Kirjoittaja Aihe: Metallimusiikkia 2.  (Luettu 12805 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #60 : 22.01.22 - klo:12:26 »
HUOMAUTAN TAAS, ETTÄ KANSAINVÄLISTEN FOORUMISÄÄNTÖJEN MUKAAN YLLÄPIDON ARVOSTELU JOHTAA EROTTAMISEEN
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #61 : 22.01.22 - klo:12:49 »
HUOMAUTAN TAAS, ETTÄ KANSAINVÄLISTEN FOORUMISÄÄNTÖJEN MUKAAN YLLÄPIDON ARVOSTELU JOHTAA EROTTAMISEEN

Vihamielinen suhtautuminen vanhojen Siionin virsien kääntämiseen, joka levisi kautta foorumin ei rajoittaudu ylläpitoon. Foorumisääntöjen mukaan, ylläpito sitoutuu suojelemaan kaikki sellaisilta hyökkäyksiltä. Olipa kansainvälinen foorumi tai ei, teillä ei ollut oikeutta kohdella minua kääntäjänä niin kuin olette kohdelleet. Meni kauan ennen kuin huomautin miten ylläpito osallistui tähän skandaalimaiseen tapahtumaan.
Sinulla olisi nyt tilaisuus etsiä rauhaa. Olen kuitenkin vielä vanhojen Siionin virsien kääntäjä. On aina mahdollisuus luoda toisenlaista suhdetta. Tai voitte erottaa minut foorumista ja silloin vihamielisyys leviää entuudestaan. Olette jo käyttäytyneet niin, että oli pakko poistaa käännökset. HY pakotti tekemään sen, koska ette voineet sopia rauhaa kääntäjän kanssa.
On hyvä minun vielä ilmoittaa, että käännöstyöni johti vielä Körttifoorumin erottamiseen.
Vai oletteko vielä sitä mieltä, että kaikki oli minun syytäni?
Asia on selvä. Käänsin vuonna 2014 ja sain foorumilta kiitosta kahdeltatoista henkilöltä, arvaamatta, että vihamielsyys kyti piilossa. Tarjouduin kääntämään uusiakin, arvaamatta, että olin persona non grata. Olin aivan tyytyväinen ja rauhassa, kun körttikansa suunnitteli hyökkäystä, joka puhkesi v 2020 syksyllä. Olen monesti moitittu siitä, että lopulta rupesin puolustautumaan, kun kukaan muu ei puolustanut. Minua on monesti moitittu. Kukaan ei ole moittinut sitä, joka julisti minua "perseennuolijaksi." Olisi syytä ylläpito mennä itseeseen, sen sijaan, että huutaa isoilla kirjaimilla.
Lukisit, Seppos, viimeisen H-lehden artikkelin, jossa someraivoa käsitellään.
Olin äärettömän kohtelias, en edes perseennuolijaksi syyttävää torunut. Mutta jokaisella on rajansa. Jos ylläpito olisi tehnyt mitä säännöissä luvataan jo silloin kun tämä alkoi, tämä tilanne ei olisi noussut. Olisin tähän mennessä kääntänyt Siionin virret vielä ranskaksi ja mahdollisesti espanjanksi. Teillä oli tärkeämpi minua painaa alas. Kyllä arvostelen ylläpitoa ja muitakin.
Ihmettelin vain miksi haluatte minusta vihollisen? Tulen sitä olemaan foorumilla tai muuten. Erottaminen foorumilta ei estä sitä. Toisenlainen dialogi kylläkin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #62 : 22.01.22 - klo:13:07 »
Ilmoitan, että haluaisin olla hyvissä väleissä körttien kanssa. Mutta se edellyttää erilaista asennetta. Niin kauan kuin täällä saa esittää halveksuntaa vanhojen Siionin virsien kääntämisestä ilman ylläpidon puuttumista asiaan, niin emme pysty arvastamaan toisiamme. Koska tämä olisi ollut itsestään selvä sääntöjen mukaan, olen ymmälläni miksi minua kääntäjänä vielä ei ole arvostettu samalla tavalla kuin muut. Ylläpito puuttuu asiaan, jos haukutaan toista tai sen kirjoituksia. Ainoastaan Siionin virsien käännöksiä on saatu arvostella vapaasti. Ylläpito ei ole kertaakaan, edes kohteliaalla huomautuksella puuttunut asiaan. Ei edes moitittu sitä, joka sanoi minua perseennuolijaksi, aikana jolloin en ollut puolustautunut vielä enkä sanonut kovaa sanaa.
Mutta samahan se. Englanninkieliset ja ranskankieliset käännökset eivät ole enää olemassa.
Täällä saa esittää death metallia vapaasti ja jokainen arvostaa niitä, jotka esittävät sitä. Hyvä on. Pitäisi olla vanhojen virsien kääntäjällä sama oikeus. Mutta ei ole. Huudetaan isoin kirjaimin. Sitä ei ole tehty death metallipuolustajalle. Hän on pyhä lehmä. Hän saa julistaa virsien "kamaliksi" ja "kuvottaviksi" ja häntä puolustetaan. Minä saan kääntää 10.000 riimitettyä riviä vanhoja virsiä ja kukaan ei minua puolusta. Onko se oikein? Ei ole.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #63 : 22.01.22 - klo:13:17 »
En tule tänne aloittamaan mitään. Jos kirjoitan, reagoin johonkin. Sivullinen selvästi kehui death metallia täällä provosoinnin nimissä. Hän halusi näyttää, että hän saa sitä täällä julistaa eikä kukaan häntä häiritse, vaikkeivät arvostaisikaan sitä musiikkia. Hän haluaa näyttää, että täällä saa vapaasti harrastaa death metallia, vaikka hän on saanutkin pois "kamalat" ja "kuvottavat" vanhat virret. Jokainen sen tiesi ja huomasi. Seppos olisi voinut poistaa sen tai huomauttaa jotakin. Sivullinen on osittain vastuussa, että vanhat virret on poisettu. Mutta ei. Minua varoitetaan KISSAN kokoisilla kirjaimilla ja poistetaan osia minun kirjoituksista. Körttifoorumilla on vihamielisyyttä vanhojen virsien kääntäjää kohtaan ja suojellaan, rakastetaan, ja kehutaan death metalli edustajoa. Mihin on herännäisyys mennyt?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #64 : 22.01.22 - klo:13:28 »
Selvä on. Unohdetaan, että vanhat Siioninvirret on joskus käännetty. Jatkakaa vaan. Mutta koko touhu tuntuu teeskentelevältä. Olisi ollut hieno tilaisuus pitää ne täällä rauhassa näkyviin, niin kuin tehtiin vuodesta 2014 vuoteen 2020. Mutta hyvä tahto puuttui Körttifoorumilta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #65 : 22.01.22 - klo:13:33 »
Körttiläiset eivät ole ansainneet tätä toistuvaa perusteetonta haukkumista. Ylläpito voisi tehdä jotakin asian suhteen.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #66 : 22.01.22 - klo:13:37 »
Omalta kohdaltani voin sanoa, että en arvostele death metallia siksi, että en tunne sitä musiikin lajia tarpeeksi. Minulla ei ole arvosteluperusteita. Sanoitukset näyttävät usein olevan kokoelmia synkänsävyisistä ilmaisuista. Edellä mainitun kappaleen sanoista ei löytynyt mitään kuohuttavaa, lähinnä alakuloa.

Death metallin sanoitusten kuuluukin olla alakuloisia. Ei se muuten deathia olisikaan. No, itse kuuntelen sitä kokonaisuutena, enkä sanoista niin perusta. Soittotaito heillä on yleensä hyvä ja hienoja videoita katselen mielelläni. Death- ja progemetallin tyypeillä soittotaito on hyvä, verrattuna esim. black metalliin, joissa sekä soitto on huonoa ja jos sanoituksista jotain kuohuttavaa etsii, niin siellä sitä on. Itse en "bläkkistä" kuuntele ollenkaan (poikkeuksena joskus Mayhemin kipale "Freezen Moon" eli "Jäätyvä kuu". Se on aika hieno monenkin mielestä, joka ei Black metallista perusta.

En erityisemmin ilahdu, jos jotain musiikin lajia haukutaan pelkästään musiikin lajin takia. Kaikesta löytyy jotain hienoa. Esim. Siionin virsistä  :)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #67 : 22.01.22 - klo:13:47 »
Körttiläiset eivät ole ansainneet tätä toistuvaa perusteetonta haukkumista. Ylläpito voisi tehdä jotakin asian suhteen.

Vai perusteetonta. Kyllä on ihmeellistä, että se, joka on kääntänyt vanhat virret on saanut olla teidän hampaissanne jo syksystä 2020. On sanottu perseennuolijaksi, ja käännökset kamaliksi ja kuvottaviksi eikä kukaan ole sanallakaan sanonut, että sellainen on sopimatonta. Mutta moni on osannut sanoa, että on sopimatonta minun puolustautua. Missä on järkeenne? Missä kristillisyytenne?
Kun Dompate sanoi minua perseennuolijaksi käännösten takia eikä kukaan liikuttanut evästäkään, eikä tähänkään asti moittinut häntä, niin onko perusteetonta? Jos olisitte käyttäyneet ihmisiksi syksystä 2020 asti, niin asia olisi ollut selvä.
Selitä minulle, miksi haluatte olla vihoissa? Miksi olen saanut kärsiä siitä, että käänsin ne virret? Miksi käyttäydyitte niin huonosti ja foorumin sääntöjen vastaisesti, että oli pakko vaatia käännökset pois?
Minut voitte poistaa foorumilta, ja sitten kerron kaikille, että käänsin virret ja lopputulos oli se, että minut poistettiin foorumista. Tai voitte vielä yrittää luoda sopua. Valinta on teidän. Minä olen alusta asti halunnut olla sovussa. En valittanut mistään kuuden vuoden aikana. Olisitte voineet jatkaa samaa reittiä ja pitää vihamielisyytenne piilossa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #68 : 22.01.22 - klo:13:48 »

En erityisemmin ilahdu, jos jotain musiikin lajia haukutaan pelkästään musiikin lajin takia. Kaikesta löytyy jotain hienoa. Esim. Siionin virsistä  :)

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #69 : 22.01.22 - klo:13:49 »
HUOMAUTAN TAAS, ETTÄ KANSAINVÄLISTEN FOORUMISÄÄNTÖJEN MUKAAN YLLÄPIDON ARVOSTELU JOHTAA EROTTAMISEEN

Jos joku muukalainen on sinun tykönäs teidän maallanne asuva, ei teidän pidä sitä ryöstämän. 3Moos. 19:33.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #70 : 23.01.22 - klo:02:27 »
Körttiläiset eivät ole ansainneet tätä toistuvaa perusteetonta haukkumista. Ylläpito voisi tehdä jotakin asian suhteen.

Körtit ovat ansainneet paljon enemmän kuin mitä pystyn tekemään. On skandaali, että joku ulkopuolinen tulee ja ystävällisenä eleenä kääntää 10.000 riviä riimitettyä historiallista tekstiä ja saa tällaisen kohtelun. Valitan siitä niin kauan kuin pystyn. Ja te kiellätte sitä niin kauan kuin olette Saatanan vaikutuksen alla. Jos heräätte, niin huomaatte, että olette mahtavan suuren anteelsipyynnön velassa. Kun nukutte synneissänne, niin se ei tapahdu. Mutta tavallinenkin pulliainen ymmärtää, että kääntäjää ei kohdella tällä tavalla tai jos kohdellaan, niin tullaan pyytämään nöyrimmästi anteeksi. Sitä ylläpito ei ole tehnyt. Sitä HY ei ole tehnyt. Sitä ei ole kukaan muu kuin luterilainen ja BS tehnyt, jonka jälkeen eivät ole syyllistyneetkään. Kaikki muut täällä ovat syyllisiä, joko itse teosta tai sen tukemisesta. Tehkää parannus tai menkää helvettiin. Valinta on teidän.
Erehdyin luulemaan, että olitte päättäneet pitää vihamielisyytenne piilossa. Penan ja Riitta Muummin huomautukset antoivat niin ymmärtää. Mutta Seppos ja hänen pyhän lehmänsa ovat ilmoittaneet toisin. Armonkerjäläinenkin on heittäytynyt Saatanan asialle. Hän pyytää, että ylläpito panisi minut aisoihin. Mutta hänellä ei ollut sanaakaan sanottavaa, kun minua sanottiin perseen nuolijaksi vielä aikana kun en ollut kovistanut sanoja. Ei hänellä ollut mitään sanottavaa, kun sivullinen julisti käännökseni kamalaksi, kuvottavaksi pappisvihaksi, hihhulimaiseksi, ei. Ei hän silloin vaatinut ylläpidon toimenpiteitä. En ollut tähän asti osannut arvata, että se syvä vihamielisyys oli jopa hänessäkin. Pahuutenne syvyys aina paljastuu pahemmaksi ja pahemmaksi. En osaa käsittää sitä, ja tulee aina yllätyksenä miten syvä se on. Olen aina valmis antamaan anteeksi, mutta sitten huomaan, että vihamielisyys on kymmenkertaisempi kuin luulin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #71 : 23.01.22 - klo:07:47 »
On skandaali, että joku ulkopuolinen tulee ja ystävällisenä eleenä kääntää 10.000 riviä riimitettyä historiallista tekstiä ja saa tällaisen kohtelun. Valitan siitä niin kauan kuin pystyn.

Niin kauan kuin jaksat valittaa, mielikuva 'tällaisesta kohtelusta ' pysyy ja paisuu suuremmaksi. 'Skandaalin' olet itse rakentanut muutaman onnettomasti valitun sanan pohjalle.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #72 : 23.01.22 - klo:08:38 »
Niin kauan kuin jaksat valittaa, mielikuva 'tällaisesta kohtelusta ' pysyy ja paisuu suuremmaksi. 'Skandaalin' olet itse rakentanut muutaman onnettomasti valitun sanan pohjalle.

Tämä asia on jo annettu anteeksi Kyöstin pyynnöstä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #73 : 23.01.22 - klo:11:41 »
Hyvä!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Metallimusiikkia 2.
« Vastaus #74 : 27.01.22 - klo:07:12 »

Blashemia oli Halla-ahon bändi, joka toimi jonkin aikaa 1990-luvun alussa. Yhtyeen demo arvioitiin Rumban demopalstalla Zeus Mattilan toimesta. Vuonna 2022 Blashemia kuulostaa tältä:

https://www.msn.com/fi-fi/viihde/musiikki/jussi-halla-ahon-hevib%C3%A4ndi-aktivoituu/ar-AATaUgX?cvid=3acb2d32a0164a8f8de664db91fcb00e&ocid=winp1taskbar

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024