Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII  (Luettu 28384 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #30 : 19.04.15 - klo:15:01 »
Onnittelemme syntymäpäivän johdosta. Eläkkeellepääsy on uusi elämä !
Oli suloista tavata ja halata  Lapualla, me eläkemummot. Kiitos iäisesti homperskareseptistä!

 :049: :061: :061:

Riitta-isomummilta ja Matilta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #31 : 19.04.15 - klo:15:10 »
Onnitellaan täälläkin vaikka ehdin sen jo kertaalleen tehdä FB:ssä. Mikään ei ole liikaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #32 : 25.04.15 - klo:23:00 »
Ei mikään. Olen roikkunut täällä vähän yli sen mitä jaksan roikkua missään ryhmässä. Jotenkin hienokseltaan epäilyttää, tahtooko Jumala todella meidän konttivan pöydän alla odottamassa josko lasten, niiden oikeiden, suusta putoaisi palasia.

Toisinaan herää inhottava epäilys. Kun kerran itsensä alentajat korotetaan, niin olisiko tuossa jo vähän tiedostamatonta taktikointiakin. Näin sitä päästään tosi korkealle sitten kerran.

Mikä on kenellekin kristinuskoa, jokin omaperäinen se on  joka sakille.
Väsyttää välillä sekin uskoontulokyselijoitten arviointi.
Mitenkä tämä sakki sitten on niitä kummosempaa. Joka ryhmällä on omat juttunsa, mutta kuinka Jumalan tahdon mukaisia, minä en enää tiedä enkä jaksa edes ihmetellä.

Tällaisesta tulee äkkiä kenkää tältä foorumilta, mutten välitä surra sitäkään. Jäihän muistoja klähmivästä käpälöijästä joka ei muuta kuin ylpeilee jopa rumalla murteellaan. Toivottavasti en tällä kerralla aiheuttanut itse niin inhottavaa oloa kuin on itselläni.

Ei oikein mikään ilahduta, mutta semmosta se välillä vain on. Nämä tahtoo vähän kuin värittää kaikkea, tapahtui mukavaa tai ikävää. Kai jokin sellainen että näin nämä minut näkivät. Siinähän sitä oli, mitä tiedän monen yrittävän tehdä auttaakseen toisia. Ei jokainen osaa, muttei ole niin pahakaan kuin oletetaan. Ja kirjoittelee juttuja jotka nyt kerrassaan... Äääh ja no niin.




« Viimeksi muokattu: 25.04.15 - klo:23:05 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #33 : 26.04.15 - klo:05:28 »

   Do dii, Leena. Rauhotutaanpas nyt taas. Jatketaan tutkimista ja ihmettelemistä. SAVON MURRE EI OLE RUMAA. SE ON MINUN VANHEMPIENI MURRE JA TÄLLÄ SIVUSTOLLA... TÄLLÄ SIVUSTOLLA SAA JA ON SAANUT OLLA REHELLINEN. KIITÄ SINÄKIN SIITÄ, ÄLÄKÄ MESTAROI !

jA SITÄPAITSI, KERRAN OLEN SINUA HALANNUT. ANTEEKSI ANTEEKSI. MEA CULPA, MEA CULPA, JOS PAREMMIN YMMÄRRÄT.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #34 : 26.04.15 - klo:07:07 »
Leena !     Onnellisuus on epävarmaa. Joskus sitä on, usein ei. Tyytymättömyys olotilaan pahentaa sitä. Minulla ovat nuo samat tunteet velloneen  ' uskossakin ollen'  yli kolmekymmentä vuotta. Kunnes havahduin vaatimisen mahdottomuuteen ja pitäydyin tyytymiseen.
Kaikki on tarpeellista jotka kulkevat  ' tätä  tietä'  Kristusta palvellen.

Toinen juttu jonka oletan sinun vaivaksesi nyt, on työelämän puuttuminen arjestasi. Sitä sanotaan kuoleman ja avioeron jälkeen seuraavaksi suurimmaksi stressaajaksi.

