Äänestys

Ketä aiot äänestää/äänestäisit jos voisit

Tarja Halonen (sd.)
17 (36.2%)
Heidi Hautala (vihr.)
9 (19.1%)
Bjarne Kallis (kd)
1 (2.1%)
Arto Lahti (sit.)
0 (0%)
Henrik Lax (r.)
0 (0%)
Sauli Niinistö (kok.)
8 (17%)
Timo Soini (ps.)
1 (2.1%)
Matti Vanhanen (kesk.)
11 (23.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 11.12.05 - klo:13:19

Kirjoittaja Aihe: Presidentti 2006  (Luettu 77962 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Presidentti 2006
« Vastaus #15 : 11.12.05 - klo:19:18 »
...bjarne kallis on tyhmä äijä. se sanoo ettei syrjäseutuja pidä asuttaa. se olis varmaan pitäny huolen että meiltä öjasta olisi katkaistu sähköt ellei se kuuluisi kokkolaan. (okei toi oli liioittelua mutta kummiski)
-tottelematon ja paha-

Poissa peppilotta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 6
Presidentti 2006
« Vastaus #16 : 11.12.05 - klo:19:28 »
Ei siitä kuitenkaan presidenttiä tule, joten no worries. Mun on kuitenkin pakko löytää edes joku ehdokas ja samalla tulin paljastaneeksi itsekkään kaupunkilaisen ajattelemattomuuteni.
...hörhö mikä hörhö...

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Presidentti 2006
« Vastaus #17 : 11.12.05 - klo:19:38 »
niin mutta mutta jos kaikki muut toimisi samalla periaatteella että äänestetään nyt, iha sama ketä, niin sitten tulisi joku hihhuli pressaksi.... (paras puhuja oon kun en voi ees äänestää ^^' eikä mielipiteetkään oikein julkaisukelpoisia ole)
-tottelematon ja paha-

Poissa peppilotta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 6
Presidentti 2006
« Vastaus #18 : 11.12.05 - klo:19:45 »
Ei se nyt IHAN sama ole ketä äänestän. Mutta vaikka en kuulu kenenkään tietyn ehdokkaan intohimoiseen kannattajajoukkoon, pitää minun kuitenkin päätyä johonkin vaihtoehtoon.
...hörhö mikä hörhö...

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Presidentti 2006
« Vastaus #19 : 11.12.05 - klo:19:50 »
mutta KALLIS............ se on käkäkäkäkäkääää *yrittää hillitä itseään* sen vaimo oli meijän koulun opo joskus vuonna sinappi. (liittyipä aiheeseen)
-tottelematon ja paha-

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Presidentti 2006
« Vastaus #20 : 11.12.05 - klo:19:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
mutta joo, vaikka saisinkin äänestää niin ketään kokoomuslaista en äänestäisi.

En minäkään. Porvari työväen asialla, wtf? Ja varsinkaan kokoomuslaista nimeltä Niinistö. Voi hyvää päivää kun ukko on niin lipevä ja ärsyttävä ettei mitään rajaa!
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Presidentti 2006
« Vastaus #21 : 11.12.05 - klo:20:00 »
KANNATETAAN!
-tottelematon ja paha-

Poissa peppilotta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 6
Presidentti 2006
« Vastaus #22 : 11.12.05 - klo:20:01 »
Hmm. Tietty jos eläisimme diktatuurissa, ei olisi tätäkään stressinaihetta (huomaa ironia äänensävyssä). En mä edes tiedä kannatanko tosissani oikein ketään. Mulla on joku ihmeellinen tarve äänestää ehdokkaita, jotka eivät tule ikimaailmassa valituiksi - näin se tuntuu aina menevän  :roll:
...hörhö mikä hörhö...

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Presidentti 2006
« Vastaus #23 : 11.12.05 - klo:20:36 »
....äänestetään siis kaikki henrik laxia kun ei sitä kukaan muu kuitenkaan äänestä!!! .... >_<
-tottelematon ja paha-

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Presidentti 2006
« Vastaus #24 : 11.12.05 - klo:21:01 »
Kävin tänään tekemässä Hesarin ja YLEn vaalikoneet, molemmissa oli suurimmat yhtäläisyydet Halosen kanssa. En ymmärrä kyllä tätä Niinistö-vastasuutta täällä. Kaikki tuntuu olevan sitä mieltä että Sauli on melkeen yhtä paha ku itse Saatana. Ei sillä että minäkään ymmärtäisin 'työväen presidenttiä', joka kuitenkin on porvariston asialla, mutta ei mulla kyllä mitään sitä vastaankaan ole. Voiskin tässä jonain kauniina päivänä käydä Café Niinistössä kahvilla kavereitten kanssa juttelemassa politiikasta (joka kyllä on siitä huono aihe, että mua alkaa aina ärsyttää kun siitä puhutaan).
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Presidentti 2006
« Vastaus #25 : 11.12.05 - klo:21:23 »
Lainaus käyttäjältä: "PP"
Kaikki tuntuu olevan sitä mieltä että Sauli on melkeen yhtä paha ku itse Saatana.


