Kirjoittaja Aihe: Seuraatko olympialaisia?  (Luettu 27731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Seuraatko olympialaisia?
« : 13.02.10 - klo:20:44 »
Aloitetaanpas ihan oma ketju kisoille.

Minä seuraan hyvin satunnaisesti ja esim. nyt näköjään suht olemattomalla mielenkiinnolla kun en nähnyt/kuullut muitten suomalaisten kuin Ahosen hypyn. Ja höh, Olli diskattu, hyppypuvussako häikkää??

Mutta tsemppiä heille - ja meille että pysymme hereillä kotikatsomoissa  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #1 : 13.02.10 - klo:20:54 »
Seuraan hiihtoa ja mäkihyppyä, mutta en kumpaakaan kovin innokkaasti. Jääkiekkoa sitten sitäkin innokkaammin. Jos suomalaisia ei ole mukana niin jätän väliin hiihdon+hyppelyn.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #2 : 13.02.10 - klo:21:01 »
Mäkihyppy, yhdistetty, kaikki hiihtolajit, ampumahiihto, taitoluistelu, pikaluistelu, lumilautailu, alppilajit.
Siis luistimilla ja suksilla ollaan pari viikkoa. Ja jos Suomi pääsee mitaliotteluihin jääkiekossa, sitten huidotaan mailoilla kiekkoakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #3 : 13.02.10 - klo:21:13 »



   Vuoden 1964 talviolympialaiset Innsbruckista ( ja Seefeldistä, jossa hiihtolajit ) ovat ensimmäiset, jotka selkeästi muistan. Katsoin niitä päivittäin Harisen Martan ja Paavon televisiosta Pohjois-Karjalan Vuonislahdessa. Tokion kesäolympialaisiin - 1964 - meillä oli jo oma televisio. Tuosta asti olen vahdannut kaikkia olympialaisia - niin tulen tekemään myös tästä asti hamaan tulevaan, niin kauan kulloisiakin olympialaisia seuraan kun tällä pallollamme nykyisessä nahkapuvussani vaellan. :icon_wink:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #4 : 13.02.10 - klo:21:22 »
Mie oon ulkoistanut kisojen seuraamisen miesväelle. Tuollahan tuo tuvassa toosa on auki ja tänne asti kuuluu tasainen selostus taustaäänenä sekä miesten kommentit vähän selkeämmin.
Siis jos tilanne käy riittävän jännittäväksi, kuulen sen kyllä ja voin sitten hiipata tv:n äärelle.

Niihin surullisen kuuluisiin Lahden douping-kisoihin asti seurasin mielelläni kisoja. Sen jälkeen en enää ole osannut oikein urheilun katselemisesta nauttia. Tänä aamunakin tuntui kovin ikävältä kuunnella uutisista komeita avajaisia sen kelkkailijan kuoleman jälkeen. Mikä siinä kilpailussa on niin tärkeää, että kannattaa otta riski kuolla tai menettää terveys. Liikunta ja urheilu ovat mielestäni tosi hyviä asioita, mutta kilpailu ei välttämättä.
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #5 : 13.02.10 - klo:21:26 »
Kalistaja, sinähän voit viritellä olympiatrivioillasi meitä kisatunnelmiin  :)

Ennen muinoin olin hyvin innokas kisojen seuraaja minäkin, koukuttaahan ne tosin joskus vieläkin, mutta doping-käryjen myötä hiipyi sinisilmäisin seuraamispalo. Ja vielä kun mulle 'omin' laji, hiihto, häpäistiin, niin ei se enää tunnu siltä miltä ennen  :102:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #6 : 13.02.10 - klo:21:39 »
Seuraan, työt kyllä haittaa. Mukavaa viihdettä. Penkkiurheiluus alkoi 1974 Falunin MM-hiihdoista, sitten 1976 Montrealin kesäolympialaiset jne. Vähän harmitti, kun en tajunnut 1972 Muncheniä vielä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #7 : 13.02.10 - klo:21:52 »
Seuraan, työt kyllä haittaa. Mukavaa viihdettä. Penkkiurheiluus alkoi 1974 Falunin MM-hiihdoista, sitten 1976 Montrealin kesäolympialaiset jne. Vähän harmitti, kun en tajunnut 1972 Muncheniä vielä.