Tulet siitä ajallaan toipumaan. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #35 : 26.04.15 - klo:09:34 »
Leena !     Onnellisuus on epävarmaa. Joskus sitä on, usein ei. Tyytymättömyys olotilaan pahentaa sitä. Minulla ovat nuo samat tunteet velloneen  ' uskossakin ollen'  yli kolmekymmentä vuotta. Kunnes havahduin vaatimisen mahdottomuuteen ja pitäydyin tyytymiseen.
Kaikki on tarpeellista jotka kulkevat  ' tätä  tietä'  Kristusta palvellen.

Toinen juttu jonka oletan sinun vaivaksesi nyt, on työelämän puuttuminen arjestasi. Sitä sanotaan kuoleman ja avioeron jälkeen seuraavaksi suurimmaksi stressaajaksi.

Tulet siitä ajallaan toipumaan. :eusa_pray:

Arki on taivaallista ja pyhät ovat...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #36 : 29.04.15 - klo:20:27 »
Itse asiassa alan toipua, kiitos! Pidän teistä eli en tarkoittanut sitä. No ja yksi lysti mitä ajattelin, enemmän se koski ryhmiä kuin ihmisiä joka tapauksessa.   Ajattelin lisää ja enemmän ja toivon koko syrämmestäni etten pahouttanut kenenkään mieltä siinä. Joskus voisi ajatella ääneti.

No, ajattelin siis lisää ja totesin että tämän ryhmän sisällä asiat ovat toisin, eli kukaan ei tule vaatimaan minulta mitään vastoin minun omatuntoani, ja kun nyt osasin selittääkin sen niin tulin kirjoittamaan.

Anteeksi! Olin itse hoksaamaton ja ymmärtämätön. Ryhmät yleensä sitovat jäsenensä kaikenlaiseen mutta täällä saa olla rauhassa ryhmässä yksin... No nyt menee taas vaikeaselkoiseksi. Selitän kun osaan, jos nyt tarvitsee.  :kahvi:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #37 : 29.04.15 - klo:20:32 »
Voi että...olin äsken kuoroharkoissa pitkästä aikaa...innostuin uudelleen....
Laulaminen yksin kotimökin hiljaisuudessa...tai tuossa kuorossa missä saan olla mukana...
onpahan jonkinlainen innostuksen ja virkistyksen lähde... 

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #38 : 30.04.15 - klo:07:13 »
Leena, Leenuliini !   Ihanat sanat sait sanotuksi.   Herra antakoon  !

Pahojen sanojen (  itselläni niitä riittää )  varalle ja  heti ajatustenkin yrittäessä ottaa pahan valla: Kome kertaa Jeesuksen rukous.  Minulle se on avannut aivan uutta.

Mutta kaikki vie aikansa. :057:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #39 : 30.04.15 - klo:10:02 »
Olla ryhmässä yksin, ei merkinne yksinäisyyttä. Minulle se on vapautta, yksilönvapautta.
Tiedän sinun olevan hyvä yksilö.    :109:   Valuvikaa on meissä kaikissa. Se korjataan aikanaan.

Minulle Leena ei ole enää vaikeaselkoinen. Hän kirjoittaa eri tavoin kuin puhuu. Hänellä on  onhyvin kaunis ja lempeä ääni. Hän tarjoaa apua heti jos sinne päin inahtaa vaivoistaan. Kantaa huolta , ehkä turhankin paljon. :017:

Kun kannamme rukoillen toistemme taakkoja, ei kenellekään tule liian raskasta taakkaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #40 : 30.04.15 - klo:15:29 »
Leena !     Onnellisuus on epävarmaa. Joskus sitä on, usein ei. Tyytymättömyys olotilaan pahentaa sitä. Minulla ovat nuo samat tunteet velloneen  ' uskossakin ollen'  yli kolmekymmentä vuotta. Kunnes havahduin vaatimisen mahdottomuuteen ja pitäydyin tyytymiseen.
Kaikki on tarpeellista jotka kulkevat  ' tätä  tietä'  Kristusta palvellen.

