Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2  (Luettu 68291 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HeinoM

  • Vieras
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #15 : 21.11.06 - klo:12:16 »
Lueskelin yöllä Salattua viisautta. Se on kokoelma Paavo Ruotsalaisen, Vilhelmi Malmivaaran ja E.W. Pakkalan ajatuksia. Koonnut E.F. Juurmaa. Vanha kirja. Taatusti oikein kunnon ruisleipää, mutta jäi häiritsemään se, että ajatukset (varsinkin Ukko-Paavon) on irrotettu jostain laajemmasta kokonaisuudesta. Taustatietoja jäi kaipaamaan (esim. kenelle Paavo on sanansa osoittanut).

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #16 : 16.12.06 - klo:08:23 »
KATEKISMUS - SUOMEN EVANKELIS-LUTERILAISEN KIRKON KRISTINOPPI, 33 LOPPUYLISTYS Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen. ( s. 78 ); ISBN 951-37-3094-8.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #17 : 16.12.06 - klo:15:28 »
Alotin tossa eräänä yönä lukemaan Erik Wahlströmin Jumala -romaania.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa kirsus

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 119
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #18 : 18.12.06 - klo:15:50 »
Kävin tiistaina lainaamassa ja aloittelin silmäilemään am. teosta.

 Gunnar af Hällström, Anni-Maria Laato, Juha Pihkala:
 Johdatus varhaisen kirkon teologiaan

Jotkut varmaan arvannevatkin, että miksi kyseiseen opuksen tartuin, mutta sen verran kuin olen kirjaan ehtinyt tutustua. niin vaikuttaa sekä mielenkiintoiselta että jopa hyvin kirjoitetulta, niin että kirjan lukisi mielellään ihan huvikseenkin

Terv. Kirsi

Poissa Elviira

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 12
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #19 : 19.12.06 - klo:13:35 »
Onneksi eilen oli viimeinen tentti, sillä tänään voin tarttua yöpöydällä odottavaan kasaan. Tässä muutamia mainitakseni:

Arto Salminen: Lahti
Ernest Hemingway: Kenelle kellot soivat
Ismail Kadare: Särkynyt huhtikuu
Reidar Palmgren: Jalat edellä
Hallgrímur Helgason: 101 Reykjavik

Yleensä tulee lueskeltua vain Tammen Keltaisen Kirjaston sarjaan kuuluvia teoksia, mutta nyt olen hieman lipsunut siitä.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #20 : 25.12.06 - klo:01:03 »
to kill a mocking bird oli viimeisin kirja mita luin. nyt olen liian kiireinen alottamaan mitaan uutta kirjaa
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa dnasukil

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 64
Kysyit, mitä viimeksi luit
« Vastaus #21 : 30.12.06 - klo:19:44 »
Pitkästä aikaa on meneillään kirja, jonka äärellä olen saanut kokea suorastaan riemastuttavia lukuelämyksiä. Nimittäin kirja " Härmän Vikuri."
  Nimen takaa löytyy körttikansalle tuttu Jaakko. Hänen tähänastisesta taipaleestaan onnistuneesti koonnut Heli Karhumäki on taidolla ja suurella asiantuntemuksella koonnut riemastuttavan kokonaisuuden.
  Suosittelen körttikansalle kirjaa, jonka äärellä saa nauraa ja  -itkeäkin.
 Seikkailukirja parhaimmasta päästä.
veteraani

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Kysyit, mitä viimeksi luit
« Vastaus #22 : 31.12.06 - klo:11:17 »
Minulla on menossa kaksi erinomaista kirjaa:

Pentti Saaritsa: Valkoiseksi maalattu musta laatikko
Yann Martel: Life of Pi

Suosittelen kaikille englanninkielen taitoisille Martelin kirjaa. Mielikuvitus lentää, kieli fantastista ja juoni käsittämätön. Kannattaa lukea alkuperäisellä kielellä.
Acta, non verba.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #23 : 02.01.07 - klo:22:53 »
Kun on Hyvin Pieniälyinen Karhu saattaa joskus käydä niin että kun Ajattelee Asioita, sitä saattaa Ajatella Sellaisia Asioita jotka ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä, mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin.       - Nalle Puh, pieni kirja viisaudesta -
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #24 : 03.01.07 - klo:10:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Kun on Hyvin Pieniälyinen Karhu saattaa joskus käydä niin että kun Ajattelee Asioita, sitä saattaa Ajatella Sellaisia Asioita jotka ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä, mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin.       - Nalle Puh, pieni kirja viisaudesta -


Köhhöm. Olen lukenut teoksen myös latinaksi: " Winnie ille Pu" 8) .
Acta, non verba.

Poissa Liisu

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #25 : 03.01.07 - klo:13:47 »
kylläpäs teillä on ollut vaikean ja monimutkaisen kuuloisia kirjoja. itse olen lukenut viimeksi kai Eoin Colferin jonkun artemis fowl-kirjan. mutta siitä on todella pitkä aika kun olen lukenut jotain huvikseni, ja vieroitusoireet alkavat näkyä...

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #26 : 07.01.07 - klo:19:19 »
Ennen joulua luin taiteilija-elämäkertoja, nimittäin kirjat Neil Youngista, Pekka Pohjolasta ja Kate Bushista. Näistä kaikista jäi sellainen fiilis että olisi tuon voinut ehkä toisinkin tehdä, varsinkin tämä kirja Kate Bushista oli aika, no, outo. Mutta sitten joulupukin muori toi Mikko Meriläisen kirjan Wigwamista. Erittäin hyvä kirja. Erittäin hyvä. ( Nemo-kustannus )

Poissa sielukas

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 23
    • http://www.kukalie.net/reija_jarkkola
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #27 : 09.01.07 - klo:18:54 »
Parhaillaan menossa Kahlil Gibramin Profeetta (kolmatta kertaa, pieni pää ei helpolla tajua) ja Paul Coelhon Alkemisti.

Nämä siis aktiivisesti, mutta vähemmän aktiivisesti viimeiset puoli vuotta olen sukellellut vaihtelevalla innokksuudella Katri Valan Kootuissa runoissa ja David Humen Esseissä.

Viimeisin luettu kirja oli Rickhard Masonin Yhdessä. Hieman hömppää, mutta ah niin kivaa.
Jumala puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #28 : 09.01.07 - klo:21:13 »
mäkin luin tossa joululomalla coelhoa (zahirin ja alkemistin uudestaan) ja oli ihan "osmo kangas" -olo kun liitän osmoon aina sellaisen "No nyt istutaan tuoliin ja luetaan Hyvä kirja"-fiiliksen syystä X.

luin myös lemppareitanin David Almondeja (Taivassilmä ja Nimeni on Skellig) sekä Marjatta Kureniemen satuja.

Nyt semmoinen kuin Jonathan Strange and mr. Norrel. Onpas tosiaan hyvä!
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #29 : 13.01.07 - klo:20:44 »
^Jonathan Strange on pop. Pitäisi lukea uudestaan.
Minä luen nyt Alkemistia, periaatteessa koulun takia, mutta varmaan olisi muutenkin tullut luettua. Hyvä kirja.
Tänä iltana kaikki onnistuu.