Kirjoittaja Aihe: Nyt 23  (Luettu 20098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Nyt 23
« Vastaus #75 : 11.05.20 - klo:20:00 »
Ennen vanhaan laitoin musiikkia oikeisiin musiikkiketjuihinkin...nyt saamattomuus iskenyt...
Mm. Chris Reaa olen laittanut....pitäisköhän ottaa uusi kierros sitä hienoa musiikkia?
Ei ole muutkaan Reaa laittaneet....Sadetta muistaakseni niistä piti, muistinkohan oikein?   :eusa_angel:

Muistat oikein, pitääpä käydä Reaa laittamassa taas  :109:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 23
« Vastaus #76 : 11.05.20 - klo:20:44 »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #77 : 12.05.20 - klo:10:11 »
Olen ollut jo tovin pirtissä käytyäni vakireissun rämeellä. Pakkasyön jäleltä vesilammikot ja menosuunnassa oikealla oleva kanava peilailivat "timanteissaan ja hopeoissaan". Tiesin, että kaunis välke on vain suoveden yhden hetken olomuoto. Vesi tulee kaukaa matalilta sorakummuilta ja kivikoista, ihan koluistakin. Ihminen on veden kulkua helpottanut kaivamalla ojia, mutta luontoäiti on kasvattanut sammaleen ojiin, eikä niissä vesi virtaa. Se vain liikkuu niin hitaasti, että vauhtia ei voi huomata. Sammal on kuin imupaperi, että se nesteen itseensä kerää. Kuitenkin pitkässä juoksussa vesi valuu alamaastoon ja sellainen on työmaani Peipporäme.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt 23
« Vastaus #78 : 12.05.20 - klo:11:14 »
Minä käväisin lähes 'vakireissullani' apteekissa. Sain ostaa 7 kpl kirurgisia maskea a´2,20, kun edelliset valkoiset maksoivat vain 0, 25/ kpl.

Kalliiksi tulivat myös varpaiden erottajat ja känsäkynä. Tätä vaivaa minulta on vielä puuttunutkin.  :003:
Pakko-ostoksia ne ovat, muuten en voi känsän kivulta pitää mitään jalassani.

Nyt porisee riisi-ohra kattilassa ja broilerinfileet kooksmaidossa, saadakseen lopuksi ananas-basilika ja persilja-lisukkeet niskaansa. Kurkumaa ja hunajaa on jo joukossa. Eiköhän taas tule makoisaa.

Olen katsonut Netflix-sarjaa Versace. Se on tositapahtumiin perustuva palkittu 'tuotos'  joukkomurhaajasta. Murhaaja on ns. psykopaatti.hedonistinen Andrew Cunanan:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Andrew_Cunanan

Kyselen ja kummeksun miten tämä on mahdollista.  :107:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 23
« Vastaus #79 : 12.05.20 - klo:20:21 »
Jep, palasin tänne, jospa täällä rohkenisin jotain vielä omiani höpöttää...
Suutari pysyköön lestissään niin sanotusti, vaikken tiedä onko mulla täällä lestiä ollenkaan.
Tuntuu että kirjoitustaitoni ja ymmärrykseni ei oikein riitä mihinkään, tai riittää liikaa...
Joskus laitoin tänne aika paljon kauniita lauluja, myös Raamatun jakeita, ajatelmia yms.
Mutta nykyinen tapa on toinen, enkä oikein tiedä olenko kotonani enää muutaman ystävän
pois jäämisen jälkeen.
Runosuonikaan ei ole enää pulpunnut entiseen malliin...vanhuus ei tule yksin.
Olen yrittänyt jotain päivän kuulumisia, tuntoja ja touhuja täällä jakaa veli veneheiton
esimerkin innoittamana, muttei minusta ole sellaiseen tokikaan.
Olen ainakin yrittänyt omin sanoin turista etten ole kiinni linkeissä ja korulauseissa.

Nyt-ketjussa lienee tarkoitus jakaa jotain aika ajnkohtaista...elikkä...
Nyt on hyvä mieli kun olen juuri palannut tunnin pyörälenkiltäni pitkästä aikaa,
tai ei tässä ollut kuin jokunen räntäsateinen ja tuulinen kävelylenkkipäivä välissä.
Aurinkoinen vilpoinen ilta, osasin pukeutua sopivasti, kypärämyssy oli tarpeen.
Sen verran tyyntä että sain painella 4-vaihteella pitkät matkat molempiin suuntiin.
Pyörässäni 1-7 vaihteet, 1:stä käytän jyrkemmissä ylämäissä, 7:aa en koskaan.

Aika isona puutteena koen näinä vaikeina aikoina kun ei ole uimahalleilua eikä pienen
laulu- ja kelloporukkamme harkkoja kanttorin johdolla.
Laulamista pystyn yksin harrastamaan.
Uimahalliin riskiryhmäläisenä pääsen varmaan sitten kun koronarokote on saatu...
jos elinpäiviä riittää.

Mutta kyllä kiitosaiheitakin riittää kaiken murheen ja melskeen keskellä, kuunteluakin vielä
koitan opetella, etten olisi aina mukamas kiireinen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #80 : 12.05.20 - klo:21:04 »
Hyvä, että avasit pyöräsi vaihteistosta ja käytännöistäsi vähäsen. Itselläni on paraikaa 7-vaihteinen naistenmalli ja se on hyvä käyttööni, koska ajan niin vähän. Espanjan retkilläni oli 21-vaihteinen, mutta se oli ranttu huollettava.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Nyt 23
« Vastaus #81 : 13.05.20 - klo:06:23 »
Huomasin käyttäväni 7-vaihteisen pyörän vaihteista vain 2, 4 ja 6. Niinpä ostin seuraavaksi kolmivaihteisen ja hyvin olen pärjännyt.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt 23
« Vastaus #82 : 13.05.20 - klo:06:36 »
Heräsin 15 min sitten. Hoidin juuri känsäkynällä jo vähemmän kipeää känsää.
Astmapiiput odottavat tuossa vieressä.

Olen hissuksiin, Matti nukkuu vielä hetken. Sitten alkaa aamiaisen laitto ja sen jälkeen kauppareissu.

Minulle humahti vanhuus viime syksynä, ihan selvästi. Se mitä olen Matissa huomannut jo muutaman vuoden, on nyt minussakin: aamukankeus, pään aamuhöperyys, nopeuden puuttuminen jota Matissa ei ole ollutkaan koskaan.

Samoin ajatusten väheneminen, puhumisenkin tarve uupui. Luovuus loppui.
Kaikki on armoa. Näin on säätämys ja näin on oikein.

Elämän rauha leijailee sielussa. Aitäkin voi jakaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Nyt 23
« Vastaus #83 : 13.05.20 - klo:06:41 »

   Muisti on huonontunut.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt 23
« Vastaus #84 : 13.05.20 - klo:07:19 »
Nimimuisti minullakin. Vähitellen jo vuosien ajan. Se on luonnollista.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #85 : 13.05.20 - klo:09:55 »
Sitä samaa täälläkin.
Yritän kuitenkin pitkittää maalla asumista siten, että saisin hommatuksi puita poltettavaksi niille vuosille, "joista olen sanova nämä eivät minua miellytä". Siis puita varastoon, katon alle suojaan.
Aamuisella reissullani kurkipariskunta väistyi kävellen ulommaksi vain muutaman metrin. Tottapa ovat oppineet viikon ajalta, että tuo hirvitys tulee joka päivä. Alussa lensivät pakoon.
Tuli opituksi kantapään kautta, että umpiperään ei saisi ajaa tekemättä kävellen tiedustelumatkaa. Jouduin kaatamaan kolme puuta, että pystyin tulemaan lamppuja särkemättä pois. Tämä PuniZ on pitkä kuin mäyräkoira ja etulamput ovat kurkottavassa asennossa eteenpäin. Hyvä reissu kuitenkin, pöllit ovat isossa kasassa muiden kera, sillä "parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla".
Niin, tähtään siihen, että saisin säretyksi valmiita hellan klapeja kymmenen mottia. Se määrä kului viime talvena ladosta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 23
« Vastaus #86 : 15.05.20 - klo:17:58 »
Puunajohommissa miunki ukkoin on. Ajelee nyt Tiitin metästä toissa talven lumituhoja pois. Meillä kun tupa lämpiää puil, niin sitä tavaraa menee. Vielä kun on vanha ja hyvin tuulettuva talo, niin saap sitä lämmittää.  :023:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #87 : 15.05.20 - klo:18:30 »
Vapaan miehen, vapaan taivaan alla ja yhteiseksi hyväksi  :023:. Ukollesi terveiset, hänet jotenkin muistan Sotkamon juhlilta. Teilläkin oli sadevaatteet.

Ruppiini tuli ylimääräistä epämukavuutta, kun fysioterapian sotkamolainen mies minut hieroi, otin tarjouksen kolmesta kerrasta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 23
« Vastaus #88 : 16.05.20 - klo:23:38 »
Tulin vielä käymään täällä vakiketjussa missä toista ei lyödä.
Väsyttää kyllä.
Tänään kävin kotimökillä, ihan hyvä reissu (siis autolla matkat...kerron kyllä sitten ylpeänä
jos tulee pyöräiltyä sinne)
Joo, oli mukava siivoilla pihaa tippuneista oksista, pientä ajoittaista tihkusadetta, ei haitannut.
Nyt oli vaihteeksi sellainen ilmanpaine tai joku, että moottoritien melua ei kuulunut lainkaan.
Sain kuunnella lintujen laulua, käki ei kukkunut, ehkä nokka vielä kohmeessa.
Aamuyöllä satanut lumikerros oli kyllä sulanut.

Hyvää yötä, Jeesus myötä!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt 23
« Vastaus #89 : 17.05.20 - klo:09:57 »
Tulin aamukävelyltä. Tein heti sen jälkeen asentohuimausharjoituksen. Ei olisi pitänyt, sillä alkoi hiukan huimaamaan.Meni aloitusliike väärin päin, siksi kai.

Muuten olen havainnut sen kyllä auttavan.  :039:

Matti puolestaan lähti pyörälenkille.
Nyt panen telkkarin auki ja osallistun nojatuolikirkkoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)