Kirjoittaja Aihe: Tänään 47  (Luettu 26282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 47
« Vastaus #135 : 03.03.16 - klo:19:17 »
Alkoipahan hiihtoloma. Pitäisiköhän lomaa hiihtämisestä?   :icon_lol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 47
« Vastaus #136 : 04.03.16 - klo:09:39 »
Tänään vain kevyehkö siivous. Huomena keskitymme Liisan hautajaisiin. Sen tiimoilta
sain äsken puhelun.
Koira saa hoidon kotiin, mikä helpottaa meidän logistiikkaamme.

Olen valinnut runon muistotilaisuuteen ja laittanut muutaman sanan paperille. Aion olla sitä käyttämättä, jos suinkin sanat muuten annetaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #137 : 05.03.16 - klo:02:30 »
Kiva päivä. Mutta vähän särkypitoinen. Huomenna pitäisi tavata ihminen, ja mietin mahtaisinko ehtiä sairastumaan.  :icon_rolleyes:  Sarjaa minulkaeiolevaraamihinkään, mutta lähettäisköjohonkinkivaanpaikkaansyömään. Tilanne kun on sikäli pulmallinen että

Minulla ei oikein ole varaa mihinkään,   ja ostin eurolla oivan valmisaterian...   :icon_rolleyes:
Ja pummilla ajamiseen liittyy kiinnijäämisen riski eikä se ihan mene minun etiikastanikaan läpi.

On varattomuutta ja on varattomuutta. Ja sitten on vielä monenlaista varattomuutta.

Hänen liksansa ei tosin saa minua tajuttomuuden partaalle mutta hän pitää minua selityksestäni riippumatta rikkaampana kuin olen. Meillä vain on aina lujasti juteltavaa!

« Viimeksi muokattu: 05.03.16 - klo:02:37 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #138 : 05.03.16 - klo:04:36 »
Heräsin ja keitin kahvia ja paahdoin kaksi leipäsiivua,
oltermannia ja voita päälle.
Tästä päivä alkaa, ei nukuta enää.
Meninkin tosin aikaisin nukkumaan.
Hyvää tätä päivää !  :kahvi: :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #139 : 05.03.16 - klo:14:54 »
Kyl, kyl tuli tauti, mutta pitkään sain terve ollakin. Mielellään olisin tavannu tämän joka piti, me yleensä puhutaan puhutaan puhutaan, kaikesta mitä toinen sanoo tulee joku mieleen vaikka sanasta ja se on semmosta - niin mutta arvaas kun...  :109:   Niitä nyt vain on ja eilinen eiminuahalutarahatfinito kyllä oli tätä tautia niinkuin väsymys ja särkyisyyskin. Siis rahaa ei edellleenkään ole mutta so what, aina voi tilata pienen vissyn  :icon_biggrin:  eli osaanhan minä nyt toimia. Ei sen puoleen miljoonia hänelläkään. Harmiharmiharniharrrrrrrni!


Tämä menee varmaan torkkuen, lueskellen ja oleskellen. Isäni sanoo että pikkuflunssa on oikein riesaava tauti mutta kun tulee kunnolla kipeäksi tuntuu kuin suunnilleen leijailisi jossain pumpulipilvessä, ja nyt todella on sellainen olo.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #140 : 05.03.16 - klo:15:11 »
^
Tuntemuksesi eivät ole kivoja, oman tilani kuvaisin, että olen "huonossa hapessa".

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 47
« Vastaus #141 : 05.03.16 - klo:18:02 »
Siunauskappelissa oli kylmä. Onneksi otin hartiahuivin föliin. Nyt osaan vihdoin varoa niska-hartiaseutua.
Muistotilaisuudessa oli puolestaan kuuma kun kaksikymmentäviisi ihmistä istuu ja juo kahvia voileipäkakkujen ja marjatäytekakun kanssa melko pienessä tilassa.

Nyt Liisa  on tomuksi muuttumista vaille sujut tämän ajallisen kanssa. Tuhkaus tapahtuu lähipäivänä ja uurna kaivetaan Lammin kirkon seinän viereen kunhan routa sulaa. Seurakuntamestari säilyttää uurnan sihen saakka.

Liisan vanhemmat olivat papin palveluksessa nuorena parina ja saivat ' arvonmukaisen'  hautapaikan lähellä isäntänsä hautaa.

Pappi sanoi meitä saattajia olleen yllättävän paljon ja eri sukupolvista, näinkin iäkästä lähtijää saattamassa.
Näin kai onkin nykyään, että parikymmentäkin on jo paljon. Lapsuudenaikoina hautajaisissa saattoi helposti olla satakunta vierasta.
...
Koiran ' omaishoitajat' olivat myös leikanneet sen ylipitkät kynnet. Helpotti meitä kovasti. Themis ei siitä toimituksesta pidä. Toisin on Einon, englanninbuldokin joka asuu nyt typyköillä. Se ojentaa mielellään kyntysensä leikkurille, saimme siitä performanssin.

Martta oli innoissaan kun bongasi talitiaisen.  Se vahti haukkana lintupönttöä jonka oli kai valinnut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #142 : 06.03.16 - klo:10:16 »
Tänään näen jälleen pikkuneidin.
Sitä odotellessa...  :kahvi:
Ja toki vanhempansakin, eli pojan ja miniän.
Kiva juttu. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 47
« Vastaus #143 : 06.03.16 - klo:10:29 »
Kiva juttu!   :039:

Näkisinpä minäkin pikkuneidit pitkästä aikaa...tosin voisivat ihmetellä papan saamattomuutta
ja keppejä... :icon_sad:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 47
« Vastaus #144 : 06.03.16 - klo:10:39 »
Meidän tylleröt olivat eilen, ja tulevat taas tänään.

Katselin Paavalin kirkon juhlamessua vain saarnan loppuun koska on mentävä omalle ' nurmikolleni'  hellan ja tiskipöydän tietämille  omastani jakamaan.

Jäin miettimään Jeesuksen ruokkimisihmettä. Onko sekin sitä kun meidän jääkaapista joka on varustettu kahdelle vanhukselle, riittää joka viikonloppuna kuudelle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 47
« Vastaus #145 : 06.03.16 - klo:10:42 »
Taitaa olla!
Ilot ja ihmeet näkyy juurikin pienissä asioissa!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #146 : 06.03.16 - klo:12:59 »
^
Tuntemuksesi eivät ole kivoja, oman tilani kuvaisin, että olen "huonossa hapessa".

Täytyy myöntää. Päänsärky ja jäsensärky ja tuo että pitää peruutella viime hetkessä tapaamisia!  Se harmittaa. Odottelen torstaita kiihkeästi koska silloin luvattiin auringon näyttäytyvän.

Jaksan katsella tosi monta kertaa sitä ranskalaissarjaa kapusiinien seminaarista ja katselen tänäänkin. Jouluosassa on todella kaunis kappale, jonka Yannin oppilaat laulavat kappelissa. Yritän kirjoittaa sen ylös.

Hugo hugeloinen on muuttunut kasvaessaan. Sillä oli pikkupoikana kaiken aikaa lystikäs vähän kiukkuinen ilme, koska tumma päälakitupsu ylettyi aika alas silmien väliin. Nyt sen kuono pidetessään on hyvin samannäköinen kuin emollansa, kapea ja aika pitkä, ja päälakitupsu on vetäytynyt ylemmäs. Sen rituaaliuskollisuus on vaikuttava, ja jos jokin on huonosti se koputtaa kynsillään kaapin seinää, kuten äsken kun asettelin lämpöpulloa väärään suuntaan.... Se kun ei mene pesään nukkumaan muulloin kuin menettäessään lempivilttinsä. Silloin se ryömii mökötyspesään eikä vastaa kun sitä kutsuu. Suosikkiviltti ymmärrettävistä syistä siis tuoksahtaa vahvasti siilille.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 47
« Vastaus #147 : 06.03.16 - klo:14:04 »
Tänään siirrymme osaan 48
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi