Kirjoittaja Aihe: Hyviä ehdotuksia puhujiksi Lapuan 2014 ja muille Herättäjäjuhlille  (Luettu 28880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428
Ei filosohvia puhujiksi herättäjäjuhlille. Paavo Ruotsalainen sanoi että:" Filosohvit sotkoovat Jumalansanan niinkun sika potattihalmeen ". Kyllähän se on nähty. Susia lampaitten vaatteissa.

Just samoilla linjoilla.
Pitäs puhujat olla niinkuin esikoislestadiolaisilla kansanmiehiä, kun tekee työtä ja elää kansankeskellä tavallisten kansalaisten keskellä.
Papit ja piispat tuntuvat kun niiden saarnoja kuuntelee olevan jossain ihan toisella planeetalla välillä filosofioineen :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Minulle kyllä passaa papit ja piispat, puhuvat äidinkieltäni. Eri asia on lääkäreitten latina, mikä täytyy yrittää selvittää netissä. Olen sitä mieltä, että puhukoot lääkärit keskenään vaikka kuinka vanhaa latinaa, mutta kun antavat paperitositteen tai vastaavan, se tulisi olla selkokielisesti äidinkielinen, ei latinaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Minulle kyllä passaa papit ja piispat, puhuvat äidinkieltäni. Eri asia on lääkäreitten latina, mikä täytyy yrittää selvittää netissä. Olen sitä mieltä, että puhukoot lääkärit keskenään vaikka kuinka vanhaa latinaa, mutta kun antavat paperitositteen tai vastaavan, se tulisi olla selkokielisesti äidinkielinen, ei latinaa.

Ulkomaiset vierailijat ovat joskus ongelma, kun tulkatusta puheesta tulee väkisin tuplapitkä alkperäiseen verrattuna.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Ulkomaiset vierailijat ovat joskus ongelma, kun tulkatusta puheesta tulee väkisin tuplapitkä alkperäiseen verrattuna.
Iso screeni kuin festivaaleilla ikään?

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Nytpä on lokakuu puolessa välissä. Tällä hetkellä on menossa etsintä Lapuan herättäjäjuhlien puhujiksi. Kohta on aika pyytää ihmisiä tuohon tehtävään. Yhdistyksen toiminnanjohtaja kysyy puhujat. Toivomuksia puhujista tulee Lapualta juhlien järjestäjän toimesta, päätoimikunnan jäseniltä ja muualtakin. Yksi hyvä kanava on tämä Körttifoorumi, jonka kautta körttiläinen kenttäväki voi toiveitaan esittää.

Uskon, että joka seuroissa ja raamattutunnilla ja messussa on Lapuallakin puhujia - ehkäpä kuulijoitakin! Onko kuuntelijoita?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428

Mä koitan ainakin tulla kuuntelemaan.

Puhujaksi toivoisin jonkun pikkasen radikaalin kuten Teuvo Hakkaraisen.
Eihän siltä paljoa järkevää sanottavaa tulisi, mutta olisi kansan ääntä ja rehellistä ajatusten tulvaa.
Onhan hänkin jotensakin tunnustava kristittykkin, vaikkakin hakusessa se suuntaus niitten asioiden kanssa.

No joku rehellisesti ja sydämestä puhuva olisi kiva kuulla.
Joku joka ei puhu teoligiaa vain, vaan myös mitä ihmisten keskellä elettynä on koettu.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
  Terho Pursiainen




Ei kiitos!  Minä voin kyllä puhua, kiitos kiitos. Arvasinhan, että jokainen toivoo tätä kuitenkin, ei vain muista pyytää. Mutta kyllä se hyvin käy päinsä. Aiheeksai ehdotan:  Mikä on kirkko. Tulee Bonhoefferin väitöskirja auf Finnische sprache, rehellisesti ja sydämemn kyllyydestä.  Tai Kristuksen seuraamisesta - Nachfolge. :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Ostosta ja myynnistä tuli mieleen, katsokaas runopalstalta minun laatima aivan fantastinen runo....
taitaapi liittyä jopa aiheeseen...tavallaan... :icon_wink:


Eli lausuisit mielelläsi sen Herättäjäjuhlillakin?

OOps, näkyi jo kerran kiusoitellun samasta. Anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 16.10.13 - klo:21:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Samuli Korkalainen. Martti Pentti, mahtaako kukaan tuntea, en kyllä tiedä, suostuisiko hän.  "The deeper a river is, the less noise it makes."  En tiedä kenen viisaussanoja. Vanhassa kirjanmerkissä lukee niin.

Ei Räisästä, on niin mahdottoman neuroottinen. En tiedä mitä Pirska tarkoitti, mutta mitä vähemmän sielunpurkua sitä parempi. Tyyliä kuinka

..."pieni tyttö juoksee savisen pellon laitaa, ja livahtaa naapurin pirtin eteiseen. Kumisaappaat hiertävät. Tyttö kyyristyy naulakon alle". Taitaa kotona tulla vitsaa. jne.

Ääni nousee ja laskee - lausunta harrastuksena?

"Tulee mies, laskee kätensä hänen päälaelleen. Ja kaikki pelko katoaa."  
Luova tauko, tulee mieleen että jos tästä...  

"Tämän mies..."

luova tauko

"oli  (ääneen livahtaa liikutusta)

AKU RÄTY!"

Kun en tiennyt kuka koko tämä Aku Räty lienee ollut niin tämä jäi minulle sarjaan "kun meidän perhe matkustaa mökille".  Mutta tärkeä kai niille joille oli tärkeää kohdata joku joka oli tavannut tämän Akun livenä.  Jos ei yksi puhe nyt ihan, niin onhan monta muuta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Olisko Lutteerus?!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22107
Torsti Lehtinen ja Kirsi Kunnas olivat edellisen kirjamessukäyntini suuret tähdet. Minkälaiset seurapuheet mahtaisivat saada aikaan? Lehtinen on Valamon vakituinen kurssinpitäjä ja Kunnas katsoo äärettömyyksiä ja iäisyyksiä omalla erikoisella tavallaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406

   Torst Lehtinen puhui Leppävirran herättäjäjuhlilla, mutta siitä on jo vuosia. Juhani puhui Espoossa. Siitäkin on jo viisi vuotta.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Saisko Mikael Pentikäinen kannatusta?
Tuntuu jalat maassa olevalta ihmiseltä.
Pääsin jututtamaankin pari kuukautta sitten eräässä tilaisuudessa.
Sattui istumaan vieressäni.