Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX  (Luettu 27863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #45 : 25.07.15 - klo:11:24 »
Olisin onnellinen jos saisin siivottua mutta tiedän on pakko, koska perhe suunnistaa katsomaan terassipuutarhaa oravia kiiliäisiäni.

On kaunis päivä. Tiedän jaksavani tällä valolla yhden pimeän kuin ei mitään. Pyykit on pesty. Myönyeistä palautetta ut:n aktiviteeteista mikä ilahduttaa kohtalaiseen laiskuuteeni nähden.

Oravatöminä terassiritilän toisella puolen.  :icon_biggrin:

Siilit aterioivat illalla tappelematta keskenään  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #46 : 26.07.15 - klo:22:39 »
Siilimaiskutus!  :109:

Ei mikään ole niin  :109: siis niin niin  :109:!

Minä kiitän Jumalaani niin että halkean siilimaiskutuksesta. Että ne ovatkin säännöllisiä ja säntillisiä. LED-lyhdyt saattoivat niitä alkuun arveluttaa, mutta kaikkeen tottuu siilikin. Tämä tosin osaltaan selittää että tarjoiluvadit tyhjenevät myöhään. Nythän useampi syttyy kun illat selkeästi pimenevät. Mutta varsin yämä toteutuu aamuyötä kohti. Silloin osasta lyhtyjä sammuu valokin. Kenties yövieraita on niinikään ollut vähemmän lyhtysyystä.

Joskin jätöskuuraus oli ei-niin-mukava jälkitoimi, tein senkin suurella ilolla lopulta.
« Viimeksi muokattu: 26.07.15 - klo:22:43 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #47 : 27.07.15 - klo:02:50 »
Kuului pienten kynsien rapinaa kuramatolla ja tassuntöminää ja ymmärsin viedä uuden reippaasti täytetyn vadin ja kuuntelin harrasta siilimaiskutusta.

Siinä on jotain ihan erilaista kuin pienten ihmispentujen hoivailussa. Ja se on näin arvelen erilaista kuin kissanhoito tai koiranhoito.

Jokin jota ei tavallisesti kohtaa tulee varovaisesti luo.
Se muistuttaa puutarhanhoitoa.
Jos piirrän kuvan, se ei yöllä muutu miksikään mutta puutarhassa tapahtuu jotakin omaperäistä ja villiä silloin kun nukun. Aamulla jokin nuppu on avautunut tai pudonnut tai muuta.

huomisaamu sitten siivoamisiin on huomisen aamun tai muutaman tunnin jälkeinen kysymys. Tähän terassipuutarhaan soveltuvat kaikki mahdolliset eläimet. Jos se jäniskin palaisi joka asui pihalla joskus se saisi poiketa mielellään ja järjestäisin soveliaat ateriat.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #48 : 29.07.15 - klo:12:33 »
Jälkikasvu kävi ilahduttamassa kolmen yön kyläreissulla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #49 : 29.07.15 - klo:14:06 »
Että asun Helsingissä jossa minulla poikkeaa villieläinvieraita ja käyn poimimassa niittykukkia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #50 : 31.07.15 - klo:23:54 »
Mustikoita näyttää löytyvän...
Tänään poimittiin yhteensä 10 litraa, minä poimurilla 5 litraa ja vaimo käsin saman määrän...
näin se vaan menee...ja pikkasen hävettää...mutta pääasia on olla mukana... :eusa_angel:

Iltasella jatkui lauluryhmämme harkat, ihan hyvin sujui nyt vaihteeksi... :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #51 : 02.08.15 - klo:22:06 »
Tunnen jotain harvoin koettua hyvin syvää rauhaa katsellessani pienen siilin kömpimistä kerman äärelle. En ollenkaan tiedä mitä tämä on, mutta päivässä on kaksi syvän onnen hetkeä, kello viisi jolloin hännätön orava uskaltautuu pähkinälle. Se on nälkäinen!

Siilirapina ja varovainen maiskutus nyt, kun paikalla on ilmeinen nuori ja arka yksilö ja ihan yksinään. Muistuttaa Samuelisiiliä, korvatupsut ja tumma kaunis kuono ja kermaa juo. Mutta että se saapui tänne tuntuu ihan --- siis ihan!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #52 : 04.08.15 - klo:11:57 »
Aurinko eläinmellastus ja että osasin vihdoin muotoilla tyhmän kysymykseni ehkä ymmärrettävästi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #53 : 04.08.15 - klo:21:36 »
Iltasella haeskelin uutta mahdollista mustikkapaikkaa, ja löytyihän se.
Huomenillalla sitten poimimaan toivoen että muut ei ole löytäneet samaa paikkaa... :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #54 : 04.08.15 - klo:22:33 »
Tassutus ja kynsien rapina ja harras maiskutus  :109: ja siiliopinnot  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #55 : 06.08.15 - klo:21:39 »
Vesijumpan jälkeen saunassa oli hauskoja naisia, joiden kanssa juttelimme säästä (mistäpä muustakaan) ja savusaunoista. Totesimme, että nyt varmaan on kaivoissa vettä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #56 : 06.08.15 - klo:22:25 »
Vietin sauna- ja nuotioiltaa kotimökillä, mukavaa vaihtelua ruohon leikkuuseen ja
marjojen poimimiseen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #57 : 07.08.15 - klo:10:15 »
Eilinen puhelu.  :icon_biggrin: Sainpa jaettua hieman asiaa jonka kanssa en jaksanut yksin ja se helpotti.  :kahvi: 
Harvoin näin enää käy, mutta niin vain kävi että kävi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #58 : 07.08.15 - klo:10:57 »
Päätin lähteä lomalle  :109:. Tänään ja maanantaina on siis vuosilomapäivät. Mukavaa, että työnantajan puolesta järjestyi joustavasti, kun muutama työhomma vähän  lykkääntyi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #59 : 07.08.15 - klo:19:26 »
Hemppoja poikkeilee tämän tästä. :109: Niillä lienee pesä hyvin lähellä ja saavat erikoistarjoilua pähkinärouhetta sekä hamppua.

Ne istahtavat ikkunalle ja katselevat sen näköisesti että nyt kuule nokkapala pöytään ja sitä tasokkaampaa kiitos. Ne siis todelka istahtavat ik-ku-nal-le ja katselevat toiselle puolen jolla yritän tuhertaa jotain ja kiiruhdan tietty täyttämään hemppounelmia.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.