Kirjoittaja Aihe: Nyt 23  (Luettu 18859 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 23
« Vastaus #120 : 21.05.20 - klo:20:47 »
Kyllä, näin olen havaannu.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 23
« Vastaus #121 : 22.05.20 - klo:04:20 »


 Näissä mun jutuissa yritän aina vetää rajan siihen etten loukkaa ketään. Usein se huumorin varjolla saattaa onnistuakin, aina joku voi loukkaantua mutta se ei saa olla tarkoitus, väkevimpiä vääntöihin voi käyttää YV:ä.



   Sama täällä. Tiedän, että "erilainen huumorintaju" aiheuttaa väkisinkin vähintään närää. Silti parhaansa on yritettävä, vaikka toistamiseen huomaa erinomaista synnyttäneensä - mikä jonkun vinkkelistä on sitäkin loukkaavampaa. Hykertely oman navan ympärillä korvaa kuitenkin puutteen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 23
« Vastaus #122 : 22.05.20 - klo:11:25 »
Aurinkoinen päivä valjennut.
Tänä aamunakin näin tästä ikkunastani kottaraisen askeltavan matoja etsien, selkäpuoli
kiilteli auringossa.

Kohta takapihan läntille ruohoa leikkaamaan käsileikkurilla.

Alkuillasta mahdollisesti pyörälenkille, näyttää eilistä tyynemmältä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 23
« Vastaus #123 : 22.05.20 - klo:13:04 »
Kaura ja sen mukana monenlaisia kukkien siemeniä on maassa, siemenet olivat ilmaiset. Yritn laskea MTK:n mukaiset määrät kyseiselle pläntille oikeiksi. Syksyllä pikkulinnut syövät pellosta ensin, sitten lumi halmeen peittää alleen ja on alettava ruokinta, talitintteille pidän läskisiivuja laudassa pakkasten tultua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 23
« Vastaus #124 : 22.05.20 - klo:14:15 »
Kävin kävelemässä pienen lenkin. Tuuli kävi lännen suunnalta oli hyvänä 'takatuupparina' osan matkaa.

Istahdin kävelykadun penkille ja sain juttuseuraa. Kykkä karjalainen toisen samanlaisen tuntee.

Jonkun ajan juteltuamme olimme jo tuttavien kautta tuttuja. Hän muutti lapsena Joutsenosta Luhtikylään jossa Leena-ystäväni asui ja eli kauan.

Matti oli kerennyt juuri kahvin keittää, ja minä olen sen juuri saanut juoduksi. :kahvi:

Diabeteshoitajan ohjeilla yritän nyt mennä. En saanut satikutia, mutta vakavia kehoituksia  ja neuvoja liikkumiseen ja painonpudotukseen. Koronaa oli helppo syyttää omasta mukavuudenhalusta.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 23
« Vastaus #125 : 22.05.20 - klo:14:55 »
Ei riittänyt "rumihin kuritukseksi" aamullinen hieronta Vaalassa ja vähäiset traktoristin hommat kartanolla. Luikaisin vähän salaa rämeelle ja toin sieltä ison koivun ja pienemmän männyn pölleinä tietysti. Havaattin, että Oulussa korjattu saha ei kynsissäni pelaa ts ei lähde käyntiin oikein millään konstilla. Sen kanssa on jotakin uutta keksittävä seuraavalla reissulla Ouluun.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Nyt 23
« Vastaus #126 : 22.05.20 - klo:17:30 »
Havaattin, että Oulussa korjattu saha ei kynsissäni pelaa ts ei lähde käyntiin oikein millään konstilla. Sen kanssa on jotakin uutta keksittävä seuraavalla reissulla Ouluun.

Eikä siihen oikein bensaakaan arvaa laittaa kun ei tiedä, lähteekö käyntiin  :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 23
« Vastaus #127 : 22.05.20 - klo:18:47 »
Sahaan pitää olla 4% öljyseos.  :003: :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 23
« Vastaus #128 : 22.05.20 - klo:20:56 »
Pojat varmaan tietää, monennellako nykäisyllä saha lähtee käyntiin. Siis jos on toimiva saha. Minä nimittäin tiedän.  :002:
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 23
« Vastaus #129 : 22.05.20 - klo:21:06 »
On pitkä aika kun moottorisahaa olen käyttänyt, mutta muistan että huonosti lähti käyntiin.

