Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 7  (Luettu 33515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #135 : 26.02.12 - klo:20:23 »
Ensin olin aamulla vähän kahden vaiheilla pääsisinkö messuun kun olen potenut nuhaa viikon verran, mutta sitten päätin mennä ja kaikki meni hyvin.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #136 : 26.02.12 - klo:23:11 »
olin saarnaamassa...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #137 : 29.02.12 - klo:11:27 »

Kyllä oli puhutteleva saarna. Se kesti alle viisi minuuttia, mutta sai minut kyynelehtimään. Pirkko-pappi kertoi, miten pieni poika nyki Jeeskuksen helmaa ja kysyi: Rakastatko sinä minua. Jeesus vastasi: Rakastan. Hän levitti kätensä (pappi kertoessaan levitti kädet kuin ristinpuuhun) Minä rakastan sinua näin paljon.
Kertomus jatkui, niin että muutaman vuoden jälkeen, kun poika oli jo isompi. Hän sattui paikalle vanhempiensa kanssa ja näki Jeesuksen ristillä. Silloin poika muisti, että Jeesus sanoi rakastavansa noin paljon.


Kiitos kun kerroit tämän, olen paljon ajatellut.   :)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #138 : 31.03.12 - klo:19:30 »
Tässä tauon aikana jouduin yllättäen kasvotuksin tämän kanssa:  Missä kirkossa käyt?  Pk-seudulla menen sinne missä on Herättäjän kirkkopyhä monesta syystä.  Saarnoissa on asiaa, kirkossa ihmisiä ja last but not least:  Sitten on aina seurat. Niin en oikeastaan koskaan palvele läsnäolollani ihan omaa seurakuntaani.

Eräissä seuroissa lomalta poikennut kotiseurakuntani pappi muistuttu seurapuheessaan tästä:  Harrastakaa sen kaupungin etua, johon Herra asettaa teidät asumaan -- jossakin päin Jeremiaa.  Eli muistuts oli selvä. Kirkon mahdollisuus järjesrää lähiöjumalanpalveluksia viikoittain ei tule olemaan niinkään varmaa. 

Siitä saakka olo on ollut vähän kurja, en sitä kiellä. Pitäisikö minun palvella Malmin läsnäololukuja, kun saan oman hengenravintoni niin selvästi juuri h-y:ltä?  Tiedän... oma seurakunta on tärkeä ja noin...  mutta kun nuo kirkkopyhät merkitsevät minulle niin tosi paljon, olisiko annettava uhri, ja odotettava että osuvat meille, mietin pääni kipeäksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #139 : 31.03.12 - klo:19:52 »
^Onko teillä siellä etelässä niin usein Herättäjän kirkkopyhiä, että niillä onnistuu välttämään oman seurakuntansa?
Olisipa täälläkin...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #140 : 31.03.12 - klo:20:21 »
Oikea vastaus on kyllä. Katso vaikka tuosta, niin näet ettei toiminnasta ole pulaa http://www.h-y.fi/177-seurakalenteri
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #141 : 31.03.12 - klo:21:37 »
No onpas niitä sentään. Nyt saatte minut syyllistymään kateuden syntiin! Niinpä kuljin onneni ohi pääkaupunkiseudulla asuessani...

Ensin huomasin vain Seuratuvan seurat ja tuhahdin että eihän tuo niin paljon vielä, mutta sitten äkkäsin että kalenterihan jatkuu muihinkin "toimipisteisiin".

Itse olen alkanut kallistua hyväksymään omien mieltymysten (kauniimmin sanottuna rakentumistarpeiden) mukaiset menot, kotiseurakunnan kustannuksella.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #142 : 01.04.12 - klo:00:15 »
Kiitos öppis. Se vähä mitä voin tehdä minun kai pitäisi yrittää...   Mutta kun kaipaisin kuitenkin nyt jo niin omaksi tullutta --- jotakin vaan.  Ei Malmissa mitään ole niin vinks vonks. Kahtaalla ei vain voi olla yhtä aikaa. Tajutonta, mutta tämä on ongelma. Kuuluisin omaan kirkkooni... mutta kun minä saan viikkopesun ja aterian jossakin, jossa nyt vain omalla kohdallani on jokin käsittämätön tuttuuden tuoksu läsnä.

Kai se nyt vain on niin että Jeesus Kristus oli vieras niin  että kävi hermoilleni, ja muutamia vuosikymmeniä kärtin Jumalalta että enkö minä voisi vähän saada tutustua...    Siis, todella aika tavalla pitkään.  Nyt sitten...  Ja Siikkarien veisaaminen porukassa on vähän eri, kuin yksin. Siinä välissä ei ennätä vaihtaa paikkaa autoton aina taksillakaan. Se on tosi eikä veruke. Ne seurat messun jälkeen vain merkitsevät suuria.

Enhän minä sano ettei Malmillakin...   mutta kun on jokin kaipaus sinne, mikä sitten siihen tuli... Lohduttaudun sillä että olenhan minä jossakin lähiökirkossa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #143 : 01.04.12 - klo:02:52 »
Leena, ehkä onkin niin että hy on sinun seurakuntasi, josta saat ravintosi ja jota tuet. Silloinhan teet ihan oikein!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #144 : 01.04.12 - klo:10:45 »
Ymmärrän Leenaa erittäin hyvin. Täällä on todella paljon H-Y:n kirkkopyhiä ja jos saarnat ovat sellaisia pelkkää raamatunlukua kuin juuri äsken tuli radiosta, niin ymmärrän valinnan. Sanoin saarnan aikana vaimolle, että eikö saarnaajalla ole omaa ajatusta ollenkaan. No lopuksi tuli sitten nimessä ja..... mikä selitti kaiken.

Nyt on paljon pyhiä ja olen lupautunut avustamaan ehtoollisen jaossa kiirastorstaina. Kiirastorstain iltajumalanpalveluksen päätös alttarin riisumiseen ja pukemiseen mustiin on dramatiikkaa. Säestyksettä himmennetyssä kirkossa lopuksi veisattu "Käy yrttitarhasta polku" päättää tilaisuuden mieleenjäävästi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 7
« Vastaus #145 : 01.04.12 - klo:10:46 »
Suljetaan tämä ja jatketaan osassa 8
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi