Kirjoittaja Aihe: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?  (Luettu 35343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #120 : 10.08.09 - klo:11:25 »
Herännäisyyteen olen sitoutunut, mutta körttifoorumiin on vaikea sitoutua, kun kirjoitukset alkavat polveilla kohta aiheen jättämisen jälkeen "maan ja taivaan välillä". Tässäkin aloittamassani aiheessa on jo ehditty käsitellä jos jonkinlaisia asioita - vähemmän foorumille, saati sitten aiheeseen sopivia.

Ikävä kyllä olet oikeassa. Saada kirjoittajat pysymään aiheessa on jokaisen foorumin ylläpitäjän toteutumaton unelma. Tiukan kurin avulla se voisi onnistua, mutta kuka sitten enää kirjoittaisi tai kuka ehtisi valvoa. Sietäkää toisianne ja heidän puutteitaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #121 : 10.08.09 - klo:12:41 »
Ainahan keskustelulla on taipumus rönsyillä. Siitä on ollut minulle, huonomuistiselle ongelmia. Kun haluaisin seurata miten toiset vastaavat johonkin tiettyyn viestiin, en millään muista, minkä otsikon alla se oli kirjoitettu. Se ei välttämättä liippaa otsikkoa edes liki. Niinukin ei tämäkään.  :icon_confused:
Pyryharakka

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #122 : 10.08.09 - klo:21:35 »
Ikävä kyllä olet oikeassa. Saada kirjoittajat pysymään aiheessa on jokaisen foorumin ylläpitäjän toteutumaton unelma. Tiukan kurin avulla se voisi onnistua, mutta kuka sitten enää kirjoittaisi tai kuka ehtisi valvoa. Sietäkää toisianne ja heidän puutteitaan.

Tiukka kuri ei taida tänä päinänä kuulua körttiläisyyteen ja hyvä niin. Ok - siedetään siis toistemme puutteita. Minussa ainakin on sietämistä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #123 : 11.08.09 - klo:06:33 »
Jos foorumisofta antaa helposti myöten, moderaattoreiden varmaan kannattaisi jakaa keskusteluja uusiin aiheisiin.
Tästä jaosta tuskin kukaan pahoittaa mieltään.
Se on toki oma vaivansa, vaan kyllä se ainakin selkeyttäisi tilannetta ja pitäisi keskusteluja enemmän otsikoiden mukaisina.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #124 : 11.08.09 - klo:06:38 »
Tai on kypsynyt.

Satman, minua kiinnostaa viestisi sanoma.
Valoittaisitko sitä minulle tarkemmin.

Jos sanomasi on se, että kypsyminen on sitä, että vaietaan joistain yleisesti ihmisiä kiinnostavista aiheista, niin en ole kanssasi samaa mieltä.
En voi nähdä kypsynyttä ilmapiiriä sellaiseksi, että aihealueet rajautuvat, vaan ennemminkin kypsyneisyyden ymmärrän ilmapiirinä, jossa ymmärretään, että kuka tahansa voi olla kiinnostunut mistä tahansa (muustakin, kuin MINÄ olen kiinnostunut) ja tästä johtuen aihealuehaitari on laajempi, kuin vähemmän kypsyneessä piirissä.

Ehkä sanomasi oli jotain muuta, kuin tuossa veikkasin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #125 : 11.08.09 - klo:09:22 »
Satman, minua kiinnostaa viestisi sanoma.
Valoittaisitko sitä minulle tarkemmin.

Jos sanomasi on se, että kypsyminen on sitä, että vaietaan joistain yleisesti ihmisiä kiinnostavista aiheista, niin en ole kanssasi samaa mieltä.
En voi nähdä kypsynyttä ilmapiiriä sellaiseksi, että aihealueet rajautuvat, vaan ennemminkin kypsyneisyyden ymmärrän ilmapiirinä, jossa ymmärretään, että kuka tahansa voi olla kiinnostunut mistä tahansa (muustakin, kuin MINÄ olen kiinnostunut) ja tästä johtuen aihealuehaitari on laajempi, kuin vähemmän kypsyneessä piirissä.

Ehkä sanomasi oli jotain muuta, kuin tuossa veikkasin.

Tarkoitin, että kypsä, valmis, ei ole enää keskusteltavaa, ei kiinnosta. Ei löydy sellaista särmää, joka antaisi aiheen kommentoida, joka innostaisi tuomaan omaa näkökulmaa esiin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Suvikki

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #126 : 11.08.09 - klo:11:08 »
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen…

Olen sitoutunut. Olen H-Y:n jäsen. Koen heränneen kansan omaksi joukokseni. En oikein voi kuvitella liittyväni muihin uskonnollisiin liikkeisiin.

Joskus olen ollut kriittinen kirkkoa kohtaan, mutta körttiläisten äänenpainot ovat onnistuneet käännyttämään minut kirkon puolelle. Kuunnellessa vaikka Ilkka Mattilaa Ylivieskan juhlilla 2006 (ja pitäisikö heränneidenkin vielä liittyä kirkkoa kiusaaviin laumoihin?) alkoi äkkiä tuntua siltä että oma sitoutumattomuuteni uskontoon nähden oli ikävän lähellä pelkuruutta ja vastuun pakoilua. Miksi seisoa tumput suorina ikään kuin ulkopuolella ja arvostella milloin mitäkin? Arvioida uskontoja ja kirkkoja kuin kriitikko taideteoksia: ”tässä miellyttää värit, mutta muotokieli on puutteellista.” Omakin usko on huono ja järjetön, mikä minä olen neuvomaan? Rehellisempää on sitoutua, mennä mukaan ja istua seurapenkkiin. Jos haluaa yhteisöön jotenkin vaikuttaa, ei se ainakaan ulkopuolelta räksyttämällä tapahdu.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #127 : 12.08.09 - klo:06:37 »
Lainaus käyttäjältä: Satman
Tarkoitin, että kypsä, valmis, ei ole enää keskusteltavaa, ei kiinnosta. Ei löydy sellaista särmää, joka antaisi aiheen kommentoida, joka innostaisi tuomaan omaa näkökulmaa esiin.

OK, nyt ymmärrän, mitä tarkoitit.
Mielenkiintoinen näkökulma asiaan.
Ainakin foorumikirjoitteluun tuo on mielestäni terve lähtökohta: aiheen annetaan kuolla mieluiten siihen, että se ei ketään kiinnosta.
"Väkinäinen" aiheen lopettaminen muiden kirjoittajien taholta saattaa taasen luoda mielipahaa jollekulle tai joillekin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #128 : 12.08.09 - klo:10:32 »

"Väkinäinen" aiheen lopettaminen muiden kirjoittajien taholta saattaa taasen luoda mielipahaa jollekulle tai joillekin.

Pitää paikkansa!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #129 : 12.08.09 - klo:21:58 »
Minut on sitoutettu herännäisyyteen. Yhtenä sitouttajana on ollut 'Körtti-jurru Kalistajan' paapan isä. Jatkoa on sitten antamut Kalistajan paapan veli.
Mummoni (en ole koskaan nähnyt) kuului olleen pukua pitänyt körtti. Sitoutumiseni näkyy ja kuuluu seuratuvan penkissä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #130 : 16.08.09 - klo:10:19 »
Olen samaa mieltä Kalistajan kanssa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Olenko sitoutunut herännäisyyteen?
« Vastaus #131 : 16.08.09 - klo:19:44 »
Olen sitoutunut herännäisyyteen. Kuitenkin sitäkin vahvemmin haluaisin olla sitoutunut Kristukseen, mutta siinä olen huono ja voimiltani heikko...tarvitsen armoa...
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.