Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX  (Luettu 27728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #30 : 18.07.15 - klo:05:52 »
on se vaan kiva kun huomena lähtee lento omaan kotiin. Oma koti kullan kallis. Maanataina oleme ssitten kotona koneen laskeutuessa heti kuuden jälkeen aaamulla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #31 : 18.07.15 - klo:09:47 »
Kaukanahan Te olette olleetkin  :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #32 : 18.07.15 - klo:11:19 »
Sen siitä saa kun sirottelee lapset ympäriinsä. Oli aika jolloin kolme niistä oli ulkomailla (silloin Kanada, USA ja Irlanti) ja yksi Suomessa ja sekin silloin Oulussa. Nyt on kolme kotimaassa (Helsinki, Espoo ja Jyväskylä) ja se vanhin Singaporessa. Hän onkin ollut ulkomailla jo toistakymmentä vuotta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #33 : 18.07.15 - klo:11:53 »
Tervetuloa, te edustatte suurta lohtua sisarelle jonka neljän Lapsen pesue niinikään lennähtelee ympäri maailmaa. Nyt menee jo tyyliin me muuten lähdetään huomenna Freiburgiin...  :icon_surprised:  Mä muuten poikkeen yhteen konserttiin Tukholmaan...  :icon_surprised:  Me lähdetään vävyehdokkaan kanssa käymään Roomassa...  :icon_surprised: 

Jotenkin sitä rahaa he saavat hankittua pääasiassa työssä mutta muutamilla on hyviä ystäviä jotka vievät kun eivät viitsi lähteä yksinään ostamaan huilun suukappaletta tai jotain.
« Viimeksi muokattu: 18.07.15 - klo:11:58 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #34 : 18.07.15 - klo:12:00 »
Mutta juuri tänään olen huippuonnellinen kauniista ilmasta ja lämpimästä kasvien kukoistuksesta ja mahdollisuudesta että koko perhe myös wanhukset poikkeavat kohtaamaan Elämäni Siilit.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #35 : 22.07.15 - klo:08:48 »
Ensi viikonvaihteessa on taas häät. Tänä vuonna on neljät häät. Anoipilla oli 26 lastenlasta, joten niitä riittää. Yhdet jäi Herättäjäjuhlien alle, joten ne jäi väliin. Näiden jälkeen seuraavat ovat oman pojan häät ja viimeiset ovat Melbournessa. Nuorempi polvi pitää yhtä Facebookissa suljetussa ryhmässä. Näin yhteys heidän kesken säilyy hyvin ja helposti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #36 : 22.07.15 - klo:09:53 »
Eilen kaivoin viulun kotelon uumenista ja vetäisin jousella ja ajattelin eeeeei, tämä ei ole minun. Tällä tavalla soi se viulu joka oli alkuaan minun mutta vaihdoimme sisaren kanssa koska siinä on parempi ääni helpommin soitettava ja ääni lähtee. Minä soitan harvemmin ja huonommin että siinä oli järkeä.

Soitin sisarelle ja ihmettelin kyllä,  kuin hän ei ole soittanut, viulut vaihtui juhannuksena.

Se on se alkuaan minun joka on siis sinun  hän sanoi
Eikä ole sanoin minä tämähän aivan jyrisee
Onpahan
Eipähän

On se hän muistutti että Lapsi num. Neljä joka hehkuu altista intoa siirsi tallaa. No sen muistan mutten huomannut siinä että ääni muuttui kun sitä meteliä oli ja itse tyydyin rämpyttämään pizzicatolla perussäveltä usein tai pomputtamaan siis vain jousta.

Hyvä tavaton, tämä on kuin uusi soitin, ei ole nimittäin ikinä soinut tämä.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #37 : 22.07.15 - klo:10:24 »
Molemmat serkkuni jotka on myös molemmat sydänleikattu kolmeen kertaan voivat äskeisen tiedon mukaan kohtalaisesti.

