Kirjoittaja Aihe: Tänään 25  (Luettu 28107 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 25
« Vastaus #105 : 15.09.14 - klo:10:09 »
Miten dosentti pärjäilee paaviesi kanssa? Minulla ei ole ihan selvää kuvaa siitä, onko hän avaran ekumeeninen vai vakaumuksellinen protestantti.

Dosentti, hän tulee jokaisen kristiveljen kera toimeen kuten ekumenian uraauurtavalle pastorille soveltuu. "Jokaisen kirkon kanssa me voimme keskustella" tavoitteena tie ykseyteen. Ekumeeninen liike kuten usea tietää ei niinkään kirkon sisältä syntynyt, kuin ulkokirkollisten kristillisten organisaatioiden, NMKY tyypillisimpänä. Dosentti rynnisti mukaan ja kutsui kaikkia pastoreita ja teologiaa oppineita, lähtivät liikkeelle joskin maailmansota häiritsi. Juuri ekumeenisten yhteyksien avulla Dietricus pääsi matkustuskiellosta ja opetuskiellosta huolimatta livistämään pitkin Tanskaa ja Ruotsia ja jonkin aikaa Norjaan. Koko tuo pako jolta hän karkasi takaisin Saksaan 1939,  järjestettiin näin.

"Life and Work - allianssi mikälie on suuresti Dosentin, vaikka kuvittelin häntä kiinnostavan Faith andOrderin.

----------------

Volkskirchen kanssa ei hän neuvotellut ollenkaan. Se oli "ei-kirkko" koska muokkasi uusiksi Kristuksen koko olemuksen ja eritoten juutalaisuuden. Ja paljon muuta.

Jo nuoruuden aikaan hän näki roomalsiskatolilaisuudessa semmoista hyvää joka tosin Luthetin aikaan saattoi taikauskoksi muovautua. Rooman pääsiäinen teki syvän lähtemättömän vaikutuksen ajatreli hän, kuk kavrk-kirkossa on muutamaa avaruutta joita ei heti hoksaa, lupa uskoa  kulloisenkin ruokahalun mukaan. Joku katselee kertaalleen Corpus Cristi kulkueen, toinen lukee viisitoistavruusukkoa ja kumpikin saatraa tuoda uskon elävänä elämäänsä.

Hyödyttää lukea Sanctorum Communio.



« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo:10:18 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 25
« Vastaus #106 : 15.09.14 - klo:10:18 »
Lyhyesti avaran ekumeeninen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 25
« Vastaus #107 : 15.09.14 - klo:12:00 »
Kivulias piikitys tänään taas vuorossa, selvisin paremmin kuin edellisellä kerralla.
Koneella vähän hommeleita. Iltapäivällä kotimökille hiljentymään ja hengähtämään, jospa
"tasaantuisi" viikonlopun reisusta...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 25
« Vastaus #108 : 15.09.14 - klo:15:24 »
Kaikki haudat laitettuna talvikuntoon.
Kanervat ja havut ja lyhdyt.
Neljällä hautausmaalla hautoja mutta Tanja serkku hoitaa mummin, ukin ja yhden enon haudan.
Siis kolmella minun hoidettavina ja neljännellä käyn muuten vain toisinaan äidin ja veljen kanssa.
Nuoreni käyvät pääasiassa poikani ja isäni haudoilla ja joskus toisen mummin ja ukin ja isosedän.
Kuin myös toisen puolen isovanhempien haudoilla.

Ikkunoilla ja amppeleissa myös havut ja kanervat.
Päivä on todella kaunis ja aurinkoinen.

Keittoruoka ja pyykkipäivä.
Kiitollinen mieli päällimäisenä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 25
« Vastaus #109 : 15.09.14 - klo:18:27 »
Ajelimme onnellisesti tänne Veneheittoon Hakkapeliittapitäjästä. Olen kipenä. Vaimo hoiti ajon, minä tankkasin, kaksi kertaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 25
« Vastaus #110 : 15.09.14 - klo:19:53 »
Paranemista 1944!  :039:
Itsekin tässä aika rampa olo, en kipeä, mutta vatsa ja lonkat renaa ilmeisesti pitkistä ajomatkoista...
perjantaina lähes 500 ja sunnuntaina reilu 400...kai se vaan tällä iällä on pitkästi vaikka
ajella tykkäänkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 25
« Vastaus #111 : 15.09.14 - klo:21:00 »
Kiitosta vaan  :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 25
« Vastaus #112 : 16.09.14 - klo:02:19 »
Meni jälleen huomisen puolelle vaikkei pitänyt ja suututtaa.  >:(

Kiivasta diskussiota ateistikirkosta nettiteologiassa, minä kun en ymmärrä mihin juuri kirkko tarvitaan. Onhan hän hiukka haamu, Kristuksen ruumisko on vailla päätä vai mikä ja miksi kun en käsitä. Totesin ulkomuistista ensimmäiset vastaavat ja minkä minä sille teen että yksi on Volkskirche, tämä älähtää että mitä Hitler tähän kuuluu, miksei kysynyt Napoleonia kysyin minä. Juu se oli jees, mutta kesti vain kolme vuotta...

Oli kuulemma derkkula ateistinen ja natsisaksa henkinen ja täs minä rupesin omiin töihin kun eihän tuos mittä järkke ol. Hää tahtoo ateistishenkisen postitivistisempiristisen, mutta kun positivistisempirismi meni jo....
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 25
« Vastaus #113 : 16.09.14 - klo:08:46 »
Jotakin pitäisi innostua äksäämään, kuluu paremmin aika. Saa sitä jotakin aikaiseksi juoksemattakin. Olen 70 vee, heh heh.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 25
« Vastaus #114 : 16.09.14 - klo:08:58 »
Ompas taas kaunis päivä tuloillaan  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 25
« Vastaus #115 : 16.09.14 - klo:09:34 »
Ompas taas kaunis päivä tuloillaan  :eusa_angel:

Ihan samalta näyttää täällä  :eusa_angel:

Labrareisu takana...on se hienoa mennä etukäteisvarauksella jonon ohi... :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 25
« Vastaus #116 : 16.09.14 - klo:11:31 »
Menen tolkun aikaan nukkumaan, hyvänen aika, tästä on tultava loppu tästä öisestä mellakoinnista ja näppäimistölle nukahtamisesta.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 25
« Vastaus #117 : 16.09.14 - klo:11:43 »
Tänään on jo tähän mennessä ehsitty niin paljon, että lopun päivän kulutan Kierkegaardin parissa. Torsti Lehtinen on tolkun-kirjoittaja, minäkin tajuan. Löydän paljon juttuja jotka koen läheisiksi. Ei filosofian välttämättä tarvitse sotkea uskonajatuksia, luulin vain niin tietämättömyyttäni. Rajan käynti on joskus vaikeaa, mutta tarpeellista.
Kuten S K, minäkään en haluaisi olla joko-tai ihminen,  vaan  sekä - että ihminen. Lukeminen avarta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 25
« Vastaus #118 : 16.09.14 - klo:11:46 »
Tännekin saapui kaunis sää hallayön jälestä. Tässä vähän puhallan, sillä sain laavumme takaseinän saluunaovet tehdyksi. Pitää mennä vielä siivoamaan omat jälkensä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 25
« Vastaus #119 : 16.09.14 - klo:12:16 »
Meikäläinenkin hetken puhaltaa siestaa viettäen koneella.
Sitten taas kotimökille ruohoa leikkaamaan...aamuhuurteet kohta sulaneet ja kuivahtaneet.