Sen sijaan ruohonleikkurin tiedän, talven seisomisen jälkeen oli jotain 7 nykäisyä.   :eusa_angel:

Tänään tuli sitten korkattua Tiiriön lenkkikin jo pitkään jatkuneella pyöräilykaudellani.
Ehkä ensi viikolla vyölaukun ja juomapullon kanssa kaupungin rantareiteille, Sairion rannassa
on hyvä taukopaikka linnaa vastapäätä, silmä lepää kulttuurimaisemassa.

Benkun kehoituksesta pidän taukoa tuonne toiseen ketjuun menemisessä, en keksi sanottavaa...
paitsi että...olen pahoillani kun aiheutin hässäkän pikkuasiasta...tärkeämpiäkin olisi...

 :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 23
« Vastaus #130 : 22.05.20 - klo:21:13 »
Isoveljeni, 1944:n ikätoveri, on opettanut minulle kompakysymyksiä. Moottorisaha, ruohonleikkuri ja muut sellaiset moottorit lähtevät viimeisellä nykäisyllä käyntiin, jos ovat lähteäkseen.
.
Meillä kotona harrastettiin paljon huumoria. Kaikki asiat lyötiin leikiksi. Veljet ilmaisivat sisarrakkauttaan kiusoittelemalla. Siksi olen varmaan kasvanut aika paksunahkaiseksi huumorin viljelijäksi.  :039:
Pyryharakka

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 23
« Vastaus #131 : 22.05.20 - klo:21:17 »

Tänään tuli sitten korkattua Tiiriön lenkkikin jo pitkään jatkuneella pyöräilykaudellani.
Ehkä ensi viikolla vyölaukun ja juomapullon kanssa kaupungin rantareiteille, Sairion rannassa
on hyvä taukopaikka linnaa vastapäätä, silmä lepää kulttuurimaisemassa.

Benkun kehoituksesta pidän taukoa tuonne toiseen ketjuun menemisessä, en keksi sanottavaa...
paitsi että...olen pahoillani kun aiheutin hässäkän pikkuasiasta...tärkeämpiäkin olisi...


Toimi niin kuin parhaaksesi näet. Olet antanut minulle paljon sellaista mitä et tiedäkään ja se on ollut minulle pelkää hyvää.

Kumminkin minun luonteeseeni kuulu että en aina suvaitse mahtailevia, kaikki tietävät persoonia.

Et ole aiheuttanut mitään hässäkkää, koko show:n on aloittanut ihan eri ihminen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 23
« Vastaus #132 : 22.05.20 - klo:21:24 »
Kiitos!   :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 23
« Vastaus #133 : 23.05.20 - klo:09:56 »
Lady Pyrylle kiitos tuosta mtsahan käyntiin lähtemisestä. Olen totinen torvensoittaja ja tuollaiseen kysymykseen olisin alkanut miettiä keskimääräistä lukua. Talven jäljeltä 11-15 nykäisyäkin. Joskus pitää tulppa irroittaa ja antaa koneelle ryyppy, isäntänsä määrä on muita suurimolekyylisiä aineita - harvemmin. Vaikka olin sotilas, en juopotellut.
Huumorintaju on kallisarvoinen ominaisuus, sellaisella varustettu ihminen menee paremmin läpi harmaan kiven kuin ärräpäitä viljelevä tosikko.

Veljilleni tässä osiossa totean, että hyvin te kirjoittelette. Olen ollut nuoruudessani ylpeä ja mahtaileva pohojalaanen mies. Minut Jumala riisui ja opetti mukalaisekseen tänne maan päälle. Aina tulee mieleen, että minkäsorttista perisyntiä pitää tehdä, kun lapsi otetaan pois ja toinen määrätään eläkkeelle.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 23
« Vastaus #134 : 23.05.20 - klo:18:59 »
Lämmitin saunan. Muut paitsi Nepi  :003: kävivät.

Odottelen Granchesteria ja nuorta Morsea. Meillä on tuo pikkupuoli, mihin pojan perhe iltasella vetäytyy, että K&J saamme olla rauhassa.