Kirjoittaja Aihe: Paras koskaan näkemäsi elokuva?  (Luettu 62195 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
...
« Vastaus #15 : 31.03.05 - klo:11:06 »
Minun lempielokuvissani on aina jotain pientä kaunista ja hullua hurjaa

  Amelié, henkeien kätkemä (+ Princess Mononoke, kiki´s delivery service, totoro, Nausikaa of the valley of the vind, ym.. ym..Miyazakin ) , Papillon, Dogville, Leon, Kaunis elämä (aivan mahtava)...

tästä puuttuu...
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #16 : 01.04.05 - klo:17:59 »
tätä foorumia olen odottanutkin innolla! mä sanon vaan että ylitse muiden menee kyllä EHDOTTOMASTI taru sormusten herrasta!!! :D  mutta siis vaikka kirjan olen lukenut nyt sitten 10 kertaa... se tuntuu edelleen paremmalta niin kuin kirjat aina. mutta mainitsen tässä muutaman(siis vähän enemmän) kuin yhden.
titanic :D , kaunis mieli(vaikka se onkin aika matematiikka elokuva, en tykkää matikasta), clint eastwoodin elokuvat 8) (ne dirty harry, ja muutama muu länkkäri leffa....) million dollar baby(wau! suosittelen),viimeinen lohikäärme, samurai, 13 soturi(vähän yli toimintaa mutta siinä oli kiva juoni),tappaja hai (se 1 se oli hyvä, olen kyllä lukenut senkin kirjan 2 kertaa... 2 muuta elokuvaa oli liian samanlaisia), jfk, ja...ja...ja.... niitä on vielä vaikka kuinka mutta en millään muista loppuja.. eikä ole tarkoituskaan! :D
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #17 : 01.04.05 - klo:22:19 »
Amelié.

Tässä kysyttiin sitä parasta, ja tuo on sitä. Ihan mielettömän kaunis, koskettava, herttainen ja jotenkin "omalle kohdalle osuva" elokuva. Katsoin sen joskus jouluna yöllä, aivan yksin, viltin alla, ja jotain läikähti sisällä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #18 : 01.04.05 - klo:23:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Miina"
Miinan top 8


Miina, mihin Blondin kosto jäi?  :wink:

Yhtä ainoaa elokuvaa on hyvin vaikea nimetä. Omia lempielokuvia epämääräisessä järjestyksessä:

- Forrest Gump
- Kaunis mieli
- Rakkautta vain
- Amadeus
- Loisto
- American Pie 1 (oikeasti!  :D )
- Moulin Rouge

Ja olihan se Heinähattu ja Vilttitossu aivan ihana! Lisäksi diggaan Tom Hanksin leffoista yli kaiken, niin kuin joku muukin täällä. Esim. Terminaali, Ota kiinni jos saat, Apollo 13, Big - isoksi yhdessä yössä, Cast Away, Sinulle on postia (taitaapi tulla just nyt tv:stä), jne jne... Niitä on niin paljon! Aivan loistonäyttelijä! Tuskin maltan odottaa sitä Da Vinci -koodi -leffaa, missä Hanks on pääosassa sen Amelie-näyttelijän kanssa! (toivottavasti leffa on yhtä hyvä kuin kirja!)

Sitten sellaisia todella vaikuttavia elokuvia, joita en voi kuitenkaan lempielokuvikseni kuitenkaan sanoa ehkäpä juuri niiden rankkuuden vuoksi, ovat mm. Schindlerin lista, Pianisti ja Rukajärven tie.

Jos nyt silti pitäisi vain ja ainoastaan yksi sanoa, niin kyllä se se Forrest Gump taitaisi olla.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #19 : 03.04.05 - klo:15:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Lainaus käyttäjältä: "Miina"

7. Pieni pyhiinvaellus


Saakuri, jäi mainitsematta! Älyttömän hyvä. Toinen mikä jäi mainitsematta, joka joulu joululta onnistuu aina iskemään on tietysti Lumiukko.


Hassua. Mulla soi just tänä aamuna se lumiukkolaulu päässä. Se I'm flying in the air jne.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #20 : 03.04.05 - klo:15:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanna"
Amelié.

Tässä kysyttiin sitä parasta, ja tuo on sitä. Ihan mielettömän kaunis, koskettava, herttainen ja jotenkin "omalle kohdalle osuva" elokuva. Katsoin sen joskus jouluna yöllä, aivan yksin, viltin alla, ja jotain läikähti sisällä.


Vielä hassumpaa. Katotaan Ameliéta just koulussa. Se on tosi hyvä, oikeassa olet :!:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #21 : 03.04.05 - klo:18:23 »
Eipä tuo Pieni Pyhiinvaellus nyt niin kovin kummoinen elokuva ainakaan minusta ole. Noin viisi kertaa nähty jo, lähinnä väsytti viimeksi. Ekalla kerralla oli ihan katsottava, mutta ei oikeastaan sen jälkeen.

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #22 : 03.04.05 - klo:18:41 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Eipä tuo Pieni Pyhiinvaellus nyt niin kovin kummoinen elokuva ainakaan minusta ole. Noin viisi kertaa nähty jo, lähinnä väsytti viimeksi. Ekalla kerralla oli ihan katsottava, mutta ei oikeastaan sen jälkeen.


Mutta jos katsot tyttöjen seurassa, niin kannattaa varata nenäliinoja mukaan ;)

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #23 : 04.04.05 - klo:10:04 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Eipä tuo Pieni Pyhiinvaellus nyt niin kovin kummoinen elokuva ainakaan minusta ole. Noin viisi kertaa nähty jo, lähinnä väsytti viimeksi. Ekalla kerralla oli ihan katsottava, mutta ei oikeastaan sen jälkeen.


Itse olen kahdesti nähnyt. Vaikeahan se on sanoa, mikä siinä lopulta vaikuttaa, mutta ehkäpä siinä on jotakin aitoutta, konstailemattomuutta, yksinkertaisuutta ja saakurin rajua näyttelijäntyötä... Ja ehkä siinä on sitten sellaista pohjalaisuutta, jota itsellä on verissä, vaikka en itseäni järin pohjalaiseksi sanoisikaan.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #24 : 08.04.05 - klo:00:37 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Minä tykkään Taru Sormusten Herrasta leffoista. Mistähän johtuis?


Nämä elokuvathan oli kyllä erittäin katsottavia mutta minusta niitä hehkutetaan ihan LIIKAA. Kirjaan verrattuna elokuva jää melko matalaksi, mutta niille jotka kirjaa eivät ole lukeneet niin ymmärrän täysin. Kun elokuva tuli minusta tuntui niin suuresti että kirjan arvostus tippuin nollaan ja kaikki vain puhui elokuvasta ja peter jacksonista kun minusta pitäisi puhua J.R.R tolkienistä. ELokuvan hypetys meni aivan liian yli, aivan liian YLI! Siksi elokuva ei nouse kärki kastiin...

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #25 : 08.04.05 - klo:00:39 »
Ja elokuviahan on suorastaan mahdottomuus sanoa mikä on paras mutta sen sanoin mikä parhaiten mieleen ´tuli ja mitä nyt katsoisin mieluiten. Toinen loistelias elokuva on 13 soturi... Mutta monta monta muuta löytyy dvd ja muisti varastosta:D

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #26 : 08.04.05 - klo:08:53 »
Minä pidän myös Taru Sormusten Herrasta- Trilogiasta!

Siitä ei tule mitään jos elokuvaa verrataan liikaa kirjaan, sillä ne ovat eri teoksia.. Yksi juttu hämää elokuvassa kirjaan verrattuna on ajan kulu.
Elokuvassa tuntuu että kaikki tapahtuu ehkä kuukaudessa, parissa ja sitten ilmoitetaan lopussa että aikaa on kulunut vuosi... Tätä ilmiötä ei synny kirjassa.
-JuuSo-

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #27 : 08.04.05 - klo:10:07 »
Lainaus käyttäjältä: "-JuuSo-P-"
Minä pidän myös Taru Sormusten Herrasta- Trilogiasta!

Siitä ei tule mitään jos elokuvaa verrataan liikaa kirjaan, sillä ne ovat eri teoksia.. Yksi juttu hämää elokuvassa kirjaan verrattuna on ajan kulu.
Elokuvassa tuntuu että kaikki tapahtuu ehkä kuukaudessa, parissa ja sitten ilmoitetaan lopussa että aikaa on kulunut vuosi... Tätä ilmiötä ei synny kirjassa.


Niihän ne onkin eri teoksia, toinen elokuva toinen kirja, mutta sen takia sitä voi juuri verrata koska elokuva on tehty kirjasta! Mutta minun mielipiteeni on melko erinlainen mitä yleensä ihmisillä kyseisestä elokuvasta. En osaa ehkä tuntemustani ilmaista tarpeeksi hyvin sanoin. Mutta elokuvan hybetys oli ihan liikaa. elokuva oli kyllä hyvä (kaikki kolme)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #28 : 08.04.05 - klo:14:15 »
Jos kirjasta tehdään elokuva, kirja on poikkeuksetta parempi. Esim. Juoksuhaudantie oli aivan naurettava elokuvana, mutta kirjana taas hyvä. Täällä Pohjantähden Alla ja Tuntematon Sotilas sentään jotenkuten onnistuneita elokuvina.

Tuota Taru Sormusten Herrasta juttua en ymmärrä ollenkaan. Samaten Harry Potter. Siellä jotkut pygmit lentelee metsässä luudillaan, ja toiset rämpii jonkun sormuksen perässä, ilman mitään syvempää tarkoitusta. Samoin Star Warsit aivan käsittämätöntä paskaa. Yhden sormusten herrasta elokuvan katsoin, elämäni pitkästyttävimmät pari tuntia. Aivan kamalaa...

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #29 : 08.04.05 - klo:14:37 »
TSH:t on aivan surkeita kirjaan verrattuna, Legolasin jousiammuntataitoja suurennellaan ja entäs Aragornin naisseikkailut...  :roll:  Mutta loru sorbusten herrasta -kirja on hassu :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna