Kirjoittaja Aihe: Oletko kokenut "ihmeen"?  (Luettu 40866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Oletko kokenut "ihmeen"?
« : 11.12.13 - klo:14:37 »
Noin 70 vuotta sitten istuin kirkossa, luettiin uskontunnustusta. Minä katselin kirkon katossa olevia enkelin kuvia. Katsellessani niitä kuulin kuin olisi sanottu: "Matki!" Sehän tarkoittaa: sano perästä. Siitä lähtien olen matkinut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #1 : 11.12.13 - klo:15:06 »
Useitakin.
Viestin tuojan huumotintajua ilmentää kun "kuulin sanat" : Kyllä E...n on sinne susirajan taakse mentävä. Tämän kuulin vaatehuonetta siivotessani. Pian tytär soitti että hänet on hyväksytty Oulun yliopistoon Kajaaniin.
Hän oli pelännyt ettei saa opiskelupaikkaa yliopistosta ja sanonutkin minulle ettei hän oikein sinne susirajan taakse menisikään. Meni kyllä, mutta vuoden päästä pääsi toiseen yliopistoon Suomen Ateenaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #2 : 14.12.13 - klo:19:43 »
Nuoruudessani hiihdettiin kaverien kanssa laskettelemaan n. kilometrin päähän hiekkasärkille. Sieltä tullessa putosivat aurinkolasini. Noin kuukauden kuluttua näin unen, jossa näin sen maaston, josta hiihdettiin ja jossa kasvoi männyn käkkärä, lasini olivat sen puun juurella. Seuraavana sunnuntaina hiihtelin katsomaan pitikö uneni paikkansa. Lasini olivat juuri siinä missä unessani näin. Mitä tämä kertoo?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #3 : 07.02.14 - klo:16:56 »
Nuoruudessani hiihdettiin kaverien kanssa laskettelemaan n. kilometrin päähän hiekkasärkille. Sieltä tullessa putosivat aurinkolasini. Noin kuukauden kuluttua näin unen, jossa näin sen maaston, josta hiihdettiin ja jossa kasvoi männyn käkkärä, lasini olivat sen puun juurella. Seuraavana sunnuntaina hiihtelin katsomaan pitikö uneni paikkansa. Lasini olivat juuri siinä missä unessani näin. Mitä tämä kertoo?

Joku ei usko ihmeisiin ja toiselle kaikki on ihmettä.

Itse uskon, vaikkakin tuosta enneunesta minkä edellinen kirjoittaja kirjoitti, en osaa sanoa.

Kuitenkin mulle soitti töihin kaveri, kun oli edellisenä päivänä korjannut koneita eikä tajunnut miksi toiset koneet eivät toimineet niinkuin piti.

Hän siis innoissaan soitti, että hän viimeyönä näki unen ja olikohan se enne uni.
-Voisikohan se vika johtua sellaisesta ja sellaisesta.
Jouduin osaa ottavasti toteamaan, että ei ikävä kyllä johdu.

Ajattelin silloin, että mä tyhmä vaan oon koneita korjatessa turvannut vaan ihan logiikkaan ja matematiikkaan niitä korjatessa. Voi mua ,.
Tik toc.

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #4 : 13.02.14 - klo:10:25 »
Muutama vuosi sitten olin hiihtämässä lammen jäällä. Hiihdin kohti rantaa. Noin viidenkymmenen metrin päässä ennen rantaa kuulen aivan selvästi äänen: "Käänny vasemmalle!" Pysähdyin. Mietin, miksi? Ketään ei ollut lammen jäällä. Koska en tiennyt mitä olisi ollut odotettavissa tuossa viidenkymmenen metrin matkalla niin käännyin 90° vasemmalle. Hiihdin viisikymmentä metriä ja käännyin sitten rantaan. Päästyäni rantaan halusin tietää mikä minua olisi odottanut jos olisin sittenkin hiihtänyt suoraan rantaan. Otin pitkän seipään ja hakkasin jäätä edessäni. Noin puolimatkassa siihen mistä käännyin vasemmalle jää särkyi. Jään paksuus oli 2 - 3 cm. Jos olisin jatkanut hiihtoani suoraan rantaan olisin hukkunut. Jumala varoitti ja antoi tottelevaisen mielen. Mihinkähän Hän tarvitsee minua?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #5 : 15.02.14 - klo:22:15 »

Avunsaanut on niin mukava. vaikka hänellä on korkealentoisia jutut, niin ei voi olla häntä symppaamatta.

Mielellään kuuulisin hältä enempikin juttuja, tai anteeksi asioita jotka on kokenut.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #6 : 28.02.14 - klo:22:30 »
Muutama vuosi sitten olin hiihtämässä lammen jäällä. Hiihdin kohti rantaa. Noin viidenkymmenen metrin päässä ennen rantaa kuulen aivan selvästi äänen: "Käänny vasemmalle!" Pysähdyin. Mietin, miksi? Ketään ei ollut lammen jäällä. Koska en tiennyt mitä olisi ollut odotettavissa tuossa viidenkymmenen metrin matkalla niin käännyin 90° vasemmalle. Hiihdin viisikymmentä metriä ja käännyin sitten rantaan. Päästyäni rantaan halusin tietää mikä minua olisi odottanut jos olisin sittenkin hiihtänyt suoraan rantaan. Otin pitkän seipään ja hakkasin jäätä edessäni. Noin puolimatkassa siihen mistä käännyin vasemmalle jää särkyi. Jään paksuus oli 2 - 3 cm. Jos olisin jatkanut hiihtoani suoraan rantaan olisin hukkunut. Jumala varoitti ja antoi tottelevaisen mielen. Mihinkähän Hän tarvitsee minua?

Toi on varman sitä Enkelien varjellusta, jota pikkulapset kohtaavat ainakin taiteilijoiden mukaan.
Tik toc.

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #7 : 07.03.14 - klo:22:12 »
Meillä oli ongelma. Se ollut minun ja vaimoni välinen ongelma. Olimme neuvottomia. Kerran istuimme iltamyöhään ja keskustelimme asian ratkaisusta. Päätimme menetellä määrätyllä tavalla. Kun menimme nukkumaan niin kerroin tuon päätöksemme Jumalalle (aivan kuin hän ei olisi sitä tiennyt) ja lisäsin: jos olet eri mieltä niin ilmoita yöllä päätöksesi, muutoin menettelemme vaimoni kanssa sovitulla tavalla.
Yöllä minut herätettiin ja päässäni kaikui vain yksi lause: "Minä olen tehnyt taivaan ja maan ja minä hoidan tämän asian." Tuli rauhallinen olo. Ajatelkaa, Jumala lupasi hoitaa asian ja hoitaa sen varmasti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #8 : 08.03.14 - klo:10:02 »
Minulla on useita tämän tyyppisia "yhteensattumia", enkä ymmärrä näiden merkitystä. Tämä esimerkiksi:

Kerroinkin kun kävin sen kasvoturvotuken (ruusu, selluliitti) jälkeen kontrollissa jonka suoritti venäläisniminen lääkäri. Olin utelias ja googlasin häntä.
Silloin tiedoissa näkyi että hän on työskennellyt Sevastopolissa. Tästä meni päivä-pari, ja Krimi tuli otsikoihin ja  Sevastopoli alkoi näkyä paljon uutisoinneissa.
Miksi tämä ?

Tai tämä,( samaan aikaan): Varasin vuoden dekkaristin kirjan Mustamäki. Sitä odotellessa luin H Mankellin Rauhatonta miestä. Kurt Wallander osti talon maalta jonka nimi on Mustamäki.
Entä kun arvaan urheilukisoissa usein voittajan ?

Tunnistan pahan, enkä halua olla sen kanssa tekemisissä. Inhimillisesti heikkojen kanssa kyllä mitä mieluiten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #9 : 08.03.14 - klo:10:52 »
Riitta-mummi, et kai tarkoita, että yhteensattumat olisivat pahasta lähtöisin?

Joskus käy niin, että kun jokin asia on itselle ajankohtainen, se kiinnitttää huomiota myös ympäristössä. Ystävättäreni kertoi, että ollessaan raskaana hänestä tuntui, että kaikkialla oli raskaana olevia naisia - tosin niin kävi myös toiselle ystävättärelle, joka toivoi tulevsnsa raskaaksi, mutta pettyi kerta toisensa jälkeen.

Avunsaaneen kertomukset tekevät iloiseksi ja kiitolliseksi. Meistä pidetään huolta!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #10 : 08.03.14 - klo:11:29 »
En usko, ihmettelen vaan.  Saattaahan olla aivan inhimillistä tarkkaavaisuutta että näkee ja kuulee "enemmän".

Tuo sana, Sevastopol, oli minulle harvinainen, kaiku kouluvuosilta maantiedosta. Sitten yks´-kaks näin pian kaksi kertaa.

Tiedän mitä on kiusaajan teot lihassani, vaikkapa ehtoolliselle menossa ollen. Tämä ei ole sitä, enemmän tuntuu telepatialta, jos sitäkään on. Vaistoa ??? Jotain alkukantaista ???
En halua olla missään tekemisissä henkien kanssa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #11 : 08.03.14 - klo:13:24 »
Elämä on ihme.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #12 : 08.03.14 - klo:15:35 »
Eräs hyvin tuntemani henkilö kertoi kun hänet yöllä herätettiin ja sanottiin: "Mene ja pyydä äidiltäsi anteeksi!" Tuo henkilö oli miettinyt ja tullut siihen tulokseen, ettei hänellä ole mitään anteeksi pyytämistä ja jatkoi uniaan. Seuraavana yönä kävi aivan samalla tavalla. Kolmantena yönä taas hänet herätettiin ja sanottiin: "Mene ja pyydä äidiltäsi anteeksi, sillä äidillesi tulee kiire lähtö!" Silloin hän nousi, herätti äitinsä ja pyysi anteeksi ja sai vastauksen: "Jos jotain on niin kaikki on anteeksi annettu." Seuraavana aamuna hänen äitinsä ei enää herännyt tähän aikaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #13 : 08.03.14 - klo:17:24 »
Äidin silmä parani muutama vuosi sitten.
Tuli jo aika leikkaukseen kun silmässä iso patti.
Eräänä aamuna äiti oli katsonut peilistä vessassa ja soittaa sitten minulle että se patti on hävinnyt.
Soitin keskussairaalaan lääkärille siitä...hän sanoi että perutaanko aika jos ei kerran enää ole sitä.
Ja että hakea sitten lähetettä jos tulee vielä.
Ei ole tullut.

Minä koin sen ihmeenä.
Se oli iso patti ja kaihersi silmää.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #14 : 08.03.14 - klo:17:31 »
Ja kerran, yhden kerran oli vuosia sitten äidin ja isän kaivo oli kuivunut tyhjiin.
Olin sillain lapsenmielinen ja menimme äitini, minä ja tyttäreni joka oli vielä ala-asteikäinen niin sinne kaivolle ja minulla oli raamattu mukana.
Laskin sen ihan yksinkertaisesti siihen kaivonkannelle ja sanoin vain nämä raamatun sanat:

4. Moos. 21:17
   
Silloin lauloi Israel tämän laulun: "Kuohu, kaivo! -laulakaa sille laulu-

En ole siis yhtään hurmoksellinen ihminen mielestäni mutta jotenkin silloin luotin että Jumala pian jo vastaa.

Seuraavana aamuna äiti soittaa, on maanantai ja sanoo että vesi tulee ihan normaalisti jo.
Ja mikä hauskinta...olin täyttänyt Sana lehden ristikon ja postissa tulee palkinto...Maija Nymanin kirja "Naisia kaivolla"
Silloin ajattelin ettei kenelläkään muulla voisi olla noin täsmäajoitus kuin Jumalalla.

Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu...mutta ajattelin että on Taivaan isällä kyllä hyvä ja osuva huumorintaju.

Ja tuo kirja on erinomaisen hyvä...se kertoo raamatun naisten kohtaamisista, erilaisista kohtaamisista kaivoilla.
Kautta vanhan testamentin aina uuteen testamenttiin.

Tämä tarina on tosi vaikka se voi kuulostaa äkkiseltään tarinalta.

Tyttö vieläkin joskus nauraa että oli se vaan kumma tapahtumaketju.