Kirjoittaja Aihe: Työelämää  (Luettu 51289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Työelämää
« Vastaus #120 : 21.06.16 - klo:08:09 »
Minähän en saanutkaan uutta päältäajettavaa viime viikolla Vaalasta. Vanhan vein sopimuksen mukaan uudelle omistajalleen. Kauppias joutui minulle kertomaan, että heillä on sekoiltu ja tälle viikolle huomenna saan koneen. Renki tai piika oli antanut kalliimman koneen halvemman hinnalla ja tiedoilla, minkä asian kauppias tietenkin tänä atk-aikana helposti selvitti. Huomenna vaihdatan Hymerin renkaatkin kerta ajan sain. Minunlaiselle odottelu on vaikeata, mutta minkäs voit ja ainahan voi särkeä klapeja kartanossa. Hyttyset ovat tulleet ja niillä on aika pitkät piikit taisteluun vereni omistuksesta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Työelämää
« Vastaus #121 : 21.06.16 - klo:08:40 »
Eipä ole uudenkaan laitteen hankinta aina vailla pieniä hankaluuksia. Meilläkin Finnlux 50-tuumaista kootessaan Matti sai käydä jalustan kiinnitysruuvit vaihdattamassa. Pakatut olivat väärää kaliiberia.  Sitten kun maksukortin koteloa sovitteli, se ei mennyt sisään. Pidettiin sitten vanhassa telkkarissa kunnes sunnuntaina tuli nuorempi mies, tylleröiden isä, apuun. Ei saanut hänkään. Menivät Prismaan reklamaatio kakkosen tekemään. Neuvoivat runttaamaan sen kotelon paikalleenmenon estävän muovipiikin irti. Niin tehtiin, ja jo alkoi ' lyyti kirjoittaa'.

Maanantaikappale, muuten hyvä, sattui meille. Oliko myyjällä tiedossa nämä, kun oli pantu laite erikoistarjoukseen. :107:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Työelämää
« Vastaus #122 : 18.07.16 - klo:12:11 »
http://yle.fi/uutiset/konkurssin_tehnyt_maanviljelija_ei_olisi_kannattanut_uskoa_pankkia/9020509    Harmi,  Eero on työhullu mies.  Ei ole laiskanleipää syönyt.  Suomen maatalous ajetaan alas.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Työelämää
« Vastaus #123 : 18.07.16 - klo:13:11 »
Työttömyyselämää... en ollutkaan osannut täyttää oikein kaikkia ansiosidonnaista päivärahaa varten tarvittavia lippuja ja lappuja. Enkä osaa vieläkään, pitäisi nyt soittaa työttömyyskassaan, josta viimeksi sain todella tylyn vastaanoton. Ei olisi pitänyt ryhtyä vuokrafirman hommiin, tämä byrokratia on niin vaikeaa. Helpompaa olisi jos saisi vain olla töissä. Tai sitten kokonaan työttömänä.

Minullehan on käynyt niin, että olen kuvitellut tekeväni töitä, mutta niistä ei olekaan maksettu palkkaa, esim. erinäiset käyttäjäyritykseni (meillä vuokratuilla on sellainen) järjestämät kokoukset. Ja nyt työttömyyskassan virkailija olikin sitä mieltä, että etätyö on epäilyttävää eikä suinkaan asianmukaisesti työnantajan valvonnassa suoritettua. Työpaikan lisäksi ammattiliittokin alkaa tuntua pettymykseltä.
« Viimeksi muokattu: 18.07.16 - klo:13:21 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Työelämää
« Vastaus #124 : 18.07.16 - klo:13:19 »
Aina kannattaa soittaa perään, jos jonkun lapun täyttää. Ja tarkastaa töyttikö paperit oikein . Sillä tavalla on varmempi saada asia kuntoon. Tiedän tapauksia joissa virheellisesti tai vajaasti täytetty paperi on on estänyt toimeentulon kuukausiksi. Ei ne aina ilmoittele jotta paperi oli vajaasti täytetty. Siinä sitten saa työtön odotella suotta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Työelämää
« Vastaus #125 : 18.07.16 - klo:13:24 »
Aina kannattaa soittaa perään, jos jonkun lapun täyttää. Ja tarkastaa töyttikö paperit oikein . Sillä tavalla on varmempi saada asia kuntoon. Tiedän tapauksia joissa virheellisesti tai vajaasti täytetty paperi on on estänyt toimeentulon kuukausiksi. Ei ne aina ilmoittele jotta paperi oli vajaasti täytetty. Siinä sitten saa työtön odotella suotta.

Minulle kyllä ilmoitettiin, mutta koeta nyt kesällä sitten saada ketään kiinni... Saati kun työnantaja juuri keskellä kesää vaihtoi palkanmaksusta vastaavaa yritystä (tietysti hoitaa tämän ostopalveluna).

Olenhan minä joskus elämässäni ollut kokopäiväisesti toistaiseksi jatkuvassa työsuhteessa, olisiko peräti neljä vuotta työurani aikana moista herkkua ollut, ja helpolla siinä pääsi, verrattuna näihin kaikkiin osapäiväpätkävuokrahommiin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Työelämää
« Vastaus #126 : 18.07.16 - klo:13:38 »
Sitä on sanottu, että jos työ olisi herkkua, niin herrat tekisivat sen itse. No, moni herra kyllä tekee pitkää päivää. Ja onhan se työ itsessään herkkua: miksi meistä muuten niin moni täyttäisi vapaa-aikaansakin työnluonteisilla asioilla, eli ihan ilokseen kalastaa, leipoo, näprää käsitöitä, hoitaa puutarhaa, rassaa moottoripyörää, ratkoo ristikoita ja muita aivopähkinöitä. Käy valmentamassa junnujen futisjoukkuetta, vapaaehtoisystävänä vanhukselle.

Eikä siinä palkallisessakaan työssä se itse työ ole kamalaa ollut, päinvastoin iloa ovat tuottaneet ainakin nämä toimisto- ja koodaushommat, joita olen tehnyt.  Riepoo vain se, että työpaikalla ei aina anneta mahdollisuutta tehdä työtä kunnolla. Duunarilla, etenkin ammattitaitoisemmalla, on kyllä käsitys siitä, mitä hyvin tekeminen vaatii, ja siihen liittyvä kunniantunto. Se syö, jos vaaditaan tekemään kiireellä hutaisemalla huonosti. Ja melkeinpä käsketään viilaamaan maksavaa asiakasta linssiin, laskuttamaan enemmästä kuin tehtiinkään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Työelämää
« Vastaus #127 : 19.07.16 - klo:15:51 »
Hetki koneella ja  :kahvi:

Eilinen päivä oli tosi mukava, kyläiltiin ja pidettiin kuin piispoja pappilassa.
Hyvä ruoka, juttelua paljon, mansikkakkakkukahvit sekä itse tehtyjä maan mainioita karjalanpiirakoita.
Kaunis maalaismiljöö pihapiirineen ja koti niin kodikas ja viihtyisä.

Tänään pikku askareita ja asiointia, mm.
Nätti sää, hiukan tuulee.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Työelämää
« Vastaus #128 : 19.07.16 - klo:15:56 »
Oho, luulin kirjoittavani tänään-ketjuun.
Mutta tänne se tulikin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Työelämää
« Vastaus #129 : 21.12.16 - klo:14:00 »
Eikä taaskaan tärpännyt. Helsinkiin asti vaivauduin haastatteluun ja siellä se työkin olisi ollut, pätkä sekin vain mutta kiinnostava. Olin kuulemma selkeästi paras hakija, mutta päätettiin sitten kuitenkin täyttää sisäisesti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Työelämää
« Vastaus #130 : 21.12.16 - klo:14:38 »
Tekisi mieli sanoa ruma sana! Tyydyn potkimaan kadunvarren lumipaakkuja vuoksesi, öppiäinen.  :093:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Työelämää
« Vastaus #131 : 21.12.16 - klo:17:51 »
Samoin tuntemisin !  Etteivät ymmärrä parastaan, ota yksin elävää naista joka ei perhevapaita tarvinne.  :013:
Olisiko johtajan sukulaispoika saanut homman.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Työelämää
« Vastaus #132 : 21.12.16 - klo:20:02 »
En usko että meni millekään johtajan sukulaispojalle. Vaan tämä on sitä säästämistä, sälytetään lisää tehtäviä putiikin sisällä jo töissä olevalle, luulisin.

Tuo vain olisi ollut homma, johon minulla oli ihan täsmäosaaminen. Olen aikaisemmin tehnyt samantapaista ja sekä viihtynyt että pärjännyt siinä työssä. Ja osaan sellaisen vähän harvinaisemman teknologian, jota tuossa käytetään.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Työelämää
« Vastaus #133 : 21.12.16 - klo:20:06 »
Miksi ihmeessä hakivat ja haastattelivat, jos eivät kuitenkaan halunneet ottaa työhön?  :107:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Työelämää
« Vastaus #134 : 21.12.16 - klo:21:17 »
^Sitä minäkin ihmettelen. Vielä kun rekrytoinnissa oli mukana joku psykologikonsulttifirma. Maksaahan sekin. Ehkä firman johdolta on vähän myöhästyneesti tullut se päätös, ettei otetakaan ketään.

Mutta olisinpa osannut ruotsia paremmin kuin kankean kouluruotsin verran niin olisivat ehkä ottaneet. Se ei ollut vaatimuksena, mutta tuli keskustelussa esiin, että ruotsia tosi sujuvasti puhuvan henkilön olisivat ottaneet erityisen mielellään, kun sellaista tarvittaisiin muttei talossa ole.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.