Toinen juttu jonka oletan sinun vaivaksesi nyt, on työelämän puuttuminen arjestasi. Sitä sanotaan kuoleman ja avioeron jälkeen seuraavaksi suurimmaksi stressaajaksi.

Tulet siitä ajallaan toipumaan. :eusa_pray:

Taisin jälleen kerran ilmaista itseäni ainakin kelvottoman huonosti tai sitten väärässä ketjussa. Eihän ihmisen tarvitse olla onnellinen, Riitta-mummi. Sitä yritin kai joskus tässä ketjussakin selittää.
Se mikä olisi tarpeen olisi, jankutan nyt yhä, saada tieto siitä että kaikki tulee Jumalalta ja on siten ja siutä syystä merkityksellistä ja tärkeää, ymmärsi sen itse tai ei.

Sitä tietoa kysellessäni väki vaivautuu, kiusaantuu "niin,.. Kaikkea tietysti sattuu..."  ja niin edelleen.

Tuo tieto tekisi minusta kesto-onnellisen, olinpa sitten onnellinen tai onneton, tyytyväinen tai tyytymätön, sairas tai terve.

On lisäksi vaarallista verrata omaa elämäänsä toisen elämään.

Tuo "niin minullakin... Olen kokenut ihan samoin...tiedän mitä tarkoitat" on hyvin tavallista.
Mutta se on eräänlaista rajojen häviämistä itsen ja tuon toisen väliltä. Kannattaa pitää rajoistansa kiinni ja muistuttaa toisille samasta. useimmiten ihminen joka on kovin altis tietämään tuosta toisesta että nyt siitä tuntuu tältä tai tuolta ja se kyllä vielä kuten minäkin ja sehän on ihan kuin minä, erehtyy sekoittamaan oman elämänsä ja toisen ihmisen elämän.

Ja se tekee lopulta kaikki onnettomiksi.  :kahvi: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #41 : 30.04.15 - klo:15:46 »
Empatian osoittaminen ei ole imartelua. Ei myöskään uteliaisuutta. Se on joukkoonrakastamista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #42 : 30.04.15 - klo:19:14 »
On varmasti ja kiitos empaattisuudesta.
Mutta en toivo että kukaan kertoo minun kokemuksiani tai arpoo elämänvaiheitanikaan  täällä, kukaan ei nimittäin tiedä ellen itse kerro. Tai oikeammin olen kertonut niin paljon että se saattaa jo olla haitaksi. Mitään kovin mystillistä kätkettyä maailmaa ei ole, ja jos työelämä olisi onnettomuuden syy, olisin oletettavasti kertonut senkin jo...  :icon_eek:


Kyllä ajattelen kuitenkin näin, on vaarallista  päästää irti rajoistaan niin että olettaa tietävänsä toisen ihmisen elämästä, mielen maailmasta, elämän tapahtumista tai uskonelämän vaiheesta sen pohjalta että "on itsekin kokenut".
 :kahvi:  Kun ei sittenkään ihan varmasti tiedä onko tai jos tuon toisen kohdalla onkin ihan muusta kysymys   :kahvi:  jos sille tapahtuikin jotain ihan muuta kuin minulle  :kahvi: :kahvi:
« Viimeksi muokattu: 30.04.15 - klo:19:18 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #43 : 30.04.15 - klo:19:23 »
Tänään teki onnelliseksi yhden ystävän kanssa tungokseen ahtautuminen, näimme Mantan, mutta päätimme kuitenkin katsella vielä uutisista itse tapahtuman eli Manta sai lakkinsa.

Samaten teki onnelliseksi etten ihan suotta itseäni näännyttänyt sillä sen kreikan sain suoritetuksi, jos heillä on jatkokurssi pitäisi päästä sille nyt että oppii oikeasti. Kesäyliopistopaikan voi luovuttaa tarvitsevalle, jonot on aina ankarat. Hataralta tuntuu yhä osaamisen puolesta tosin
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #44 : 30.04.15 - klo:19:31 »
se että löysin tänne salasanani. Olin unohtanut kokonaan.
Kas vanhoja kalentereita selatessa se olikin tallessa! :043: