Kirjoittaja Aihe: Kördebaari 2018, osa 4  (Luettu 43401 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #135 : 19.09.18 - klo:23:18 »
Täällä vielä kukun...tai oikeastaan olen ihan hissukseen kyllä...ja seuraan jalkapalloa.
Väsyttää kyllä, mutta ei malttaisi nukkumaan mennä.
Aamusella pitäisi vaihteeksi olla taloyhtiön remppahommaa katsomassa jo kahdeksalta.
Melkein kaikissa "taloissani" on nyt jotain remppaa menossa...
En tiedä....jospa noiden remppojen jälkeen pistäisin hanskat tiskiin ja muutettais
Pohjois-Karjalaan tylleröiden luokse...noh, neuvottelut hallituksen kanssa vielä vaiheessa...
Lauluryhmämme kirjastokeikkakin meni minun osalta vähän takkuisesti, kohta pullahdan
ulos siitäkin...keuhkokuumeen jälkeen ääneni ajoittain kulkenut kehnonlaisesti...

Jep...mutta tällaista valitusta ja marinaa baarissa tänä ehtoona...

Hyvää yötä!    :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #136 : 20.09.18 - klo:07:54 »
Minä olen soittanut opettajaorkesterissa bassoa Kairon lavalla. Yleisönä oli Suomen rehtoreiden yhdistyksen jäseniä. Oma rehtorini lauloi solistinamme. Ohjelmistossa oli mm Hopeinen kuu, Maruzzella ja Punaiset lehdet.

https://www.youtube.com/watch?v=cMWn3obDa5o

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #137 : 20.09.18 - klo:08:05 »
Opettajat ja rehtorit ovat aina olleet kansankynttilöitä, tällä kertaa musiikki oli minullekin maullaan  :003:.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #138 : 20.09.18 - klo:08:14 »
Veikkaan, että soittomme ei välttämättä olisi täyttänyt laatuvaatimuksiasi. Eldorado-orkesterimme ei ollut mikään Dallapé. Minua kehuttiin lähinnä siitä, että 'näytin muusikolta'.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #139 : 20.09.18 - klo:10:18 »
Muistan minäkin taappäin vastaavia juttuja, kun oma joukko kokoontui, että yhdessä näyteltiin. Yritin ohjata kohtauksen trilogiasta täällä Pohjantähden alla, kun kuorma-autossa jäi "rääkkä" päälle eli tööttinappula ei palautunutkaan painamisen jälkeen. Tällöinhän auton omistaneen miehen isä pahanpäiväisesti hermostui, että "pankki vie"ja komensi paikalla olleen naisväen kantamaan motin verran halkoja autopyörien eteen. Taisimme tulla vasta kolmanneksi kerta kaikki mölysimme yhteen ääneen, ettei kukaan tahtonut saada mistään mitään selvää.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #140 : 20.09.18 - klo:18:20 »
Pari kertaa on Kairossa tullut käytyä teatteriesitystä katsomassa ja samalla illallistamassa. Se on mukavan ahdas siinä mielessä, että esiintyjät ja yleisö on niin likikkäin. Ensimmäinen taisi olla musikaali Gabaree ( tai jotain sinne päin). Toinen oli Saikkua, kiitos.
Nyttemminhän tuohon jälkimmäiseen on tehty jo jatko-osakin: Lisää saikkua.

Tää on kyllä erikoinen baari.
Vaikka millaista juttua kirjoittelen, siis minä tai muut, niin porukka vaan, et kiva, kiva.
Normaalissa baarissa aletaan värittämään juttuja ja mahtailemaan enempi ja enempi.

Kairossa olen kerran käynyt, siis Kotkan Kairossa ja taisi olla vielä merimieskapakka vielä silloin.

Mesta oli vähän kuin Helsingissä Paavalinkirkon lähellä oli aikoinaan Alan mesta niminen paikka.

Niin ja itsekkään en tykkää juosta kapakoissa ja Helsingissä en ole käynyt ties koska viimeksi.
Nekin kerrat kun olen käynyt, niin aina on ollut joku työhön liittyvä tai bisneksiin.

Onpa ollut ikävä tänne baariin, mutta piti rakentaa toi kauppakeskus Redi ja sain sen valmiiksi ja avajaiset oli tänään.
No oli siinä muutama kaveri auttamassa, muutama ainakin sata.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #141 : 20.09.18 - klo:18:24 »

Mitäs hassuja baarinimiä sitä onkaan?

Ilonen villisika oli yksi.
Roskapankki.
Monttu.
Sitten taitaa olla kalaaiheinen ruokaravintolaketju.
Janoinen lohi, janoinen ahven jne.

Kreikassa menin yhteen baariin, jonka nimi oli Love baari.
Sanoin baarimikolle, että here is bar, where is Love?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #142 : 20.09.18 - klo:20:33 »
Englantilaisten pubien nimet näyttävät olevan usein kahden sattumanvaraiselta vaikuttavan nimisanan yhdistelmiä tyyliin 'Hanhi ja Ruusupensas' tai 'Kottikärryt ja Tuomiorovasti'. Kenties nimeen liittyy joku tarina, jonka paikkakuntalaiset saattavat muistaa. Suomessa voisi vastaavia olla 'Manun illallinen', 'Jokisen eväät' tai 'Enon vene'.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #143 : 20.09.18 - klo:22:20 »
Yleisin taitaa olla "Wanha Mestari"...minäkin olen useita nähnyt...saati sitten vakiasiakkaat...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #144 : 21.09.18 - klo:15:30 »

Köbenhavnissa on Munkkibaari.
Se oli ihan teeman mukainen ja oliko baarimikolla ihan kaapu ja kaikki, en muista, mutta sellainen vähän kuin Suomessa maalla ulkokellarit, sellanen kumpu jonka sisässä.

Suomessa on jee,,.. tapu tapu taputapu Körttibaari.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #145 : 21.09.18 - klo:15:53 »
Ulkokellari on meillä perunoiden ja talven yli vietävien kukkasten vuoksi. Maakumpu, minkä sisässä on betonista valettu osa, jonka päälle voidaan lisätä maata roudan estämiseksi. Tällä korkeudella pitää betonin ja maan välin laittaa vielä 10-15 cm styroksia. Niin ja on huipulla vielä ilmanvaihtotorvi. Jännä juttu, kun tämän kellarin viereistä ryytimaata kutsumme "kuoppakentäksi" eikä kumpukentäksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #146 : 21.09.18 - klo:17:52 »
Jep...mun kotimökillä on samanlainen maakellari, lapsuudessani se oli kovassa käytössä,
eipä siis enää vuosikymmeniin, mutta siellä on. ja komea ovi siinä oikein höylälistaa
vinottain.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kördebaari 2018, osa 4
« Vastaus #147 : 21.09.18 - klo:19:06 »
Jatketaan osassa numero 5
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi