin adventismi. Se on eri asia, jos joku on kokenut sydämetöntä kohtelua juuri sen liikkeen parissa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #62 : 02.02.21 - klo:11:49 »
Mihin katosi Herran siunaus Thomasille?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #63 : 02.02.21 - klo:11:54 »
Mihin katosi Herran siunaus Thomasille?

Kyllä minäkin sen siunauksen näin, mutta johonkin se on kadonnut.
Olikohan se jossain toisessa ketjussa?

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #64 : 02.02.21 - klo:12:48 »
Kyllä minäkin sen siunauksen näin, mutta johonkin se on kadonnut.
Kyllä minä sen äsken sovinnollisessa mielessä tähän laitoin, johonkin se vain katosi. :107:

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #65 : 02.02.21 - klo:12:53 »
Kyllä minä sen äsken sovinnollisessa mielessä tähän laitoin, johonkin se vain katosi. :107:

Ylläpitäjä kaiketi ottanut sensuurielementin käyttöön. Kertonee varmaankin, jos näin ei ole asia.
« Viimeksi muokattu: 02.02.21 - klo:13:01 kirjoittanut armonkerjäläinen »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33736
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #66 : 02.02.21 - klo:12:56 »
Nyt alkaa sanailunne lähetä Pyän Hengen pilkkaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #67 : 02.02.21 - klo:13:53 »
Kiikaristani näen saattohoidon herännäisyydelle ellei sitten tule sellaista tilannemuutosta, että koko jäsenistö ja herännäisyyteen oppineet ja liikkeeseen kuljetetut saadaan nykyistä vahvemmin menoon mukaan. Tiettyä dynaamisuutta herännäisyys tarvitsee nykyistä enemmän.

Kauhavan herättäjäjuhlat - jos ne nyt kyetään järjestämään, koska korona - on/ovat avainasemassa. Toivon ja tahdon noille juhlille lähtevän jokaisen, joka on hiukankin kuusalla siitä, että mitä herännäisyys on/on ollut. Herännäisyyden aiempia uutteroitsijoita täytyy myös nyt saada nykyistä paremmin näkyviin. Pari ideaa minulla siihen on. Yhden niistä olen sähköisesti kertonut yhdelle H-Y:n pomomiehelle. Minun sanottiin olevan liian aikaisin liikkeellä. :kahvi:
Herännäisyyden saattohoidossa Pyhä Henki tekee vielä isoja asioita, ja fariseusten on nyt aika jättää sateenvarjot, sillä Pyhän Hengen dynaamisuutta herännäisyys nyt tarvitsee, jotta se voisi olla juuri sitä, mitä sen pitäisi olla. Kuuletteko jo sateen kohinaa? :eusa_pray: :109:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #68 : 02.02.21 - klo:14:11 »
Mihin katosi Herran siunaus Thomasille?

Se poistettiin, koska se oli liiaksi henkilöön kohdisuva. Herran siunauksen sellainen käyttö on sopimatonta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #69 : 02.02.21 - klo:14:14 »
Kyllä minä sen äsken sovinnollisessa mielessä tähän laitoin, johonkin se vain katosi.

Aloita sovinnon rakentaminen oikeasta päästä. Pitääkö sinulle todella taivuttaa rautalangasta malli: Olen pahoillani, kun jotkut ovat pahoittaneet mieleni kirjoituksistani. Pyydän sitä anteeksi! Tuon kun julkaiset nimissäsi, päästään asiassa eteenpääin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #70 : 02.02.21 - klo:14:29 »
Se poistettiin, koska se oli liiaksi henkilöön kohdisuva. Herran siunauksen sellainen käyttö on sopimatonta.
Herran siunauksella kristitty voi siunata läheisiään, ystäviään tai ketä tahansa tilanteen mukaan, sillä siinä siunauksessa samalla siunataan myös  Israelia.  :eusa_pray:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #71 : 02.02.21 - klo:14:32 »
Aloita sovinnon rakentaminen oikeasta päästä. Pitääkö sinulle todella taivuttaa rautalangasta malli: Olen pahoillani, kun jotkut ovat pahoittaneet mieleni kirjoituksistani. Pyydän sitä anteeksi! Tuon kun julkaiset nimissäsi, päästään asiassa eteenpääin.
Olen pahoillani, kun jotkut ovat pahoittaneet mieleni kirjoituksistani. Pyydän sitä anteeksi!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #72 : 02.02.21 - klo:15:23 »
Herran siunauksella kristitty voi siunata läheisiään, ystäviään tai ketä tahansa tilanteen mukaan, sillä siinä siunauksessa samalla siunataan myös  Israelia.

Alkujaan sillä siunattiin nimenomaan Israelia. "Sano Aaronille ja hänen pojilleen: Kun siunaatte Israelin, lausukaa sille näin:..." 'Sinua' ei tarkoittanut ketään yksityistä vaan Herran kansaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #73 : 02.02.21 - klo:15:38 »
Alkujaan sillä siunattiin nimenomaan Israelia. "Sano Aaronille ja hänen pojilleen: Kun siunaatte Israelin, lausukaa sille näin:..." 'Sinua' ei tarkoittanut ketään yksityistä vaan Herran kansaa.
Herran siunaus toteutuu Jeesuksessa. Hänen kauttaan Abrahamille annettu siunaus leviää kaikille kansoille. Siksi Hänen seuraajansakin siunaavat läheisiään, ystäviään tai ketä tahansa tilanteen mukaan samalla siunaten myös Israelia.  :eusa_pray:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #74 : 07.03.21 - klo:15:43 »


    Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla?

  On. Ellei ihmeitä tapahdu. Ihmeitä voi tapahtua.

     :kahvi: