Kirjoittaja Aihe: Täänään osa 11  (Luettu 30136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #90 : 30.12.10 - klo:22:32 »
On se niin. Virsikirjan hakemistosta löytyy tekijänoikeuden haltijat. Ne ovat sanoilla ja sävelellä erikseen. Siionin virsien osalta huomaat kyllä mitä ei saa kopsata, kun menet sivuille lainaamaan. Siionissa lähinnä Löytyn virsien oikeudenmomistajien kanssa ei ole päästy sopimukseen.
Huh. Mitähän on tullu varastettua. Eli: Saako virsikirjasta kopsata, mutta Siikkarien kanssa pitää olla varovaisempi?  

Vai... kauhistus... pitääkö kattoa virsistä erikseen sana, sävel, ja näkeekö jostakin helposti mitä saa ja mitä ei saa ottaa?  Voiko iästä päätellä mitään tyyliä Paul Gerhardt monta sataa vuotta vanhaa?  Entä jos ite kääntää vaiks saksan kielestä?  
Meni vaikeeks...

Siis on se niin... voi sentään. Mutta kuin kaikki linkitkin johkin Youtubeen... Minä peräännyn siitä mitä niille lupasin.
« Viimeksi muokattu: 30.12.10 - klo:22:37 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #91 : 30.12.10 - klo:22:41 »
Huh. Mitähän on tullu varastettua. Eli: Saako virsikirjasta kopsata, mutta Siikkarien kanssa pitää olla varovaisempi?  

Vai... kauhistus... pitääkö kattoa virsistä erikseen sana, sävel, ja näkeekö jostakin helposti mitä saa ja mitä ei saa ottaa?  Voiko iästä päätellä mitään tyyliä Paul Gerhardt monta sataa vuotta vanhaa?  Entä jos ite kääntää vaiks saksan kielestä?  
Meni vaikeeks...

Siis on se niin... voi sentään. Mutta kuin kaikki linkitkin johkin Youtubeen... Minä peräännyn siitä mitä niille lupasin.

Lyhyitä lainoja saa virsikirjasta ottaa huoleti. Älä koko virsiä ota, älä ainakaan monta. Tee se ilman suurempaa synnintuntoa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #92 : 30.12.10 - klo:23:32 »
Lyhyitä lainoja saa virsikirjasta ottaa huoleti. Älä koko virsiä ota, älä ainakaan monta. Tee se ilman suurempaa synnintuntoa.

Kiitos. Syöksyin heti tarkistamaan tämäniltaisen: Ei onneksi ollut ainakaan kiellettyjen listalla. Harvoin tulee onneksi otettuakaan kokonaisia ja omia tekstejä olen käyttänyt, koska kirjat on useimmiten hukassa, ja no niin, vastyahan sitä pystytetään, yhä...

. Olen myös meidän ns varttiksiin eli varttikirkkoihin surutta käyttänyt Lutherin "Jalokivi"-kokoelmaa, sillä hän ajattelee älykkäämmin kuin minä... niitä ei ole onneksi ollut kuin kaksi... se on teksti ja lyhyt selitys vuoden joka päiväksi, mutta ei kai sitäkään saa noin vain käyttää.  Pitäöis olla jokin oppikurssi heille jotka lupautuvat tämmöiseen... tai ohjeet... onkin varmaan, Leena vaan ei löydä. Osatapa tälläkin ohjelmalla kerätä youtubesta sinne musiikkilinkit. Mutta kun ei niin ei sitten. Samoin teen kuin XP:llä mutta tässä on kaikki eri lailla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #93 : 31.12.10 - klo:00:36 »
Tänään saan toivottavasti auton huollosta ja pääsen taas tielle.

Tänään lapsenlapsi ja Martta kotiutunevat. Me Matin kanssa saamme kunnian käydä hakemassa.

Sunnuntaina kastetaan vauva nro 2 Helsingissä Paavalin kirkossa. Sitten on parin kuukauden päästä Martan vuoro.
Onnittelut Riitta-mummille lapsenlapsesta ja myös kastejuhlasta! Nämä ovat myös niitä mieleenpainuvia hetkiä, joita toisessa ketjussa mainitaan.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #94 : 31.12.10 - klo:07:58 »
Kiitos amanda!
Tänään menemme Marttaa katsomaan ja rotinoita(karjalainen tapa) viemään. Lotan kävelyä täytyy nähdä ja aploodit sille antaa niinkuin hän itsekin tekee kaikelle osaamiselleen.  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #95 : 31.12.10 - klo:09:15 »
    Tältä tuntuu tänään. Lyhyiden joulunpyhien aikana en ehtinyt palautua kiireisestä joulukuusta. En ole jaksanut edes foorumilla notkua.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #96 : 31.12.10 - klo:10:14 »
Tänään on vaimon syntymäpäivä ja hän tulee nyt kansaneläkeikään. Meille tulee samat tusina vierasta kuin joka uudenvuodenaatto. Se alkoi vaimoni 50v päivistä ja jatkuu yhä edelleen. Päivän pääasiaeei ole synttärit vaan vuoden vaihde, mutta juhlissa aiheet integroituvat. Hyvä syy kutsua tuttuja kylään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #97 : 31.12.10 - klo:10:22 »
No voihan nenä! Meidän pirteä pyryharakka ! Olet tainnut mainita aloittaneesi kokopäiväisenä työntekijänä. Siihen talon työt päälle, eipä ole ihme.
Tiitiäinenkin on jo omillaan.

Tuo kuva on tänä iltana monien paukkuarkojen, etenkin koirien, kuva ja huomenaamuna juhlijat on samannäköisiä.

Tänään muistelen taas Bassoa. Se ei ollut paukku-arka lainkaan, vaan oli aina metsälle lähdössä kun paukutus alkoi. Matti vei sen keskiyöllä ulos ilotulitusta katsomaan.  Nyyh, nyyh.
Kun alan jutella Pablosta, se on se hoitokoirapoika.

 

                                                                                                                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #98 : 01.01.11 - klo:01:17 »
mt, hei!  Sinulle on tulossa yksityisviesti ja postilaatikkosi on täynnä.  Anteeksi, en minä olisi muuten kirjoittanut, tarkoitin totta luvatessani,  mutta sinne saattaa olla menossa myös jotakin tarpeellista, pitäisiköhän sinun tyhjentää se.
« Viimeksi muokattu: 01.01.11 - klo:01:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #99 : 01.01.11 - klo:01:37 »
Äsken päättyivät tämän vuoden ensimmäiset veisuut ja vieraat lähtivät koteihinsa. Viimeisenä virtenä oli Herraa hyvää kiittäkää ja sillä on kerrassaan hyvä alkaa vuosi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8427
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #100 : 01.01.11 - klo:08:45 »
Tänäään alkoi paasto, saa kinkku kyytiä.
Saas näkee kauanko jaksan, mutta tahto on kova. Kestänyt ja 8 tuntia 41 minuuttia.

Niin ja tämän vuoden suunnittelu alkaa myös.

Uuden vuoden lupausta en sitten tänä vuonna tehnyt yhtään, kuten aiemmina, eipä ole paineita. Ellei sitten sitä vanhaa lupausta uusisi, että en mene koko vuonna suihkuun. :-\

Vanha vitsi, mutta mites muitten lupaajien kanssa, kuka lupasi mitäkin tai mitään?

Onkohan tämä muuten viimeinen vuotemme? Maya kalenterin mukaan olisi ja aika moni on ennustanut maailmanlopun tulevan vuonna 2012.
hhhhrrrrrrrrrr...... :icon_rolleyes:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #101 : 01.01.11 - klo:10:06 »
mt, hei!  Sinulle on tulossa yksityisviesti ja postilaatikkosi on täynnä.  Anteeksi, en minä olisi muuten kirjoittanut, tarkoitin totta luvatessani,  mutta sinne saattaa olla menossa myös jotakin tarpeellista, pitäisiköhän sinun tyhjentää se.

No nyt pitäisi olla tilaa. Viestisäilö oli 50-prosenttisesti täynnä, ja silloin se näyttää ilmoittavan lähettäjille täyttä.

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #102 : 01.01.11 - klo:11:47 »
Äsken päättyivät tämän vuoden ensimmäiset veisuut ja vieraat lähtivät koteihinsa. Viimeisenä virtenä oli Herraa hyvää kiittäkää ja sillä on kerrassaan hyvä alkaa vuosi.

Oliko oikea sävel? Meillä käytettiin kirkossa jumalanpalveluksessa sitä kakkossäveltä ja en olisi uskonut, että olen niin herkkä sille. Minulla tuli kyyneleet silmiin enkä pystynyt veisaamaan sitä alkua pidemmälle.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #103 : 01.01.11 - klo:12:37 »
Oliko oikea sävel? Meillä käytettiin kirkossa jumalanpalveluksessa sitä kakkossäveltä ja en olisi uskonut, että olen niin herkkä sille. Minulla tuli kyyneleet silmiin enkä pystynyt veisaamaan sitä alkua pidemmälle.

Kyllä meillä se veisataan aina b-sävellä eli körttisävelellä. Johtuen aktiivisesta painostuksestani, meidän seurakunnassa käytettään jokseenkin aina körttisäveltä, vaikka rukoilevaistaustainen valtuuston puheenjohtja haluaisikin a-sävelen. Seurakunta on oppinut b-sävel, seisten ja ilman säestystä, silloin se on komeimmillaan. Sille on moni herkkä ja täällä etelässä jos on joku erikoisempi körttitilaisuus niin sillä päätetään kuten Herättäjäjuhlatkin ja aina seisten, silloin lähtee paremmin ääntä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #104 : 01.01.11 - klo:13:08 »
Se on kyllä 332b ihan omituinen virsi. Pariin kymmeneen vuoteen minulla on jokin roska silmässä ja nikottelukohtaus. Minä en ole veisannut tätä virttä melkein koskaan. Uutta aikaa autuasta toivottelee "kyyninen"  juhani.
wilhelmi niskasen jäljillä