Kirjoittaja Aihe: Houm Church  (Luettu 47164 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Houm Church
« Vastaus #75 : 29.05.20 - klo:06:50 »
Luepa tuo Galatalaiskirjeen kohta tarkemmin. Siinä ei puhuta hengestä ihmisen luonnon puolena vaan Hengestä isolla kirjaimella, siis Jumalan kolmannesta persoonasta, Pyhästä Hengestä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Houm Church
« Vastaus #76 : 30.05.20 - klo:22:15 »
Luepa tuo Galatalaiskirjeen kohta tarkemmin. Siinä ei puhuta hengestä ihmisen luonnon puolena vaan Hengestä isolla kirjaimella, siis Jumalan kolmannesta persoonasta, Pyhästä Hengestä.
Liha haluaa toista kuin Henki, ja kun kaikki on mennyt, armon kerjäläisellä alatien maan matosena ei ole muuta mahdollisuutta kuin pistää toivonsa Kristukseen.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8322
Vs: Houm Church
« Vastaus #77 : 31.05.20 - klo:17:36 »
Liha haluaa toista kuin Henki, ja kun kaikki on mennyt, armon kerjäläisellä alatien maan matosena ei ole muuta mahdollisuutta kuin pistää toivonsa Kristukseen.

Paavo ei minusta koskaan kieltänyt, ettäkö Henki ei vaikuttaisi ajassa.

Etteikö armo muuttaisi.

Itse olen tajunnut sanan esimerkiksi
tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.:
Tehkää mielenmuutosta ja uskokaa armoon.

Henkihän se juuri nyt ajassa vaikuttaa.
Kun rukoillaan, niin Henki vaikuttaa rukousten kautta.
Ei siksi, että rukoltaisiin paljon tai jotenkin erikoisesti tai, että rukoilija olisi hyvä, vaan armosta.

Tottakai toivo kristukseen, mutta ei toivottomuus asenteella.

Liha vastustaa Henkeä niinhän se varmaan on, mutta Jumala varmaankin vaikuttaa ihmiseen myös tahtomiseen ja muuhun.
Vaikka tottakai ollaan armon alla ja mahdottomia Jumalan edessä, niin armon tulisi vaikuttaa ja saada rukoilemaan.



Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8322
Vs: Houm Church
« Vastaus #78 : 31.05.20 - klo:17:38 »
Paavo ei minusta koskaan kieltänyt, ettäkö Henki ei vaikuttaisi ajassa.

Etteikö armo muuttaisi.

Itse olen tajunnut sanan esimerkiksi
tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.:
Tehkää mielenmuutosta ja uskokaa armoon.

Henkihän se juuri nyt ajassa vaikuttaa.
Kun rukoillaan, niin Henki vaikuttaa rukousten kautta.
Ei siksi, että rukoltaisiin paljon tai jotenkin erikoisesti tai, että rukoilija olisi hyvä, vaan armosta.

Tottakai toivo kristukseen, mutta ei toivottomuus asenteella.

Liha vastustaa Henkeä niinhän se varmaan on, mutta Jumala varmaankin vaikuttaa ihmiseen myös tahtomiseen ja muuhun.
Vaikka tottakai ollaan armon alla ja mahdottomia Jumalan edessä, niin armon tulisi vaikuttaa ja saada rukoilemaan.

Äh,
Suuri on uskon salaisuus ja en siitä kyllä tiedä mitään.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Houm Church
« Vastaus #79 : 31.05.20 - klo:18:28 »

Aamen!   :109:

Poissa Mäkivirta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Vs: Houm Church
« Vastaus #80 : 11.12.20 - klo:18:24 »
Tässä Nurmon papin, Antti Maunumaan, tytön laulama, sanoittama ja säveltämä laulu Houm-seurakunnan kanavalla. Todella kaunis laulu on ja tärkeää asiaa Kristuksen ristintyöstä puolestamme:

https://www.youtube.com/watch?v=2jOmqAo5tNw

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Houm Church
« Vastaus #81 : 11.12.20 - klo:18:32 »
Tässä Nurmon papin, Antti Maunumaan, tytön laulama, sanoittama ja säveltämä laulu Houm-seurakunnan kanavalla. Todella kaunis laulu on ja tärkeää asiaa Kristuksen ristintyöstä puolestamme:

https://www.youtube.com/watch?v=2jOmqAo5tNw

 :eusa_clap: :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Houm Church
« Vastaus #82 : 11.12.20 - klo:20:32 »
Nykyiset hengelliset laulut joita kuulee esim. Radio Deistä, ovat muuttuneet muistuttamaan enemmän muuta nuorisomusiikkia kuin mennetten vuosikymmenien
' helluntaihenkiset' vastaava

Niitä vanhoja kuulee enää joidenkin toiveissa ja aamuvarhain, jolloin vanhukset heräilevät.

Ajattelen, että molemmat ylläolevat tyylit ovat tehdyt enemmän fiilistely- kuin herättely-tarkoitukseen. Saati sitten rukouksiksi tai synnintunnustuksiksi. Niihin minulle mieluisimmat ovat virret, virsikirjan että Siioninvirsien.

Onko sitten oikein kokoontua yhteen ja mainita Jeesus-nimi toistuvasti, vai onko se ' turhuutta' . Onko tunnelmoinnin tarkoitus muuttaa mieliä, suggeroida ? Mihin ja miksi, nämä kysymykset minulle nousevat mieleen. Onko tämä tarkoituksellista ?

Kun nuorisolla on mukavaa yhdessä, se on arvo sinänsä.  Toivottavasti toiminta tuottaa hyvää hedelmää niin että nuorisosta kasvaa myös kaikenikäistä kirkkokansaa, raitishenkistä ja uskosta elävää.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Houm Church
« Vastaus #83 : 11.12.20 - klo:20:44 »

Poissa Mäkivirta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Vs: Houm Church
« Vastaus #84 : 11.12.20 - klo:22:43 »
Nykyiset hengelliset laulut joita kuulee esim. Radio Deistä, ovat muuttuneet muistuttamaan enemmän muuta nuorisomusiikkia kuin mennetten vuosikymmenien
' helluntaihenkiset' vastaava

Niitä vanhoja kuulee enää joidenkin toiveissa ja aamuvarhain, jolloin vanhukset heräilevät.

Ajattelen, että molemmat ylläolevat tyylit ovat tehdyt enemmän fiilistely- kuin herättely-tarkoitukseen. Saati sitten rukouksiksi tai synnintunnustuksiksi. Niihin minulle mieluisimmat ovat virret, virsikirjan että Siioninvirsien.

Onko sitten oikein kokoontua yhteen ja mainita Jeesus-nimi toistuvasti, vai onko se ' turhuutta' . Onko tunnelmoinnin tarkoitus muuttaa mieliä, suggeroida ? Mihin ja miksi, nämä kysymykset minulle nousevat mieleen. Onko tämä tarkoituksellista ?

Kun nuorisolla on mukavaa yhdessä, se on arvo sinänsä.  Toivottavasti toiminta tuottaa hyvää hedelmää niin että nuorisosta kasvaa myös kaikenikäistä kirkkokansaa, raitishenkistä ja uskosta elävää.

Kiitos kommentista. En kuitenkaan oikein tahdo ymmärtää tätä. Kuulostaa pelokkaalta tahi "oikeaoppiselta", ikäänkuin olisi joku kuvitteellinen muotti, johon nuorten pitäisi mahtua. Vähäsen tulee mieleen kaikuja 80-luvulta koto-Lapualla, kun Elenius pelotteli Billy Grahamin missiosta Olympistadionilla. Me heränneet voisimme oppia hieman suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta toisenlaisia herätysliikkeitä kohtaan. Ehkä voisimme oppia jotain heiltä, kun taas he meiltä. Saman isän lapsia. Tätä jo isoisäni, vanha körtti, minulle opetti esimerkillään, kun Lapualla oli iso kirjo aktiivisia liikkeitä. Kaikki lähtee kunnioituksesta.

Saa pitää vanhoista lauluista, virsistä, Siionin virsistä ja tavoista - pidän itsekin näistä - mutta Jumalan työ jatkuu, uudet polvet nousevat, uusia lauluja syntyy. Mielestäni on vain hyvä, että nuoret tekevät uusia hengellisiä lauluja, oli liike mikä tahansa, varsinkin tällaisia jossa lauletaan Jeesuksen ristintyöstä ja kuinka hän luopui tähtemme taivaan kirkkaudesta ja oli kipujemme kantaja. Antaa siis nuorten opetella ja siunataan heitä. Ainakin minä tuosta laulusta sain siunausta, siinä on evankeliumia, joka ruokkii aina sielua, oli sitten puhuja körtti, helluntailainen tai mikä tahansa, kunhan puhuu evankeliumia Kristuksen rakkaudesta. Hän kuoli puolestamme ja nousi haudasta, jotta meillä olisi lahjana iankkaikkinen elämä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Houm Church
« Vastaus #85 : 12.12.20 - klo:06:54 »
Nykyiset hengelliset laulut joita kuulee esim. Radio Deistä, ovat muuttuneet muistuttamaan enemmän muuta nuorisomusiikkia kuin mennetten vuosikymmenien 'helluntaihenkiset' vastaavat.

Mielipide ei tainnut liittyä juuri kyseiseen lauluun vaan yleisemmin uusien hengellisten laulujen kepeyteen. Tuota 'nuorisomusiikkia' jäin miettimään. Onko sellaista oikeastaan enää olemassa? Kaikenikäisissä on kaikenlaisen musiikin ystäviä hempeästä tunnelmoinnista raskaaseen metalliin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Houm Church
« Vastaus #86 : 12.12.20 - klo:08:40 »
Pitää ottaa huomioon mielipiteissäni ikäni ja sen tuomat asenteet.

Olette molemmat oikeassa nuorisomusiikista, onko sitä edes enää. Itsekin kuuntelen lähes laidasta laitaan, poislukien hevy-metal ja muu samantyyppinen voimakas ja rytmikäs. Tämä taasen liittyy ääniyliherkkyyteeni.

Tarkoitin tuossa yllä pohtia sitä, kuten usein aiemminkin, että jos ihmisiä tuuditetaan tunnelmoimaan ja aikaansaadaan ns. ' tunteita'  niin itse asia, Usko Kristuksen sovitustyöhön, sen ankaruuteen ja arvoon, jää vieraaksi.

Olin itse mukana kentällä 1987 Billy Graham Missiossa.

Kärsikyksissä Kristus vasta tulee tutuksi.

Ja, tämä saa olla körttiläistä  !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Houm Church
« Vastaus #87 : 12.12.20 - klo:12:02 »
Hyvä kirjoitus nimim. Mäkivirralta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Houm Church
« Vastaus #88 : 12.12.20 - klo:15:22 »
Kiitos kommentista. En kuitenkaan oikein tahdo ymmärtää tätä. Kuulostaa pelokkaalta tahi "oikeaoppiselta", ikäänkuin olisi joku kuvitteellinen muotti, johon nuorten pitäisi mahtua. Vähäsen tulee mieleen kaikuja 80-luvulta koto-Lapualla, kun Elenius pelotteli Billy Grahamin missiosta Olympistadionilla. Me heränneet voisimme oppia hieman suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta toisenlaisia herätysliikkeitä kohtaan. Ehkä voisimme oppia jotain heiltä, kun taas he meiltä. Saman isän lapsia. Tätä jo isoisäni, vanha körtti, minulle opetti esimerkillään, kun Lapualla oli iso kirjo aktiivisia liikkeitä. Kaikki lähtee kunnioituksesta.

Saa pitää vanhoista lauluista, virsistä, Siionin virsistä ja tavoista - pidän itsekin näistä - mutta Jumalan työ jatkuu, uudet polvet nousevat, uusia lauluja syntyy. Mielestäni on vain hyvä, että nuoret tekevät uusia hengellisiä lauluja, oli liike mikä tahansa, varsinkin tällaisia jossa lauletaan Jeesuksen ristintyöstä ja kuinka hän luopui tähtemme taivaan kirkkaudesta ja oli kipujemme kantaja. Antaa siis nuorten opetella ja siunataan heitä. Ainakin minä tuosta laulusta sain siunausta, siinä on evankeliumia, joka ruokkii aina sielua, oli sitten puhuja körtti, helluntailainen tai mikä tahansa, kunhan puhuu evankeliumia Kristuksen rakkaudesta. Hän kuoli puolestamme ja nousi haudasta, jotta meillä olisi lahjana iankkaikkinen elämä.
No eihän yleishumanistiseksi seuraliikkeeksi näivettyneellä herännäisyydella ole mitään yhteistä kristinuskon ja muiden herätysliikkeiden kanssa. Körttiläisethän hyväksyvät kaiken sen, mitä kristinusko ja muut herätysliikkeet vastustavat.   :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Houm Church
« Vastaus #89 : 12.12.20 - klo:16:23 »
Körttiläisethän hyväksyvät kaiken sen, mitä kristinusko ja muut herätysliikkeet vastustavat.

Enpä tiennyt herätysliikkeiden vastustavan jotakin. Mitä mahdat tarkoittaa?