Kirjoittaja Aihe: Täänään osa 11  (Luettu 30137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #60 : 21.12.10 - klo:11:48 »
Minulla oli kuume joka joulu kunnes tajusin, että se oli hyasinttiallergia. Kun hyasintit lähti loppuivat joulukuumeet. Nykyisin hyasintti on kauneimmillaan pihalla hangessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #61 : 21.12.10 - klo:12:01 »
Minulla oli kuume joka joulu kunnes tajusin, että se oli hyasinttiallergia. Kun hyasintit lähti loppuivat joulukuumeet. Nykyisin hyasintti on kauneimmillaan pihalla hangessa.

Minulla ei ole vielä hyasinttia mutta ajattelin ostaa. Tiedän että jotkut on sille allergisia, mutta en minä. Tosi hyvän tuoksuinen kukkanen.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #62 : 21.12.10 - klo:15:28 »
Minulla oli vuosia joulunalla flunssa oireita ja poskiontelontulehdus, kunnes tajusin yhteyden appivanhempien koiran ja tapaninpäivävieräilun välillä. Olen allerginen koirille; kuten muuten myös hyasintille, useimmille suklaille jne jne. jouluna harmittaa eniten tuo hyasintti ja suklaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #63 : 22.12.10 - klo:09:41 »
Talvipäivänseisaus jeee!!!

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1568
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #64 : 22.12.10 - klo:13:26 »
Talvipäivänseisaus jeee!!!

Mahtava päivä! Pihalla -20 astetta ja aurinko paistaa. Terassilla kaasugrillis on herkkuja paistumas ja lohen meinaan viälä siinä paistaa. :114:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #65 : 22.12.10 - klo:15:51 »
No nyt voi joulu minun puolesta tulla; kauppaan ei enää ennen ensi viikkoa. Nyt on jo -24 astetta ja hirmupakkaset vasta edessä. Hyvä aika vetäytyä koloonsa lukemaan, mietiskelemään, kuuntelemaan joulumusiikkia ja viettämään ihan vain hämärän hyssyä - niin ja kirjoittelemaan levottomia foorumille :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #66 : 22.12.10 - klo:16:48 »
No nyt voi joulu minun puolesta tulla; kauppaan ei enää ennen ensi viikkoa. Nyt on jo -24 astetta ja hirmupakkaset vasta edessä. Hyvä aika vetäytyä koloonsa lukemaan, mietiskelemään, kuuntelemaan joulumusiikkia ja viettämään ihan vain hämärän hyssyä - niin ja kirjoittelemaan levottomia foorumille :003:

Täällä melkein sama eli junalippu varattu illaksi siltä varalta että uskaltaa lähteä, ja varalla runsaasti teippiä jolla läppäri illalla kiinni jotta en kirjoittelisi ainakaan joulunaikaan sekavia... eli on kuin olisi lähdössä Kiuruvedelle ja pähkäilisi uskaltaako... ei kyllä kannattasi... toisaalta taas... mutta jos... ei, ei sentään...nyt ei kun menoksi... Leena, katso peiliin, hulluhan sinä oot jos lähdet... 

 mutta voi rauhoittaa perheeltään  tämän illan itselleen sillä että on ainakin tehty voitava  :003:.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #67 : 22.12.10 - klo:21:48 »
Minulla oli kuume joka joulu kunnes tajusin, että se oli hyasinttiallergia. Kun hyasintit lähti loppuivat joulukuumeet. Nykyisin hyasintti on kauneimmillaan pihalla hangessa.

Ostin hyasintin ja kohta olikin tukkoinen nuhainen olo. Kukka roskiin ja kunnon tuuletukset pari päivää niin oireet hävisivät ja nyt olo normaali. Tuoksusta nautin siis vain ohimennen.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #68 : 22.12.10 - klo:22:05 »
Tyttären häät. Pieni porukka, mutta tunnelmaa silti. Voi ne näköjään viettää ilman suuria hössötyksiäkin

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8427
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #69 : 23.12.10 - klo:18:40 »
 :-\ Tänään kävin Kallion kaupunginosan saunassa. Nyt olen sika siisti, tai siisti ku sika pienenä.

Kallion saunaan mahtuu aika paljon muistoja, kun joskus asuin Flemarilla, Siis junteille tiedoksi, et Kallio on yksi lähiö Helsingissä. Ennen oli työläiskaupunginosa, niinku Pispala Tampereella, mut nykyään Kalliossa asunee opiskelijoita, kait ku siellä on pieniä yksiöitä ja silleen?

No pitkästä aikaa kuuli vanhojen gubbejen bamlausta stadin vanhalla slangilla, sitä jotenki tajuu, tota nuorten uutta uudistunutta ei niinkään.
 Siis siellä ku menin ni joku het pukkarissa moikkas ja toivotteli hyvää Joulua ja jotakin.
 Sit saunassa oli joku poliittinen vääntö jostain ja gubbe mun vieressä joku kalanmyyjä selitti mulle kalamyynnistä ja kysyin siltä, et miten ne niin onnettomia Korppoossa ne kalastajat, et ei Tarjalle yhtä haukea ole saannu?
 Se jotain ensikäden tietoa, et ne sai vaan niin pieniä, et ei ne kehdannu viedä sitä, mut et hän on myynny ihan paljonkin haukea.

Pooh, jotenkin joka kaupungissa on se ydinjenginsä. Kööbenhavnissa ne on jossain triangelin ja kanaalien vaiheilla, mut jotenkin hyvä meininki niiten kaa, vähän kuin körttienkin. Ei turhia kiireitä ja sellaista, et ollaan mitä ollaan. Syntisiä ja tälläsii mut armonalla ja jotenkin tyytyväisiä.
Jotenkin olisi kiva, kun joku ton körttifilosofian tai opin laittais ihan paperille mitä se oikein on?

Nyt kun olen ollut Aholansaarella öitä. Yks sellanen autiosaari jossain Tahkovuoren vieressä syvässäjärvessä, niin siellä ne körtit ja hesan vanhat gubet, niissä on jotain samaa ja tuntuu kivalta heidän ja kuten körttien seura.

Aholansaareen ihan sattumalta jouduin kun sielläkin päin olin myymässä rakennuslevyäni.www.magrock.euNilsiässä ja edullisin paikka oli yöpyä Aholansaari, viellä saunalla.

Nyt sitten herra Ikosen kanssa A-saaresta ollaan yhteyttä pidetty ja hierottu kauppoja.

Mitäs muut tänään, kyseleepi veisailija pikkasen terävöitettyjen glögien ääreltä.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8427
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #70 : 24.12.10 - klo:09:01 »
 :-\ Kylläpä on kylymä.
Jotain 20- oli aamulla nyt 18...

Kinkku kohta uuniin ja sitten piiiitkä odotus.
Siis enste 1,5 tuntia ja sitten tunti per kilo,,

Noh illalla sitten kinkun kimppuun..
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #71 : 24.12.10 - klo:09:29 »
:-\ Kylläpä on kylymä.
Jotain 20- oli aamulla nyt 18...


Noh illalla sitten kinkun kimppuun..

-31 astetta!

Hyökkäsin jo eilen pikkukinkun kimppuun :003:

myyrä

  • Vieras
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #72 : 24.12.10 - klo:10:38 »
Minulla ei ole vielä hyasinttia mutta ajattelin ostaa. Tiedän että jotkut on sille allergisia, mutta en minä. Tosi hyvän tuoksuinen kukkanen.

Hyasintin nousu ja tuho!

Illalla alkoi nenä vuotamaan ja aivastuttamaan mahdottomasti. Luulin jo, että taannoinen flunssa on nyt uusimassa mutta sitten tajusin, että hankkimani hyasintti on aukeamassa kukkaan. Laitoin koko koristuksen roskiin. Mokomakin! Ei mulla ennen ole hyasinttiallergiaa ollut mutta nyt sitten on.

Muovinen joulutähti saa riittää!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8427
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #73 : 24.12.10 - klo:12:36 »
Mulla tulee pikku kyyneleitä.
Johtuukohan Hyasinteista vai sit ihan vaan körttifoorumin präräilystä?
3 Hyasinttia pienessä huoneessa, kun perinteeseen kuuluu Tapanin päivänä viedä tutuille kukkanen, kuten Karjalaisenkyöstille ja muille omituisille ystävilleni, jotka muuttuu enempi ja enempi oudommaksi, kuten tää foorumikin.
Johtuneeko Leenasta, kun sillä on joskus korkealentoisia juttuja, tai sit vaan ihan itte olen , pahus vieköön muuttumassa normaalimmaksi?

Pilkesilmäkulmassa kirjoitettuna.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #74 : 25.12.10 - klo:11:32 »
Mistä johtuu, että avatessani Cosgan -sivuston en löydä niitä jouluhymiöitä, mitä Riitta-mummilla on ollut? Kun laitoin tämän päivän tekstin, niin kävin kopioimassa hymiön tuolta Joulusadusta Riitta-mummin kirjoituksesta. En löytänyt myöskään sitä hatun polkijaa, mikä oli Riitta-mummin tekstissä, vaikka kuinka etsin. 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.