Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2  (Luettu 68287 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« : 02.10.06 - klo:20:02 »
Eli kuten entinenkin, mikä kirja/teos on nyt kesken, tai minkä sait viimeksi luettua. Ja jotain kommentteja.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #1 : 02.10.06 - klo:22:24 »
Kevyenä lukemisena olen viimeaikoina käynyt läpi lyhyen matematiikan ja lyhyen ranskan lukion oppimäärät. Ja onneksi ollaan jo loppusuoralla. Täällä pohjantähden alla on myös meneillään, sekin koulua varten. (Pitäisi varmaan hankkia elämä.) Mutta viimeksimainitusta olen kyllä nauttinut kovasti ja se on herättänyt paljon ajatuksia. Ei se ihan sattumalta ole saavuttanut asemaansa suomalaisten klassikoitten joukossa. Enkä siis puhunut elämästäni, vaan teoksesta.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #2 : 04.10.06 - klo:12:31 »
Kauko röyhkä - Ocean City

Ammattimaista siittämistä, tulevaisuuden synkistelyä ja juonittelevaa lähetysyötä.

En oikein tiedä miten tuohon suhtautuisin. Kerronta ainakin veti kuin veturi konsanaan.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #3 : 05.10.06 - klo:07:16 »
William Golding - KÄRPÄSTEN HERRA

Kaikki ovat varmasti joskus kuulleet tästä Nobelilla palktusta teoksesta, mutta moniko sen on lukenut? Ehdottoman hyvä kirja se on, siis jälleen vain minun mielipiteeni.
Kuitenkin, voin suositella luettavaksi.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Maikki

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 39
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #4 : 05.10.06 - klo:09:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho A."
Kauko röyhkä - Ocean City

Ammattimaista siittämistä, tulevaisuuden synkistelyä ja juonittelevaa lähetysyötä.

En oikein tiedä miten tuohon suhtautuisin. Kerronta ainakin veti kuin veturi konsanaan.


Röyhkän kirjat on niin rumia! Ocean city ei tainnut olla ihan pahimmasta päästä.

HeinoM

  • Vieras
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #5 : 05.10.06 - klo:10:17 »
Kärpästen herra piti lukea koulussa. Hyvä kirja se on. Vieläkin tallessa.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #6 : 05.10.06 - klo:15:50 »
Lainaus käyttäjältä: "HeinoM"
Kärpästen herra piti lukea koulussa. Hyvä kirja se on. Vieläkin tallessa.


Niin, toista se oli ennen. Nyt meidän ei ole pakko lukea kuin yksi itse valittu kirja seitsemännellä ja joku suomalainen klassinen kirja yhdeksännellä.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #7 : 05.10.06 - klo:16:32 »
Minusta olisi kiva, jos koulussa luettaisiin, muttakun ei. Seitsemän veljestä "luettiin" viime vuonna, opettaja armahti ja jo jonkun elokuva-version katsominen riitti. Muuten ei olla luettu yhtään mitään. Paitsi no joo, jotain vapaavalintaisia kirjoja, on siis saanut lukea ihan mitä vaan, ei edes mitään listaa mistä pitäisi valita.
olen minäkin kun tälläisesta valitan. Pitäisi kai olla tyytyväinen kun pääsee helpommalla.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #8 : 06.10.06 - klo:07:27 »
Niin, siis samaa mieltä olen mannaryynin kanssa. Minä rakastan lukemista, enkä pistäisi ollenkaan pahakseni vaikka pitäisi lukea enemmänkin kirjoja. Siis semmoisia mistä ei voi laistaa katsomalla elokuvaversion.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #9 : 10.10.06 - klo:08:55 »
Äiti sanoi (Runoja)

Kirjoittajan nimi oli niin vaikea etten osaa sitä tähän laittaa. Mutta oli hauska kirja  :smt109
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #10 : 10.10.06 - klo:11:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Äiti sanoi (Runoja)

Kirjoittajan nimi oli niin vaikea etten osaa sitä tähän laittaa. Mutta oli hauska kirja  :smt109


Hal Sirowitzin "Mother Said" on ilmestynyt jo 1996 ja käännettykin 1999. Itse törmäsin tähän kirjaan vasta tänä vuonna, kun se oli kirjaston uutuusluettelossa.
Acta, non verba.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #11 : 11.10.06 - klo:13:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Maikki"

Röyhkän kirjat on niin rumia! Ocean city ei tainnut olla ihan pahimmasta päästä.


hmm. Niin taitaa olla. Taidan silti tutustua lisää. Kaiken inhorealisointi (tai inhosointi) laittoi ajattelemaan.

*Etsii lisää ryöhkää*
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #12 : 11.10.06 - klo:16:45 »
Marja Putkisto: Minustakin huippuliikkuja : "Kuvittele linja kurkunpään pisteestä atlasnikamapisteeseen. Korjaa pääsi asento keskuslinjalle näiden kahden pisteen kautta." (s. 45)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Mitä luet nyt/viimeksi, vol.2
« Vastaus #13 : 12.10.06 - klo:08:06 »
Luin juri Oscar Wilden sadun the Devoted Friend. Hyytävä kuvaus riistosta. Seuraava satu the Remarkable Rocket jäi vielä kesken. Taitaa olla yhtä terävää satiiria.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
KIRJOJA PINOSSA JA PYSTYSSÄ
« Vastaus #14 : 13.10.06 - klo:21:14 »
Tässä pienlista kirjoista, joita - joitakin niistä jälleen - olen lukenut tai luen näinä päivinä, tänä syksynä:

   1) Ahti Pohjalainen: Frank - Frank Mobergin tarina

   2) Olavi Kares: Palava Kynttilä; Niilo Kustaa Malmbergin elämä

   3) Pentti Kangasluoma ym : Virkiä ei väsy, Lapuan Virkiän 90-vuotisjuhlakirja

   4) Leo Talamonti: Kielletty maailmankaikkeus

   5) Juhani Peltonen: Salomo ja Ursula

   6) Heikki Turunen: Mustarinnan lapset