Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 10  (Luettu 28296 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #30 : 15.06.12 - klo:22:47 »
Minua ei ole siedätetty siitepölylle enkä siis siedä sitä. Silmien kanssa on jatkuvasti vaikeuksia kun puut kukkivat. Antihistamiini helpottaa, mutta nukuttaa niin ryökäleesti, joten yötä lukuunottamatta yritän pärjätä ilman. Selkäni takana hurisee ilmanpuhdistaja ja sen lisäksi meillä on niitä kolme muuta.

Tämä tulee nyt liian myöhään tälle vuodelle, mutta tiedoksi, että kaikki antihistamiinit eivät väsytä. Kokeile Kestineä. Ja silmiin Lomudal-tippoja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #31 : 16.06.12 - klo:12:11 »
Itse asiassa vain yksi vanhan polven a-h väsyttää, sitä on käytetty jopa nukahtamislääkkeenä, mikä ihme sen nimi oli? Sen sijaan kaikki markkinoilla oleva kama ei autakaan kunnon ilkeissä oireissa, ja silloin itse tuo reaktio väsyttää, aiheuttaa jopa flunssan kaltaisia oireita ja nostaa kuumeen. Itse olen aina allergia-aikaan ihan pihalla, ja ihmettelen mikä nyt taas on. Varhain aloitetulla Kestinen käytöllä olen joskus titraillut, mutta olen hirveän kyllästynyt käyttämään jatkuvasti paljon lääkkeitä. Kanniskelen mukana Bricanyliä ja nenäliinaa ja juon yskänlääkettä illoin ylitse ilkeimpien aikojen ja nautin niistä silti... kerran oli jo pahat, kun 16 neliön kämppääni roudasin kaksitoista hyasinttia.  En tee niin toiste.   

Lomudal silmiin on kyllä hyvä, mutten ymmärrä, mikä auttaisi nenän krooniseen valumiseenkasvien oikein pöllytessä, tai yöyskään. Home on pahin, eikä se ole nyt rakenteissa, syksyllä homepölyn itiöitä on luonnossa ihan siinä kuin muutakin kasvavaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #32 : 16.06.12 - klo:13:46 »
Itse asiassa vain yksi vanhan polven a-h väsyttää, sitä on käytetty jopa nukahtamislääkkeenä, mikä ihme sen nimi oli? Sen sijaan kaikki markkinoilla oleva kama ei autakaan kunnon ilkeissä oireissa, ja silloin itse tuo reaktio väsyttää, aiheuttaa jopa flunssan kaltaisia oireita ja nostaa kuumeen. Itse olen aina allergia-aikaan ihan pihalla, ja ihmettelen mikä nyt taas on. Varhain aloitetulla Kestinen käytöllä olen joskus titraillut, mutta olen hirveän kyllästynyt käyttämään jatkuvasti paljon lääkkeitä. Kanniskelen mukana Bricanyliä ja nenäliinaa ja juon yskänlääkettä illoin ylitse ilkeimpien aikojen ja nautin niistä silti... kerran oli jo pahat, kun 16 neliön kämppääni roudasin kaksitoista hyasinttia.  En tee niin toiste.   

Lomudal silmiin on kyllä hyvä, mutten ymmärrä, mikä auttaisi nenän krooniseen valumiseenkasvien oikein pöllytessä, tai yöyskään. Home on pahin, eikä se ole nyt rakenteissa, syksyllä homepölyn itiöitä on luonnossa ihan siinä kuin muutakin kasvavaa.

Nimimerkki samoja oireita.

Kestineä en ole vielä kokeillut ja suurin osa miedoistakin a-h:sta antaa hyvän unen. Nenän valumiseen (minulla ympärivuotista) auttaa suuri kokoelma nenäliinoja ei mikään muu. Kerran valitin lääkärille korvakivuista lentämisen jälkeen. Kun otin ainetta en muista enää nimeä menin klo 17 nukkumaan oltuani torkuksissa siihen astia ja posotin aamuun Sodankylän kantakievarissa työmatkalla. En ottanut enempää sitä myrkkyä.

Meillä oli 13 hyasinttia yhtä aikaa kukassa ja minulla 39 astetta kuumetta ja silloin meille selvisi miksi olin joka joulu kipeä. Vaimo kantoi ne kaikki roskiin. Loput jouluoireet lähtivät, kun vaihdoimme muovikuuseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #33 : 17.06.12 - klo:00:43 »
Tekisi mieli katsella Jukolan viestiä, mutta yritettävä mennä nukkumaan, väsyttää, tyhjä pää on kuin seula.
Mutta kai tästä taas piristytään, kun saisi vaan kunnon yöunet, vähän ongelmia siinäkin suhteessa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #34 : 17.06.12 - klo:07:47 »
Ei tullut mitään iltasella TV:n katsomisesta. Neljä ohjelmaa otka kiinnostivat tuli sukkuloitua. Tangomarkkinat , kaksi EM-jalkapallo-ottelua päälekkäin ja vielä hyvä leffa Nelosella. Pujoteltuani vajaan tunnin, luovutin ja yritin unta. Sain odottaa tunnin ennenkuin aivot rauhoittuivat.

Iltapäiväkin oli ollut työllistävä. Ruokaa, kahvia, saunaa ja piha-kestit jälkeläisille. Ristiäiset oli peruttu vauvan äidin jouduttua torstaina sairaalaan pahan rintatulehduksen takia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #35 : 17.06.12 - klo:13:41 »

Lomudal silmiin on kyllä hyvä, mutten ymmärrä, mikä auttaisi nenän krooniseen valumiseenkasvien oikein pöllytessä, tai yöyskään. Home on pahin, eikä se ole nyt rakenteissa, syksyllä homepölyn itiöitä on luonnossa ihan siinä kuin muutakin kasvavaa.

Minulta on Flixonase vienyt lähes kaikki nenäoireet. Tosin on tehty koivusiedätyskin n. 10 v. sitten. Tänä vuonna ei ole ollut juuri lainkaan siitepölyallergiaoireita hyvän lääkityksen vuoksi (Kestine, Lomudal, Flixonase, Alvesco). Ihan ihmettelin, kun lehdissä luki, että on vaikea vuosi. 90-luvun alussa oli yksi ihan kammottava siitepölykevät, ja arvelen joillakin olevan nyt sellaisia oireita kuin minulla silloin: jatkuvaa yskimistä, nenän vuotamista, silmien kirvelyä...

Tsemppiä kaikille allergisille! Heinä- ja pujoallergikoilla pahin on vielä edessä.  :icon_sad:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #36 : 17.06.12 - klo:16:48 »
Tsemppiä kaikille allergisille! Heinä- ja pujoallergikoilla pahin on vielä edessä.  :icon_sad:

Kotkassa oli joskus graffiti: HUOMENNA ON KAMALAA! Se oli jotenkin lohdullinen, koska siinä luki aina 'huomenna'.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #37 : 17.06.12 - klo:18:09 »
On i-han-ka-ma-la kaatosade.  En  ole nähny tällaista ikinä. Melkein. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #38 : 17.06.12 - klo:18:22 »
On i-han-ka-ma-la kaatosade.  En  ole nähny tällaista ikinä. Melkein. 

Vettä on täällä tullut taatusti riittävästi. Puolen päivän jälkeen on tullut 17mm. Tuossa kuuden  kilometrin päässä on virallinen mittauspiste lentoasemalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #39 : 17.06.12 - klo:19:40 »
Minulta on Flixonase vienyt lähes kaikki nenäoireet.

Samaa tavaraa sisältää toinen nenäsuihke Nasofan, johon olen päätynyt, koska minusta tuntuu, että saan sen pakkauksesta aineen tarkemmin käytetyksi.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #40 : 04.07.12 - klo:21:51 »
Tänään on ollut historian hiljaisin päivä foorumissa. Ilma on kuin morsian ja juhlat tulossa. Tavataan siellä juhlilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #41 : 05.07.12 - klo:11:24 »
Kaihoan Juhlille, mutta en nyt pääse. On niin monenlaista sopimusta ensi viikolle että viikonloppu täytyy viettää lepäillen. Pelkään myös samanlaista hellettä ja ukkosta kuin viime kesänä Oulussa.
Onneksi koti on pysynyt vielä kohtalaisissa lämpötiloissa. Mökki lämpeni jo liikaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #42 : 16.07.12 - klo:10:38 »
Poikaystäväni äiti lahjoittaa poikaystävän työkaverille n.40v yh-äidille kalliin korun kiitokseksi hänen antamistaan lahjoista ja hyväsydämisyydestä.
Minua kun asia jäi hieman vaivaamaan, oliko tähän muita motiiveja. :107:
Elämä on kemiaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #43 : 18.07.12 - klo:12:55 »
No se oli kuulemma vastalahja.
Nuorimmalla sisarella on 6. varasija Lahden yliopistoon.
Hän aikoo mennä välivuodeksi töihin ja avoimeen yliopistoon.
Eli läheltä liippasi. :icon_eek:
Elämä on kemiaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic 10
« Vastaus #44 : 20.08.12 - klo:23:22 »
Surkeaa, että joihinkin Pohjois-Karjalan kouluihin ei ole vieläkään saatu venäjää valinnaiseksi kieleksi pakkoruotsin sijaan. Monta kuntaa olisi halunnut venäjän, koska siitä on täällä huomattavasti enemmän hyötyä kuin ruotsista. Opetusministeriöön se taas on tyssännyt. Monelle lapselle tarjoutuisi työpaikka mm. kaupan alalta kotiseudullaan ja nyt joudutaan palkkaamaan venäläisiä. Heitä on Joensuussakin kaupoissa.

Pakkoruotsi hiiteen!