TV-urheilu alkoi Rooman olympialaisiasta, jotka olivat ensimmäiset tänne lähetetyt olympiakisat. Yksittäisistä surittajista jäi mieleen Wilma Rudolph niminen sprintteri, joka voitti ainakin kaksi matkaa. Nykyisin olen hyvin laiska tv-urheilija.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #8 : 13.02.10 - klo:21:57 »
Seuraan hiihtoa ja mäkihyppyä, mutta en kumpaakaan kovin innokkaasti. Jääkiekkoa sitten sitäkin innokkaammin. Jos suomalaisia ei ole mukana niin jätän väliin hiihdon+hyppelyn.

Olipa epätarkkaa...ainahan suomalaisia on noissa mukana.

ps. eipä tullut tänne mitalia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #9 : 13.02.10 - klo:22:00 »
Hieno pienen mäen kisa tuo oli. Simon Amman viihtyy Pohjois-Amerikan mäissä.
Nyt oli mukava kuunnella ja katsella kilpailua kun YLEn selostajat olivat remmissä.
Jyri Pelkosen rauhallinen analysointi ei ärsyttänyt tippaakaan. Toisin on Kolmosen pölöttäjät. Minä pidän silloin usein äänen pois toosasta.

Minun urheiluinnostus on Pekka Tiilikaisen ja Paavo Noposen ansiota. Ruomi-Ruotsi maaotteluista se alkoi. Lahdessa asujalle Salppurin Kisat olivat nuorempana fakta.
Siellä alettiin käydä myös Matin kanssa. Puolisoni on entinen piirinmestaruustason kuulantyöntäjä ja korkeushyppääjä. Urheilu on yhteinen ilomme.

Urho ja Vilho ovat hyviä hiihtäjiä ikäluokissaan. Urho on myös jalkapalloilija jonka joukkuetta isänsä valmentaa.
Padasjoen sukulaistytöt ovat Suomen vahvimpia naisia ja kaikki pikku-ipanat hiihtävät ja harrastavat yleisurheilua.

 :eusa_dance:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #10 : 13.02.10 - klo:22:36 »
Oioi, olin jo kampeamassa petiin kun huomasin että tänäänhän tulee vielä naisten ampumahiihtoa, pitäisköhän jäädä sitä seuraamaan  :017:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #11 : 14.02.10 - klo:08:08 »
Me ei jaksettu , eikä mitään menetetty(suomalaisia ajatellen). Mäkärinen 59.

Hiihtoladut on pehmenemässä. Vancouver on sateinen kaupunki. Olikohan sitä huomioitu kisapaikkaa valittaessa.
Se Sotshin valinta talviolympiapaikaksi vasta oudolta tuntui. Sehän on rantalomakohde Mustallamerellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #12 : 14.02.10 - klo:09:01 »
Me ei jaksettu , eikä mitään menetetty(suomalaisia ajatellen). Mäkärinen 59.

Hiihtoladut on pehmenemässä. Vancouver on sateinen kaupunki. Olikohan sitä huomioitu kisapaikkaa valittaessa.
Se Sotshin valinta talviolympiapaikaksi vasta oudolta tuntui. Sehän on rantalomakohde Mustallamerellä.

Nukuin hyvin yöni ja heräsin kahdeksalta, 2 tuntia normaalia myöhemmin. Oisko ollut unen tarvetta?  Anyway. Olympialaiset saavat olla mun puolesta ihan rauhassa. En jaksa kukkua yökaupalla television ääressä.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #13 : 14.02.10 - klo:09:10 »
Onneksi suomalaisten "leipälajit" näytetään ihmisten aikaan n. alk. klo 20. Eilen ei tosin tullut kuin näkkileipää Ahoselle ja Kaisa Mäkäräinen sai tuhkat pesästä.

Kyllä minäkin arvostan kunnon yöunia. Siinä 8-9 tuntia vaadin ollakseni päivisin tolkullinen. Tarpeen vaatiessa kyllä valvon. Ainahan eläkeläinen voi vetäistä päivätirsat.

Tänään jännätään Hannu Mannista ja Anssi Koivurantaa. Toivotaan vehnäleipää!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Seuraatko olympialaisia?
« Vastaus #14 : 14.02.10 - klo:09:24 »
Kaikenlainen kilpa ei ole kivaa, mutta tuleehan sitä joskus seurattua, kuten musiikkiakin kuunneltua, vaikka en urheilusta ja musiikista niin perusta. :-\

Ottakohan Suomi kullan siitä luudalla heiluttelusta?
Kaikki valta tekoälylle!