Äänestys

Kelle pitäisi antaa hedelmöityshoitoja?

Vain heteropareille
8 (26.7%)
Heteropareille ja yksinäisille naisille
1 (3.3%)
Heteropareille ja naispareille
2 (6.7%)
Heteropareille, yksinäisille naisille ja naispareille
0 (0%)
Edelliset ja adoption avulla miespareille/miehille
4 (13.3%)
Kaikille
11 (36.7%)
Ei kenellekään
4 (13.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 26

Äänestys päättynyt: 23.02.06 - klo:23:45

Kirjoittaja Aihe: Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...  (Luettu 21142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #15 : 24.02.06 - klo:17:55 »
Mää oon (ainaki teoriassa :roll: ) vapaa ku taivaan lintu...

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #16 : 24.02.06 - klo:20:36 »
koska en edellenkään osaa lainata vaikka ihan reenasinkin niin... :o

millaiko kirjoitti adoptiosta, ihan hyvä pointti onhan noita lapsia jo olemassa, mutta minulla ainakin oli tosi vahavana halu olla itse raskaana, kun asiaa mietittiin...

ja siinä taas olen Lilli earlin kanssa samaa mieltä, että adoptio lasten kanssa tulis olla extra eaxtra EXTRA varovainen, koska he usein tulevat taustoista , että tarvitsevat  todella paljon enemmän perheeltä kuin ns. tavallinen lapsi. siksi ei adoptio lapsen paikka olisi yksinäisten tai samaa sukupuolta olevien perheissä. tämän snon myös sillä kokemuksella, että olen ollut lastensuojelussa töissä
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #17 : 24.02.06 - klo:23:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Hups, nyt tuli moka....meni ajatukset sekasin ja siinä piti olla viimenen vaihtoehto "ei kellekään" eikä "kaikille"....kaikki ryhmät siinä taisi jo ollakin...ei kannattas koskaan näin myöhään tehdä liian monimutkasia asioita...  Pystyskö Liisa tai joku tulemaan taas pelastavaks enkeliks ja korjaamaan virheen, kun ei näköjään pysty enää vaihtamaan...  :oops:


Lisäsin vaihtoehdon "Ei kenellekään", kun "Kaikille"-kohtaan oli jo vastauksia tullut.


Kiitoksia! On se hyvä, että täällä on tommoset ylläpitäjät, jotka paikkaa foorumilaisten mokia...

Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Tästä on jo piiiitkä keskustelu, mikko pisti käyntiin joskus kauan sitten. Samaa mieltä olen edelleen, että heteropareille kuuluu ja sillä siisti. Samaa sukupuolta olevat eivät lisäänny keskenään, eivätkä näin ollen ole mielestäni oikeutettuja hoitoonkaan.


Enpäs ole huomannutkaan   :-?  siitä on kai niin kauan, etten itse ole vielä ollut kunnolla foorumilla mukana. No, kuiteskin kertaus on opintojen äiti... :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #18 : 24.02.06 - klo:23:36 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Tästä on jo piiiitkä keskustelu, mikko pisti käyntiin joskus kauan sitten.


Vissiin tämä.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #19 : 25.02.06 - klo:00:56 »
Ja suuret kiitokset Liisalle, minen jaksanu hakua käyttää. Kyllä nyt on fiilis semmone että Den Glider In!!!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #20 : 25.02.06 - klo:08:52 »
Naisparit pystyvät lapsen hommaamaan millon haluavat, käyvät vaan jonkun änkyräkännisen miehen baarista iskemässä. Eli sillä perusteella hyväksyin heille tuon myös.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #21 : 25.02.06 - klo:10:03 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Ei ehkä kovin yllättävästi tuli valittua liberaalein vaihtoehto: perhemuodot ovat vaihdelleet kautta historian, mutta lapsen tarve huolenpitoon ja rakkauteen on pysynyt vakiona. "Luonnollista" on amoraalinen eloonjäämisen taistelu ja vahvimman selviytyminen. Toivottavasti pystymme olemaan mahdollisimman epäluonnollisia ja tarjoamaan lapsille suojaa, rakkautta ja huolenpitoa, sukupuoleen ja historialliseen konstellaatioon katsomatta.


Komppaan.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #22 : 25.02.06 - klo:14:47 »
Tunnen nuoren naishenkilön joka melko äskettäin sai poikalapsen. Isää en tiedä, ei varmaan moni muukaan ja oikeastaan sillä ei ole mitään väliäkään. Sinkkunainen kun on kyseessä ja hän halusi lapsen. Hän on varmasti erinomainen äiti lapselleen ja pystyy tarjoamaan turvallisen kodin. Kaikki eivät kuitenkaan niin näppärästi tilannetta selvittää, koska kaikki eivät voi tulla raskaaksi. Jos sellaiset henkilöt voivat tarjota hyvän kodin lapselle ja oikeasti tahtovat lapsen, on mielestäni ilman muuta annettava heille oikeus keinohedelmöitykseen.

Ja erääseen aiempaan kommenttiin lisäykseksi: adoption kanssakin ollaan aika tarkkoja. Adoptio myönnetään hyvin harvoin yksineläville, ja pareille, jotka eivät ole aviossa, on adoptio tietääkseni mahdoton, joten aivan verrannaisia eivät adoptio ja keinohedelmöitys ole.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #23 : 25.02.06 - klo:19:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Tästä on jo piiiitkä keskustelu, mikko pisti käyntiin joskus kauan sitten.


Vissiin tämä.



On tuossa onneksi se ero, että nyt on äänestys hedelmöityshoidoista ja tuossa kysyttiin pelkkää adoptiota...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #24 : 27.02.06 - klo:11:36 »
Minua kiusaa julkisessa keskustelussa aika vanhanaikaisena pitämäni naisten seksuaalisuuden kontrollointi, johon kysymys hedelmöityshoidoista monilla liittyy. Eduskuntaa myöten miespuoliset hedelmöityshoitojen vapauden vastustajat ovat ylettömän kiinnostuneita naisten seksielämästä, eivät niinkään tulevien ja jo olemassaolevien lasten emotionaalis-sosiaalisista oloista (tai olot kytketään äidin seksielämään). Kautta aikain on ollut lapsia, jotka äiti yksin tai isä, tai täti, isovanhemmat tai sisarukset ovat kasvattaneet, joko virallisina huoltajina tai käytännössä varsinaisen huoltajan hoivakyvyttömyyden takia.

Toisaalta on pidetty kunniallisena sitä, että "vahingossa" raskaaksi tullut nainen urheasti kantaa tekonsa seuraukset, mutta kuitenkin niin, että siitä (varsinkin itse teosta, jonka tapahtumisen lapsi näkyvästi todistaa kaikille) tulisi tuntea häpeää ja aina katsella kunniallisesti naimisissa olevia pikkuisen ylöspäin. Ja lopulta saa salaa tuntea iloa lapsestaan. Kun sitten joku nyt skippaakin tämän häpeävaiheen pyrkimällä aktiivisesti äitiyteen, on se paheksuttavaa.

Ihmettelen, mitä liikkuu mielessä niillä miehillä, joille kelpaisi (tuntemattoman lesbo-)naisen luomuhedelmöitys, jos tämä vain suostuisi seksiin lapsen saamiseksi jonkun, kenen tahansa miehen kanssa. Tällaisenkin mielipiteen olen kuullut muistaakseni jonkun kansanedustajan suusta. Kenen onnea tai hyvinvointia se lisäisi? Entä nainen, joka ei löydä kumppania, mutta aika kuluu - entä jos kumppani ja kunniallinen heteroavioliitto löytyy biologisesti liian myöhään? Kenen onnea lisäisi se, että nainen pyrkii äitiyteen luomusti harrastamalla seksiä jonkun vieraan, kumppanikseen sopimattoman miehen kanssa, koska ei saa hedelmöityshoitoja? Tai vielä pahempaa - tarjoaa avioliittoa ja sitä kautta itsensä ja mahdolliset tulevat lapsensa miehelle, jonka kanssa hänellä ei ole mitään yhteistä? Olen nähnyt perheitä, joissa lasten biologinen isä on kuin ylimääräinen lapsi, ei osallistu kodin töihin eikä ole puolisolleen aikuinen kumppani. Silloin tulee mieleen, että olisi kaikkien kannalta parempi, jos nainen olisi lasten kanssa keskenään.

Usein vastustajien kommenteissa kuuluu voimakkaana heidän oma käsityksensä seksuaalisuuden ja parisuhteen olemuksesta, eikä se ole mairitteleva. Joskus tuntuu, että heille (hetero)suhde perustuu seksiin ja sen peruselementti on nimenomaan seksuaalinen ja sukupuolinen erilaisuus, ei yksilöiden välinen kumppanuus. Ikään kuin parisuhde olisi jonkinlainen pelitilanne, jossa toinen edustaa mieheyttä yleensä ja toinen naiseutta yleensä. Tämän vastakohta tiivistyy minulle eräässä (en muista kenen) aforismissa, jota siteeraan ulkomuistista:

"Sen jälkeen kun aloin rakastaa sinua, et enää muistuttanut ketään toista."

Ja siitä taas seuraa, että syvässä rakkaussuhteessa on lopulta samantekevää, mitkä toisen ulkoiset määreet (ikä, sukupuoli, ulkonäkö...) olivat ennen kuin tämän oppi tuntemaan "sisältä päin" ja tätä rakastamaan. Uskon, että sama pätee myös muihin terveisiin ihmissuhteisiin kuin rakastavaisten välisiin, kuten huoltajien ja lasten. Ei kai kukaan vaihtaisi omaa "toista äitiään" johonkin tuntemattomaan mieheen vain saadakseen "isän"?

Ihmiset on yksilöitä, syviä mysteereitä, ihmeellisiä salaisuuksia, joiden tuntemaan oppimiseen menee koko elämä.

Näitä miettii naimisissaoleva länsimainen kristitty hetero.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #25 : 27.02.06 - klo:20:56 »
Miksei yksinäisille miehille? Taas meitä miehiä syrjitään.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #26 : 27.02.06 - klo:21:28 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Miksei yksinäisille miehille? Taas meitä miehiä syrjitään.


Taidanpa olla vähän samoilla linjoilla, että menee jo kohta liian pitkälle tämä feminismi. Kohta pitäisi kai miesten ruveta puolustamaan oikeuksiaan. Ja entäs, kun miehet eivät voi saada keskenään lapsia, niin onko oikein, että lesbopareille oikein valtio järjestää asian niin, että on edes toiselle biologinen lapsi. Tähän asti on sitä, että naiset eivät käy armeijaa perusteltu sillä, että he synnyttävät lapset...nyt joutuu tämäkin vähän uuteen valoon, kun rupeaa kohta kaikki oikeudet naisten eduksi menemään. Puhutaan yksinäisistä naisista ja biologisesta kellosta...entäs yksinäiset miehet, miksei sitten heillekin anneta oikeutta lapseen esim. adoption kautta.

Ja ihan sivuhuomautus, että vielä niitä miehiä kuitenkin tarvitaan lastentekoon, vaikka hoitojen kautta alkunsa saisivatkin...biologian lakeja ei kuitenkaan vielä olla syrjäytetty feminismin tiellä...  :lol:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #27 : 28.02.06 - klo:11:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Ja ihan sivuhuomautus, että vielä niitä miehiä kuitenkin tarvitaan lastentekoon, vaikka hoitojen kautta alkunsa saisivatkin...biologian lakeja ei kuitenkaan vielä olla syrjäytetty feminismin tiellä...  :lol:


Tai, otetaan kaksi munasolua ja yhdistetään ne.

Ja saadaan loputtomasti tyttöjä.

\o/

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #28 : 28.02.06 - klo:11:38 »
Maailman pelastus!
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Aattelinpa kysästä mielipiteitä hedelmöityshoidoista...
« Vastaus #29 : 28.02.06 - klo:15:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"
Tai, otetaan kaksi munasolua ja yhdistetään ne.

Ja saadaan loputtomasti tyttöjä.

On muutes jo onnistuttu hiirillä tekemään.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna