Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään... 4  (Luettu 28112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1568
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #105 : 05.07.11 - klo:17:16 »
Tänään  Juhani viättää synttäreitä ja Mika Myllylän elämänliäkki sammui. Alkoholi taisi onnettomien seuraamuksien jäläkehen viärä taas yhyren ennenaikaaseen hautahan? :'(
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #106 : 05.07.11 - klo:17:38 »
Suuremmalta kuin mikään Mikan voitoista tuntuu tämä tappio nyt.  Panee miettimään miksi näin kävi. Epoonko vai alkoholiin  katkesi hienon hiihtäjän
ura ja elämä.
Oli ammatti, koti, vaimo ja lapset. Oli kultaa ja kunniaa, varmaan rahaakin. Oli myös vaihe kun hän puhui uskostaan.  Vaikuttiko pettymykset jollakin elämän alueella kuin lumipallo.

Suren urheilusankaria kuin läheistä ystävää.  Mika on nyt maalissa.                       
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #107 : 05.07.11 - klo:18:16 »
Siivosin :)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #108 : 05.07.11 - klo:18:42 »
Siivosin matkakumppanin= mersun. Pesin ja silitin matkakumppanin paitoja. Suren Mika Myllylää. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #109 : 05.07.11 - klo:18:48 »
Vaimo siivosi kotona ja minä käynnistin naapurin uuden tietokoneen. Sen jälkeen alkoi mutkainen taival Herättäjä-juhlille. Nyt ollaan mökillä ja tänään tullut uudempi nettitikku on käytössä. Saas näkee onko parempi kuin entinen lupasivat niin asian olevan. Huomenna jatketaan anopille ja sieltä on enää 200km Ouluun. Anopilla tavataan taas Austalian serkku joka oli meillä pyhän kylässä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #110 : 05.07.11 - klo:20:39 »
Siivosin matkakumppanin= mersun. Pesin ja silitin matkakumppanin paitoja. Suren Mika Myllylää. :eusa_pray:
...siis mersun paitoja  :eusa_angel:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #111 : 05.07.11 - klo:20:51 »
No, mikä ettei! Vaahtopesin penkkejä, mutta paidansilitys oli Matille, niin kus tiedät.   :003:

Soittivat Mukkulan kirjastosta että olin voittanut dekkarivisan. Osallistujia oli ollut enemmän kuin yksi.   :003:

Suren vieläkin Mika Myllylää. Lahtelaisena on kuin olisi lyönyt yhden arkunnaulan. :'(
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #112 : 05.07.11 - klo:21:41 »
Onnea dekkarivisan voitosta :eusa_clap: Minä ihmettelen miten ihmisellä voikin olla niin paljon tavaraa :017:, poika pakkasi useita laatikoita omaisuuttaan varastoon ja nyt saan vallata kaapit ja kirjahyllyn itselleni ja kaikki paikat tuntuvat täyttyvän; taidan olla sukua hamsterille.  :018:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #113 : 06.07.11 - klo:08:20 »
Onnera dekkarivisan voittajalle. 

Aion siivota makuuhuoneen. Saa nähdä siivoanko. Illalla se lopullisesti tiedetään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #114 : 06.07.11 - klo:08:34 »
Kiitos. Kaikki ei ollut muistitiedosta. Nettiä sai käyttää apuna kun kysymykset annettiin kotiin kirjallisina. Netistä tonkiminen on kivaa. Se on kuin yksityisetsivänä olemista.
Vanhat Maria Langin kysymyset oli helppoja näin vanhalle lukijalle.

Tänään ostetaan säilyvää matka-evästä, kuten juotavia ja pakkaamista jatketaan. Kahteen matkalaukkuun ei taida mahtua minun varustus.
Oon niin täpinöissäni lähtemisen kanssa, että äiti olisi sanonut sen tietävän huonoa. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #115 : 06.07.11 - klo:08:36 »
Kirjoista tuli mieleen toinenkin juttu, en malta olla lisäämättä ennen kuin alan siivota.  Kuka tietää miksi  "Välskärin kertomukset" on juuri sen niminen?  Leenapas tietää....     :kahvi:  

 :P :026: :seina:  tervehtien koko Teerenpelinpolun tiimi

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #116 : 06.07.11 - klo:08:43 »
Topelius oli lääkäri.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #117 : 06.07.11 - klo:08:56 »
Z. Topeliuksen isä oli lääkäri, eikö niin?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #118 : 06.07.11 - klo:14:24 »
Sinnepäin. Topelius kuuli tarinat välskäriltä nimeltä Bäck.  Oli muuten körtti!  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #119 : 06.07.11 - klo:15:15 »
Isä oli lääkäri ja isoisä kuuluisa kirkkomaalari Mikael Toppelius.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi