Kirjoittaja Aihe: Tänään 25  (Luettu 27943 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 25
« Vastaus #30 : 03.09.14 - klo:19:27 »
Minä puolestani en ollut uskoa verenpainemittarin lukemia. Paine on ollut niin hyvä jo muutaman vuoden ajan, mutta nyt olen touhunnut metsässä ja mökillä ja täällä kotonakin. Paine olikin  hiukan koholla, nimittäin 145 / 90. Normaalilukemani ovat n. 110 / 75.
Mittasin tosin jännittävän lentopallo-ottelun aikana, enkä ole ehtinyt pitkäkseni lainkaan. Olen aika väsynyt. Päätäkin särkee. :021:

Kun minulla viimeeksi oli kuumetta, lukema oli 37,6, ja se tuntui kovana paleluna. Tavallisesti lämpöni on n. 35,8, digitaalimittarilla mitattuna.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 25
« Vastaus #31 : 03.09.14 - klo:19:50 »
Minä puolestani en ollut uskoa verenpainemittarin lukemia. Paine on ollut niin hyvä jo muutaman vuoden ajan, mutta nyt olen touhunnut metsässä ja mökillä ja täällä kotonakin. Paine olikin  hiukan koholla, nimittäin 145 / 90. Normaalilukemani ovat n. 110 / 75.
Mittasin tosin jännittävän lentopallo-ottelun aikana, enkä ole ehtinyt pitkäkseni lainkaan. Olen aika väsynyt. Päätäkin särkee. :021:

Kun minulla viimeeksi oli kuumetta, lukema oli 37,6, ja se tuntui kovana paleluna. Tavallisesti lämpöni on n. 35,8, digitaalimittarilla mitattuna.

Kysyin siskolta ja veljeltä näistä omista lukemistani ja he pitivät niitä mahdollisina. Kuumeen tuntu ei ole jatkuvaa vaan ajoittaista ja veli sanoi, että hänellä on ollut juuri eturauhastulehduksessa sellaista. Tauti uusii hyvin herkästi. Normaalilämpöni on jotain 36,5.

Verenpaineesi on todellakin ollut hieman koholla, alapaineen optimi on alle 80 ja yläpaineen alle 120. Minullahan se syke olisi korkea ilman beetasalpaajaa, helposti jopa 100. Paineisiin salpaaja ei niinkään vaikuta.

Toisaalta eräs proffa oli sanonut siskolle, että ei ole syytä pyrkiä liian alhaisiin verenpaineisiin eikä sokeriarvoihin. Aivot tarvitsevat sekä sokeria että verta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 25
« Vastaus #32 : 04.09.14 - klo:07:18 »
Hyvin nukutun yön jälkeen ovat särytkin kaikonneet. Eilinen ja toissapäiväinen rehkiminen yks-kaks oli säästöliekillä palavalle kropalleni shokki. Uskoisin paineidenkin asettuvan taas normaaleihin lukemiin. Kohta mittaan.
Normaalisti mittaan niin paineen, pulssin ja sokerin kerran viikossa. PEH-mittarilla en tahdo muistaa mitata läheskään näin usein, mutta se onkin turhaa, sillä puhallukseni on ollut yli 30 vuotta sama.Noin 300, 350 ( mitä ne nyt ovatkaan, arvot ).  :039:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 25
« Vastaus #33 : 04.09.14 - klo:08:17 »
Juuri äsken verenpainemittari antoi oikein kivat "körttilukemat"=  111 / 77 / 69, viimeisin on pulssi. Numerologiaa parhaimmillaan.  :002:
...
Kotimaa24 sivustolla on leikkimielinen testi jossa omasta etunimestään tulee ortodoksinen "nunna-nimi". Minä olin Theodosia Praasniekkailija. Toisella kertaa kokeiltuna tuli toinen nimi.

Katsoin myös pari tuttua nimeä. Esim. Seppo oli ensin Th... Kanttorinkutittelija.

http://ortoboxi.fi/generaattori/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 25
« Vastaus #35 : 04.09.14 - klo:10:11 »
Sergei Pyyhältäjä  :icon_rolleyes:

Hän joka pyyhältää lintujen perässä  = intiaaninimi    :051:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tänään 25
« Vastaus #36 : 04.09.14 - klo:11:06 »
Nyt meni nimi väärälle miehelle! Ortobox nimesi minut Viktor Viisveisaajaksi.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 25
« Vastaus #37 : 04.09.14 - klo:16:07 »
Tänään on kaunis aurinkoinen päivä ja lämmin.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 25
« Vastaus #38 : 04.09.14 - klo:16:34 »
Liian lämmin minulle. Heti aloin voida huonommin. :017:  Muuten olisi kiva ilma .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 25
« Vastaus #39 : 04.09.14 - klo:18:09 »
Nautin lämmöstä. muutaman päivän kerkisinkin jo palella.

keski-iän paremmala puolen olevien suositeltava verenpaine on 130/80. Itselläni paineet ovat samaa tasoa Riitta- mummin kanssa. pahimmillaan yläpaine on 100 lukemissa, ja silloin ei ole enään kiva olla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 25
« Vastaus #40 : 04.09.14 - klo:20:02 »
Oulussa juuri ja juuri 17 astetta, aurinko pälyili jossakin.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 25
« Vastaus #41 : 05.09.14 - klo:19:22 »
 Tänään aurinkoa ja pihatöitä.  Hain autooni muutaman rollaattorin ja puuro-aineksia..... Sunnuntai-aamuna Tallinnaan- Harkuun ja Viimsiin..... siellä on alueen seurakuntien yhteinen ulostulo viikko.  Toreilla ja turuilla tarjoillaan nokipannukahveja ja keskustellaan kohdattavien kanssa, Alueen kirkoissa ja kappeleissa on sitten erilaisia tapahtumia....
Viialan Lähetystupa juhlii 14-vuoden taivaltaan huomenna lauantaina 10-13....  Monet keskustelut on käyty vuosien varrella, virsikirjaakin kulutettu. Siioniteri vivahteineen ja viisikieliset eivät kuulu hyllyntäytteisiin.  Pari kertaa vuodessa ex-rovastin käydessä on yritetty joku Lapualaisvirsikin kiekaista... :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 25
« Vastaus #42 : 05.09.14 - klo:20:07 »
Siirryttiin meilläkin 4 G-verkkoon, ihan vilahtelevat bitit. Saa olla kaksi läppäriä yhtä aikaa päällä. Pitänee analoginen aika ja markka-aika unohtaa lopullisesti  :003:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 25
« Vastaus #43 : 05.09.14 - klo:21:47 »
Vantaan Hornetit ovat olleet tänään ja eilen paljon ilmassa, mikä johtunee Naton sotaharjoituksista. Äsken lähti joku kone, joka ei näy Flightradar24.com:ssa eli oli äänestäkin päätellen sotilaskone. Meiltä ei ole kymmentä kilometriä kiitoradan päähän Vantaalle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 25
« Vastaus #44 : 06.09.14 - klo:07:31 »
Lähdemme tästä kohta Vesivehmaalle keräämään kriikunoita. Tytär pyysi että noukkisimme pari ämpärillistä, niitä on paljon !
Googlailin jo eilen illalla miten niitä säilöisin, sillä viime vuonna keittelemäni hillo oli kovin väkevää. Osa omenan kanssa soseeksi, siitä saa laittaa sitten vispipuuroja. Osa kuivatukseen, ja loput syödään muutaman päivän aikana.

Koiralla on sielä aina hauskaa. On avarat juoksumaat ja hevosia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)