Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII  (Luettu 28379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #135 : 18.06.15 - klo:20:39 »
Kylmäkalustus tuotiin ovesta! Täällä on ensinnäkin äänetöntä! Olin niin tottunut siihen että ne metelöivät että en oikein tajuu ettei käy korina, se ei enää ollut hurinaa.

Kun olisi päässyt kaatosateelta ja kylmältä vielä kauppaan niin mitä olisinkaan ostellut! On siellä voipaketti.

Terassin jatkotyöstösuunnitelmat tekevät aina onnelliseksi. Ritilät yhtä korkeiksi eli uutta tuohon oikealle. Sitten minä rakennan niihin portin tai yläkaaren ja kun säleikkövilliviini kehkeytyy siitä tulee kauniimpi. Ehkä ne saattaisi siirtää edemmäs, toisaalta nyt ne edustavat tuulensuojaa. Unelmiini kuuluu se sälekatto josta riippuvat lyhdyt ja valaistukset ja noin. Se toteentuu.

Nyt ei onnaa kun on nuo hempot. Syksyllä sitten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #136 : 22.06.15 - klo:04:58 »
Minulla on hyvin hyvä Perhe.  :109:  Vävykand. on huolella valittu ja vietti nyt ensijuhannuksen kanssamme. Soittivat yhdessä Lapsi num. Neljän kanssa kun Kolme lepuuttaa kättään, muusikko ei tervettä päivää näe. Ehdotin että alkaisi valmistella kotoväkeään siihen että on joulun poissa täällä kanssamme kun on tuo Lasten joulukonsertti. Hän soittaa hyvin hyvin kauniisti, pyysin pikkupalasen Ravelia.

Oli muutenkin hauska havaita, on kuin viides sarjassa, ei koirankarvan eroa. No, onhan hän seurustellut jo kuinkako monta vuotta emme osaa laskea.

En nyt aivan menehdy tosin ilman heitä,  kotona on hiljaista. Nyt kun  jammaa koko ajan joku jollain soittokoneella. Soitettiin Sisaren ja Lapsi num. Neljän kanssa Elgarin  Liebesgruss mutta me vain harrastelemme. Eli soitan aina juhannuksena  :003:
« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo:05:04 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #137 : 22.06.15 - klo:05:09 »
Aurinko herätti kun paistaa silmiin  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #138 : 22.06.15 - klo:20:16 »
Selvisin oman talon (siis missä asun) yhtiökokouksesta.
Tämä on ongelmataloni jälkeen heti toiseksi ongelmallisin  :003:
Siis kaikki on "liian lähellä", joka päivä silmien ja korvien aistittavissa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #139 : 23.06.15 - klo:18:06 »
Kaiken kasvavan kanssa puuhailu.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #140 : 25.06.15 - klo:20:55 »
Sukulaistytön vierailu, ikäeromme ja välimatkan vuoksi emme ole olleet tekemisissä oikeastaan ollenkaan, mutta oli oikein mukava tutustua ihan toisiimme ilman äitejämme. Jos äidit olisivat olleet paikalla, niin olisivat puhuneet keskenään ja me tytöt olisimme istuneet ja hymyilleet ja jutelleet äideille, mutta emme ehkä kovin paljoa keskustelleet keskenämme.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #141 : 25.06.15 - klo:21:01 »
Huimaus helpotti.

Tuulaeliisan ymmärtävä ystävyys.

Paavo Nurmen kisat, etenkin keihäänheitto.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #142 : 25.06.15 - klo:21:01 »
Kaikki mikä kasvaa ja kukkii sekä linnunääni.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #143 : 25.06.15 - klo:21:22 »
Olin kaupungilla muilla asioilla, optikkoliikkeen ohi kulkiessani näin peräseinällä hyllyssä juuri ne kehykset, joita olen etsinyt (suorastaan hyppäsivät silmille sieltä). Poikkesin sisään ja sovitin, kokokin oli hyvä. Huomenna on näöntarkastus. Pokat otettiin minulle jo talteen odottamaan.

En pidä shoppailusta, joten olen onnellinen, kun se sujuu noin tuskattomasti. Uudet silmälasit ovat olleet hankintalistalla jo jonkin aikaa, mutta olen jahkannut ja jahkannut. Olen todennut, että jos näen jotakin mikä heti herättää halun ostaa, parasta on ostaa se kanssa. Monelle varmaan sopisi päinvastainen neuvo.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10395
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #144 : 26.06.15 - klo:04:57 »
   Eilisen teatterin muisto: Järvenpään teatteri esitti kesäteatterinaan Niskavuoren Hetan. Heta nai renkinsä ja renki Hetan. Tai oikeastaan renki nai Hetan ja Heta rengin. Tai oikeastaan ne pärskähti yhteen.
Teksti on Hella Vuolijoen. Hän oli suomenvirolainen kirjailija ja Yleisradion pääjohtaja. Wikipedian mukaan hän oli äärivasemmistolainen, että se siitä sitten. Olen minäkin äänestänyt Mirjam Vire-Tuomista, että helvetissä tavataan. Eihän meitä siellä monta ole nyt oikeistohallituksen ansiosta.

Noo, vakavasti kirjoittaen komeaa oli katsella ja eläytyä Hella-emännän ja Augusti-rengin maailmaan, aikaan ennen ja jälkeen kansalaissodan ja siihen aikaan. Näyttämöllä liehui punaisia ja valkoisia vai pitäisi ehkä kuitenkin varmuuden välttämiseksi kirjoittaa valkoisia ja punaisia lippuja yhtä monta, viisi. No ei revitä haavoja. Ei niitä voikaan repiä, koska ovat jo arpeutuneet kiinteäksi kudokseksi. Taputellaan, sivellään hellästi ja veisataan kuten näytelmässä Augustin kuoltua on isät täällä taistelleet ja uskoneet ja toivoneet / Me saimme saman asunnon ja samat vaiheet meidän on.

Onnellinen olen kuitenkin elämän sateenkaaresta, vaikken homo olekaan. Vai lienenkö niitä körttejä, jotka eivät tiedä olevansa. Toivottavasti en. Homoilta voi paljon oppia. Marginaalista tulee viisaus. Vastuunkantajan - ja tässä ajattelen pääministeri Sipilää[, vaikka hänkin on ihminen] - selkä on suojaton; marginaalissa hyvä jos pinnalla pysyy.

Onnellinen olen inspiraatiosta Jumalan armosta.

Nyt onneni on täydellinen, kiitos, Jeesus. Aamen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #145 : 26.06.15 - klo:07:22 »
Kovaa ja pehmeää oli Hetan ja Augustin elämä. Sitä samaa meillä kaikilla. Hetassa
on asiaa enempäänkin. Nöyryyteen ja nöyrtymiseen. Monet elämä kovettaa liian vahvaksi.

Kiva että koit valaistumisen. Olen aina ymmärtänyt tätä Hella Wuolijoen näytelmää parhaiten.


Itselleni annettiin kolme perättäistä onnenpäivää. Aivan ihmeellisiä. Sain jopa taas kyvyn veisata ja laulaa.

Jumala on suuri. Suurempi kuin sydämemme, suurempi kuin  ' oma  viisaus'.

Olen onnellinen PekkaV;n puolesta. 
 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #146 : 26.06.15 - klo:12:05 »
Uudesta lapsenlapsesta kannattaa olla aina onnellinen

Jatkuu osassa XIX
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi