Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX  (Luettu 27862 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #120 : 03.10.15 - klo:10:16 »
Onnittelut Leenalle tentin suorittamisesta.
Hyvä olla tälläkin iällä jotain tavoitteita!
Mitähän keksis?
Kun pyöräily kotimökille menee puihin vuosi toisensa jälkeen.  :icon_sad:

Kiitos! Tuntui hyvältä kovasti. Avoimes yliopistossa voi tehdä kaikkea jos kiinnostuu ja ainut varjopuoli on että toisinaan täytyy semmoinenkin tentti suorittaa joka ei ota kiinnostaakseen.

Tänään moni asia, näen syötävän kilpaa torakkaa mitä en tiennyt mahdolliseksi.

Minusta tuntuu liikuttavalta että pieni otus tuhisee tuolla. juostuaan tarmokkaasti ja tutkittuaan uuden kaappiinsa ihmeitä, ellei se piile oudossa pesässä vielä vähän arkana. Minä otan sen syliin ja syötön herkkupalaa ja laulan sille siililaulua.
« Viimeksi muokattu: 03.10.15 - klo:10:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #121 : 07.10.15 - klo:20:47 »
Ilta Launeen kirkolla. " Muistat sie ? "   Meil karjalaisiil on paljo yhess koettua. Ja yhä on matka kesen.

Kiitos Jaakko Ripatti, Kaarina Koho-Leppänen, Kimmo Puunenä ja kaikk paikal olleet ja laulaneet  ja haastelleet  !!!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #122 : 08.10.15 - klo:08:57 »
Kiitos Jaakko Ripatti, Kaarina Koho-Leppänen, Kimmo Puunenä ja kaikk paikal olleet ja laulaneet  ja haastelleet  !!!

Oliko Pinocchio sukua Kimmolle?  :icon_rolleyes:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #123 : 08.10.15 - klo:10:00 »
Liekö nimi Ruotsi-Suomen karoliineille annettuja sukunimiä jotka luonnehtivat jotakin
kantajansa ominaisuutta.  Kimmo itse on siitä lehdessä kertonut. Onneksi ei ole mennyt vaihtoon.

Sukulaisuudesta italiaanoon ei ole tietoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #124 : 08.10.15 - klo:10:22 »
Liekö nimi Ruotsi-Suomen karoliineille annettuja sukunimiä jotka luonnehtivat jotakin
kantajansa ominaisuutta.  Kimmo itse on siitä lehdessä kertonut. Onneksi ei ole mennyt vaihtoon.

Sukulaisuudesta italiaanoon ei ole tietoa.

Tämä oli sotilasnimissä, kun suomalainen sai ruotsalaisen nimen hyvin tavallista kuten esim. Flinck, Kort, Lång, Snabb, Skarp jne
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #125 : 08.10.15 - klo:12:28 »
Liekö nimi Ruotsi-Suomen karoliineille annettuja sukunimiä jotka luonnehtivat jotakin
kantajansa ominaisuutta.  Kimmo itse on siitä lehdessä kertonut. Onneksi ei ole mennyt vaihtoon.
Sukulaisuudesta italiaanoon ei ole tietoa.

Paksujalka, Vahvaselkä ja muut vastaavat ovat käsittääkseni Karjalassa tavallisia sukunimiä. Kansakoulukavereistani laihin rimppakinttu oli nimeltään Paksujalka. Ruotsin ruotuväen nimet ovat lyhyempiä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #126 : 08.10.15 - klo:13:19 »
Todellakin. Täällä Lahdessa löytyy siis sekä karjalaisia, että karoliinien nimisiä.
Vahvaselkä- niminen piti suutarinliikettä Vapaudenkadulla. Lång-nimisiä sekä Stark´keja ym. on edelleen.

Onnelliseksi tekivät hyvät päiväunet äsken.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #127 : 08.10.15 - klo:15:14 »
Vänrikki Stoolin tarinoissahan näitä sotilasnimiä on useitakin, vänrikistä itsestään lähtien. Sven Tuuvan Dufva äännetään täälläpäin Duffaksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #128 : 09.10.15 - klo:19:57 »
Kyllä vain jo eilen olo oli vähän erilainen kuin viiteentoista vuoteen tai jotain, siis, ei kun seitsemääntoista kyllä jo. Minun on hyvä oloni, mutta en viitsi ruveta sitä selittelemään. Joskus kun kokee jotakin hyvin tärkeää ja arvokasta, minä luulen, sen saa pitää omana asianaan.

Meinasin kertoa siksi tämä on tässä. Mutta jos tämä vaikka riittäisi.

Kohta pikaa on päivän perusonnenhetki,  Hugeliinin sylissäpitoajankohta. Ne olemme täsmällisiä. Me huomauttamme uffff.... Pufffffff.... silloin kun meitä yritetään lempikolosesta kalastella eikä kello ole vielä 21.28.   Muttei sekään ole hyvä että meidän annetaan noin vain herätä omin päin nuuskuttamaan, kun me tahdomme ensin syliin ja vasta sen jälkeen aterian. Tyhmä matoihminen kun ei käsitä ja viikko jo eletty tätä elämää...  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #129 : 10.10.15 - klo:07:17 »
Olen pääsemässä perille tämän uuden läppärin monitahoisista käytänteistä. Tutkimalla ja kokeilemalla alkaa sujua. Ulkoaoppiminen ei enää riitä tämän kanssa.
Vanha koneeni oli yksivakainen kuin vanha ruuna. Tämä on orivarsa, pukittelee ja laukkaa.

 :041:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #130 : 12.10.15 - klo:07:11 »
Eilisiltainen puhelin-rupattelu tyttären kanssa. Ensin käsiteltiin vakavammat asiat. Sitten otimme puheeksi ns. naiskauneuden. Totesin todetun ( lehdissä) että kauniilla ihmisillä menee huonosti. Ovat kauneutensa vankeja ym.ym.  Päätelmä: Vaikka emme ole kaunottaria, olemme onnistuneet naimaan komeat miehet.   :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #131 : 12.10.15 - klo:07:34 »
"Kauneus katoaa, (rumuus sen kun lisääntyy), kauneuteen silmä niin äkisti tottuu". Ns turhuuden asioita. Tällä iällä, ainakin miehillä, huuhkain on hartioilla, että ei renkää kovin henkseleitä paukutella. TV mainostaa sellaista palstaa kuin eliittikumppanit.fi, olen oppositiossa ko yritystä vastaan. Idea ponnistaa kopeuden lähtökohdista käsin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #132 : 12.10.15 - klo:07:42 »
Aivan.   Kun kaunis nainen haluaa tulla yhä kauniimmaksi lisäämällä täytettä sinne tänne kehoonsa. Barbie-nukeilta alkavat näyttää hiuspidennyksineen, paljastavine vaatteineen, iltapäivälehtien kuvineen. Mikä saa nuoret naiset hakemaan näitä ? Rahanhimo, miesten miellyttäminen, makea elämä ?  Loppu on usein ikävä.
Onko elämän onni näissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #133 : 12.10.15 - klo:07:50 »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #134 : 12.10.15 - klo:08:41 »
Kärjistin puolestani liikaa. Muutama vuosi sitten oli tv:ssa jotkut naisten kilpailut, kauneudessa tai tangolauluissa, en muista. Niin osallistujilta kyseltiin, että mitä he eivät haluaisi tehdä, niin moni vastasi, että ei haluaisi olla roskakuski. He arvottivat tämän työn alimmaiseksi. Järkytyin. Jos roskiamme ei säännöllisesti siivota, niin seuraus näkyy muutamassa päivässä. Että tätä ajattelin vastatessani.