Kirjoittaja Aihe: Tänään 47  (Luettu 26281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 47
« Vastaus #15 : 12.02.16 - klo:10:09 »
Samoin meillä.  Minä puolestani ostin eilen tavu-ristikkolehden. Jaamme sen Matin kanssa sovussa, vaikka Mattia haluttaa puuttua minun keskenjääneisiin sivuihin. Olen sen  e h d o t t o m a s t i  kieltänyt. Sovussa.

Koneellisen kirjavia tursautin. Nyt lähden possua paistamaan. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #16 : 12.02.16 - klo:10:15 »
Kaariina on sudokurouva, mutta hän minulle ratkomista aina huolehtii. :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 47
« Vastaus #17 : 12.02.16 - klo:10:28 »
Sudokuja minäkin tykkään täytellä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #18 : 12.02.16 - klo:13:07 »
Sudokujen tähden haalin metrolehteä ja peräti ostin yhden iltsikan kun totesin tautia pukkaavan. Siinä on vähän erilaisia, ja ne helpot vaatii hoksaamista, yllättäen enemmän kuin vaikeat. Toivuskelen ja toivuskelen eli viruisen kanssa painii lyön.  >:(. Tarinaa kehittelen koska kipeänä kirjoitetun saa kaiken deletoida tai varastoida kuitenkin.   En tahdo " tyypillistä"  balettikirjaa jossa vain ympäristö muuttuu, mutta sama tähti loistaa.... loistaa.... loistaa.....   Tässä sattuu hups, ops! Kappas vain! Ihan muuta!

Myönnän neljännen vaativaksi jo mutten aio antaa tässä seikassa periksi, vaikka kuu putoidi tähän tulee viisi tarinaa vaikkei kukaan olisi niin hupsu että julkitoisi koska on NVLn hyvä lukija opettamassa ja kirjoittaa suorasukaisesti, tämä on surkiaa jos näin käy. Kaikki ammatit piti oppia.

Sen asemesta katselen miltä tuntuu ruumiissani tuo tai tuo ja yritän saada kokemaan samaa, ja siinä havaitsin, että laulututkinto auttoi. Laulaja joutui käyttämään näkymättömiä rustoja ja lihaksia ja saamaan silti niihin tuntuman.

Lepyttelen Herra Hugoa, jonka eilen herätin liian varhain syömään. Vein lämpöpulloja ja selitin, uniuniuiuni vaan, siili unii, siili unii, sen se käsittää.
« Viimeksi muokattu: 12.02.16 - klo:13:18 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 47
« Vastaus #19 : 12.02.16 - klo:14:18 »
Mitä ristikkolehtiä teillä on? Minulla uusin Iisakki tuossa odottelee täyttämistä. Edellisen sain viimeisen Simbergin vasenta yläkulmaa lukuunottamatta täyteen, ja sekin olisi voinut vielä täyttyä, jollen olisi (epähuomiossa) luntannut ratkojakaveriltani heillä kyläillessäni. Lisäksi ratkon hänen Punaisesta pelikaanistaan aina sokkokrypton (se on tylsä mekaaninen tehtävä joka aina ratkeaa) ja aika usein käärmeenkin. Ja jotain muuta. Keskustelemme häneltä auki jääneistä kohdista.

Sudokuista sen sijaan en pidä, koska sekin on niin mekaanista. Aikoinaan koodasin sudokunratkaisuohjelman. Siihen kun syötän luvut ja painan nappia, saan valmiin ratkaisun tuossa tuokiossa! Ristikot (paitsi sokkokrypto) parhaimmillaan antavat oikeita oivalluksia!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 47
« Vastaus #20 : 12.02.16 - klo:15:26 »
Ostan niitä hyvin harvoin, enkä valitse tiettyjen laatijoiden mukaan. Otan mieluummin tavuristikon koska en hallitse kryptoja enkä sudokuja. Kuvaristikot täytän Etelä-Suomen Sanomista ja Suomen Kuvalehdestä- Jälkimmäisestä en saa *** -ristikoita edes alkuun. Kotilieden ristikon annan naapureiden iloksi.

Ilmaisjakelulehdissä, kuten apteekkien tms. ovat liian helppoja. Näin vanhalle, hyvämuistiselle eivät ikiaikaisten julkkisten nimet ole probleema. Muistan Tiitiäisen joskus valitelleen, ettei hän tunne 1930- 1940-lukujen elokuvatähtiä. :003:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #21 : 12.02.16 - klo:17:14 »
Minulle haastavimmat ovat olleet Helsingin sanomien kuukausiliitteen ristikot. Asiain vuoksi ja usein suurennuslasini heikon tehon vuoksi  :003:.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 47
« Vastaus #22 : 12.02.16 - klo:18:08 »
Minä sain anopilta ison nipun Iisakin ristikoita, joita olen jo aika nuorena, melkein lapsena, ratkonut. Helpommat lehdet ovat tylsiä. Anoppi tykkää vain Aulis Lehdosta, ja jättää kaikki muut tekemättä, joten minulle riittää ratkottavaa. Enpä ole aikoihin ratkonutkaan ristikoita... Hesarin sudokuja vain. Piilosanat ovat suosikkejani.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #23 : 13.02.16 - klo:01:11 »
Osaan harvoja, sudokuillactyhjään päätä ja Suomen Kuvalehden opin joskus. Mummolassa se ja kynä on vessaviihteenä.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #24 : 13.02.16 - klo:11:21 »
Auranmajalle hiihtämään. Saan olla rasvamestarina. Laura laskenee pulkallakin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 47
« Vastaus #25 : 13.02.16 - klo:12:17 »
Lotta on katsellut valokuva-albumeita. Kyseltävää on riittänyt etenkin ristiäiskuvista.

" Miksi minut kastettiin ? "  " Miksi kastetaan vedellä ? "

Olen joutunut katekeetaksi, mutta sehän sopii.  Lapsi on hyvin kiinnostunut Jumala-asioista.
 :017:  riittääkö taitoni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #26 : 13.02.16 - klo:12:46 »
Lotta on katsellut valokuva-albumeita. Kyseltävää on riittänyt etenkin ristiäiskuvista.

" Miksi minut kastettiin ? "  " Miksi kastetaan vedellä ? "

Olen joutunut katekeetaksi, mutta sehän sopii.  Lapsi on hyvin kiinnostunut Jumala-asioista.
 :017:  riittääkö taitoni.

Eiköpä vain, ja Lotalle on varmaan hyväksi saada puhua jonkun läheisen kanssa, lapset eivät aina puhu vanhemmille, vaikka olisi kuinka mahdollista. Siihen oli joku wiisaustieteellisyyssyy, että tarvitaan läheinen kodinulkopuolinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #27 : 13.02.16 - klo:12:52 »
Vähintään kauppaan vaikka olisi miten kipeyttä vielä, johan tuo auringonpaiste tappaa viruisia. Uv-säteily oikeasti tappaa ja sillä on kaikkia hienoja vaikutuksia.... Paitsi että täytyy tuossa kirkkaudessa varautua migreeniin ja  :repee:  kontatenkotiintuloon.

Kiitos sille joka täällä mainitsi! Olin ihmetelly, en tajunnu! Kyl joku ystävällinen sialu taas taluttaa johkin.   :icon_biggrin:  Tuo on kuotenkin jotain niin - niin! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 47
« Vastaus #28 : 13.02.16 - klo:13:34 »
Onpahan nyt sitten flunssan oireet pahentuneet, ei oikein jaksa mitään, löhötä
nojatuolissa, pötkölleenkin kai pitäisi, raskaalta tuntuu tässä koneen ääressä istuskelukin...
näkymä ikkunasta piristää kyllä...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 47
« Vastaus #29 : 13.02.16 - klo:13:47 »
lapset eivät aina puhu vanhemmille, vaikka olisi kuinka mahdollista. Siihen oli joku wiisaustieteellisyyssyy, että tarvitaan läheinen kodinulkopuolinen.

Minulla ei tuollaista kodin ulkopuolista aikuista ollut. Muistan sellaista kaivanneeni. Ja en puhunut vanhemmilleni likikään kaikkea mikä mieltä askarrutti, eli uskon Leenan mainitsemaan teoriaan. Kodin ulkopuoliset aikuiset, olette tärkeitä!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.