Kirjoittaja Aihe: Pahempi juttu  (Luettu 191 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Pahempi juttu
« : 19.03.25 - klo:18:53 »
Toimintamme on uhattuna heinäkuussa. Serveri jossa toimintamme pyörii irroitetaan verkosta 7/25 eikä tätä rakennelmaa ota huonon turvallisuuden ja korkean iän vuoksi kukaan vastaan. Jos jollakulla on jotain viisautta miten jatketaan niin tehdään niin (Facebook tai parempi vaihtoehto).

Toivossa on hyvä elää.  SV41
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Pahempi juttu
« Vastaus #1 : 19.03.25 - klo:20:49 »
Mikä tässä rakennelmassa tarkkaan ottaen on turvatonta?

Sinänsä nämä tämänmalliset foorumit ovat mielestäni nettikeskustelujen jaloin muoto, noin käyttöliittymänsä puolesta. Tarkoitukseni onkin joskus ollut opiskella phpBB-pohjaisten foorumien ylläpito. Tässä näkyy olevan alustana jokin muu php-pohjainen.

Facebookia pidän käyttöliittymältään asiakeskusteluihin sopimattomana. Kuulumisten vaihtoonhan se alun perin on tarkoitettukin.

Mikä taho omistaa palvelimen, jossa tämä pyörii? Taikka jotenkin hallinnoi sitä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 19.03.25 - klo:20:58 »
Vaikka itsellä on jo luopumisen aika monista hienoista jutuista, Körttifoorumille en haluaisi sanoa hyvästejä ennen kuin tiedän että on lähdettävä Yli  rajan.

Ikävää on jos pitää lopettaa kun nyt on saatu lukijoita runsaammin kuin vuosikausiin.
Jos me muutamat kirjoittajat voimme kiinnostaa niin paljon että päivittäin on n. tuhat lukijaa se osoittaa että jotakin sellaista osaamme antaa jakoon joka lukijoita kiinnostaa.

Olen ollut aina luottavainen Körttifoorumin suhteen, vaikka esim. Benkku kovasti varoitteli sen turvattomuudesta.
Tietääkseni jokaisella on mahdollisuus turvata oman nettiyhteyden muurit. :017:

Tervetuloa venäläisetkin lukijat joukkoomme, ei täällä tarvitse mitään pelätä.

Kristus on turvamme ja toivomme maailman loppuun asti.  :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 19.03.25 - klo:21:32 »
Tämä foorumisoftan versiohan on ikivanha (joku kymmenen vuotta). Versiopäivityksiä on kyllä sen jälkeen julkaistu, ja luulisi, että ne nykyän tukevat https-protokollaa. Jos siitä siis kiikastaa.

Onko "rakennelma" jotain muuta kuin foorumi tietokantoineen?

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #4 : eilen kello 11:11 »
Jos jollakulla on uudempi softa tarjota edullisesti niin H-Y on valmis jatkamaan foorumia. Tämä lopetuspäätös tuli siis operaattorilta, jonka nimen kuulin, mutta en muista. Herttäjän vakituisesti käyttämä operaattori. Herättäjä on myös kiinnostunut taltioimaan foorumia historiallisena asiana.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : eilen kello 11:30 »
En nyt oikein tajua. Ilmaissoftiahan on, mutta palvelinkapasiteettihan on se joka maksaa.

Softista käsittääkseni tämä nykyinen SMF on ihan ilmainen, myös uudemmat versiot. Samoin on hyvin samantapainen phpBB, jota moni yhdistys, harrastusporukka ym. käyttää foorumialustanaan.

Olisikohan pyhää pääsiäisenä mietiskellä asiaa?

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #6 : eilen kello 12:11 »
Tee ehdotus minulla ei ole kapasiteettia siihen kiitos parkinsonin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : eilen kello 14:29 »
Mikähän taho näitä asioita hoitaa? Pitäisi tietää ainakin, mistä ja millä varoin nykyinen palvelin on hommattu.

Mulla on kiirettä 4.4. asti, sitten helpottaa, ja tällaisen miettiminen voisi sopia hyvin. En silti lupaa, että osaan mitään ratkaista.