Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 4. erä  (Luettu 53477 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #105 : 05.08.16 - klo:15:15 »
^Sain sitten katsottua loppuun. Oli minusta brasseilla ihan taitamattomuuttakin, muutama avopaikka hassattiin. Liian hitaasti rakenneltiin hyökkäysalueella, jolloin sukkelat eteläafrikkalaiset kerkesivät väliin.

Kamppailen edelleen Rio Areenan kanssa. Arvostan kyllä sitä, että kisoista on tarjolla nyt lopultakin kaikki mitä televisioidaan ja saan valita itse, mitä seuraan. Mutta tekninen toteutus on optimoitu mobiilikäyttäjille, ei meille perinteisen tietokoneen ystäville. Nyt ihmettelen, miten saisin oman maani urheilijoiden esittelyjä näkyviin enemmän kuin yhdeksän kappaletta. Sovelluksen käytettävyyttä ei ole joko ehditty tai edes välitetty testata kunnolla ennen lanseerausta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #106 : 06.08.16 - klo:00:39 »
Hajoan tämän Rio Areenan kanssa  :081: :eusa_wall:. Niin lähellä se, että kisojen seuranta olisi lopultakin sitä, mistä olen unelmoinut - että kansallinen TV-yhtiöni ei päätä, mistä olen kiinnostunut, vaan että voin itse valita ohjelmani - mutta samalla niin tuskastuttavan kaukana! Siis miten voi olla mahdotonta koota yhteen järkeväksi kokonaisuudeksi tietoa siitä, kuka minkäkin maan edustaja kilpailee missäkin lajissa ja milloin, ja viereen linkkin tähän tapahtumaan  :voiei:. Pääseekö niille ensi kisoja varten palkattomaksi vapaaehtoiseksi käytettävyyssuunnittelijaksi tekemään parempaa?

Nyt haluaisin tietää, milloin Zahra Nemati esiintyy jousiammunnan ensimmäisellä pudotuskierroksella, mutta täysin mahdotonta tuntuu olevan moista selvittää. Lähetystä kyllä on luvassa - tietäisin vain, milloin se on katsottavissa. Eikä tuonne voi mitään kirjanmerkkiäkään pistää sille sivulle, jotta olisi helppo palata asiaan tuon tuostakin ja vilkaista, joko sitä kuvaa olisi olemassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #107 : 06.08.16 - klo:15:10 »
No nyt se koko Rio Areena ei toimi. Piti katsella jousiammuntaa ja miekkailua. Katsellaan sitten soudun alkueriä, vaikka oikeastaan vasta keräilyerät kiinnostavat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #108 : 06.08.16 - klo:15:50 »
No voi sanonko mitä  :076:  Yle ei lähetä mitään urheilukuvaa kisoista, vaan puheenpälinää studiosta! Pitäkää kisanne, painun sienestämään! Lontoon kisoista oli sentään kisojen virallisilla sivuilla kattava striimitarjonta, tuolla ei ole sitäkään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #109 : 06.08.16 - klo:16:01 »
Meitä on petetty !  Minäkin olin luulevinani että Kakkosesta tulee kuvaa kilpailuista 24h/vrk. Edes uusitoina. Yöllä ei meikä jaksa valvoa kuin ehkä keihäänheiton vuoksi.

Hankalat kisat lähes maapallon toisella laidalla  :015:. Kyllä nuorena jaksoin. Mexicon kisoihin ostimme telkkarin ja siitä katsottiin kaikki mitä tuli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #110 : 06.08.16 - klo:16:06 »
Joo, niin on päässyt käymään, toivottavasti tilanne paranee jatkossa.
Toivottavasti illalla tulee uintia...
Joku helppo paikka pitäisi löytää mistä näkisi helposti kisaohjelmaa...teksti-tv...sanomalehti?
En ole vielä sisällä hommassa.
Mexicosta muistan mustat hanskat, se oli se vuosi kun R.Kennedy ja Martin Luther King
murhattiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #111 : 06.08.16 - klo:16:16 »
Niin oli. Olimme muuttaneet Hämeenlinnasta takaisin Lahteen. Istuin tyttärien kanssa  viltin päällä pihalla kun matkaradiosta kuulin Robert Kennedyn murhasta.

Elokuussa pääsimme omaan osakkeesen ja ostimme telkkarin. Eikö Mexicon olympialaisiisa tullut se hirmyinen pituushyppytulos, Bob Beamon tms. sen loikkasi.
Muistan minäkin ne mustat hanskat kolmoisvoittopalleilla.

Kaarlo Kangsniemi ja joku nyrkkeilijä toivat kai Suomelle kunniaa. Kultaa ?

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #112 : 06.08.16 - klo:18:05 »
Kaarlo Kangasniemi tosiaan voitti kultaa: https://www.youtube.com/watch?v=YHAVgAFXQN0. On tainnut myöhemmin myöntää, että aika kovia aineita tuolloin käytettiin, muutakin kuin kaurapuuroa ja ruisleipää ja mustikkasoppaa.

Bob Beamon hyppäsi sen hirmuisen 890. Itse en noita kisoja muista vaan myöhemmin olen lukenut. Minulle ensimmäiset kisat olivat Münchenissä. Tosin jo ennen niitä ehti Juha Väätäinen kipittää euroopanmestariksi.

