Äänestys

Äänestän seurakuntavaaleissa:

Puoluetta
1 (7.1%)
Seurakuntaa
0 (0%)
Henkilöä
5 (35.7%)
Tuttua
4 (28.6%)
Asiantuntijaa
1 (7.1%)
Körttiä
3 (21.4%)
Uskovaista
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 14

Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2014  (Luettu 21309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #15 : 11.10.14 - klo:12:02 »
Voi sentään, minä rupeisin ehdokkaaksi kyl kun ymmärtäisivät pyytää tai olisin hoksannut kenelle pitäisi mennä ilmoittautumaan. Tulisi turkasenmoinen kampanja ja Menisin läpitte ja Malmi kokisi suurmullistuksen.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #16 : 18.10.14 - klo:04:49 »
   
   Palvelu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon työntekijöille ja toimijoille : 
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp?open&cid=Content31695F :


   Seurakuntavaalit 2014


Näille sivuille on koottu materiaalia seurakunnille vaalien järjestämistä ja vaaliviestintää varten.

Ehdokkaita, äänestäjiä ja mediaa palvelee http://www.seurakuntavaalit.fi/

Seurakuntavaalien intra-sivu: http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/sp?Open&cid=intradef-fi Kaikki intranetissa oleva aineisto on linkitetty Sakasti.evl.fi-palveluun. Kirkon hallinto pyrkii olemaan avointa ja läpinäkyvää. Jos koet tarvitsevasi intranetissa olevaa aineistoa, ota yhteyttä Sakastin palautelomakkeen kautta.

Intra-sivulla on luottamuksellista materaalia seurakuntien käyttöön. Linkki toimii Kirkkoverkon sisällä.
Uutta Sakastin sivuilla:

    Ennakkoäänestyspaikan vaalijuliste: Esimerkki Kajaanista (14.10.)
 
    Vaalikoneen tietojen korjauksesta (13.10.)

    Seurakuntien osoitteet ennakkoäänestyspaikkoja varten (13.10.)

    Vaalikeräyksen ohjeet (7.10.)

    Uusia videoita (7.10.)


Vaalien tärkeät päivämäärät

vaalipäivät

Ennakkoäänestys 27.–31.10.2014

27.–31.10. Hyvän tekemisen torit seurakunnissa

Vaalipäivä 9.11.2014

Se också:

    Svenskspråkigt valmaterial på Sacrista http://sakasti.evl.fi/sacrista.nsf/sp?open&cid=Content32BAF1


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #17 : 18.10.14 - klo:18:11 »
Eipä ollut seurakuntani ehdokkaissa kuin yksi tuttu, kun en ole näiden seitsemän vuoden aikana onnistunut tutustumaan juuri kehenkään. Suurin osa ehdokkaista näyttää eläkeikäisiltä. Tulkaa kaikki -listalla on hiukan nuorempia. Kaksi poliittista listaa, yksi aktiiviseurakuntalaisten ja yksi Tulkaa kaikki. Ensimmäistä kertaa houkuttaisi jättää äänestämättä, kun ei ole tietoa, millaiselle ihmiselle ääni menisi ja millaisia asioita ehdokas ajaisi. Yhtymän valtuustossa päätetään isoja asioita, mutta en tiedä tarkemmin. mitä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #18 : 18.10.14 - klo:19:21 »
Ai ne on noin pian. Mitään ehdokaslistoja ei näytä olevan esillä. Pitäisikö ne löytyä jostain oman seurakunnan verkkosivuilta, vai onko jonnekin muualle koottu koko maasta tai edes hiippakunnasta?

Meillä ei tuo verkkotiedotus muutenkaan ole ihan priimaa.

Edit: Korjaan, nyt löytyi. Ja vaalikonekin on, http://www.mtv.fi/uutiset/vaalikone. Tuo masiina siis koko maan käyttöön. Minullakin näkyy olevan yksi tuttu mukana, mutta vain toisessa vaalissa.
« Viimeksi muokattu: 18.10.14 - klo:19:26 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #19 : 18.10.14 - klo:20:06 »
No nyt iski kateus: naapuriseurakunnassa olisi minulle täydellinen ehdokas. :091:

Ihan kuin paranneltu painos minusta itsestäni.  Olen hänen kanssaan asioista samaa mieltä, mutta hänellä on lujempi usko :)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #20 : 18.10.14 - klo:22:57 »
Öppiäisen innostamana kävin katsastamassa neljän naapuriseurakunnan listat. Kolmessa väki oli nuorempaa kuin meillä. Eniten näöltä tuttuja oli entisessä kotiseurakunnassani. Se mikä kiinnitti yleisesti huomiota oli havainto, että niin monet ehdokkaat ovat seurakuntien tai muiden kristillisten yhteisöjen työntekijöitä tai heidän perheenjäseniään. 

Jokohan sitä aiemmin täällä ihmettelin, että ennen piti luottamushenkilöllä olla luottamusta eli joidenkin piti ehdottaa häntä ehdokkaaksi. Nyt mainoksissa käskettiin itse ilmoittautua. En ikipäivänä kehtaisi mennä seurakuntaan kertomaan, että olisin mielestäni hyvä ehdokas, pääsisinkö mukaan. (En tietenkään pääsisi myöskään läpi koska en tunne ketään tästä seurakunnasta - kukas minua äänestäisi.)