Kuopiossa tehtiin kolme leikkausta viikon sisällä. Tampereella leikattu vanhempi serkkuni operoitiin hiukan pidemmin väliajoin.

Äsken sain puhelun Mänttä-Vilppulasta.  :eusa_angel:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #38 : 22.07.15 - klo:19:44 »
Huoneeni siivous edistyi harppauksen.
Hyvät keskustelut ystävän kanssa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #39 : 23.07.15 - klo:02:43 »
Aurinkoinen ilta. Keräsin niityltä kukkakimpun ja koetin katsoa tiiviisti jokaiseen siniseen rakoseen taivaalla.

Uusi siili kiiliäinen saapui portilleni, vielä kermaiässä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #40 : 23.07.15 - klo:16:56 »
Pääsin pitkästä aikaa kamalankeltainen paita päällä ja kypärä päässä pyöräni satulaan ja liikenteeseen. Moottoritien liittymätyöt ovat näköjään Kyminlinnassa vielä kesken.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #41 : 23.07.15 - klo:21:49 »
Epäröin voiko rukoilla jotakin niin mitääntekemätöntä kuin kirkasvalolamppua tuonne taivaan avaruuksiin. Vai onko tämä jotakin joka menee semmoisen puolelle jota ei pyydetä vaan sopeuduraan ja pyydetään ei mitään tai kestokykyä. Sanovathan että kaikessa saattakaa pyyntönne jne.

Jos joku voi valaista niin kaikenlainen valo onnellistuttaa nyt.
Kun hetkeksi ohenee paksu pilvi tuijotan kiinteästi sitä kohtaa ja kerään valoa. Sitä on taivaan sinisyydessä suunnattomasti.

Taidan kohta harpata kulkuneuvoon ja lähteä edes vähäksi aikaa pilven alta, mutta läheskään jokainen ei pääse. Mietin kurahousukansalaisia joilla ei ole mitään tekemistä ja sellaista.
Ei voi hiihtää luistella uida.
Kysykää sitten miksi lapset lihovat.

 Jotenkin on mielessäni että tämä on aika pysyvää nyt. Ensi talvenakin on plus kymmenen navakkaa tai kohtalaista luoteistuulta ja vesisadetta ja kovan tuulen varoitus. 

Noh, Norjassa sortuvat sillat. Siellä muuten vasta sataakin!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #42 : 24.07.15 - klo:15:25 »
Kun nyt on kesä ja saralla kauppaa tehdään hiljaisesti myivät halvasta hinnasta kirkasvalolampun joka tuossa nyt jo on ennättänyt mieltäni virkistää.

Mummo paheksui ajatusta sisaren raahaamisesta aurinkoon syytä en tiedä. Arveluni mukaan hän ei ole aivan tontilla siitä että eläessäni suhteellisen säästeliästä elämää voisin sen kustantaa. Nyt ikääntyessä hän sekoittaa lapset;  olin aina se pihi joka alkoi kerätä joululahjarahoja kesällä kasvimaan perkuusta kaksikymmentä penniä sarka tai jotain ja sisar hahmotti huonosti mitä maitolitra maksaa. Hän meistä kahdesta oli se täysijärkinen  :003: lapsi.

Täytyy sitten lainata tämä kun alkavat hänellä työtkin nyt. Oikeastaan voisi ostaa toisen, tämä saa mieleni virkeäksi. Melkein siinä kuon sininen taivas, se vasta onkin valoa täynmätäynnätäynnä!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #43 : 24.07.15 - klo:21:26 »
1.päivä illassa ja sopua on riittänyt. Keskustellutkin olen lasten kanssa. Arvostamme koiria, siitä olemme varmat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #44 : 25.07.15 - klo:10:55 »
Sauna, pesuhuone ja takkahuone on siivottu.  Ensi viikolla tulee ranskalainen saunavieras.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)