Rio Areena on sitten virallisestikin levällään. Toimii joissakin laitetyypeissä, jos sille päälle sattuu. Eikä missään kunnon striimejä meille, joita kiinnostaa togolaiset soutajat tms., mikä yleisradioyhtiötämme ei. No, tuota hollantilaista telinevoimistelijaa renkailla katselee ihan ilokseen. Telinevoimistelu jos mikä on urheilua, tosin eniten arvostan niistä sitä vähiten telinettä, eli permantoa.

Sais nyt yle ainakin pistää kisojen aikataulut sivuilleen paremmin näkyviin, kun eivät pystykään tarjoamaan sitä mitä lupasivat. Siihen riittäisi tekniseksi osaamiseksi kirjoitustaito. Minä katselen aikatauluja kisojen virallisilta sivuilta, ajat vaan sikäläistä aikaa eli yhteenlasku on myös osattava.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #113 : 06.08.16 - klo:18:08 »
Jep, samaa meinasin jutusta Bob Beamonista ja 890... :039:
Se ei kai enää ennätys...oisko Carl Lewis 895...en ole ihan varma...enkä nyt ryhdy etsimään.
Joo, minähän olin jo intissä linnankassulla kun julma-juha juoksi!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #114 : 06.08.16 - klo:18:32 »
Kun tylleröt lähtivät, ja itsekin pääsin saunasta, alkoi ensimmäinen sessio olympiaurheilun parissa.
Ehdin nähdä naisten ilmakiväärin finaalin ja nyt juuri loppui lähetys telinevoimistelusta. Se n todella hieno seurattava laji.

Nyt taas toimistus haastattelee. Ehtii nääs tänne silloin. :icon_lol:

TV-Maailman ( SK;n liite) ohjelmatiedot ei pidä paikkaansa. En onnistu myöskään tv;n ohjelmista löytämään tolkullista sivustoa nähtävistä lajeista. On siis katsottava mitä sattuu tulemaan.

Ny, seppos nautitaan suurista tv-ruuduista, ovat ihan muuta kuin entisemme. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #115 : 06.08.16 - klo:18:44 »
Se ei kai enää ennätys...oisko Carl Lewis 895...en ole ihan varma...enkä nyt ryhdy etsimään.

Wikipedia on tällaisissa aika hyvä (vaikkei kaikessa muussa niin luotettava). 895 kyllä, mutta hyppääjänä Mike Powell.

Kas, enpä tiennytkään, että Suomen joukkueen Tanja Kylliäinen ei puhu suomea lainkaan, eikä kaiketi ruotsiakaan (saati mitään saamea), vaan on käytännössä jenkki. Mitä nyt isä suomalaissukuinen. Ja Suomen joukkueeseen on uinnissa varmaan paljon helpompi saada edustuspaikka kuin Yhdysvaltain  :icon_biggrin: Myös Matias Koski näköjään puhuu mieluummin englantia.
« Viimeksi muokattu: 06.08.16 - klo:18:50 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #116 : 06.08.16 - klo:19:44 »
Ahaa, joo, kiitos, tuttu nimi tuo Powell myös.
"Luotettavan" muistini mukaan Calle taisi hypätä 892...vai oisko jäänyt 879:ään...tarkistan 
kohta..

Uinti ja ammunta minusta mielenkiintoisinta yleisurheilua odotellessa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #117 : 06.08.16 - klo:19:49 »
Oli näköjään 887, 100 m  9,85  ja 200 m 19,75(?)
Calle oli kova urheilija aikoinaan, doping taisi olla esillä myös ajan tavan mukaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #118 : 06.08.16 - klo:22:29 »
Uinti ja ammunta minusta mielenkiintoisinta yleisurheilua odotellessa.

Minua taas ei uinti jaksa oikein innostaa. Tai en ymmärrä, miksi pitää uida monella erilaisella tavalla. Miksei ole vain vapaauinti, jonka saa sitten uida haluamallaan tyylillä? Ihan kuten en yleisurheilussa ymmärrä kolmiloikkaa. Minulle riittäisi "yksiloikka" eli pituushyppy. Miksei sitten saman tien ole kaksiloikkaa ja neliloikkaa ja vaikka vielä viisiloikkaa?

Ammuntaa katselin, se kiinnostaa jonkin verran kyllä. Ihmettelin, miksei kuvata niin, että kaikkien kahdeksan finalistin taulut ja pisteet ovat samaan aikaan näkyvissä pienellä jossain sivun laidassa. Kyllä ne sinne mahtuisivat ja kisaa olisi jännittävämpi seurata.

Mutta omia suosikkejani ovat kamppailulajit ja palloilut. Tosin kalpamiekkailu olisi pitänyt näyttää hidastettuna, jotta olisin ehtinyt tajuta jotakin  :003:. Telinevoimistelua arvostan lajina, miesten puolella ainakin. Naisten (tai "naisten"; tyttöjähän nuo lienevät enimmät) puolella on ehkä liian epäterveellistä; tulee kuulemma syömishäiriöitä, selkävaivoja liioista taaksetaivutuksista ym. lieveilmiötä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 4. erä
« Vastaus #119 : 06.08.16 - klo:23:02 »
Mutta omia suosikkejani ovat kamppailulajit ja palloilut.

Ja nyt näköjään erityisesti näiden yhdistelmä eli rugby sevens  :003:. Heitetään soppaan vielä pikajuoksua, pujottelua ja taktiikkaa. Upean näköistä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.