Kirjoittaja Aihe: Tänään 77  (Luettu 13492 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Tänään 77
« : 14.06.23 - klo:15:48 »
Oli mukava avata uusi ketju . Numeromystikko ilahtui kun numeroksi tuli 77.

Tänään alkoi varustautuminen 1.7. tuleviin synttäreihini. Lapsenlapsi tuli tyttärineen pesemään ikkunat. San paljon muutakin apua mikä on jo hyvinkin tarpeen tällä iäjällä, kuten suurin ostosten kantaminen kotiin.

En olisi edes nuorena kyennyt kantamaan kahta täyttä virvoitusjuomapakkausta portaita myöten toiseen kerrokseen. Lapsenlapsi onkin voimanainen. ja venhempi tytöistä seuraa äitinsä geenejä. Hän kantoi penkkejä parvekkeelle kuin tyhjää vaan. Kolmetoistavuotias ja jo 174 cm pitkä.

Parveke on nyt kunnossa, ja siivoojamme hoitaa huoneet juhannuksen jälkeen.

Jotakin kai tein minäkin, ainakin äpaikat ovat kipeät'.  Muutoin on näillä lämpimillä ilmoilla suuri helpottava vaikutus nivelsärkyihin. Ihana päivä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 77
« Vastaus #1 : 16.06.23 - klo:15:44 »
Tänään on valintojen päivä. Mikkelin hiippakunnan piispaksi on valittu Mari Parkkinen.

Pian tiedetään myös ministerien nimet tarkemmin. IS on jo luetellut ehdokkaita. Osa on melko varmoja, osa on 'ulkokehäläisiä' vielä toistaiseksi.

Jos KD saa kaksi ministeriä Päivi Räsänen on melko varmasti toinen.

Tässä nimityspeli tasoittuu kun kirkkoon tulee liberaalimpi piispa ja eduskuntaan konservatiivinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 77
« Vastaus #2 : 19.06.23 - klo:13:49 »


Tässä nimityspeli tasoittuu kun kirkkoon tulee liberaalimpi piispa ja eduskuntaan konservatiivinen.


Minua niin korpeaa, että dinosaurukset elävät meidän kirkossamme ja päättävät. Maallisen vallan oikeudenmukaisuus on hienoa. Melkeinpä voisi kehua sitä rakkaudeksi. Kirkko on lakia saarnaava.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 77
« Vastaus #3 : 19.06.23 - klo:16:17 »
Hidas koneisto kirkkoamme vaivaa. Suorastaan kuin Asikkalan puiset rattaat, jotka on hitaita kulkemaan.

--- Asikkalan, sikkalan puiset rattaat on niin huonoja kulkemaan.
     Niin näin alamäissä, ylämäissä ei ollenkaan---                  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 007

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 170
Vs: Tänään 77
« Vastaus #4 : 22.06.23 - klo:01:10 »
Eilen ja tänään

Ukkosmyräkästä ehjin nahoin selvinneenä soitan kappaleen, jonka eräs vanha mies lauloi illalla karaokessa. Olen tässä viime päivinä mm. liikuskellut tässä samassa kerroksessa asuvan 84-vuotiaan ukon kanssa, joka liikkuu sähkömopolla siitä syystä, että molemmat jalat on amputoitu polvien alapuolelta. Hän on hauskaa pubiseuraa ja armottoman kova ottamaan kaljaa. Jutut on myös hyviä iän tuoman kokemuksen ansiosta. Satuin tässä yhtenä iltapäivänä mietiskelemään tuopin ääressä, että mitenkähän kauan uusi hallitus mahtaa pysyä koossa ja arvelin, että tuskin koko vaalikautta. Hän sanoi tuimasti, että se nyt ei pysy kuukauttakaan kasassa. Hän on kova kepulainen. Ken elää, hän näkee.

Junnu Vainio - Pankinjohtajan vapaailta

https://www.youtube.com/watch?v=CtLPGjLwpN4
« Viimeksi muokattu: 22.06.23 - klo:01:18 kirjoittanut 007 »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tänään 77
« Vastaus #5 : 22.06.23 - klo:06:26 »
Pankinjohtajan vapaapäivä on tavallaan merkityksellinen kappale minulle, varsinkin säe, jossa hapan äijä hakkaa rumpusatsia. Opettajien yhtyeessä rumpujen takana istui sievästi hymyilevä opettajatar. Minä soitin bassoa sillä pätevyydellä, että osasin aakkoset.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 77
« Vastaus #6 : 23.06.23 - klo:07:41 »


                Hyvää Juhannusta !

 

   Riitta-mummi ja Matti
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Tänään 77
« Vastaus #7 : 23.06.23 - klo:08:24 »
Iloista ja turvallista Juhannusta kaikille!

Minä koin keskikesän kukat, lämmön, lempeän tuulen, virvoittavan sateen, ystävyyden ja tulevaisuuden toivon kuluvalla viikolla Aholansaaressa, jossa osallistuin paapan ominaisuudessa lasten telttis-telttaleirille noin sadan nuoren ystävän joukossa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 77
« Vastaus #8 : 24.06.23 - klo:12:58 »
Torstaista lähtien olen ollut helluntaiherätyksen juhannusjuhlilla Keuruulla. Äsken alkoi sataa kaatamalla. Nyt vähän hiljenee. Satuin sopivasti puurotelttaan. Riisipuuroa otin, ainakin näin piti olla. Oli mitä oli, niin hyvää oli ja ehkä kohta pääsen jo ulos.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 77
« Vastaus #9 : 24.06.23 - klo:13:36 »
Erikoislähetys YLE 1ssä kertoo kapinasta Venäjällä. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 77
« Vastaus #10 : 24.06.23 - klo:13:49 »
Riisipuuroa otin, ainakin näin piti olla. Oli mitä oli, niin hyvää oli

Eikö se maistunut tai näyttänyt tai tuntunut riisipuurolta?

Olen kavereitten mökillä. Toinen on höyrähtänyt kaupan valmisriisipuuroon. Minä manailen, sillä tehtäviini kuuluu jääkaapin täyttö kaupareissun jälkeen,  eivätkä meinaa mahtua sinne. Järvestä otimme pari haukea, joista toisen valmistan tänään jotenkin. Sitten otimme ahvenia, parhaimmillaan kaksi kerrallaan kun kävivät samaan vieheeseen. Nyt ei voi kalastaa ennen kuin jääkaappi vähän tyhjenee.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Tänään 77
« Vastaus #11 : 24.06.23 - klo:14:19 »
Torstaista lähtien olen ollut helluntaiherätyksen juhannusjuhlilla Keuruulla.
Yksi kesä tuli asuttua Ison Kirjan luhtiaitassa erään työprojektin vuoksi. Mahtava niemenkärki, jossa oli ennen vanhainkoti. Helluntailaiset saivat ostaa paikan itselleen ja juhannuskonferenssin kiinteä pitopaikka siirtyi Hattulasta Keuruulle, jossa on toimintaa ympäri vuoden.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 77
« Vastaus #12 : 24.06.23 - klo:14:34 »
Söimme tänä juhannuksena sitä mitä S-marketista sain. Uudet perunat, pussitetut ja pienet pyöreät kotimaiset, olivat ihan oikean makuisia. Savulohi maistui smetanan, tillin, sitruunan kanssa makoisalta. Salaatissa oli kaverina sekä vihreitä että mustia oliiveja.

Tuntui melkein tuhdilta sapuskalta. Nukuimme kunnon päikkärit ja kun heräsin oli Matilla telkkari auki ja Venäjän Wagner-kapinaa tuli tuutin täydeltä.

Vähän se säpsäytti. Siellä kun jotain alkaa tapajtua se on ollut s u u r t a. Toisaalta jotakin on tapahduttava, että kansa pääsee kurjuudesta, vääryydestä ja Putinin vallanpidosta.  Mitä Venäjän kirkko nyt sanoo ja tekee ..

Matti lähti pyöräilemään. Eilen hän toi kimpun koivun oksia, pyynnöstäni. Laitoin ne maljakkoon juhannusta tuoksumaan , vaan eivät tuoksu. Suuret tummanvihreät lehdet niissä on, aidot kuitenkin. Kasvaneet hyvässä kosteassa paikassa jousiampumaradan lähellä Vesijärven rannalla.

Klo 16 jatkuu Euroopan yleisurheilujoukkueiden kilpailut Puolasta.  :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 77
« Vastaus #13 : 24.06.23 - klo:15:10 »
Eikö se maistunut tai näyttänyt tai tuntunut riisipuurolta?

Siinä ei ollut sellaisia riisin näköisiä juttuja, jota olisin luullut riisipuurossa olevan.
Oli vähän mannapuuroa tyylistä.
Ehkä se oli tehty jonkinlaisesta hienosta riisijutusta, joka ilmeisesti on jotenkin jalostetumpaa riisiä.
En ole niitä parhaimpia ihmisiä tunnustamaan monestikaan luotettavasti makuja.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 77
« Vastaus #14 : 24.06.23 - klo:15:38 »
On olemassa riisijauhoja, tummia sekä vaaleita. Itse en ole käyttänyt, mutta esim. riisikakkuja olen syönyt.

Riisi sopii keliaakikoille. Minullakin on vatsavaiva mutta sen eliminoimiseen käytän kolestyramiinia. En ole keliaatikko, vaan vivani on IBD-sairaus, kuten ihanalla Käärijälläkin.

Onnekseni en kärsinyt tästä kuin vasta muutama vuosi sitten. Monet lääkkeet ovat vioittaneet maksan toimintaa. Kuulun nyt järjestöön
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)