Kirjoittaja Aihe: Nyt 23  (Luettu 19653 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Nyt 23
« Vastaus #105 : 20.05.20 - klo:11:26 »


 Huimailee kun kallistan taakse tai alaspäin.



  Vältät huimailun, kun et kallista.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Nyt 23
« Vastaus #106 : 20.05.20 - klo:13:26 »
Miunut kallistettiin hoitotuolissa kun silmään pistettiin. Kallista se ei ole, vain 11,40/kerta.

Sänkyyn on pakko kallistua ja tv-tuolikin on takakenossa. Siinä saan silmätipat laitettua. Päätä pitää silti lisää  kallistaa.
Kengännauhoja en saa kiinni kallistumatta.

           Kiitän huomiosta vaivoissani. Pärjäilen kyllä, kunhan vaan marisen.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 23
« Vastaus #107 : 20.05.20 - klo:19:09 »
Tänäänkin jäi lenkkeily väliin.
No, leikkasin ruohon tästä talosta "omalta hoitovastuuosalta", nyt toistamiseen jo.

Kotimökillä kävin katsastamassa, siellä ensi viikolla koitan ruohoa leikata.
Ja nyt sitten on kesä virallisesti alkanut minunkin kohdalla,
kuulin käen kukkuvan kotimökin lähimetsässä.
Ja paluumatkalla ajellessani maisemareittiä näin pääskysen.
Mittasin samalla olisiko se maisemareitti kolmas vaihtoehto kotimökille pyöräilyyn...on ja ei....
Matkaa 22 kilsaa josta vajaa puolet asfalttitietä, mutta aika runsaasti mäkiä.
Paluumatkalla pikkutiellä pari pysähdystä, sattui pari tuttua miestä oleilevan pihoillaan
ja jäin vähän kuulumisia ja tuntoja vaihtamaan.

Koivujen hiirenkorvat jo isoja, lehtiä jo oikeastaan,
ja valkovuokkoja aivan suunnattomasti.

Nyt on lämpimämpää säätä luvassa.    :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 23
« Vastaus #108 : 21.05.20 - klo:09:37 »
Kiitos Leena ja Pena!
Eilen illalla tuntui että omavoimaisen syntisäkin on syytä jäädä tauolle etten herätä
liikaa pahennusta täällä, niin taidan kyllä tehdä, käyn kyllä lukemassa ja kirjoitan
jos joskus osaan ja uskallan... :icon_sad:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #109 : 21.05.20 - klo:11:06 »
Et ole millään tavoin herättänyt pahennusta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 23
« Vastaus #110 : 21.05.20 - klo:12:32 »
Kiitos, ehkä en tässä ketjussa.

Näin juuri kottaraisen tuossa leikatulla nurmikolla ikkunani edessä, olikohan toinen
tai kolmas havainto tänä keväänä. Mustarastasta näkynyt paljon enemmän.
Kyllä ne näköjään oppii erottamaan, kottarainen lyhytpyrstöinen, kirjavaa hohtoa värissä,
pääosin askeltaa. Mustarastas pitkäpyrstöinen, tasaisen musta, pääosin pomppii.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Nyt 23
« Vastaus #111 : 21.05.20 - klo:13:20 »
Nyt olet taas liian ' aralla tunnolla', arvelen.   Ei se että joku korjaa tai lisää toisten kirjoitukseen vähän jotakin, tarkoita että kirjoittanut herättää pahennusta.

'Olla aralla tunnolla' on käsittääkseni avu Jumalan edessä. Liika itseensä katsominen ja sen pohtiminen ' mitä tuli sanotuksi' on myöskin parempi muuttaa Kristukseen katsomiseksi. Hän antaa neuvot miten olla ja miten elää.

Se on sitä Hänen äänensä kuulemista, ja sisäistä tuntemista.

Me olemme kaikki erilaisia, ja mielipide on mielipide kullakin omansa. Pidetään tämä sovittuna. Sekin että jotkut loukkaantuvat herkemmin, ymmärrettynä. Jotkut ovat toisia kovapäisempiä, tai ainakin esittävät sellaista. :icon_lol: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 23
« Vastaus #112 : 21.05.20 - klo:13:37 »
Kiitos Riitta!
Itse olen kokenut että kilvoittelu kuuluu uskossa olemiseen.
Olen puutteellinen ja syntinen ihminen, koen että Jeesus on minut pelastanut, ja olen
yrittänyt katsoa Jeesukseen enkä itseeni.
Tämä kaikki tulkitaan omavoimaisuudeksi ja koen tulleeni tyrmätyksi ja tuomituksi kun olen
yrittänyt Jeesuksesta jotain kertoa.
Minun pitäisi tietysti ajatella että omavoimaisuus ei ole negatiivinen asia, täällä olen toisilta
ymmärtänyt että se on paha asia.
Pitää vaan syntisäkkinä ja maan matosena olla ja köllötellä ja unohtaa että Jeesus antoi
lähetyskäskyn ja kehotti olemaan valona ja suolana.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Nyt 23
« Vastaus #113 : 21.05.20 - klo:13:48 »
Omavoimaisuutta käsittääkseni tarkoitetaan turhaksi työksi Jumalan edessä.

Todistaminen on eri suunnissa erilailla arvostettua. Körteissä karastetaan ymmärtääkseni todistamista ja käännytystötä koko lailla.

Uskossa eletään arkisesti kotona ja kylässä, seuroissa kuunnellen ja veisaten.
Rukoukset yksin ja rauhassa.

Sitten me jokainen harjoitamme hartaita hetkiämme ja tapojamme, kuka mitenkin.

Kotona, nimenomaan perheessä on vaikeinta elää uskoaan, jos se on vain uskosta puhumista. Palvelumieli ja arkiset teot ovat parhainta todistusta puolisolle ja jälkeläisille.

Yksineläjälläkin on omat 'vaivansa'.

Viidesläisyydessä opetetaan toisin. Korostetaan ja jopa opetetaan olla ' suolana maailmassa'.

Hellät ja hempeät hetket säästämme kahdenkeskisiksi.  :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Nyt 23
« Vastaus #114 : 21.05.20 - klo:14:20 »
Olen ajatellut asian näin: Omin voimin ei mennä Taivaan valtakuntaan. Täällä maailmassa on tehtävä hyvää kaikin voimin. Omat voimat on käytettävä toisten hyväksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 23
« Vastaus #115 : 21.05.20 - klo:15:08 »
Kiitos ystävät rinnallaolosta, rohkaisevista ajatuksista!
Olen pahoillani että mulla välillä ampuu yli.
Nyt koitan lähteä tunnin kävelylenkille tuulettumaan, 6:n tuuli liika kova lähteä aukeille
paikoille pyöräilemään. Sopiva pyöräilykeli mulle on poutaa ja korkeintaan 4:n tuuli.

 :109: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #116 : 21.05.20 - klo:15:47 »
Meillähän on netissä Herättäjäyhdistyksen körttisanasto, aikuisille ja nuorille. Jos joku haluaa olla tarkka, että mitä tunteellaan tarkoittaa.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 23
« Vastaus #117 : 21.05.20 - klo:16:39 »
Meillähän on netissä Herättäjäyhdistyksen körttisanasto, aikuisille ja nuorille. Jos joku haluaa olla tarkka, että mitä tunteellaan tarkoittaa.

Körttisanakirja

Kaikille yhteisöille ja alakulttuureille muodostuu ajan kuluessa omia sanojaan, oma kieli. Sitä enemmän, mitä vanhemmasta yhteisöstä on kyse. Yhteisen terminologian käyttö yhdistää, mutta lopulta myös erottaa. Sanastoa ymmärtämätön voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi. Aikojen kuluessa saattavat tieto sanojen synnystä ja alkuperäinen merkitys hämärtyä omallekin joukolle.
Körttisanakirja on tehty pilke silmäkulmassa, eikä se ole tarkoitettu liian vakavasti otettavaksi. Sanakirjan kokoaminen aloitettiin Lahdessa herättäjäjuhlavalmisteluiden yhteydessä 2007. Sen jälkeen sitä on täydennetty ja yhä täydennetään. Se ei siis ole kiveen kirjoitettu eikä tarjoa ainoaa oikeaa totuutta. Kokoajina ovat olleet Markku Jalava ja Liisa Kuparinen. Tämän yleisen sanaston lisäksi nuorilla on vielä oma lisäsanastonsa. Herännäisyydestä kirjoittavia varten on myös opas "Näin kirjoitat körttiä oikein".
Herättäjäjuhlien tiedotustilaisuudessa kysyttiin, onko körttisanakirjan tavoite a) saada ihmiset ymmärtämään körttiläisiä, b) saada körttiläiset ymmärtämään ihmisiä ja elämää vai c) saada körttiläiset ymmärtämään itseään. Kaipa se on näitä kaikkia.


https://www.h-y.fi/herannaisyys/korttisanakirja.html

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 23
« Vastaus #118 : 21.05.20 - klo:20:00 »
Tästä en ole ollut tietoinen, mulla on muutenkin aina ”pilkkeitä” kainalossa.
On varmaan luonteessa mutta löydän usein sen huvittavan puolen asioista.
 Entinen duunikaveri oli karjalainen ja sanoi pitävänsä hauskaa vaikka sydän märkänisi !?

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 23
« Vastaus #119 : 21.05.20 - klo:20:07 »
Näissä mun jutuissa yritän aina vetää rajan siihen etten loukkaa ketään. Usein se huumorin varjolla saattaa onnistuakin, aina joku voi loukkaantua mutta se ei saa olla tarkoitus, väkevimpiä vääntöihin voi käyttää YV:ä.