eikös me kaikki?
-tottelematon ja paha-

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006
« Vastaus #26 : 11.12.05 - klo:21:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
....äänestetään siis kaikki henrik laxia kun ei sitä kukaan muu kuitenkaan äänestä!!! .... >_<
Nato-myönteisyyden vuoksi voisin melkein pelkästään äänestää. Laxin ja Niinistön välillä on minun valintani tehtävä, jos Kallis oikeasti on sitä mieltä että pitäisi vielä toinenkin Kekkonen tänne saada. Olisi mukavaa, jos jossain tv-tentissä tai muuten mediassa otettaisiin tämä asia esille, ja Kallis itse kertoisi ja perustelisi siitä.

Minkätakia syrjäseutujen asuttamista pitäisi olla tukemassa? Joo, omalla rahalla kyllä, mutta itse en halua että omia veromarkkojani käytetään jonkun peräkylän pysyttämiseksi asuttuna. Jos kylä tyhjenee, niin voi voi. Ei minun kuulu maksaa siitä, että Aslak saa asua jänkhäperällä. Maksakoon itse, jos ei voi niin asukoon missä on varaa... En nyt tarkoita että koko maa pitäisi asuttaa kaupunkeihin, mutta ei ole järkevää ylettömästi tukeakaan kylissä asumista jos ei se kannata.

Hesarin ja YLEn vaalikoneet olen itsekin tehnyt, Niinistö pärjäsi molemmissa suhteellisen hyvin. Lax oli jostakin syystä ykkönen YLEn koneessa, kun taas Hesarin koneessa ei ollut järin ylhäällä. Kalliksella taas toisin päin. Halonen, Soini ja Hautala pärjäsivät yhtä huonosti kaikissa. Vanhanen jäi siihen välille, ja Lahti pärjäsi jotenkuten YLEn koneessa ja Hesarin koneessa ei lainkaan. Ei sitä valintaa silti noiden koneiden pohjalta tehdä, mutta ovatpahan helppoja välineitä jos haluaa vertailla eri ehdokkaita keskenään.

En minäkään Niinistö-vastaisuutta oikein ymmärrä, täällä ja muuallakaan. Mitä pahaa hän on teille tehnyt? Toisaalta, myös Halos-myönteisyys koko kansan keskuudessa ihmetyttää. Ei oikeastaan ole saanut mitään aikaiseksi. Koivisto ja Ahtisaari, jotka pärjäsivät minusta virassaan huomattavasti Halosta paremmin. Erityisesti Ahtisaaren aliarviointi suorastaan vituttaa, ja kyllä Koivistokin EU-jäsenyys kuvioissa onnistui oikein hyvin. Koivistolla oli myös hyvät suhteet sekä George Bushin että Gorbatsovin kanssa. Halosen lämpimistä suhteista suurvaltojen johtajiin haluaisin kyllä tarkempaa informaatiota. Putinin kanssa jotenkuten tulee toimeen, mutta kyllä kannattaisi välillä muistaa myös USA. Vaikka Bush tekemisineen ei välttämättä Halosen kaltaista yltiöpasifistia miellytäkään, kannattaisi välillä riisua ne sosialistinpunaiset aurinkolasit silmiltä ja katsoa totuutta silmiin.

Halonen on muutenkin jonkinasteinen häpeäpilkku maamme historiassa. Nainen, jonka vaatemaku on huonompaa kuin keskiverto tuulipuvunkahisuttajalla, edustaa maatamme monissa virallisissa tilanteissa. Lippalakit, shortsit, t-paidat yms. EIVÄT kuulu tasavallan presidentin garderobiin edes vapaa-ajalla, ja se pitäisi Halosenkin ymmärtää. Lenkkeilyasujakin on muita, ei Koivistokaan halpahallin tuulipuvussa lenkkejään tehnyt. Vaikka Halosen vaatetus (luojan kiitos) onkin parantunut hänen virkakautensa aikana, ei se tarkoita että vieläkään olisi hyvä. Edelleenkin vaatteet ovat samaa tasoa, kuin kenellä tahansa kuuskymppisellä tädillä. Presidentti kun ei satu olemaan kukatahansa, niin ei sitten pidä yrittää olla kuin kuka tahansa.

