Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX  (Luettu 27727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #135 : 12.10.15 - klo:09:22 »
"Kauneus katoaa, (rumuus sen kun lisääntyy), kauneuteen silmä niin äkisti tottuu". Ns turhuuden asioita. Tällä iällä, ainakin miehillä, huuhkain on hartioilla, että ei renkää kovin henkseleitä paukutella. TV mainostaa sellaista palstaa kuin eliittikumppanit.fi, olen oppositiossa ko yritystä vastaan. Idea ponnistaa kopeuden lähtökohdista käsin.

Voi onko se joka paikassa. Se lähettää viikottain mailinkin. On valitettu kyllä ettei Fimnetin mitkään muurit pidä. Mutta tuo on älyvapain.  Olen unsubscribennyt itseni vaikka kuinka monesti, niitä tulee vain.

Eilinen Hugopalacen tuunaustalkoo johon viime vaiheessa tosin minä osallistuin pitelemällä isäntää ja laulamalla siililaulua. Ja alkuvaiheenkin suorittivat Marja ja Petri jotka osaavat kaikkea minä huomasin.  Nyt on Hugolla runsaasti juoksentelutilaa mutta se valitsi unipaikakseen sen saman rengaspussukan joka sille viisaasti hankittiin heti. Kyllä pussi on siilille aina parasta. Nyt on pesty rakkain huopa. Vieläköhän se on hyvä kun siitä katosivat siiliaromit.  :icon_eek:

Hugo saa joka illaksi uuden siililaulun.  Sanat ovat aina hyvin puhuttelevia. Siiili pieni...olet ihan suloinen siilukkainen...  Ääää hmmmmmmmm Hugeliinikugeliini... Äläpäs kiipeä niskaan, trallallaa sinä puu-to - at siinä pieni siilikiili leenalaulaa siilille...
« Viimeksi muokattu: 12.10.15 - klo:09:28 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #136 : 12.10.15 - klo:11:28 »
Kärjistämisestä puheenollen. Miten käristetyn ja hyvinriiputetun lihan näköisiä ovat
naisfitnesskisaajat. Onko se muka urheilua ?
Lähes samaa kastia ovat bodyään paljastelevat ja lihaksiaan pullistelevat miehet.
Voimasta ei kai ole kysymys, vaan siitä että bodattuna, ruskistettuna ja öljyttynä on niin  ihanaa  olla esillä.
Kun pilkaten sanotaan jostakusta, että '  toi on vähän onnellinen', ehkä tarkoitetaan tämän lajin harrastajia.

liite;  http://files.fitfashion.fi/wp-content/uploads/sites/81/2014/04/Fitness-Classic-2014-090.jpg
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #137 : 12.10.15 - klo:14:21 »
Olemme Kankaalassa. Lämmitykset ovat jo tehdyt. Kokosin Högforssini ja panin sinne palavan kynttilän kuivattamaan valujani. Huomenna klo 12 jpp poltan ensimmäisen pesällisen. Hymerille on huoltoaika Muhoksella ensi perjantaina klo 1400, viimeinen aika tälle viikolle. Nuori mies piti minun puoliani, joten sain kiittää hyvästä kohtelusta pois lähtiessäni.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #138 : 13.10.15 - klo:02:32 »
Onnellinen, riemukkaasti runsaassa uudessa tilassa juoksenteleva siilukkainen joka kalustaa uusittua kaappiaan kovalla töminällä. Sen aktiviteetit hämmästyttävät:  kahinalaatikkoon oli siististi pinottu fleecenkappaleita. Mutta ainoastaan sinisiä.   :icon_eek: 

Tiedänpä huomenna tarvittavan runsaasti puhdasta vettä sientä kuivaa Hugo-liinaa sillä nyt ei riitäkään että pesaistaan juoksupyörä.  :icon_eek: 

Mutta mikään ei ole liian hyvää Hugelikugeliinille.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #139 : 14.10.15 - klo:06:18 »
Monikin asia, mutta myös mietteliääksi. Tietenkin täällä tunnelmat vaihtelevat, ja saatan luulotella omiani. Lisäksi tässä on mahdotonta ryhtyä ensimmäistä kiveä paiskomaan kun yhdessä tätä kirjoitellaan.

miten vain on? Liian usein sulkee tämän pahoilla mielin. No niin, niinpä niin, tietysti taas loistan  inhottavuudellani, opiskelu on liki syntiä tai ainakin kerskailee kertoessaan semmoista harrastavansa, ei suinkaan nyt körttisivustolla kukaan edes pidä soveliaana mainita, onneksi olkoon, tai  toivottavasti kaikki järjestyy. Kiitos sinulle joka onnittelit suoritetusta tentistä! Minun tuli mieleni sanomattoman hyväksi.

Täältä on kadonnut vallan muutama valoisa ihminen, heitä kaipaan: Sadetta,  Pyryharakka ja Tiitiäinen, Salis, Pirska väliin pirskahteli mutta jaksoi ilahduttaa meitä päivän raamatunlauseilla, ei hän ihan koko Pyhää Kirjaa tänne tuonut mutta sen, minkä päivän kalenterista löysi. Mallaa ei juuri näy, vn sentään sinnittelee, ja iloitsen Penan ja mt:n jutuista aina.

Enkä taida osata itse paremmin. Jos tulee kiistaa, lähetän yv:n, toivon itse voivani olla iloksi ja avuksi, teemat ovat kovin hienoja, ja sehän on vain hyvä.

Sekin pitää paikkaansa etten tuosta körttiydestä siihen mittaan edelleenkään ole varma, että se suorastaan ohittaisi kristinuskon. Kastepuku on körttipukua pyhempi.

Ja hänelle joka päivitteli sitä ryhmän tarpeellisuutta:  kyllä se itselleni on tarpeen, ja se mitä Pena siitä kirjoitti oli totta. On hyvä voida avata vaikka varovainen keskustelu uskosta tietäen, etteivät nämä ympärillä vaivautuneena ala pälyilyä kelloaan ja miettiä muita puheenaiheita.  Toinen asia oli kokonaan, että ryhmän lisäksi minulla saa olla puhevälit Jumalaan, että näin pieni tiplu on merkityksellinen vaikkei ikinä uskoisi. Siitä iloitsin ja iloitsen yhä. Ja loppujen lopuksi:  Onhan minua rakastettu juupelisti kotona, kotipihassa, viihdyin koulussa vaikken ikinä kuvitellut että sieltä kaiken oppisi.  Oppi lukutaidon, se minulle maailman avasi, samaa toivon toisille. Mikäs ihmeen älynittari se on? Ei  minulle.   Elämä on  todella lyhyt, eikä täällä olla olemassa älykkäitä ja kultivoituja, vaan etsimässä tietä kotiin Jumalan ja toisen ihmisen luo.

Eikä tietty ole pahasta siirtyä välillä lukijapuolelle, liikkua välillä muillakin sivustoilla ja lopulta, onko minulla tähän niin suuresti aikaakaan? 
« Viimeksi muokattu: 14.10.15 - klo:06:22 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #140 : 14.10.15 - klo:21:26 »
Kiitos, koin Leena sanasi rohkaisuna.
Luultavasti täällä on lupa kirjoittaa ihan omana itsenään, kun muistaa ettei nyt
toisia vallan lyttää, kehua ja nostaa saa, kun siltä tuntuu.
Tuomiovalta on yksin Jumalalla.
Kehoituksen ja rohkaisun, onnittelun ja kiitoksen sanaa saamme viljellä.
Esirukouskin on meille annettu käytettäväksi.
Oikeinpa olet huomannut...sinnittelyä kirjoittamiseni on ollut...
niin kuin moni muukin asia kohdallani.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #141 : 15.10.15 - klo:18:19 »
Nuorempi lähietäisyydellä asuva poika poikkesi pitkästä aikaa luonamme.
Ovat asuneet reilun kuukauden uudessa talossaan ja tyytyväisiä ovat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #142 : 15.10.15 - klo:18:31 »
Meilä perheellisillä on etuoikeus olla välillä onnellisia lapsistamme. Onhan heistä huoltakin.

Onnea uudelle kodille ja sen rakentajille. Etkös ollut siellä sinäkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #143 : 15.10.15 - klo:19:00 »
Kiitos!
Juu, sain olla mukana pahimmissa paikoissa avuksi kannattelemassa.
Olisin halunnut olla enemmänkin, mutta toppuuteltiin...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #144 : 19.10.15 - klo:07:44 »
Tämä juttu IS:ssa. Kuvakin on upea, toisin kuin Vuoden luontokuva, joka ei ole valokuva eikä luontoa ole.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1445138093957.html





Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #145 : 23.10.15 - klo:21:16 »
Rakkaita vieraita kyläläisinä kun kävi siskon perhekuntaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #146 : 24.10.15 - klo:00:17 »
Sainpahan aamutuimaan edes vilkaistua tänne. Kirjoittaminen ei ole sujunut,
ehkä taas joskus...kunhan jahka...
Hyvää yötä, levollisia unia!
 :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIX
« Vastaus #147 : 24.10.15 - klo:05:06 »
Onnelliset jutut jatkuvat osassa XX
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi