Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 31345 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Riivatun rakkineet 9.
« : 07.09.18 - klo:18:40 »
Kävi näin: olen poistanut oman sähköposti-tilini vahingossa.

Google on muuttanut käytänteitään, mm. sähköpostia. Kävin kurkkaamassa tiliäni ja Kirjauduin ulos, jolloin aamulla ei ollut enää ikoneja käyttämistäni yleisemmistä sivuista.

Sitten aloin kummastella kun ei ole pariin päivään tullut meilejä. Pankkirouvaa ei enää tunnettu.

No, avasin uuden tilin, ja menetin kivan osoitteen. Siitä kuus´mutta uusikaan tili ei toimi kun se kysyy IP osoitetta, ja se on minulle liian tekninen juttu, ainakin mitä wikipediasta luin.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #1 : 07.09.18 - klo:18:45 »
En osaa tarkasti neuvoa, mutta löysin tällaisen linkin.

https://support.google.com/accounts/answer/6236295?hl=fi


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #2 : 07.09.18 - klo:19:26 »
Kiitos Annika, onnistuin palauttamaan !

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #3 : 07.09.18 - klo:19:56 »
Kävi näin: olen poistanut oman sähköposti-tilini vahingossa.

Google on muuttanut käytänteitään, mm. sähköpostia. Kävin kurkkaamassa tiliäni ja Kirjauduin ulos, jolloin aamulla ei ollut enää ikoneja käyttämistäni yleisemmistä sivuista.

Jaa?
Minulta hävisi google-sivulta myöskin ikonit...
Mutta en ainakaan tiedä poistaneeni google-tiliä...ja kaikki toimii normalisti.
Ainoastaan ikonit hävisi näkyvistä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #4 : 07.09.18 - klo:20:07 »
Google teki huonon sähköposti-uudistuksen. Otin sen ensin käyttöön, mutta kaikki meilit tulivat tuplana.
Pikku-väky, joka osaa nämä jutut, kritisoi myös sitä. Niimpä palasin entiseen.

Minua kiinnosti mitä sen ruskealla pohjalla olevan R-kirjaimen takaa löytyy, kurkkasin ja palasin kun siinä luki: Kirjaudu ulos.
Sen jälkeen tuli ilmoitus Googlelta että sähköpostiini on menty toiselta koneelta. Ilmeisesti sen jälkeen ne sulkivat sen.

Kirjoitin myös myös Googlelle siitä. Sitten avasin toisen tilin, mutta se ei pelittänyt.

Annika neuvoi miten palauttaa vanha osoite, ja se onnistui. Menin taas 'tulta päin' ja ylitin itseni. 
On totta että Körttifoorumilta apu löytyy !

On hurja homma jos täytyy kaikkialle jaettu osoitte vaihtaa. Nyt kävi hyvin. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #5 : 07.09.18 - klo:20:20 »
Kiitos Annika, onnistuin palauttamaan !

R-m

Kiva, kun sain olla avuksi!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #6 : 09.09.18 - klo:07:46 »
Piti purkaa traktorin klapien kuljetuslaitteen puuosat, koska ne olivat lahot pl kyllästetyt niskapuut. Tervattuna laudat kestivät v 1993 kasattuina tänne asti. Olen ennenkin kirjoittanut, että ei 30 v vanhat kumisaappaatkaan pidä enää vettä. Rakkineeni palveli minua hyvin. Rautaosat ovat kunnossa, joten rakentelen niiden päälle uuden laatikon. Teen samankokoisen, koska kyyttille mahtuu ihan riittävästi pöllejä, että joskus vitarinteeseen ajettaessa yrittää Zetori keulia.
Tälle syksylle aion vielä rämeelle mennä, vaikka hirvikärpäsiä on ihan törkeän paljon. Lehdessä kirjoitettiin, että metsään ei kannata nyt mennä, jos ei ole asiaa. Puitten haku ja puolukoiden pomiminen ovat asioita, että meiltä kyllä mennään.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #7 : 09.09.18 - klo:10:04 »
Onkohan hirvikärpäset siirtyneet etelästä pohjoiseen?
Tai sitten liikun metsässä nyt niin vähän että kokemus puuttuu...
Eilen pyörälenkillä yksi asettui ranteeseen, liiskasin siihen...ilman ojaan ajoa selvisin
vauhdissa.    :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #8 : 09.09.18 - klo:11:01 »
Rovaniemen pohjoispuolella on ollut noita kiusaajia jo vuosia. Kyllähän me ihmiset pärjäämme, koska tämä hyönteinen ei kaivaudu ihomme alle. Hirven nahka saattaa mennä piloille, jos sen läpi on pureutunut liikaa hirvikärpäsiä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #9 : 09.09.18 - klo:14:56 »
Täällä Kaakkois-Suomessa niitä on paljon. Tänään kirkkoon kävellessäni sain mukaani yhden. Kirkon penkissä sain sen niskasta kiinni. Kirkolle johatavan tien varressa ei edes ole oikein kunnon metsää. Muutamassa kohdassa pieni hakamaa osuu tien laitaan. Ilmeisesti hirvet ja ehkä enemmin kauriit niissä liikkuu. Olen tänä syksynä saanut tämän tien varresta useammankin hirvikärpäsen.
Metsään kun menen, saan joka kerta puolensataa hirvikärpästä itseeni. Onneksi ne harvoin minua purevat, enkä ole pahemmin niille allerginen.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #10 : 09.09.18 - klo:16:42 »
^
Taidat tietää parhaiten tämän hirvikärpäsongelman, sillä idän puolelta on hyönteisen tiedetty tulleen. Lehdessä oli tieto, että lännessä Ruotsissa nämä otukset eivät olisi juurikaan agressiivisia.
Samalla tavalla Karjalan kannasta pitkin on supikoiran ja villisian sanottu tulleen Suomeen. Supeja on jo Lapissa ja lehdestä olen lukenut, että mm Kuusamossa olisi villisika sortunut metsästäjän luotiin.
Kyllähän Peipporämeeltä saan minäkin loppuun puolensataa kuusijalkaista vaatteisiini, mutta en ole minäkään niille allerginen, iljetystä tunnen siinä vaiheessa, kun hyökkäys alkaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #11 : 08.12.18 - klo:17:49 »
Tämä foorumi ryppyilee. Sähköpostini kertoo, että olen saanut yksityisviestin, mutta sitä ei löydy foorumista. Täytyy ryhtyä päivittämääm foorumia, jos sillä korjaantuisi. Siellä kolme ohjelmapakettia odottelee toimenpiteitäni.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #12 : 16.12.18 - klo:10:06 »
Ostin uuden näytön, joka toimii hyvin. Osoittautui vaan, ettei vanha (ainjakin 7v) koneeni pysty hyödyntämään sitä. Siis jouduin ostamaan uuden pöytäkoneen. Se on vielä laatikossa kun sen illalla vasta hain kaupasta. Ajattelin samalla sitten, kun olen ensin siivonnut talteen jakelulistani hävittää vanhan xp koneeni, jota olen sen Outlookin takia säilyttänyt. Outlook olisi maksanut yli 100€ ja säästö iski.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #13 : 17.03.19 - klo:15:20 »
Palautin TV-boxin, joka sai kerran viikossa itku-potku raivareita. Kaikki meni myymälässä erinomaisesti. Liittymän 150Mb/s hinta putosi alle puoleen edellisestä ja lisäksi sain 50e hyvitystä vanhasta risasta boxista. Sen lisäksi sain saman verran hyvitystä, kun suostuin ottamaan asiakaspalautuksena tulleen boxin, josta en maksanut mitään. Siis minulla on nyt 5kk ilmaista palvelua. Tähän asti kaikki hyvin.

No operaattorilla on isompi vika, niin että uutta sim-korttia ei saada aktivoitua ennen maanantaita. Siis meillä ei ole televisota eikä internettiä täällä hetkellä. Onneksi meillä on kotona mökin pikkuläppäri, jolla saan television toimimaan areena  ym. palveluiden avulla ja pääsen verkkoon. Sillä tämä on kirjoitettu.

Täytyy lähteä seuroihin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #14 : 17.03.19 - klo:20:35 »
Olen osiossa riivatun rakkineet. Vasemmalla ylhäällä on punaisella "not secure" ja vieressä on punainen kolmio+!

Mitä pitää tehdä?