Katsokaapa huviksenne Kalliksen, Laxin, Niinistön ja tietyin varauksin Vanhasen vaatetusta. Vanhasella joskus hiukan ontuviakin värivalintoja, mutta muuten vaatekaappi vaikuttaa oikein hyvältä. Ilta-Sanomissa taisi olla viikonloppuna juttuakin ehdokkaitten tyylistä, Jaakko Selin oli arvioinut ehdokkaitten pukeutumista.

Tasavallan presidentin tulee olla edustava, ja tyylikäs. Muuten ei nautita arvostusta ulkomaalaisten silmissä, mikä on kovin tärkeätä presidentille. Halonen ei ole lainkaan edustava, ja vielä vähemmän tyylikäs.

Lainataan vielä hiukan muiden tekstiä, jos sopii...
Lainaus
Lapsena meille koulussa opetettiin että presidentti, pappi ja rehtori on miehiä. Kohta kai jeesus tai joulupukkikin voi olla nainen jos se on hommaan muuten pätevä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Presidentti 2006
« Vastaus #27 : 11.12.05 - klo:22:17 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainataan vielä hiukan muiden tekstiä, jos sopii...
Lainaus
Lapsena meille koulussa opetettiin että presidentti, pappi ja rehtori on miehiä. Kohta kai jeesus tai joulupukkikin voi olla nainen jos se on hommaan muuten pätevä.


ARGH! Mihinkään muuhun edellä kantaaottamatta tämä nyt kyllä saa veren kiehumaan suonissani. Ei nyt hemmetti soikoon sekoiteta sukupuolta ammattiin, siis pappeuteen, presidenttiyteen tai rehtoriuteen! Muuten menee ihan offtopic. Jos Tarja on ollut mielestäsi huono presidentti, niin ei se nyt kyllä oikeasti hänen sukupuolestaan johdu!

Jeesus oli mies ja miehenä pysykööt, joulupukki on mies, sanoohan sen jo nimikin (pukki mikä pukki). M.k  ei varmaan kestä tiernapoikiakaan naisten esittämänä ;)

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Presidentti 2006
« Vastaus #28 : 11.12.05 - klo:22:21 »
Lainaus käyttäjältä: "PP"
Kaikki tuntuu olevan sitä mieltä että Sauli on melkeen yhtä paha ku itse Saatana. Ei sillä että minäkään ymmärtäisin 'työväen presidenttiä', joka kuitenkin on porvariston asialla, mutta ei mulla kyllä mitään sitä vastaankaan ole.


Musta Sauli on aika must. Paras presidenttiehdokas arvoiltaan ja muutenkin. Ja aion äänestää sitä.

Sikäli musta työväen presidentti sloganina on ihan hyvä veto; mikä ihmeen oikeus tehdastyöläisillä ym. ns. työläisillä on kutsua vain ja ainoastaan itseään työväeksi? Musta työväkeä on kaikki ne, jotka töissä käyvät. Tästä voisin paasata enemmänkin, mutta annan nyt olla.

Sitäpaitsi Saulilla on charmia ;)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006
« Vastaus #29 : 11.12.05 - klo:22:59 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainataan vielä hiukan muiden tekstiä, jos sopii...
Lainaus
Lapsena meille koulussa opetettiin että presidentti, pappi ja rehtori on miehiä. Kohta kai jeesus tai joulupukkikin voi olla nainen jos se on hommaan muuten pätevä.


ARGH! Mihinkään muuhun edellä kantaaottamatta tämä nyt kyllä saa veren kiehumaan suonissani. Ei nyt hemmetti soikoon sekoiteta sukupuolta ammattiin, siis pappeuteen, presidenttiyteen tai rehtoriuteen! Muuten menee ihan offtopic. Jos Tarja on ollut mielestäsi huono presidentti, niin ei se nyt kyllä oikeasti hänen sukupuolestaan johdu!

Jeesus oli mies ja miehenä pysykööt, joulupukki on mies, sanoohan sen jo nimikin (pukki mikä pukki). M.k  ei varmaan kestä tiernapoikiakaan naisten esittämänä ;)
Lainasin hiukan muiden tekstiä, en kirjoittanut tuota itse. Arvasinkin että joku ei osaa lukea ajatuksiani ja kuvittelee että ajattelen noin :lol: