Kirjoittaja Aihe: Katolinen kirkko kadotkoon!  (Luettu 19156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #60 : 07.10.16 - klo:15:26 »
Minulla ei varmaan ole talonpoikaisjärkeä, joten ehkä tarvitsen katolista kirkkoa sitten  :102:. (Enkä muutenkaan usko suoraan ja konstailemattomaan ymmärrykseen. Ainahan se oma ymmärrys näyttää suoralta ja toisen leirin ymmärrys väärältä, leiristä riippumatta.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #61 : 08.10.16 - klo:07:50 »
Minulla ei varmaan ole talonpoikaisjärkeä, joten ehkä tarvitsen katolista kirkkoa sitten  :102:. (Enkä muutenkaan usko suoraan ja konstailemattomaan ymmärrykseen. Ainahan se oma ymmärrys näyttää suoralta ja toisen leirin ymmärrys väärältä, leiristä riippumatta.)

Kas, poikkesin kirjoittamaan tämän, mutta täällä luki jo näin  :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22106
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #62 : 08.10.16 - klo:08:21 »
Savolainen talonpoikaisjärki saattaisi olla tarkkaa tilannetajua ja joustavaa sopeutumista, jonka seurauksena selvitään kiperämmistäkin kiipeleistä. Asiat lutviutuvat, kun osaa venkoilla.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #63 : 08.10.16 - klo:12:39 »

 Kotkalainen eläkeläisukko on - ainakin aikaa hänellä pohdiskeluilleen on - vienyt nyt onneksi jo omalta kohdaltaan pitemmälle talonpoikaisjärkiasiaa. Koin, että hän - siis tämä Pena - pikkuisen turhan ärhäkästi irvisteli minulle, kun ikään kuin öppiäistä oikoen kerroin, että sellaisen käsitteen kuin talonpoikaisjärjen ja maanomistuksen välille ei voi vetää yhtäläisyysviivaa :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22106
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #64 : 08.10.16 - klo:13:28 »
Kalistaja lupasi jo vuosia sitten ottaa minusta niskalenkin, mutta sitä on saanut turhaan odottaa. Ehkä viimeinkin?  :003:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #65 : 08.10.16 - klo:13:33 »


 Pena tuntuu kaipaavan fyysistä kosketusta. Painipaikka voisi olla Helsingin Esplanadin puisto, sunnuntaina 9. lokakuuta 2016 kello 16.00. Säävaraus. :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22106
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #66 : 08.10.16 - klo:16:41 »
Pena tuntuu kaipaavan fyysistä kosketusta. Painipaikka voisi olla Helsingin Esplanadin puisto, sunnuntaina 9. lokakuuta 2016 kello 16.00.

En kulttuuririennoiltani kerkiä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #67 : 14.10.16 - klo:19:51 »
Minulla ei varmaan ole talonpoikaisjärkeä, joten ehkä tarvitsen katolista kirkkoa sitten  :102:. (Enkä muutenkaan usko suoraan ja konstailemattomaan ymmärrykseen. Ainahan se oma ymmärrys näyttää suoralta ja toisen leirin ymmärrys väärältä, leiristä riippumatta.)

En tiedä mikä katolisessa kirkossa viehättää, mutta kiehtoo kovasti.

Ehkä ne muutamat vierailut ja kokemus heidän hartauselämästä vieressä olleena, niin on jotenkin vaikuttanut.

Ruotsissa asuessani Sundsvallissa, niin tuli mentyä maahanmuuttajien kanssa katoliseen messuun.
Ihan melkein kuin Luterilainenkin.
Mutta sitten heidän yksityinen rukoilu, he rukoilevat kirjoista jotain menneiden pyhimysten kirjoituksista ja muutenkin menneet pyhimykset ovat heille tärkeitä.

Oli jännä seurata, kun he esimerkiksi Ave Mariaa toistelivat ja toistelivat tunnin ja joku lapsi tuli ja äiti siinä, olemme rukouksessa.

Sitten kun kerroin luterilaisuudesta ja muusta oliko karismaattisuudesta, niin olikohan Bangladeshistä kaveri sanoi, että no ne sanoo, että heillä on jotain uutta ja uutta, mutta tämä vanha on aina ja ei se heidän juttu ole uutta ja jotenkin parempaa, vaikka he kovasti sitä mainostavat.

Se ikivanhuus ja sitten heidän jännät ritarikunnat ja muut luostarilaitoksensa ja muu on kyllä aika kiehtovaa.
Sen paremmin heidän teologisuuttaan tuntematta.

Paavo Ruotsalainen nyt oli pyhimys täällä luterilaisessa maassamme, että onhan meilläkin ja hänen teologiansa on minusta kohdallaan, että hyvä on pysyä myös tässä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #68 : 15.10.16 - klo:20:57 »
Met kanonisoimme juurikin Paavo Ruotsalaisen sekä Dietrich Bonhoefferin, aawekörttimme, eräällä italianreissulla kun oli kaksikin piispaa mukana. Tosin emme tienneet olisiko ihmeitä tapahtunut heidän rukoillessaan ja ainakin yksi kai vaaditaan.

Pidän heidän synnintunnustuksestaan: tunnustan .... ja kaikille teille että olen rikkonut omasta syystäni, omasta suuresta syystäni....

Maallikkohurskaus minuun vetosi, ruusukkoa rukoilin joskus kun viitsin tunnustan tämän, sivuuttaen neitsyt Marian ja osoittamalla suoraan esirukoilijalle Jeesukselle Kristukselle. Siitä pidän, avun pyytämisestä " nyt, ja kuolemani hetkellä" . Hyvin paljon ihmisiä näkyi poikkeilevan kirkoissa ja kaikessa oli tietty yksinkertaisuuden sävy, mentiin kuin tsiidaan onks mude himas.

Kiirastulioppi minut pudotti, kerta kaikkiaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22106
Vs: Katolinen kirkko kadotkoon!
« Vastaus #69 : 16.10.16 - klo:09:19 »
Olen kuullut asiantuntijan arvion, että Ukko-Paavo sopisi ortodoksien pyhien joukkoon Kristuksen tähden houkkana.