Nuorena silloisessa srk:ssani vitsailtiin, että luottamushenkilöksi pääsyn edellytyksenä on ensinnäkin 50 vuoden ikä... Nyt näyttää joissakin seurakunnissa olevan huomattavasti nuorempiakin ehdokkaita. Hyvä niin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #21 : 19.10.14 - klo:08:59 »
Äänestän yleensä aina ennakkoon. Uskon, että listasta joku tuttu löytyy, vaikka oululaisissa on aika harvassa niitä tuttuja. Olimme niin kauan poissa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #22 : 20.10.14 - klo:12:22 »
Itse ilmoittautua?  Tämä tuli yllärinä. Ehkä sentään ei olisi pokkaa riittänyt vaikka sen sanon että Malmi olisi kokenut suurmullistuksen ja ensimmäisenä ruotuun asettunut kirkkoherra paimentamaan pikkuisen papistoaan.  :-\ eikös hän ole jo eläkeiässäkin?   Ensimmäiseksi papeille Orionin kustantama viikonloppu Tuohilammella ja sinne joukko luennoimaan kaikkia seikkoja mistä voi saarnata.

Diakoneista ei minulla pahempaa sanaa ole vaan parempaa  :icon_biggrin:

Toisen kautta ei pidä valittaa ellei toimi, kyllä asia on näin.  :icon_biggrin:  Puksun mummot kenties äänestäisikin, hymyilevät niin herttaisesti aina kun tulee joku nuorikin messuun.
« Viimeksi muokattu: 20.10.14 - klo:12:27 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #23 : 20.10.14 - klo:12:33 »
Täysi kausi oli minulla srkneuvostossa... mutta se on maallista elämää kokouksessa käyminen. Oikeastaan olen diplomaatti... toinen ajatus on aika samanlainen kun minä kannatin toista. En rupea kirkkoherraksi. Mutta kyllä minä jättäydyn pois. Minä ryhdyn puhumaan evankeliumia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #24 : 27.10.14 - klo:16:15 »
Taitaa olla kohta aika lähteä äänestämään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #25 : 27.10.14 - klo:16:42 »
http://yle.fi/uutiset/homojen_oikeuksia_puolustanut_seurakuntavaaliehdokas_sensuroitiin_vaalilehdesta_janakkalassa/7554042

Pöh! Olisivat nyt listan perustajat voineet hyvissä ajoin etukäteen kertoa, millaisia asioita "monenlainen väki" saa ajaa!

Seurakuntaväki-nimisiä listoja on ollut useammassakin seurakunnassa, ja koskaan en ole sellaisen ehdokasta äänestänyt ja tuskin tulen äänestämäänkään, koska jo nimi kuulostaa niin epämääräiseltä. Jos he ovat mielestään seurakuntaväkeä, niin mitä niiden kaikkien muiden listojen ehdokkaat sitten ovat? Vähäväkisiä? Ja kuulostaa, ettei seurakuntaväen tarvitse kertoa, miten ajattelevat, koska he ovat niitä oikeita seurakuntalaisia joka tapauksessa.

Mutta jos olisi seurakuntaväkä-lista, se olisi jo kiinnostavampaa. Piikki lihassa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #26 : 27.10.14 - klo:20:00 »
Äänestys on helppo juttu, sillä listoilla on kaksi tuntemaani henkilöä. Toista en voisi äänestää missään vaaleissa ja toinen on ihan hyvä näihin hommiin. Käyn ennakkoon "kansliassa" äänestämässä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #27 : 28.10.14 - klo:06:14 »
Pöh! Olisivat nyt listan perustajat voineet hyvissä ajoin etukäteen kertoa, millaisia asioita "monenlainen väki" saa ajaa!

Jos valitsijayhdistykset kertoisivat selvästi tavoitteistaan seurakunnan tai yhtymän ajankohtaisten asioiden suhteen, se saattaisi herättää kiinostusta vaaleihin ja nostaa äänestysintoa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #28 : 28.10.14 - klo:17:23 »
   
   Tutustu vaihtoehtoihin, miksi äänestät: http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=3853.15


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Seurakuntavaalit 2014
« Vastaus #29 : 28.10.14 - klo:21:27 »
^Ei se ole oikein mitään noista. Äänestän henkilöä, jolla olisi edes jotenkin samanlaisia ajatuksia kuin itselläni, mutta en etsi kaikkien ehdokkaiden joukosta, vaan yhdestä tai muutamasta tietystä vaaliliitosta. Onko se silloin henkilö vai "puolue" vai jokin muu?

Sammutetuin lyhdyin yrittävät seurakuntaväet sun muut sellaiset eivät saa ääntäni.

Vaalikoneessa pitäisi kyllä olla myös nappula, jota napsauttamalla näkee, minkä ryhmien ehdokkaiden mielipiteet keskimäärin vastaavat parhaiten omia.
« Viimeksi muokattu: 28.10.14 - klo:21:41 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.