Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 12. erä  (Luettu 38989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #105 : 01.10.19 - klo:22:11 »
Kylläpä on mahtavaa katsella miesten seiväshypyn finaalia,
hyppääjien aitoa toistensa kannustamista!

 :023: :eusa_clap:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #106 : 01.10.19 - klo:22:35 »
^Joo... muuten, mutta sen takia ei naisten keihästä juuri näytetty. Tosin ei siellä merkittäviä tapahtunut kuin viimeisellä kierroksella.

Naisten 200 m ei ole edennyt finaaliin asti, mutta mitalisuosikki toisensa jälkeen on syystä tai toisesta jäänyt pois. Eivät vain juokse (Ta Lou, Thompson), loukkaantuvat (Schippers), ja sitten mikä minua erityisesti harmitti, oli suosikkini Blessing Okagbaren ratarikko alkuerässä ja sen myötä diskaus.

Päivässä ilahdutti Bosnian mitali. Miksei Australiankin. En tiedä mistä johtuu, mutta kiinalaiset eivät oikein ole suosikkejani... mieluummin kulta sinne kuin Australiaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #107 : 01.10.19 - klo:22:41 »
Ai niin,, eilen naisten korkeudessa Jaroslava Mahutshik oli mahtava! En tiennyt koko tyypin olemassaolosta ennen. Ihmekö tuo, kun on vasta juniori. Niin vain hyppäsi ennätyksensä ja juniorien maailmanennätyksen siinä sivussa, ja hopeaa. Lasitskene toki silti otti omansa, mutta lienee saanut jatkossa itselleen varteenotettavan kilpailijan - viimein. Käsittääkseni on sellaista itsekin kaipaillut. Etenkin kun Mahutshik tosiaan on vasta 18-vuotias, eli uraa on edessä. Myös pronssia ottanut Vashti Cunningham teki oman ennätyksensä. Hyvä kilpailu!

Tänään hopeaa Bosniaan (miesten 800 m Amel Tuka), ja juuri Equadoriin pronssi (miesten 200 m Alex Quiñónez)  :023:. Naisten keihäässä pistesija Intiaan (Annu Rani 8. sija; hauskaa että ihan suomalainen etunimi, ja sukunimikin voisi olla meikäläisiä).
« Viimeksi muokattu: 01.10.19 - klo:22:51 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #108 : 02.10.19 - klo:19:35 »
Oli eilen hauska ja komea tuo seiväshyppääjien voltti taakspäin porukalla. Siinä oli urheiluhenkeä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #109 : 02.10.19 - klo:19:47 »
Suomen paras korkeushyppääjä sitten Huntington. Toki Junnilalla ei ollut mahdollisuutta yrittää korkeudesta 183. Huntingtonin ennätysyritys 186 ei ollut ihan huono.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #110 : 02.10.19 - klo:20:29 »
Niin, se viimeinen oli hyvä. Ja hyvä on Marialla valmtämän entaja.  Liimatainen on valmentanut Mariaa jo tämän ollessa 4-vuotias.

Muuten ei ole tänään kunnolla säväyttänyt. Aion mennä ajoissa nukkumaan. On ollut hiukan hutera olo kun tulevat syöjät aamuin illoin ja olen nukkunut vain kuutisen tuntia normaalin kahdeksan ollessa minulle sopiva.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #111 : 03.10.19 - klo:13:00 »
Öppis kirjoitti B&H:n Amel Tukasta. Minulla lähtivät muistot elämään ja piti katsoa wikipediasta Amelin tietoja. Hän on syntynyt Kakanjissa Sarajevon pohjoispuolella Bosna-joen laaksossa. Ko alueen tietä jouduin/sain ajella muinoin montakin kertaa mennessäni Suomen pataljoonan basecampiin Doboijssa. Yhden kerran kävi äänestyskopilla, eka kerta oli ns factfinding reissu ja sitten kolme muuta kertaa olivat lomamatkojeni ja kotiutumismatkani vuoksi Suomeen. Silloin oli keskitalven aika, joten jokilaakson kauneus oli katsojan silmässä.
Toimialueeni oli serbien puolella, mutta OSCE:n henkilönä sain ajella hyvin vapaasti. Bosna-joki laskee vetensä Savaan, joka taas yhtyy Belgradissa äiti-Tonavaan.
Suosittelen Ivo Andricin kirjaa Drina-joen silta lukuhetkiin. Kirjailijahan palkittiin Nobelilla elinaikanaan.


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #112 : 03.10.19 - klo:19:36 »
Olen ihmetellyt kenttää. Se oli aivan kauhean näköinen eilen, täynnä reikiä ja aina kun urheluväline osui hiekka pölähti. Tänään kenttä oli ihan ehjä ja uuden näköinen eli se ei suinkaan ole nurmea, vaan on jotain kangasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #113 : 03.10.19 - klo:19:54 »
Minulla ei taida enää pää kestää tuota, kun aina ennen hidastusta ruutu muuttuu vaaleansiniseksi ja vasemmasta alakulmasta tulee valkoisia viivoja. Nyt kun ei ole muuta näytettävää kuin kuulakarsintaa, niitä tulee erityisen usein, suunnilleen joka suorituksen jälkeen.

Keskeyttikö Mayer sitten kymmenottelun? Suosikkini Grenadan Lindon Victor sitten jäi kiekossa ilman tulosta, vaikka on hyvä heittäjä.  (Nigerian Enekwechi juuri pukkasi itsensä kuulafinaaliin, hyvähyvä.) Seitsenottelu taitaa mennä Johnson-Thompsonille. Suon sen hänelle, vaikka niin Thiamista pidänkin. Hänellä (KJT) oli kotimaassaan aikoinaan niin suuret paineet, että pitää olla Jessica Ennis-Hillin manttelinperijä mestarina, ettei polla tainnut niitä kestää. Näkyi hermoiluna ja alisuoriutumisena. Nyt jos voittaa niin ei tarvitse ajatella että on ikuinen epäonnistuja. Ulkomaille muutto ja valmentajan vaihto ovat tehneet hyvää, ennen surkeat heittolajit ovat petraantuneet siedettävälle tasolle ja koko olemus on iloisempi. - Thiamilla tainnut kausi mennä vähän pipariksi loukkaantumisten takia, vaikka maailman kärkituloksen tekikin, ja nyt syksyllä lienee opintojen valmiiksisaattaminen painanut päälle sekin.

Ai niin, Mujinga Kambundjin pronssi eilisellä kaksisatasella ilahdutti. Oli ensimmäinen satasen finaalista karsiutunut ja samalla ajalla vielä kuin viimeinen sinne päässyt, ja sitten Schippers ei pystynytkään juoksemaan, eli finaalissa olisi sittenkin ollut hänelle tilaa. Mahtoi harmittaa, mutta ehkä sillä tavoin säästyi voimia kahdellesadalle. Juoksun jälkeen näytti ettei ollut uskoa sijoitustaan, ja palkintopallilla äärettömän onnelliselta.
« Viimeksi muokattu: 03.10.19 - klo:20:01 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #114 : 04.10.19 - klo:10:05 »
Etsin 10 ottelun tuloksia, mutten löydä. Selitys löytyi IAAF: tulospalvelu nukkuu vielä. Se selvisi, että loistavan juoksun ansiosta Kaul voitti voittamalla Warneria 25sek.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #115 : 04.10.19 - klo:10:38 »
Nyt siellä herättiin ja tulokset ovat nyt tekti-tv:ssä. Uibo sai hopeaa. Parheeseen tulee siis samana päivänä kaksi hopeamitallia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #116 : 04.10.19 - klo:13:41 »
Olen ihmetellyt kenttää. Se oli aivan kauhean näköinen eilen, täynnä reikiä ja aina kun urheluväline osui hiekka pölähti. Tänään kenttä oli ihan ehjä ja uuden näköinen eli se ei suinkaan ole nurmea, vaan on jotain kangasta.

Nurmea se on. Teoriani mukaan yöllä kun nukut, sinne ajetaan 15000 siirtotyöläistä ja pari peräkärryllistä multaa ja hiekkaa ja nurmimattoa, ja he paikkaavat kaikki kolot ja tamppaavat pinnan tasaiseksi taas.

Eilen sitä ei ehditty kesken kisan tehdä. Kuulaa työnsivät ensin miehet sekä kuulakarsinnassa että kymmenottelussa, mutta jälkiä ei ehditty siivota ennen naisten vuoroa. Alusta oli kuin pommituksen jäljiltä, täynnä kuoppia.

Onhan se hiekkatekonurmikin toki keksitty, mutta sitä en usko tuolla käytettävän. Itse olen sellaisella joskus pelannut tennistä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #117 : 04.10.19 - klo:13:44 »
Nyt siellä herättiin ja tulokset ovat nyt tekti-tv:ssä. Uibo sai hopeaa. Parheeseen tulee siis samana päivänä kaksi hopeamitallia.

Juu, ei ehkä tule heille perheriitaa tästä asiasta.

Tulospalvelu on ollut kovin hidasta ja minä en ihan noihin mittauksiin edes luota. Kaiholla muistan kisoja, jolloin kisasivulta on saanut livenä seurata tuloksia lajeista joita ei telkussa näytetä. Ja livestriimejä, joista on voinut seurata oman kiinnostuksensa kohteena olevaa lajia suoritus suoritukselta.

Lontoossa oli parhaat kisat, sekä olympiakisat että yleisurheilun MM-kisat. Hyvät järjestelyt ja katsomot täynnä. Puolestani kisat voisi aina pitää siellä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #118 : 04.10.19 - klo:14:28 »


Tulospalvelu on ollut kovin hidasta ja minä en ihan noihin mittauksiin edes luota. Kaiholla muistan kisoja, jolloin kisasivulta on saanut livenä seurata tuloksia lajeista joita ei telkussa näytetä. Ja livestriimejä, joista on voinut seurata oman kiinnostuksensa kohteena olevaa lajia suoritus suoritukselta.


Tekevät niin että mittausta ei näytetä televisiossa, ettei katsojat hypi nenälle ja väitä, että väärä jälki. Mittaus on ollut todella laadutonta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut 12. erä
« Vastaus #119 : 05.10.19 - klo:19:08 »
Aitajuoksiamme onnistuivat odotusten mukaan. Etelätalon Lassi yllätti ja Taikalla oli opintomatka. Taika on kyllä lahjakas, sen hän näytti kesän venymisissään.

En taida orimattarelta odottaa mitalia, mutta jos kasisakkiin pääsee niin on hyvä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)